Entegre Müfredat Modeli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
NOT VERME VE MEZUNİYET.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Sunum transkripti:

Entegre Müfredat Modeli MÜFREDATLAR II Müfredat Daraltma Entegre Müfredat Modeli Izgara modeli Çoklu menü modeli

Müfredat Daraltma Genel müfredat önemli derecede tekrarlardan oluşur. Bu model ile tekrarlar ve düşük düzeyli kazanımlar müfredattan çıkartılır. Daraltma yalnız bir öğrenci için olabileceği gibi bir grup öğrenci için de olabilir. %50 at / %50 zenginleştirme (derinlik kapsam) ve hızlandırma (6.sınıf öğrenci için müfredata 7. veya 8. Sınıf etkinlikleri ekle) Ders ya da ünite bazında yapılabilir. Her tür derste ve sınıfta olabileceği için esnek bir farklılaştırma stratejisidir.

Müfredat Daraltma Süreci Aşama: Konunun amaç ve hedeflediği bilgi-beceriler belirlenir. Aşama: a) MDP’ye alınabilecek öğrenciler belirlenir (+1yaş performans). b) Belirlenen öğrencilerin konu ile ilgili hazırbulunuşlukları belirlenir (öntest).Başarı ölçütü belirlenir (%80). c) Öğrenciler her üniteyi ne kadar sürede bitireceklerini tartışırlar. 3. Aşama: Uygun materyaller ve diğer öğrenme araçları geliştirilir ya da temin edilir (zaman, maliyet ve uzman eleman unsurları).

Entegre Müfredat Modeli Öğrencilerin zihinsel ve duyuşsal özellikleri dikkate alınmalıdır. Temel özellikleri; Hızlandırılmış ve ileri düzey konu içeriği İçeriğin derin ve karmaşık olması Disiplinlerarası soyut kavramlardan oluşması İleri düşünme becerilerinin yer alması öğrenci ürünlerinin gerçek yaşamla doğrudan ilişkili olması

İçerik & Süreç-Ürün &Epistemolojik Kavram Hızlandırma ile üst sınıf konularının transferi (disipline özgü öğrenme çıktıları) Öğretim Yöntemi “tanılayıcı-eğitim” yaklaşımı ile tasarlanır. Bireylerin zihinsel,akademik vb özelliklerini tanılayarak çeşitli gruplandırma ve müfredat daraltma ile yapılır. Değerlendirmeler üst sınıf materyalleri ile yapılır Ders içerikleri alan uzmanları ve eğitimci işbirliği ile geliştirilir.

Epistemolojik kavram: Süreç ve Ürün: Bilimsel ve sosyal araştırma becerilerinin öğrenimine ağırlık verir. Yüksek nitelikli gerçek ürün geliştirilmesi beklenir. Öğretmen-alan uzmanları ve öğrenciler işbirlikli olarak çalışır. Epistemolojik kavram: Bilginin birbirinden bağımsız parçacıklar yerine bir sistem olarak öğretimine ağırlık verir. Hem disipline özgü hem de disiplinlerarası temel fikirler, temalar ile karşı karşıya getirilirler.

Izgara Modeli (İçerik-Süreç-Ürün) İlginç, önemli ve yararlı bilgileri kapsar. Kapsamlı temalar halinde organize edilir. Temalar çalışılmaya değer, zamana ve yaşa bağımlı ve bütün disiplinlerde çalışılabilen bir kavram olmalıdır. Temalar; Kapsam Derinlik Karmaşıklık ve büyük fikirler baz alınarak seçilir.

Süreç:

Ürün: Düşünme ve araştırma becerilerinin bir arada kullanımı ile ortaya çıkar Ürün hem öğrenmenin bir aracı hem de kanıtı olarak düşünülmelidir. Ürün geliştirme müfredatın ana boyutu olmalı. Teknoloji, zaman ve kaynakların planlanması, başarı ölçütlerinin belirlenmesi, ürünlerin paylaşımını sağlayabilecek yöntemlerin belirlenmesi bu yaklaşımda önemlidir.

Çoklu Menü Modeli Bilgi Öğretim teknikleri menüsü Disiplinin yapısı, tanımı ve yeri Temel ilkeler ve işlevsel kavramlar Disipline yöntemsel bilgi Spesifik bilginin uygulanması Öğretim teknikleri menüsü Öğretim amaçları ve öğrenci etkinlikleri menüsü Öğretim stratejileri menüsü Öğretimin sırası menüsü Sanatsal dönüşüm menüsü Öğretim ürünleri menüsü