Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Advertisements

İŞLETME FONKSİYONLARI. Bir işletmede yerine getirilen faaliyetler işletme fonksiyonu olarak ifade edilebilir.Bir işletmede görülen faktörleride şöyle.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Pazarlamanın Tanımı Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
TEDARİK ZİNCİRİNDE PAZARLAMA
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN

Pazarlama - Marketing Pazarlama faaliyetleri pazar adı verilen ve çeşitli öğelerdenoluşan bir pazarlama sistemi içinde gerçekleşir. Bu sistemde EN GENEL halde 3 grup aktör rol oynar. Üreticiler: Pazarın ihtiyacı olan mal ve hizmetleri üretim faktörlerini bir araya getirerek üreten ve ortaya çıkaran taraftır. Tüketiciler: Çeşitli ihtiyaç, istek ve arzularını tatmin etmek amacıyla satın alma faaliyetlerinde bulunarak pazarlama sistemine katılan taraftır. Aracılar: üreticiler ile tüketiciler arasındaki bağlantının sağlanmasına yardımcı olan toptancı, perakendeci, satıcı veya daha da genel bir ifadeyle pazarlamacılardan oluşur.

Pazarlama - Marketing İki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını tatmine yönelik insan faaliyetleridir. (Kotler, 1986) Kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek mübadeleleri gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir. (AMA, 1985)

Pazarlama - Marketing Bireylerin ve grupların istek ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla bir değer içeren malların yaratılması, sunulması, ve diğerleriyle (değer arz eden mal ve hizmetlerle) mübadelesini kapsayan sosyal ve yönetsel bir süreçtir. (Kotler, 1998) “Pazarlama, müşteriler için değer yaratma, değeri tanıtma ve sunmayı hedefleyen ve organizasyona ve onun paydaşlarına fayda sağlama amacıyla müşteri ilişkilerini yönetmeye yönelik bir süreçler dizisi ve örgütsel bir fonksiyondur. (AMA, 2004) “Pazarlama; müşteriler, alıcılar, paydaşlar ve genel olarak toplum için değer yaratma, haberdar etme, sunma ve değişim için kurumsal düzenleme ve süreçleri içeren faaliyetlerdir.(AMA,2007)

Pazarlama - Marketing “Pazarlama, taraflarına değer yaratan değişim ilişkileri ağlarını oluşturma, sürdürme ve geliştirmeyi amaçlayan uygulamalı bilimdir” (Erdoğan, 2009) Hedef pazardaki müşterilerine değer sunacak ürünlerin geliştirilmesi ve pazara sunulmasını sağlamak amacıyla, pazardan elde edilen bilgilerin şirket içinde paylaşılması, uzun vadeli işletme hedeflerini sağlamak üzere müşteri ilişkilerinin yönetilmesi ve bütün bunlarla birlikte toplumsal kaynakların sürdürülebilirliği sağlanarak işletmenin paydaşlarını dikkate alan değer temelli faaliyetler bütünüdür. (Torlak, 2008)

Pazarlama Tanımlarında Yer Alan Önemli Noktalar Pazarlama bir mübadele /değişim sürecidir. İnsan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik faaliyetler bütünüdür. Etkinlik ve kârlılık esasına göre değerlendirilir. Ekonomik değerlerle (Mallar, hizmetler ve fikirlerle) ilgilidir. Üretim, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerinden oluşur. Dinamik bir ortamda gerçekleşir. Yönetim süreci olup, sosyal bir ortamda gerçekleşir. Değer yaratma, değer değişimi ile ilgili süreçleri içerir. Faaliyet alanı olarak kâr amaçlı işletmelerle sınırlı değildir. Değişimi kolaylaştıran ve gerçekleştiren faaliyetleri kapsar.

Pazarlama ALICI (TÜKETİCİ) SATICI (İŞLETME) ORTAM (Pazar) DEĞER İFADE EDEN ŞEY ( Para, kredi, emek, mal) ALICI (TÜKETİCİ) SATICI (İŞLETME) DEĞER İFADE EDEN ŞEY (Mal, hizmet, fikir...) ORTAM (Pazar)

Pazarlama - Marketing

Pazarlamada Temel Kavramlar PAZARLAMA MİYOPLUĞU ???

Pazarlamanın Kapsamı Mallar Hizmetler Fikirler Kişiler (bireyler) Şehirler veya bölgeler Etkinlikler Örgütler (Şirketler, kamu kuruluşları vs.) Tüketim deneyimleri İyilik amaçlı pazarlama

Pazarlama Anlayışındaki Değişim

Pazarlama Yaklaşımı Toplumsal Pazarlama Bu anlayışa göre işletme yaptığı faaliyetler esnasında tüm toplumu ilgilendiren konularda toplumun yararına hareket etmelidir. Gönüllü olarak yapılır. Sosyal pazarlama da denilir. İşletmenin 3 amaç arasında denge kurması beklenir. Bu amaçlar; örgütsel amaç, tüketici amacı, toplumsal amaç tır. Ör; çevre kirlenmesine sebebiyet vermemek. Pazar Odaklılık Organizasyonun tüm birimlerine yayılmalıdır. Müşteriye rakiplerden daha üstün değer sağlayabilmek müşteriyi tanımaktan geçer. İlişkisel Pazarlama CRM Birebir pazarlama Mikro pazarlar

Pazarlama Yönetimi Pazarlama yönetimi Değişimlerin/mübadelelerin etkin ve verimli bir şekilde gerçekleşmesini kolaylaştıracak ve hızlandıracak pazarlama faaliyetlerinin planlanması, organizasyonu, uygulanması ve kontrol edilmesi sürecidir. ETKİNLİK: Pazarlamaya konu olan değişim olayının işletme amaçlarına ulaşmada sağladığı katkının derecesini ifade etmektedir. VERİMLİLİK: İstenen değişimleri gerçekleştirmede kaynak kullanımının minimum seviyede tutulmasını ifade etmektedir. Hedef Pazar: bir firmanın ilgisini çekmek istediği benzer (homojen) özellikler sergileyen tüketici (müşteri) grubudur. Pazarlama Karması: seçilen hedef pazardaki tüketicilerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda Müşteri tatminini sağlamak amacıyla İşletmenin kotrolünde olan değişkenlerden meydana gelen bir karmadır.

(PAZARLAMA İLETİŞİMİ) Pazarlama Karması 4P ÜRÜN (PRODUCT) FİYAT (PRİCE) DAĞITIM (PLACE) TUTUNDURMA (PROMOTİON) (PAZARLAMA İLETİŞİMİ)

Pazar Odaklı Yaklaşımda Pazarlama Karması

Hizmetler İçin Pazarlama Karması

TEŞEKKÜRLER...