PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ PLANI HAZIRLAMA TAKVİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
REHBERLİK DERS II.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
MERSİN İLİ AKDENİZ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇERÇEVE PLANI (TASLAK)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
Yöneltme/Yerleştirme
Nazilli Rehberlik ve Araştırma Merkezi
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi 07/10/2015.
Destek Eğitim Odaları.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
HOŞGELDİNİZ E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M YILI B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
BİRECİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR Öğretmenleri Sene Başı Toplantısı Eğitim Öğretim Yılı
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA REHBERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
… Sınıf Öğretmeni.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA REHBERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
Derleme/Düzenleme : Manavgat RAM RPD Hizmetleri Bölümü
HOŞGELDİNİZ İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

2017-2018 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ PLANI HAZIRLAMA TAKVİMİ TARİH İŞLEM 15/08/2017 Bakanlık tarafından Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Plan Hazırlama Kitapçığı ve PDR hizmetleri planının http://orgm.meb.gov.tr adresinde yayınlanması, İl MEM’ lere resmi yazı ile duyurulması 15/09/2017 PDR Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından yerel hedeflerin belirlenmesi PDR Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından belirlenen yerel hedeflerin il/ilçe MEM’ ler tarafından web siteleri ve resmi yazılar ile okul/ kurumlara duyurulması 04/09/2017 06/10/2017 Okullar tarafından öğrenci öğretmen ve velilerin PDR hizmetleri ihtiyaçlarının analiz edilmesi. 09/10/2017 13/10/2017 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu tarafından ihtiyaçlar doğrultusunda özel hedeflerin belirlenmesi, PDR Hizmetleri planının hazırlanması ve RAM’ lara gönderilmesi 07/05/2018 25/05/2018 Okul/kurumlar tarafından bir sonraki eğitim- öğretim yılı için öğrenci, öğretmen ve velilerin PDR hizmetleri ihtiyaçlarının belirlenmesi 01/06/2018 29/06/2018 PDR Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından bir sonraki eğitim öğretim yılı için yerel hedeflerin belirlenmesi

“Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Plan Hazırlama Kitapçığı” Genel Müdürlüğümüz tarafından Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin olarak “Rehberlik Hizmetleri Yıllık Çerçeve Planı”nda yeni düzenlemelere gidilmiştir. 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren kullanılmak üzere söz konusu yeni düzenleme ve uygulamaları içeren “Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Plan Hazırlama Kitapçığı” hazırlanarak Genel Müdürlüğümüz internet sitesinde yayınlanmıştır. 2017/2018 eğitim öğretim yılı için rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hedef belirleme ve plan hazırlama çalışmalarının “Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Plan Hazırlama Kitapçığı” doğrultusunda yürütülmesi gerekmektedir. Bu süreçte rehberlik araştırma merkezlerinin görevi planların hazırlanmasında müşavirlik etmek olacaktır ve RAM’lar tarafından örnek plan hazırlanmayacaktır.

Genel düzeyde hedefi kim belirler?          Bakanlık tarafından, her eğitim öğretim yılı için rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin öncelikler doğrultusunda belirlenen ve okul/kurumlardan yerine getirilmesi istenen hedeflerdir. Bakanlık tarafından genel düzeyde iki hedef belirlenir. 2017-2018 eğitim öğretim yılı için belirlenen hedefler şunlardır:                  - Bağımlılıkla Mücadele                  - İhmal ve İstismardan Korunma Sınıf düzeyi

Yerel düzeyde hedefi kim belirler? RPD Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği çerçevesinde, ilin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen ve okul/kurumlardan yerine getirilmesi istenen hedeflerdir. 2017-2018 eğitim öğretim yılı için belirlenen hedefler şunlardır: - Öfke Kontrolü -Aile Rehberliği Sınıf düzeyi

Özel düzeyde hedefi kim belirler? Okul/kurumlar tarafından genel ve yerel düzeyde belirlenen hedeflere ek olarak ihtiyaçları doğrultusunda belirledikleri hedeflerdir. RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu okul/kurumun tür, kademe ve her türlü özelliğine göre iki hedef belirler. Hedefler belirlenirken, önceki eğitim öğretim yılına ait çalışma verilerinden, ihtiyaç analizlerinden, paydaş öneri ve görüşlerinden yararlanılır.

