EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Oyun Oyunlaştırma Yöntemi
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Eğitim İçeriğinin Sunumu
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
ROL OYNAMA.
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
REHBERLİK.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
ERK İSG&İK – –
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK A. Salih TAŞDELEN.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ERGENLE İLETİŞİM.
Bölüm 10 Takımlar.
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
Mentör Öğretmenlik.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
OYUN KAVRAMI. Oyun; çeşitli anlamlarıyla folklorun en zengin alanlarından birisidir. Türkçe' de oyun ve oynamak sözcüğünün pek çok anlamı vardır. (Çocukların.
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Toplam Kalite Yönetimi
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
2015/2016 ANTALYA 3 . GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. Oyun; çeşitli anlamlarıyla folklorun en zengin alanlarından birisidir. Türkçe' de oyun ve oynamak sözcüğünün pek çok anlamı.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Sınır Koyma ÇOCUKLAR SINIRSIZ ÖZGÜRLÜKTEN HOŞLANMAZLAR!
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 6
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
GRUP OLUŞTURMA Proje grupları Yarışma grupları
TAKIM SARGINLIĞI.
Sunum transkripti:

EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7 15.06.2018 Doç. Dr. Gülten HERGÜNER EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7

EĞİTSEL OYUNLARIN OYNATILMASINDA DİSİPLİN, CEZA VE ÖDÜL Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

1) Disiplin Çocukların oyun sırasındaki karşılıklı sevgi ve saygıya dayanan davranışlarının tümüne disiplin denir. Oyun düzenine uymama, kuralları hiçe sayma, disiplinsizliği ortaya koyar. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

2) Ceza Cezalar amaç değildir, oyuna heyecan katmak, disiplini sağlamak, öğrenciye başarı, galibiyet zevkini tattırmak için birlikte kararlaştırılıp kullanılacak bir sembolden ibarettir. Cezaların eğitsel değer taşımasına, elde edilen haz ve neşeyi yitirttirmemesine, sonuçta kişinin fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerine kötü bir etkide bulunmamasına çok dikkat edilmelidir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Eğitsel oyunlarda verilebilecek eğitsel cezalardan birkaç örnek: İnsan veya hayvan taklitleri, Şiir, masal, fıkra, şarkı söylemek, Kısa mesafeli yürüyüş veya koşular, Sınıfı, bahçeyi temizlemek, Bahçeyi, çiçekleri, fidanları sulamak, Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Susayanlara içecek su getirmek, Tek ayak üzerinde iken ayakkabı çıkarmak ve giymek, Ayna olmak (cezalı üç arkadaşın önünde durur onlar ne yaparsa aynısını yapar), Musluk olmak, Öğretmen; cezalının burnunu tutarak, "dün musluğu açtım sular akmıyordu" der (burnunu sağa-sola çevirir). "Öteki musluğa gittim (kulağını sağa-sola çevirir) yine akmıyordu. Sonra ana vanaya gittim (öğrencinin kafasını sağa-sola çevirir) nafile o da akmadı" der ve bırakır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

3) Ödül Oyunda sadece ceza değil, ödüllendirme de gereklidir. Takım veya kişi takdir edilecek bir başarı kazanmışsa, göz ardı edilmemeli ve bizzat öğretmen (lider) tarafından zamanında değerlendirilmeli, sınıfa duyurulmalıdır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

EĞİTSEL OYUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ Eğitsel oyunların değerlendirilmesi 3 açıdan yapılmalıdır. Oyun planının değerlendirilmesi, Oyuna katılanların değerlendirilmesi, Öğretmenin kendi kendini değerlendirmesi. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

1) Oyun Planının Değerlendirilmesi Oyun planının değerlendirilmesi, çalışma öncesinde hazırlanan planın, çalışma sonrasında, ne kadarının gerçekleşebildiğinin kontrol edilmesidir. Bu bir bakıma planın ne kadar doğru hazırlandığının da göstergesidir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Oyun planın değerlendirilmesinde şu sorulara cevap aranmalıdır: Oyun amaçlanan eğitsel değerine ulaştı mı? Oyuncuların yetenek seviyesine ne derece uygundu? Oyun yeri ve zamanı, oyunla ve amaçla uyumlu muydu? Oyun araç-gereçleri yeterli miydi? Kullanılan malzemeler oyunun amacına ulaşmasına ne derece yardımcı olabildi? Planlamada belirlenen oyunun oynanma süresi doğru mu? Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

