Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM BECERİLERİ ÖFKE VE KONTROLÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM BECERİLERİ ÖFKE VE KONTROLÜ."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM BECERİLERİ ÖFKE VE KONTROLÜ

2 İLETİŞİM NEDİR? İletişim; İki birim arasında birbiriyle
İlişkili mesaj alışverişidir.. İletişim Duygu, düşünce ya da bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına Aktarılmasıdır.

3 İLETİŞİM AMAÇ İLETİŞİM ANLAŞILMAK
Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. AMAÇ İLETİŞİM ANLAŞILMAK

4 İLETİŞİM ÇOK ŞEYİ DEĞİŞTİRİR

5 BAŞARI

6 İLETİŞİM İki insan birbirinin farkına vardığı anda iletişim başlar;
Söylediği,söylemediği,yaptığı ve yapmadığı her şeyin bir anlamı vardır.

7 ETKİLİ İLETİŞİMİN AMACI
İletmek istediğimizi karşımızdaki kişiye amaçladığımız biçimde iletebilmek, isteneni elde etmek ve beklenen tepkiyi oluşturmaktır.

8 İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM BİR BÜTÜNDÜR İLETİŞİM KİŞİYE DEĞİL KİŞİYLE YAPILIR İLETİŞİMDE İLK DAKİKA ÖNEMLİDİR İLETİŞİM İLETİŞİM SADECE BİLGİ ALIŞVERİŞİ DEĞİLDİR

9 İLETİŞİM SÜRECİ Eğitimci Kanal Mesaj Katılımcı Yöntem MESAJ
İletişimin içeriği KAYNAK mesajın ileti birimi ALICI Eğitimci Kanal Mesaj Katılımcı Yöntem KANAL mesajın sunuluş biçimi DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki

10 İLETİŞİMİN ÖĞELERİ Mesaj Alışveriş Kanal - işitme kanalı
- görsel kanal - duyu kanalı

11 Kod: Mesajın işaret haline dönüşmesinde kullanılan simgelerdir.
Kodlama: Mesajın içeriğinin kod simgelerine dönüştürülmesine denir. Kod açma: Çözümleme süreci

12 Gürültü: Kaynak birimin gönderdiği mesajla hedef birimin aldığı aldığı mesaj
arasında bir fark varsa, bu farka “gürültü” denir. - fiziksel gürültü - nörofizyolojik gürültü - psikolojik gürültü

13 Yorumlama: Yeniden anlamlandırma
Algılama: İletişimin olması için alınan ve verilen mesajların algılanabilmesi gerekir.

14 İLETİŞİMDE MESAFELER MAHREM ALAN 0-25 CM KİŞİSEL ALAN 25-100 CM
SOSYAL ALAN CM GENEL ALAN cm’den sonrası

15 İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZLÜ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM YAZILI İLETİŞİM

16 Sözlü İletişim Sözsüz İletişim Anlaşılır bir dil Ses tonu, vurgusu,
yüksekliği Hitap şekli Açıklık, netlik, sadelik Soru sormak, cevaplar için cesaretlendirmek Özetlemek Sözsüz İletişim İlk izlenim Göz teması Mesafe Dokunmak Olumlu yüz ifadesi Beden duruşu Söylenenleri dinlediğini belli etmek 16

17 İLETİŞİMDE Ne Söylediğimiz değil, Nasıl Söylediğimiz önemlidir.
Beden dili %55 Ses tonu %38 Sözler %7 etkilidir. Ne Söylediğimiz değil, Nasıl Söylediğimiz önemlidir.

18 SÖZSÜZ İLETİŞİM İyi bir dinleyici, iletişim kurduğu kişinin yalnız söylediklerini değil, yüzü, eli, kolu ve bedeniyle yaptıklarını da “duyar”…

19 SÖZSÜZ İLETİŞİM Sözsüz iletişim etkilidir
Sözsüz iletişim duyguları belirtir Sözsüz iletişim çift anlamlıdır Sözsüz iletişim belirsizdir

20 SÖZSÜZ İLETİŞİM Beden dili Yüz ifadeleri Jestler, mimikler
“güler yüz, göz teması” Jestler, mimikler Oturma biçimi Bedensel duruş Dış görünüş Temas

21 EMPATİ Empati veya eşduyum, bir başkasının duygularını, içinde bulunduğu durum ya da davranışlarındaki motivasyonu anlamak ve içselleştirmek demektir.

