Entegre Müfredat Modeli MÜFREDATLAR II Müfredat Daraltma Entegre Müfredat Modeli Izgara modeli Çoklu menü modeli
Müfredat Daraltma Genel müfredat önemli derecede tekrarlardan oluşur. Bu model ile tekrarlar ve düşük düzeyli kazanımlar müfredattan çıkartılır. Daraltma yalnız bir öğrenci için olabileceği gibi bir grup öğrenci için de olabilir. %50 at / %50 zenginleştirme (derinlik kapsam) ve hızlandırma (6.sınıf öğrenci için müfredata 7. veya 8. Sınıf etkinlikleri ekle) Ders ya da ünite bazında yapılabilir. Her tür derste ve sınıfta olabileceği için esnek bir farklılaştırma stratejisidir.
Müfredat Daraltma Süreci Aşama: Konunun amaç ve hedeflediği bilgi-beceriler belirlenir. Aşama: a) MDP’ye alınabilecek öğrenciler belirlenir (+1yaş performans). b) Belirlenen öğrencilerin konu ile ilgili hazırbulunuşlukları belirlenir (öntest).Başarı ölçütü belirlenir (%80). c) Öğrenciler her üniteyi ne kadar sürede bitireceklerini tartışırlar. 3. Aşama: Uygun materyaller ve diğer öğrenme araçları geliştirilir ya da temin edilir (zaman, maliyet ve uzman eleman unsurları).
Entegre Müfredat Modeli Öğrencilerin zihinsel ve duyuşsal özellikleri dikkate alınmalıdır. Temel özellikleri; Hızlandırılmış ve ileri düzey konu içeriği İçeriğin derin ve karmaşık olması Disiplinlerarası soyut kavramlardan oluşması İleri düşünme becerilerinin yer alması öğrenci ürünlerinin gerçek yaşamla doğrudan ilişkili olması
İçerik & Süreç-Ürün &Epistemolojik Kavram Hızlandırma ile üst sınıf konularının transferi (disipline özgü öğrenme çıktıları) Öğretim Yöntemi “tanılayıcı-eğitim” yaklaşımı ile tasarlanır. Bireylerin zihinsel,akademik vb özelliklerini tanılayarak çeşitli gruplandırma ve müfredat daraltma ile yapılır. Değerlendirmeler üst sınıf materyalleri ile yapılır Ders içerikleri alan uzmanları ve eğitimci işbirliği ile geliştirilir.
Epistemolojik kavram: Süreç ve Ürün: Bilimsel ve sosyal araştırma becerilerinin öğrenimine ağırlık verir. Yüksek nitelikli gerçek ürün geliştirilmesi beklenir. Öğretmen-alan uzmanları ve öğrenciler işbirlikli olarak çalışır. Epistemolojik kavram: Bilginin birbirinden bağımsız parçacıklar yerine bir sistem olarak öğretimine ağırlık verir. Hem disipline özgü hem de disiplinlerarası temel fikirler, temalar ile karşı karşıya getirilirler.
Izgara Modeli (İçerik-Süreç-Ürün) İlginç, önemli ve yararlı bilgileri kapsar. Kapsamlı temalar halinde organize edilir. Temalar çalışılmaya değer, zamana ve yaşa bağımlı ve bütün disiplinlerde çalışılabilen bir kavram olmalıdır. Temalar; Kapsam Derinlik Karmaşıklık ve büyük fikirler baz alınarak seçilir.
Süreç:
Ürün: Düşünme ve araştırma becerilerinin bir arada kullanımı ile ortaya çıkar Ürün hem öğrenmenin bir aracı hem de kanıtı olarak düşünülmelidir. Ürün geliştirme müfredatın ana boyutu olmalı. Teknoloji, zaman ve kaynakların planlanması, başarı ölçütlerinin belirlenmesi, ürünlerin paylaşımını sağlayabilecek yöntemlerin belirlenmesi bu yaklaşımda önemlidir.
Çoklu Menü Modeli Bilgi Öğretim teknikleri menüsü Disiplinin yapısı, tanımı ve yeri Temel ilkeler ve işlevsel kavramlar Disipline yöntemsel bilgi Spesifik bilginin uygulanması Öğretim teknikleri menüsü Öğretim amaçları ve öğrenci etkinlikleri menüsü Öğretim stratejileri menüsü Öğretimin sırası menüsü Sanatsal dönüşüm menüsü Öğretim ürünleri menüsü