ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
DİNLEME.
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
İletişim Sanatı 1.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Sağlık Ortamlarında İletişim
İletişim ve Empati.
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
İLETİŞİM 10. hafta.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Bireyler Arası İlişkiler ve Haberleşme
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha fazla.
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Empati.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
5.3. İLETİŞİM.
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
İşletmelerde İletişim
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
KURUMSAL İLETİŞİM.
İKNA SÜRECİ.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Filtreleme (Dikey iletişim de özellikle) Algıda Seçicilik (Kadın adaylar) Aşırı Bilgi Yüklemesi Duygular Dil Farklı nedenlerle ortaya çıkabilmektedir. Seçilen Sözcük: Konuştuğumuz kişilere uygun sözcükleri seçmek zorundayız. Ör; belirli konudaki çok teknik bir yazıyı, bu konu ile ilişkisi olmayan bir kimse hiç anlayamayacaktır Genel yöneticilerin bunu anlaması zor olabilir. Semantik (Sözcüklerin anlamları bilimi): Göndericinin kullandığı sözcüğü farklı anlıyorsak ortada semantik bir sorun var demektir. “Sözcüklerin birçok anlamları vardır. Kullanılan anlamıyla algılanan anlamı farklı olursa iletişim kesilir”.

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis 6. Sessizlik 7. İletişim Korkusu 8. Cinsiyet Farklılığı 9. Politik olarak doğru iletişim 10. Kültürel Engeller Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

Prof. Dr. Rana Özen Kutanis Psikolojik Güçlükler İletilecek şeyin açıklığa kavuşturulması Güven ve açıklık Bizi onaylayan, anlayan ve güvenen kişilerle daha fazla zaman geçirmek, daha fazla işbirliği yapmak bizi mutlu eder. Kıskançlık Dinlememe Duymak istediğini duyma Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

İletişimi engelleyen bazı farklı engeller Stilistik engeller: Diyalekt, şive farklılıkları. Didaktik-Mekanik Engeller: İletişim becerileri; yöntem, teknik ve yaklaşım uyuşmazlıkları. Statü ve Roller: Kaynak ve alıcının sosyal ve resmi statüleri ve rolleri; akademik ve mesleki gelişme farklılıkları. Alan: İletişim merkeziyle birimler arasındaki uzaklık. Sınırlama: Mesajların çeşitli nedenlerden ötürü gizli tutulması ya da miktarının sınırlanması. Geribildirim Yetersizlikleri: Alınan iletilere karşılık ya da tek yanlı olarak gerekli tepkinin yeterince gösterilememesi; doğrulanmaması ya da reddedilmesi gibi eksiklikler. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis

İletişimdeki anlaşmazlıkları giderme yolları ▪ Anlaşılır bir dil kullanın ▪ Alıcının özelliklerini bilerek davranın ▪ Yeterince bilgi verin ▪ Dinleyicinin katılımını sağlamaya çalışın ▪ Çift yönlü iletişimi kullanın ▪ Tekrar edin ya da ettirin ▪ İletişime uzun vadeli bakın ▪ Farklı iletişim kanalları bulun ▪ Empati (olaylara başkası açısından bakabilmek) yapın ▪ Aktif (etkin), iyi bir dinleyici olmaya çalışın. Prof. Dr. Rana Özen Kutanis