HEDEFLERE İLİŞKİN ÇALIŞMALAR NASIL YÜRÜTÜLECEK? Genel ve yerel düzeyde hedeflere ilişkin çalışmalar, okul ya da kurumun bağlı bulunduğu RAM’ların koordinatörlüğünde yürütülür. Özel düzeyde hedefler sınıf rehberlik hizmetleri planında yer alan kazanımlar doğrultusunda yerine getirilir.

Okul RPD planını kim hazırlar ve ne zamana dek nereye gönderilir? RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu kitapçıkta yayınlanan takvim doğrultusunda RPD hizmetleri planını hazırlar. Yıl içerisinde ihtiyaç duyulan durumlarda plan güncellenebilir. Rehberlik öğretmeni olmayan rehberlik ve araştırma merkezleri okul ve kurumlarda RPD planının hazırlanmasında müşavirlik eder, Planlanan çalışmalar RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu tarafından yürütülür.13/10/2017 tarihine dek RAM´lara gönderilir. RPD Planı Yıl içerisinde ihtiyaç duyulan durumlarda güncellenebilir

Sınıf rehberlik hizmetleri planını kim hazırlar?     Sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından, okul RPD hizmetleri planı doğrultusunda sınıfın ihtiyaçları gözetilerek hazırlanır. Öğretmenler planı hazırlarken rehberlik öğretmenleri ile iş birliği yapar.

Planı access aracılığı ile mi yoksa excel aracılığı ile mi yapmalıyım? Her iki program da kullanılabilir. Access programının kolaylığı kod listesiyle uyumlu olması ve kodların seçim usulüyle yazılacak olmasıdır. Excel programında ise kodlar ilgili listeden bulunup el ile yazılır. Access programında her sayfada tek bir ay varken excel programında ise her sayfada iki ay vardır.

Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planı (excel dosyası):Sınıf rehberlik hizmetleri planı hazırlamak için kullanılır. RPD Hizmetleri Kod Haritası:RPD hizmetlerinin kavramsal ve bütüncül çerçevesidir. Okul ve kurumlardaki RPD hizmetleri ve ve sınıf rehberlik hizmetlerinin sınırlarını ve çerçevesini belirler. Kazanım Tablosu: Okul öncesi, temel eğitim ve orta öğretim kurumları öğrencilerine yönelik mevcut müfredattaki yeterlik alanlarını ve kazanımları içeren tablodur.

KOD SİSTEMİ NEDİR? Okul ve kurumlarda sunulan RPD hizmetleri üç kategoriye ayrılarak, baş harfleri ile kodlanmıştır (Ek 2). Bu kategorilere ait alt başlıklar kodlanırken yine her birinin baş harfleri seçilmiş, alt başlıkların içine girebilecek çalışmalar harf kodlarının yanına sayı verilerek oluşturulmuştur. Böylece rehberlik hizmetleri alanında yapılacak her bir çalışmaya kod verilmiştir. 1. (Ö) Önleyici Ve Gelişimsel Hizmetler 2. (İ) İyileştirici Hizmetler 3. (D) Destek Hizmetleri

Ek 2´teki kodlar ne anlama geliyor? Örneğin eğitim öğretim yılı başında yapılacak olan çalışmalardan biri olan RPD hizmetleri okul ya da kurum planının hazırlanması için kod; 1. (D) Destek hizmetler (hizmet kategorisi) 2. (DP) Program geliştirme, araştırma, proje (alt başlık) 3. (DP5) RPD hizmetleri planının hazırlanması (alt başlığa ait beş numaralı çalışma) şeklinde oluşturulmuştur.

Genel düzeyde hedefler programa nasıl konacak? Bakanlık tarafından, bu eğitim-öğretim yılı için belirlenen her iki hedef de kod listesinde üç ana başlığın (Önleyici ve gelişimsel hizmetler, iyileştirici hizmetler, destek hizmetleri) altında da bulunmaktadır.       Access programında hedeflerden birinin nasıl seçileceği "önleyici ve gelişimsel hizmetler" başlığından örnek olarak gösterilmiştir: 1. kutucuk        (Ö) ÖNLEYİCİ VE GELİŞİMSEL HİZMETLER 2. kutucuk:      (ÖO) Okul Rehberlik Hizmetleri 3. kutucuk:      (ÖOV) Bilgi verme çalışmaları 4. kutucuk:      (ÖOVK) Kişisel Sosyal Rehberlik 5. kutucuk:      (ÖOVKg) Grup Çalışmaları 6. kutucuk:      (ÖOVKg12) İhmal İstismardan Korunma Not: Çalışma, altıncı kutuda kırmızı renkle gösterildiğinde plana kaydedilebilir duruma gelmiştir.

