Sporda Yönetim ve Organizasyon

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETME - MUHASEBE Naim DENİZ.
Advertisements

PLANLAMA.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: DENETLEME
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
ERK İSG&İK – –
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
DENETİM.
İŞLETMELERDE İFLAS.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Çalışma Sermayesi Yönetimi
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
Tamir Bakım Planlaması
KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM İŞLEVİ VE YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
ERK İSG&İK – –
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞLETME BÜTÇESİNİN HAZIRLANIŞI
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
Yönetim Fonksiyonları
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
YÖNETİM SÜRECİ / FONKSİYONLARI
Girişimcilik.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Eğilim Yüzdeleri Tekniği. İncelenen dönemde işletmenin muhasebe, değerleme ve fiyat politikalarındaki değişiklikler, fiyatlar genel düzeyinin yükselmesi.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.

GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
LOJİSTİK PERFORMANS DEĞERLERME
KOORDİNASYON FONKSİYONU
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 11. Hafta Stratejik Kontrol Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
KURUM KÜLTÜRÜ.
Matriks Organizasyon Yapısı
Performans ve Kariyer Yönetimi
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
İŞLETME BÜTÇELERİ Çağatay ORÇUN.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

Sporda Yönetim ve Organizasyon Nuran Kandaz gelen

Kontrol (Denetim) Planlar hazırlansa, organizasyon yapısı ortaya konulsa, çalışanlar faaliyetlere koordineli bir şekilde yönlendirilse bile gerçekleştirilen faaliyetlerin planlandığı gibi yürütüleceğinin ya da öngörülen amaçlara ulaşılacağının garantisi yoktur. İşte bu noktada kontrol denetim fonksiyonunun önemi ortaya çıkmaktadır. Ancak bu fonksiyonlar ile işletme amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığı, eğer ulaşılamadıysa bunun nedenleri ortaya konur. Kontrol, bir işletmenin amaç ve hedeflerine ulaşması yönünde ilerleyişinin izlenmesi, amaçlar ve hedefler değiştiğinde izlenilen yolun yeniden çizilmesi, amaç ve hedeflere ulaşılamadığında ise sapmaların düzeltilmesiyle ilgilidir.

Kontrol (Denetim) Kısaca kontrol, işletmedeki performansın izlenmesi, karşılaştırılması ve düzeltilmesidir. Kontrol fonksiyonunun değeri özellikle üç noktada öne çıkar: planlama, çalışanların güçlendirilmesi ile işletmenin ve işletme varlıklarının korunması.

Kontrol (Denetim) Bir kontrol sisteminin etkin, yani amaçlara ulaştırıcı olması isteniyorsa aşağıdaki özellikleri taşıması gereklidir. Kontrol, amaçlara ve planlara dayanmalıdır. Kontrolün amacı, işletmenin amaçlarına ulaşmasını kolaylaştırmaktır. Bu nedenle stratejiler, planlar ve politikalar açık bir şekilde belirlenmelidir. Kontrol, ilgili faaliyetin gerek ve ihtiyaçlarını yansıtmalıdır. Bütün kontrol sistemleri yapılan işi kapsamalıdır. Satış bölümünün kontrol sistemi ile finans bölümünün kontrol sistemi farklıdır.

Kontrol (Denetim) Kontrol esnek olmalıdır. İşletmenin faaliyet gösterdiği çevre sürekli değişim içinde bulunduğundan plan, program ve politikalar sık sık değişebilir. Bu nedenle kontrol sisteminin esnek olması gereklidir. Kontrol, örgüt yapısına uygun olmalıdır. Örgütsel yapı biçimsel ilişkileri belirlediği kadar, biçimsel olmayan ilişkilerin ortaya çıktığı yerdir. Kontrol sürecinde biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkiler birlikte değerlendirilmelidir. Kontrol tarafs›z olmalıdır. Örgüt, insan ilişkileri sistemi olduğundan duygusal davranışlar ortaya çıkabilir. Kontrol tarafsız olmazsa kontrol etkinliğinin nesnel ölçütlere ve standartlara dayandırılmasıyla mümkün olabilir.

Kontrol (Denetim) Kontrol, düzeltici önlemlerin alınmasını sağlamalıdır. Hataların veya sorunların tespitinin amacı düzeltici tedbir almaktır. işletmelerde kontrol sürecinin yeterince iyi yerine getirilememesinin çeşitli göstergeleri vardır. Bunlar arasında aşağıdakileri sayabiliriz (Kreitner, 2007): • Gelirlerde ve kârlarda sebebi açıklanamayan düşüşler, • Hizmet kalitesinde düşüş, • Çalışanların motivasyonunda düşüş (şikâyetler, ihtilaflar, işten ayrılmaların artması), • şişmiş stoklardan ve ihmal edilen alacaklardan kaynaklanan nakit açığı, • Boş duran tesisler, boş oturan personel, • Düzensiz faaliyetler (iş akışında tıkanmalar, kırtasiyeciliğin artması), Aşırı maliyetler, Yukarıda bahsedilen durumların ortaya çıkması, yöneticilerin kontrol fonksiyonu üzerinde daha fazla durmaya sevk etmelidir. Aksi takdirde, işletmede işler daha da kötüye gidecek, işletmeyi iflasa bile götürebilecektir.