ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ “SOSYAL HİZMETTE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ”
SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN KURULUMU Sosyal hizmet örgütlerinin bilişim sistemleri ne kadar etkili ise hizmetin etkililiği de o kadar fazla olmaktadır. SOSYAL HİZMET ÖRGÜTLERİNDE BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN KURULUMU
BİLGİSAYAR TABANLI BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN ÖRGÜTSEL YARARLARI Örgütteki operasyonel verimliliği arttırır. Operasyonel verimlilik, rutin işleri daha hızlı ve daha düşük beşeri ve ekonomik maliyetle yapmaktır. Daha az sayıda çalışan ve daha az para harcayarak daha yüksek verim elde edilmesi olanaklı hale gelir. Müracaatçılara daha iyi hizmet sunabilme olanağı oluşturur. Bu sistemler sayesinde işlemler çok daha kısa sürede sonuçlanmaktadır. Bilgiye dayalı yeni hizmet oluşturma ve geliştirmede yardımcı olur. Günümüzde bilgi önemli bir üretim girdisi olduğu gibi, aynı zamanda özellikle hizmet sunan sektörlerde kendisi de başlı başına bir ürün durumuna gelmiştir. BİLGİSAYAR TABANLI BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN ÖRGÜTSEL YARARLARI
Rekabet üstünlüğü sağlar Rekabet üstünlüğü sağlar. Günümüzde bilgi en önemli rekabet unsurlarından biri durumuna gelmiştir. Bilgiyi en iyi şekilde işleyen ve üretime dönüştüren örgütler rakiplerine göre önemli üstünlükler elde etmektedirler. Hizmet pazarındaki yeni fırsatları fark etme veya yakalama olanağı yaratır. Üst düzeyde stratejik planlama önem kazanacak ve yönetim hiyerarşisi azaldıgı için, çalışanlarla üst düzey yönetimin koordinasyonu ve iletişimi güçlenecektir. Örgüt içindeki bilgi ve haberleşme olanağını arttırdığı için bu kopukluk önemli ölçüde giderilmiş olacaktır. Bilişim sistemleri bir organizasyonda hem zaman, hem emek tasarrufu sağlamak yanında kurumsallaşma konusunda da önemli destek saglar.
BİLGİSAYAR TABANLI BİLİŞİM SİSTEMİNE DÖNÜŞÜM Birinci Aşama: Ön Değerlendirme, Hazırlık ve Fizibilite İkinci Aşama: Mevcut Sistemin Analizi Üçüncü Aşama: Kavramsal Tasarım Dördüncü Aşama: Ayrıntılı Tasarım ve Geliştirme Beşinci Aşama: Sistemin Testi ve Kurumsal Hazırlık Altıncı Aşama: Dönüşüm Yedinci Aşama: Değerlendirme Sekizinci Aşama: Operasyonel Denetim ve Düzeltme BİLGİSAYAR TABANLI BİLİŞİM SİSTEMİNE DÖNÜŞÜM
TEŞEKKÜRLER