İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM.
Advertisements

İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Yanık, Donma ve Sıcak Çarpması
 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ. İletişim nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme,
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
KONUŞMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
FEEDBACK ÜZERİNE ODAKLANMA. Kendini BilenKendini Bilmeyen Başkaları Tarafından Bilinen Açık KapıKör Nokta Başkaları Tarafından Bilinmeyen Gizli KısımKendini.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
EĞİTİMDE DRAMA.
Metinlerin Sınıflandırması
TELEFONDA İLETİŞİMDE ADAB-I MUAŞERET.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Kedilerde Vücut Dili Doç. Dr. Hakan Öztürk
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
İLETİŞİM.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Eğitim Bilimleri Fakültesi
MOTİVASYONEL GÖRÜŞME DOÇ.DR.GONCA POLAT.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Spor Psikolojisi Sporda İletişim.
VOLEYBOLDA MANŞET, PAS VE SMAÇ TEKNİĞİ ÖĞRENİMİ
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ ÖFKE VE KONTROLÜ.
KENDİNİ TANIMA.
SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I
ETKİLİ DİNLEME.
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
Rastgele Nesneler Dersi
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Davranışları
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DİNLEME.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

İLETİŞİM

İLETİŞİM NEDİR? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı anlaşılmaktır. Bizim başkalarını,başkalarının da bizi anlamasına yarayan bir süreçtir.

İLETİŞİM SÜRECİ MODELİ

İLETİŞİM SÜRECİ Düşündüğünüz Söylemek istediğiniz Söylediğinizi sandığınız Söylediğiniz Duymak istediği Duyduğu Anladığını sandığı Anladığı

İLETİŞİM TÜRLERİ Sözsüz İletişim Sözlü İletişim Yazılı İletişim Elektronik İletişim

KİŞİLER ARASI İLETİŞİM

SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM

SESE DAYALI İLETİŞİM

SES DIŞINDAKİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ

İLETİŞİMİ ETKİLEYEN TEPSİ TÜRLERİ

“SEN” DİLİ Suçlayıcıdır. Kusur bulur, yargılayıcı, aşağılayıcı mesajlar taşır. İşbirliğinden uzaklaştırır. Savunucu ve düşmanca tavırlara neden olur. Olumsuzlukları pekiştirir (inandırır). İnsanlar kendilerini kızgın, incinmiş ve değersiz görür Değişmeye direnç olur. Kişi önemsenmediğini düşünür. Kızgınlığı kışkırtır. Öç almaya hakkım var düşüncesini doğurur.

“BEN” DİLİ Hissedilenleri ifade eder. iyi niyetle işbirliği çağrısıdır. Çözüm getirmez, durumu açıklar. Güven geliştirir. Suçlamaz, yargılamaz. Savunmaya itmez. Paylaşmaya çağrıdır. Karşıdaki kişide düşünme ve empati yaratır. Hisler ve kaygılar açıkça dile getirilir. Hislerin sorumluluğu yüklenilir. Durum, davranış ve olumsuz duygu belirtilir. "KİŞİLİĞE SALDIRI YOKTUR.

İLETİŞİM HATALARI Emretme Tehdit Alaycılık Muğlak dil Dili iyi kullanamama, Ses tonunu ayarlayamama Beden dilini yanlış, yetersiz ya da abartılı kullanma Bilgileri gizleme Konudan kaçınma

DİNLEME Dinleme bir sanattır, gerçek dinleme konuşmaktan daha zordur, gayret ve disiplin gerektirir

İYİ BİR DİNLEYİCİNİN ÖZELLİKLERİ

FİZİKSEL DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ

EMPATİ NEDİR? Kişinin kendisini diğerinin yerine koyarak ne hissettiğini anlamaya çalışmasıdır. Kişinin, diğerinin duygularının yoğunluğunu ve anlatımını algılama ve anlama yeteneğidir.

BEDEN DİLİ Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır.

BEDEN DİLİNDE İLETİŞİM

BEDEN DİLİNDE İLETİŞİM

Her pozisyon kendine özgü vücut duruşu ile ayırt edilebilir: İLGÎLÎ: Öne eğilmiş, vücut, kollar ve eller açık İSTEKLİ: Bacaklar açık, ayaklar sandalyenin altında, parmak uçlarında, öne eğilmiş ANLAŞMAYA HAZIR: Toparlanır, eller düz olarak masada DİNLEME: Baş eğik, göz teması, kafa sallama ve sık göz kırpma var DEĞERLENDİRME: Kalem ısırma, çene elleme, yukarı ve sağa bakma, bacaklar çaprazlanmış

Her pozisyon kendine özgü vücut duruşu ile ayırt edilebilir: DİKKATLİ: (ayakta) Eller arkada, gülümseme, ayaklar açık SIKILMIŞ: Boşluğa bakmak, yerine yığılmış, çiziktirmek, ayak ya da bacak sallamak BIRAK GİDEYİM: Ayaklar kapıya doğru, etrafına bakmak, ceketini düğmelemek DEFANSİF: (ayakta) Ayaklar içeriye dönük, eller kenetlenmiş

Her pozisyon kendine özgü vücut duruşu ile ayırt edilebilir: REDDEDİCİ: Oturmuş, arkaya kaymış, kollar ve bacaklar çapraz, baş önde, kaşlar çatık BIRAK KONUŞAYIM: Parmakla vurmak, ayak sallamak, dik dik bakmak AGRESİF: Öne eğik, parmakla göstermek, yumruk sıkmak MEYDAN OKUMA: (ayakta) Eller kalçalarda, kaşlar çatık