22 EMPATİ

23 BEDEN DİLİMİZ.. GÜLÜMSEYİN!...
NE KADAR SOĞUK OLURSANIZ OLUN, YİNE DE SICAK GÖZÜKÜRSÜNÜZ…

24 BEDEN DİLİNİN ÖĞELERİ Beden duruşu Mimikler Jestler Göz teması
Başın kullanımı Ayakların kullanımı Mesafe Oturulan yer Oturma biçimi Giysi ve takılar Dış görünüm

25 Evrensel yüz ifadeleri
Mutluluk Korku Öfke Hayret Üzüntü Tiksinti

26 Kaşları çatmak için 72 Gülümsemek için 14 kas hareket ediyormuş 

27 SÖZEL İLETİŞİM Ses tonu Etkin dinleme

28 SÖZEL İLETİŞİM İNSANLARA İSİMLERİ İLE HİTAP EDİN

29 SÖZEL İLETİŞİM Konuşmanın sözel özellikleri:
Çok fazla ve çok hızlı konuşmaktan kaçının. Bir topluluk içinde dinlediğinize yaklaşık olarak eşit miktarda konuşmaya gayret edin. Sesinizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğunuz çevreye göre ayarlayın.

30 SÖYLEYİŞ TARZI - SES TONU
Söyleyiş tarzı, kelimeleri söylerken kullanılan sesler, konuşan hakkında bilgi verir. Çok yüksek ya da anlaşılmayacak kadar alçak ve monoton olmayan bir ses tonuyla önemli noktalar vurgulanmalı Ses tonu kişiyi rahatlatmalı, huzur ve güven vermeli

31 SÖZLÜ İLETİŞİM

32 Gönderilen Mesaj ve Alıcı İlişkisi
Dinlemez Dinler Yanlış Anlar Doğru Anlar Mesaja karşıdır Mesaja katılır Dönüt uygun Dönütü değildir uygundur

33 DİNLEME TÜRLERİ Görünüşte dinleme Seçerek dinleme Savunucu dinleme
Yüzeysel dinleme Etkin dinleme

34 ETKİN DİNLEME Dinleyenin konuşanı anlaması ve anlıkta olsa konuşanın gerçeklerinin dünyasına girerek karşıdan gelen iletiye sözlü tepki verme becerisidir. Empati

35 İLETİŞİMİN ZORLUĞU Düşündüğünüz, söylemek istediğiniz, söylediğinizi sandığınız, söylediğiniz, karşınızdakinin duymak istediği, duyduğu, anlamak istediği, anladığını sandığı, anladığı arasında farklar vardır. Dolayısıyla insanların birbirini yanlış anlaması için en az 9 ihtimal var.” Sylviane Herpin

36 ÖFKE VE ÖFKE KONTROLÜ Öfke, doyurulmamış isteklere, istenmeyen sonuçlara ve karşılanmayan beklentilere verilen, son derece doğal, evrensel ve insanı bir duygusal tepkidir .

37 Öfke uygun ifade edildiğinde, son derece sağlıklı ve doğal bir duygudur.
Ancak kontrolden çıkıp da yıkıcı hale dönüşürse iş hayatında, kişisel ilişkilerde ve genel yaşam kalitesinde sorunlara yol açar. Pek çok kişisel ve sosyal temelinde öfke vardır. Öfke hem dışsal, hem de içsel bazı olaylarla ortaya çıkar.

38 Genellikle öfkeye yol açan nedenler arasında;
engellenme, haksızlığa uğrama, fiziksel incinme ve yaralanmalar, tacize uğrama, hayal kırıklığı, saldırıya uğrama, tehditler sayılabilir. Öfke duygularıyla başa çıkmak için bilinçli ya da bilinçsiz bazı yollar kullanırız. Bunlar; İfade etme, bastırma ve sakinleştirmedir.

39 Öfke nedir, ne işe yarar? Öfke, son derece normal ve yaşamın sürdürülmesi için gerekli bir duygudur , Öfke, duygusal bir tepkidir Öfke, uyarıcı bir işarettir , Öfke, kişiyi tehditlere karşı uyarır ve kendisini korumasına olanak sağlar, Öfke, yem öğrenmeler için bir motivasyon kaynağıdır, Öfke, sınırlandırılabildiği surece sağlıklıdır ve işe yarar, Öfke, kontrol edilmediğinde kışının kendisi ve çevresi için zararlı olabilir , Öfkenin sağlıklı ve işe yarar olabilmesi için inkar edilmemesi, bastırılmaması ve öncelikle kabul edilmesi, tanınması ve kontrollü bir biçimde ifade edilebilmesi gerekir ,

40 • Kışı tarafından kabul edilen, anlaşılan, ifade edilmeye çalışılan bir öfke
duygusu etkin, işe yarayan, üretken bir durumdur. • Oysa, kontrol edilemeyen, inkar ya da bastırma ile yok sayılan bu tür duygular, kişinin hem kendisi hem de çevresi için zararlı olma potansiyeli taşımaktadır. • Öte yandan öfke,öfke ile suç işlediğinde kişi ve çevresi için zararlı sonuçlarla yaşanabilecektir.

41 Öfke ne değildir? • Öfke bir problem çözme aracı değildir,
• Öfke bir öc alma veya intikam yolu değildir, • Öfke başkalarını suçlama biçimi değildir, • Öfke şiddet göstermeye veya suç işlemek için bir neden değildir, • Öfke başkalarını kontrol etme yolu değildir, • Öfke bir haklı olma yolu değildir,

42 ÖFKE YÖNETİMİ • Öfkeyi saldırganlıkla değil de sözel olarak ifade etmek, bunlar içinde en sağlıklı yoldur. Bunu yapabilmek için, istediklerimizin ne olduğunun farkına varmalı, bunları açık ve karşımızdakini incitmeyecek bir şekilde aktarmalıyız.

43 Öfke Durumunda Vücut Tepkileri
• Uyaran, duyguyu harekete geçirir, • Stres ve gerginlik başlar, • Enerjiyi arttıran Adrenalin salgısı artar, • Nefes alıp verme sıklaşır, • Kalp atışları hızlanır, • Kan basıncı artar, • Vücut ve zihin “savaş ya da kaç” tepkisi için hazırdır.

44 Sağlığa Etkisi • Baş ağrıları, • Mide rahatsızlıkları,
• Solunum problemleri, • Cilt problemleri, • Genital ve böbrek fonksiyonlarında problemler, • Artirit, • Sinir sistemi rahatsızlıkları, • Dolaşım sorunları, • Var olan fiziksel rahatsızlıkların kötüleşmesi, • Duygusal rahatsızlıklar,

45 Öfkeyi denetlemeye yönelik genel öneriler.
• Kendi öfkenizi tetikleyen durumları ve öfkenizin biçimini tanımlayın • Kendi kendinizi sakinleştirmeye yönelik egzersizleri düzenli olarak yapın • Derin nefes alın, nabız atışlarınızı ve nefesinizi kontrol altına alın • Kendinize, sızı sakinleştirecek cümleler söyleyin • Kendinizi, kontrol etme konusunda kararlı olun Şiddete yönelik davranışları asla kabul edilebilir çözümler olarak değerlendirmeyin • Öfke duygusuna evet ancak bu duyguyla davranmaya hayır, bağırmayın, vurmayın • Kendinize zaman tanıyın Eğer mümkün ise kendinizi öfkeli olduğunuz ortamdan hemen uzaklaştırın ve sorunla ancak kontrolünüzü yeniden kazandığınızda uğraşın • Problemi açıklığa kavuşturmaya çalışın ve çözümü aramaya odaklanın • Bol bol gülün ve espri yeteneğinizi kullanın olaya yeni bir bakış açısı ve yeni bir çerçeve kazandırın • Kişisel saldırılara cevap vermeyin kişiselleştirmekten kaçının

46 Sonuç olarak… • Öfke, sağlıklı olarak yaşandığında son derece işlevsel olabilen bir duyguyken, kontrol edilemediğinde hem kışı hem de çevresi için oldukça zararlı olabilen bir duygudur. • Öfke, işlevsel olabilen bir duygu olmasına rağmen belirgin, geri dönülemez ve ceza gerektirir davranışların kökeninde yer alan bir duygu da olabilir. • Bu nedenle yıkıcı öfkenin kontrol edilmesi gereklidir.

47 TEŞEKKÜRLER… “Görüşlerinde çok fazla ısrar edenler, anlaşabilecek çok az kişi bulurlar”


"İLETİŞİM BECERİLERİ ÖFKE VE KONTROLÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları