TAM ÖĞRENME MODELİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Advertisements

Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Benjamin BLOOM ( ).
Buluş Yoluyla Öğrenme.
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
MERHABA.
MERHABA.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Öğretim Durumlarını Planlama
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Programlı Öğretim.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
BE BEP NEDİR ?.
Eğitimde Program Geliştirme Süreçleri
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

TAM ÖĞRENME MODELİ

TAM ÖĞRENME MODELİ Tam öğrenme modeli tüm öğrenciler okulda öğretilenleri öğrenebilir varsayımına dayanmaktadır. Tam öğrenme modelini ortaya koyan ünlü Amerikalı eğitici BLOOM, ‘İşin başından beri olumlu öğrenme koşulları sağlanmış ise dünyada herhangi belli bir kişinin öğrenebileceği her şeyi hemen hemen herkes öğrenebilir

Tam öğrenme modelinin ana değişkenleri Belli bir dersle ilgili olan duyuşsal özellikler Okula karşı tutum Kişinin kendi kendine tutumu olmak üzere üç boyutta toplanmaktadır. Tam öğrenme modelinin ana değişkenlerinden bir diğeri de ‘öğretim hizmetinin niteliğidir. Öğretim hizmetinin niteliğini büyük ölçüde dört öğe belirtmektedir; İpuçları, öğrenciye neyin öğrenileceğini açıklayan mesajların tümüdür. Pekiştirme, bir davranışı gösterme eğiliminin güçlendirilmesi sürecidir

Katılım ise öğrencinin öğrenme süreci sırasında kendisine sunulan ipuçları ve yönergeler doğrultusunda bir şeyler yapmasıdır. Dönüt ve Düzeltme, öğretim hizmetinin niteliğini sağlamayı güvence altına almak için kullanılır. Dönüt ile öğrencilere neyi öğrenip neyi öğrenmedikleri bildirilir, düzeltme ise yanlışların düzeltilmesi ve eksiklerin giderilmesi biçiminde kullanılır.

PEKİŞTİREÇ Pekiştireç, bir davranışın olma sıklığını arttıran uyarıcılardır. Sınıf içinde pekiştireçlerin kullanımı düzeylere göre farklılık göstermelidir. Mesela ilkokulda ‘çikolata’ iyi bir pekiştireç olurken, üniversitede aynı şekilde başarılı olmayabilir. Bunun yerine, ‘çok iyi’, ‘kutlarım’ gibi ifadeler tercih edilebilir.

Öğrenme kuramlarının çoğu öğrenmenin pekiştirme ile birlikte olması halinde etkili olduğu görüşünde birleşmektedir. Pekiştireçlerin sıklığı ve kullanılma yerinin her öğrencinin ihtiyacına göre belirlenmesinde ve belirlenmesinde ve bireysel farklılıklar dikkate alınarak verilmesinde yarar görülmektedir.

İPUCU Öğrencilerin harekete geçirilmesine ve istenilen davranışın yapılmasına yardımcı olan davranışlardır. Sorulan soruya tam yanıt veremeyen öğrenciye, bir sözcüğün bir sesin ve ya bir hareketin hatırlatılması bir ipucu olabilir. İpuçları sözlü ya da yazılı olabilir, bireysel farklılıklar dikkate alınarak verilmelidir

DÖNÜT Dönüt öğrenciye eğitimin amaçlarına uygun davranımda bulunup bulunmadığının bildirilmesi ya da hedef-davranışın kazanılıp kazanılmadığının bildirilmesidir. Bu bildirimin sonucuna bakılarak öğrencinin eksik ve yanlışları belirlenir; bu eksikleri tamamlama ve yanlışları doğrulama işlemi de düzeltme olarak adlandırılır. Eğitim sürecinde dönüt /düzeltme birlikte kullanılır

Sorulan soruya verilen cevap dönüttür Sorulan soruya verilen cevap dönüttür. Yanlış cevap verilmişse bunun doğru bir şekilde ifade edilmesi işlemi düzeltmedir.

Genelde dönüt işlemleri öğrenme ünitelerinin sonunda uygulanmakta ve öğrencilerin neler öğrendiklerini ve neleri öğrenmeleri gerektiğini ortaya çıkarmaya çalışmaktadır

Düzeltmeler de, her öğrenciye kendi öğrenme eksiklerini tamamlaması için hangi ders kitabı, öğretim materyali ve kaynaktan yararlanacağı konusunda yardım yapılması sürecini içerir.

KATILIM Öğrenci katılımı, öğretim hizmetinin niteliğini arttırmada önemli değişkenlerden biridir. Öğrenciler öğrenme sürecine katıldıkları süre içinde daha kalıcı izli öğrenme yaşantılarına sahip olmaktadırlar.

Öğrenci katılımını sağlamak için grup çalışması, drama, benzetim gibi teknikleri kullanmaya yer verilmelidir. Öğretmenler, öğrencilerin öğretme sürecine etkin olarak katılmalarını sağlamak için farklı öğretme stratejileri, yöntem ve teknikleri kullanmalıdır. Bunun için de eğiticilerin zengin bir yöntem bilgisine sahip olması gerekli görülmektedir

TEŞEKKÜR EDERİM www.egitimfakultesi.org