Kodlama Sistemine Geçilmesinin Nedeni Nedir? 1. RPD hizmetlerinin kavramsal ve bütüncül bir çerçevesini oluşturmak, RPD ve sınıf rehberlik hizmetlerinin çerçevesini ve sınırlarını belirlemek, 2. RPD hizmetleri planlarının kısa zaman içerisinde kullanıma açılması planlanan e-rehberlik sistemine dahil edilmesini sağlamak, 3. Yapılan çalışmaları sınıflandırmak ve somutlaştırmak, 4. Okullarda ve diğer eğitim-öğretim kurumlarında yürütülen RPD hizmetleri ile yılsonu çalışma raporu verileri arasında uyum sağlamak, 5. RPD ve sınıf rehberlik hizmetleri planı hazırlanırken okulların sürece dahil olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Tüm kodları okul RPD planında kullanmak zorunda mıyım? RPD ve sınıf rehberlik hizmetleri planı hazırlama sürecinde yıl içerisinde yapılacak her bir çalışmayı planlamak mümkün olmayabilir. İyileştirici hizmetler kapsamında yapılacak birçok çalışma yıl içerisinde ihtiyaç duyulması durumunda yapılır. Bu nedenle planlara eğitim öğretim yılı başında yerleştirilmeyebilir. Ancak plan güncellemeye açıktır.

Yapmak istediğim çalışma kod listesinde yoksa ne yapmalıyım? Kod listesi, RPD hizmet kategorilerini ve bu kategorilerin alt başlıklarını içermekle birlikte, tüm çalışmaları kapsamayabilir. Bu tür durumlar için her bir hizmet kategorisinde yer verilen alt başlıkların sonuna ‘diğer’ kodu eklenmiştir. Yapılması planlanan çalışma ‘diğer’ kodu ile birlikte ilgili satıra yazılır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta yapılacak çalışmanın hangi hizmet kategorisi ve alt başlığı içerisinde yer alacağına doğru karar vermektir.

Okul RPD planında her ay için en az ve en çok kaç çalışma planlayabilirim? Access programında en az 1, en çok 10 çalışma planlanabilir. Excel programında ise gerekirse çalışmaların yazılacağı satır sayısı istendiği kadar arttırılabilir.

Access programında neden bazı kodlarda üçüncü kutudan sonra kalan üç kutuya da aynı çalışmayı seçmek zorundayım?        Yapılacak çalışmanın plana kaydedilebilmesi için bir numaralı çalışmanın satırına ait tüm kutularda seçim yapmak gerekmektedir. Üçüncü kutudan sonra kalan üç kutuda da aynı çalışma seçilir.

Access´te altıncı kutudaki kırmızı renk ne anlama geliyor? Çalışma, altıncı kutuda kırmızı renkle gösterildiğinde plana kaydedilebilir duruma gelmiştir. Ekranda bir çalışma satırında altı kutu bulunmasının nedeni RPD hizmet kategorilerindeki bazı alt başlıkların beş bölüme kadar ayrılmasıdır

Sınıf rehberlik hizmetleri planınında her ay için en az ve en çok kaç çalışma planlayabilirim? En az 1, en çok 5 çalışma planlanabilir.

Okul RPD planında yer alan kazanımlar sınıf rehberlik hizmetleri planında da olmalı mı?  Okul RPD hizmetleri planına rehberlik öğretmeni tarafından uygulanması gereken sınıf rehberlik etkinliklerinin kazanımları yerleştirilir. Aynı kazanımlar çalışmaların uyum içinde yürütülmesi açısından sınıf rehberlik hizmetleri planına da yerleştirilir.

Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planına Alınabilecek Çalışmalar Nelerdir? Kitapçığın RPD Hizmet Kategorileri (Bölüm 3) ve Kod Listesinden (Ek 1) yararlanılarak belirlenir. Seçilebilecek örnek çalışmalar aşağıdadır: · (Ö)Önleyici ve Gelişimsel Hizmetler: (ÖS)Sınıf Rehberlik Hizmetleri, (ÖOB)Bireyi Tanıma Çalışmaları · (D) Destek Hizmetleri: (DP) Program Yönetimi (Dİ) İşbirliği

Kazanımlar Okul RPD ve Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planına Nasıl Yerleştirilir? Okul RPD hizmetleri planına rehberlik öğretmeni tarafından uygulanması gereken sınıf rehberlik etkinliklerinin kazanımları yerleştirilir. Aynı kazanımlar çalışmaların uyum içinde yürütülmesi açısından sınıf rehberlik hizmetleri planına da yerleştirilir. Ancak sınıf düzeylerine özgü sınıf/şube rehber öğretmeninin yapacağı etkinliklere ait kazanımlar Okul RPD hizmetleri planında yer almaz, bu kazanımlara yalnızca sınıf rehberlik hizmetleri Planında yer verilir. Okul RPD ve sınıf rehberlik hizmetleri planına alınacak kazanımlar belirlenirken Kod Listesinden (Ek 1) veya Rehberlik Kazanımları Tablosundan (EK 5) yararlanılır.

Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planı (Excel Dosyası) Nasıl Doldurulur? Ay sütunu: Çalışmanın yapılacağı aylar verilmiştir. Tarih sütunu: Yapılacak çalışmanın tarihinin belirtilebilmesi için düzenlenen tarih sütununu kullanmak, her çalışma için zorunlu değildir. Tarihi belli olan çalışmalar için tarih seçilebilir. Belli olmayan çalışmalar için tarih sütunu boş bırakılabilir.

Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planında Yer Alan Satırlar Ne Anlama Gelmektedir? Ay sütunlarının altındaki satırlar ay içinde yapılacak çalışma listesini gösterir. Bu sütun her bir ay için 5 adet çalışma yazılabilecek şekilde düzenlenmiştir. Her bir satırın doldurulması zorunlu değildir. Örneğin Eylül ayı için yapılması planlanan 3 çalışma, Ekim ayı için 5 çalışma seçilebilir. Satır sayısı istendiğinde artırılabilir.

Sınıf rehberlik hizmetleri planında yer alan kazanımlar Okul RPD planında da olmalı mı? Sınıf düzeylerine özgü sınıf/şube rehber öğretmeninin yapacağı etkinliklere ait kazanımlar Okul RPD hizmetleri planında yer almaz, bu kazanımlara yalnızca sınıf rehberlik hizmetleri planında yer verilir.

Kitapçıkta bahsedilen sınıf rehberlik hizmetleri kısmında kullanılacak etkinlik kitapçıklarına ve kazanım listelerine nereden ulaşabilir?        Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik Programı (2012) (Okul öncesi öğrenci düzeyi için yedi yeterlik alanı ve bu yeterlik alanlarıyla ilişkili seksen üç kazanım) Link: https://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/programlar/ilkogretim/rehberlik_okulonc esi.pdf        Sınıf Rehberlik ve Kariyer Planlama Dersi Programı (2014) (8.sınıf düzeyi için beş yeterlik alanı ve kırk dört kazanım) Link: https://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/programlar/ilkogretim/ortaokul_rehberli k_programi.pdf         İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sınıf Rehberlik Programı İlköğretim Etkinlik Örnekleri (2007) (Yedi yeterlik alanı ve bu yeterlik alanları ile ilişkili ilkokul/ortaokul için her sınıf düzeyinde on beşer kazanım) Link: http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/06/24/308716/dosyalar/2015_ 09/17022336_9.snfetkinlikrnekleri.pdf         Ortaöğretim Rehberlik ve Yönlendirme Dersi Programı (2011) (Yedi yeterlik alanı ve bu yeterlik alanları ile ilişkili her sınıf düzeyinde otuzar kazanım) Link: http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/65/01/207580/dosyalar/2015_ 10/07085549_liserehberlikveynlendirmedersietkinlikleri.pdf