2) Oyuna Katılanların (Öğrencilerin) Değerlendirilmesi Yapılan eğitsel oyunun çalışması sonucunda oyuna katılanlar değerlendirilmeli ve sonuç net olarak açıklığa kavuşturulmalıdır. Bu amaçla şu sorulara cevap aranmalıdır: Oyuna katılanlar oyundan yeteri kadar faydalanabildiler mi? Oyuna katılanlar neşe ve ilgi içerisinde oynadılar mı? Oyunu ne kadar algılayabildiler ve gerçekleştirebildiler? Oyuna katılanlar oyundaki yüklemelere ve oyun süresine ne kadar dayanabildiler? Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Oyundaki arkadaşlık özellikleri nasıl gelişti? Oyundaki sevgi ve saygı ortamı nasıldı? Liderler görevlerini yapabildiler mi? Varsa oyun araç ve gereçlerini kullanabilme özellikleri nedir? Kurallara uyma alışkanlığı var mı? Oyuna katılanlar, kurallara bağlı kalarak, kendilerine veya takımlarına avantaj sağlayacak hususları geliştirebildiler mi? Oyun içerisinde varsa, neden bazı öğrenciler ilgisiz kaldı? Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

3) Öğretmenin Kendi Kendini Değerlendirmesi Öğretmen kendini değerlendirirken dürüst olmak zorundadır. Öğretmen (lider) kendi kendini değerlendirirken şu sorulara cevap aramalıdır: Oyun planını ve oyun seçimini doğru yapmış mıyım? (bu soru oyun planının değerlendirilmesi sonucunda cevaplanır), eksiklerim nelerdir? Oyunun öğretilmesini tam olarak yapabildim mi? Oyunun yönetilme hususlarını gerçekleştirebildim mi? Oyundaki disiplin, ceza ve ödüller ne kadar doğruydu? Oyundaki ani problemleri ne kadar çözebildim? Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

LİDERLİK Belirlenmiş hedeflere doğru, bireyleri ve grupları etkilemenin davranışsal metodu olarak tanımlanan liderliğin temelinde kişiler arası ilişki vardır. Oyunun uygulanışı ve oynanışı, amacına göre yer, zaman ve seviye değişikliği gösterir. Mücadele oyunlarında, beden eğitimi ve spor amaçlı tüm oyunlarda, bir lidere ihtiyaç vardır. Liderlik her şeyden önce bir yetenek meselesidir. Gençlerde ve büyüklerde liderlik kapasitesinin olup olmadığını tespit etmek, en azından fikir edinmek "liderlik yetenek testi" ile mümkündür. Bir insanda liderlik yeteneğinin olup olmadığını anlamanın bir yolu da gruba girmesidir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

OYUN LİDERLİĞİ VE KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ Oyunu yöneten lider ile, oyun içindeki grup liderlerinin görevleri ve yetkileri farklıdır. Yalnız her ikisinin büyüklükleri farklı da olsa, bir gruba 'liderlik etmelerinden dolayı, liderliğin genel çerçevesi içerisinde bir paralellik gösterirler. Her ikisi de önemlidir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

İyi (Başarılı) Bir Liderin, Özellikleri Şunlardır Tarafsız ve adildir, Espri yeteneği vardır, Grupla beraber oynar ve oyuna katılır, Her kişiyle (çocukla) ilgilenir, Neşeli mizaca sahiptir, Sabırlıdır; aniden öfkelenmez, İyi işi, başarıyı metheder, Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Zayıf olanları cesaretlendirir, Oyuna uygun giyinir, Her zaman yardım etme isteğindedir, Zamana riayet eder, Naziktir, Çeşitli alanlara ilgileri vardır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER