Hasta Taşıma Aracı Kavramsal Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NVA KALİTE TEST ÖLÇ. HİZ. EĞT. VE BELG. SAN.TİC. LTD. ŞTİ. Hazırlayan= E. Burak SARAÇOĞLU.
Advertisements

OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ARAZİ ROBOTU KAVRAMSAL TASARIMI
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi KISITLARIN İNCELENMESİ.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRNEKLEME.
Entegre Müfredat Modeli
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
Dar Anlamda Sosyal Politika Dar anlamda sosyal politika çalışma hayatı merkezlidir. 19. yüzyılın ikinci yarısında Batı Avrupa ülkelerinde, emek ve sermaye.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
TEST GELİŞTİRME.
Buluş nedir?.
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
VARYATÖR KAVRAMSAL TASARIMI
KAVRAM HARİTALARI.
REGÜLATÖR SU ALMA YAPISI KAPAĞI TASARIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
İnovatif Bir Köfte Yapma Makinasının Kavramsal Tasarımı
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Verilerin kodlanması.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
4. ÜRÜN GELİSTİRME İŞLEMİ Genel Problem Çözme İşlemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Sunum transkripti:

Hasta Taşıma Aracı Kavramsal Tasarımı Seyhan ÖZEN, 021222039 Sistematik Tasarım Prof. Dr. H.Rıza BÖRKLÜ Mayıs’07, ANKARA

Kavramsal Tasarım Aşamaları 1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme

1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme

5-Fonksiyon yapıları geliştirme 1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme

1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme

1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 4 45 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme SEÇENEK 1: 1.4-2.1-3.1-4.2-5.2 SEÇENEK 2: 1.3-2.4-3.1-4.4-5.2 SEÇENEK 3: 1.4-2.4-3.1-4.2-5.3 SEÇENEK 4: 1.3-2.4-3.2-4.3-5.2 SEÇENEK 5: 1.3-2.4-3.1-4.4-5.3 SEÇENEK 6: 1.4-2.3-3.1-4.1-5.3 SEÇENEK 7: 1.3-2.3-3.1-4.4-5.2

8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme 1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme

9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme 4.Seçenek 7.Seçenek “ Mekanik kaldırma Hareket motor gücüyle

11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme Amaçlar Ağacı %30 %40 %30 %20 %10 W değerleri =1 + + + + + + +

1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme 0.1 x 5 = 0.5 Değerlendirme Çizelgesi Değerler toplamı A. değerleri toplamı

1-İhtiyaç tanımı (Tasarım Şartnamesi) 2-Tanımı genelleştirme ve önemli ifadelere indirgeme 3-Tüm fonksiyonu belirleme ve gösterme 4-Önemli alt fonksiyonları belirleme 5-Fonksiyon yapıları geliştirme 6-Önemli alt fonksiyonlara çözümler arama ve bir sınıflandırma şemasında gösterme 7-Tasarım seçenekleri (varyantlar) oluşturma 8-Seçenekleri seçim çizelgesinde listeleme ve ön değerlendirme yapma 9-Uygun bulunan seçeneklerin şematik sentezlerini (montaj) çizme 10-Gerekli ise, kaba hesaplar yapma 11-Bir amaçlar ağacı oluşturma 12-Amaçlar ağacında belirlenen değişken ağırlıklarına göre uygun görülen seçenekler için ikinci bir değerlendirme yapma ve en iyi 2 ya da 3 çözüm kavramını seçme 13-Seçilen son kavramları, değer profil diyagramı ile değerlendirme ve en iyi tasarıma karar verme Değer Profil Diyagramı Eksiklikler

SONUÇ: Değer profil diyagramında da görüldüğü gibi 2. seçenek 7 SONUÇ: Değer profil diyagramında da görüldüğü gibi 2.seçenek 7.ye göre daha fazla üstünlüklere sahiptir. Bu sebeple karar 2.seçenek olarak uygun görülmüştür. 2.Seçenek