İŞLETMELERİN KURULUŞU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
LİKİDİTE DURUMU ANALİZİ Likidite değerlendirmesi ile işletmenin dönen varlıkları ve kısa vadeli yabancı kaynakları arasındaki ilişkileri analiz edilir.
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Pazarlama Çevresi.
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Şirket Adı İş planı sunusu.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
MALİYET SİSTEMLERİ Prof. Dr. A.Vecdi CAN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
MALİYET SİSTEMLERİ.
İŞLETMELERİN AMAÇLARI İŞLETMELERİN GELİR VE GİDERLERİ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Pazarlama Planlaması.
Ürün veya Hizmet Satışı
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
İŞLETME FİNANSI.
FİNANSAL PLANLAMA.
ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Ünİte 5 İŞLETMENİN KURULUŞU.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
EĞİLİM YÜZDELERİ (TREND) ANALİZİ
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
YAVRU YETİŞTİRME Su Ürünleri Yetiştiriciliğinin Temel Esasları
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
FİZİBİLİTE ANALİZİ Prof.Dr.F.FÜSUN ERDEN
Uluslararası İşletme Yönetimi
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
TEMEL İŞLETMECİLİK KAVRAMLARI - GELİRLER
Sunum transkripti:

İŞLETMELERİN KURULUŞU

KURULUŞ ARAŞTIRMALARI İşletme kurma fikri ile önem kazanan ve işletmenin gerçekten yapılabilirliğinin ortaya konulmasını sağlayan araştırmalar. Ekonomik, finansal, teknik ve yasal açıdan yapılan araştırmalar 2

EKONOMİK ARAŞTIRMALAR “İşletmeyi ekonomik yönden etkileyen tüm etmenlerin saptanarak, kuruluş fikrinin ekonomik yapılabilirliğinin araştırılması” Piyasa araştırmaları ve talep tahmini, Kuruluş yeri ve yer seçimi araştırmaları, Büyüklük (kapasite) araştırmaları

EKONOMİK ARAŞTIRMALAR Piyasa araştırmaları ve talep tahmini Amaç: Üretilecek/pazarlanacak mal ve hizmetlerin miktar ve niteliklerini saptamak, Aynı tüketici ve pazara benzer/ikame ürünler sunan rakip firmalar ve arz kapasitelerinin saptanması,

EKONOMİK ARAŞTIRMALAR Piyasa araştırmaları ve talep tahmini Talep : Belli bir dönemde ve belirli bir pazarda tüketicilerin değişik fiyat düzeylerinde satın almaya istekli oldukları ve satın alabilecekleri mal ya da hizmet miktarıdır. Talep tahmini: Bir hizmet veya ürün için gelecekte oluşacak olan talebin, en doğru ve hatasız şekilde hesaplanması işlemidir. 5

EKONOMİK ARAŞTIRMALAR Piyasa araştırmaları ve talep tahmini Masa başı araştırmaları Alan araştırmaları

KURULUŞ YERİ “İşletmenin amaçlarına ulaşmada, faaliyetlerini verimli, ekonomik, karlı yürütülmesine imkan veren yerdir”

Kuruluş Yer Seçimi Kuruluş yerinin seçimi işletme giderlerinin en düşük, işletme gelirlerinin en yüksek olduğu yani en yüksek karın ya da yararın sağlandığı yerin belirlenmesi süreçlerini içerir. 8

KURULUŞ YERİ ETMENLERİ -Taşıma, -Hammadde, -Pazar alanı, -İşgücü, -Su ve su kaynakları, -İklim koşulları, 9

KURULUŞ YERİ ETMENLERİ Sosyal ve kültürel koşullar, Enerji kaynakları, Jeolojik koşullar. 10

İŞLETME BÜYÜKLÜĞÜNÜN SAPTANMASI İşletmelerin büyüklüğünün tanımlanmasında kullanılan ölçütler nicelik belirten ve niteliksel olarak ikiye ayrılmaktadır.

ÜRETİM İŞLETMELERİNDE KAPASİTE “Bir işletmenin elindeki üretim faktörlerini en iyi şekilde kullanarak yapabileceği üretim miktarıdır” Teorik Kapasite: Pratik Kapasite Fiili Kapasite:

EN UYGUN İŞLETME BÜYÜKLÜĞÜNÜN BELİRLENMESİ Optimum işletme büyüklüğü: Ortalama üretim maliyetlerinin en düşük olduğu, üretim faktörlerinin en uygun biçimde birleştikleri üretim kapasitesi

EN UYGUN İŞLETME BÜYÜKLÜĞÜNÜN BELİRLENMESİ Hedef işletme için en uygun kapasiteyi bulmaya çalışmak, İşletmeyi o kapasitede kurmaktır. 14

EN UYGUN KAPASİTE SEÇİMİNİ ETKİLEYEN ETMENLER Talep hacmi Teknoloji Kuruluş yeri Finansman..

Kaynakça Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Demet Varoğlu Genel İşletmecilik Bilgileri Siyasal Kitabevi Halil Can, Semra Güney Genel İşletme