SPORDA MARKALAŞMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYEDE VETERAN MASA TENİSİNİN GELİŞİMİ
Advertisements

FUTBOL Hazırlayanlar:Ufuk DEMİREL Serhat TOSUN NO:364,158 SINIF:6/C
Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
ACIBADEM SAĞLIK GRUBU.
Kelimede anlam Cümlede anlam Paragrafta anlam
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
1.İsimler Kainattaki varlıkları karşılayan kelimelere “isim” denir. İsimler değişik yönlerden incelenir.
Galatasaray Sportif Sınai ve Ticari Yatırımlar A.Ş. 30 Kasım aylık Mali Tablolar Yatırımcı Sunumu 30 Ocak 2006.
Spor’un Gelişmesini İstiyorsak…
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
T.C ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ SPOR YÜKSEKOKULU KONU:Pazarlamanın Altın Kuralları HAZIRLAYAN: Selçuk Aksay.
Sponsorluk 1.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Sponsorluğun Tanımı Ve İlişkili olduğu Alanlar
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Bocce Beden Egitimi Dersi.
EMİNE DİLAVER NİSA GÜRBÜZ.  Pekin aralarından 2008 yaz olimpiyatları ve parlimbik oyunlarında da olduğu pek çok spor etkinliğine ev sahipliği yapmıştır.1990.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
BEDEN EĞİTİMİ ÖDEVİ DOPİNG.
Türkiye’de sporun başlangıcı ve gelişimi
SİLİFKE GAZİ ANADOLU LİSESİ
HALİM FOÇALI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
1.HAFTA HAFTA HAFTA HAFTA HAFTA HAFTA HAFTA HAFTA
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM DEĞERLENDİRME SORULARI-1
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.
REKLAM.
HENTBOL.
Spor ve Etkinlik Tüketici Davranışlarına Giriş.
Girişimcilik.
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
SPOR.
ADIDAS IMPOSSIBLE IS NOTHİNG!. ADIDAS Adolf Dassler; 1920'lerde Nürnberg yakınlarındaki Herzogenaurach şehrinde ortağı ve abisi olan Rudolf Dassler ile.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
SPORDA İ LET İ Ş İ M İ N ÖNEM İ Seda Saniye Kulak, Murat Yavuz.
EREN HOYUR NEHİR N. KARĞIN
Kelime Türleri.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Hoşgeldiniz  Merhaba benim adım Ahmet Güler.İmam Hatip Ortaokulunda 8. sınıfta okuyorum.Bu slaytım’da sizlere Spor’dan bahsedicez.Öncelikle spora ben.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
TÜRKİYEDE VETERAN MASA TENİSİNİN GELİŞİMİ
Ambalajlama.
Sınav Şablonu Sınavı Başlat Çoktan Seçmeli Sınav Soruları.
Tchibo Marka Araştırması
SPOR.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
BİSİKLET SPORU NEDİR ? İki tekerlekli bisikletin gelişmesiyle oluşmuş bir spor dalıdır. Ülkemizde son yıllarda yaygınlaşmıştır. Her yaştan insan bu sporu.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
İSİM (AD). Nesneleri, varlıkları ve kavramları karşılayan kelimelere isim denir.  1-) Varlıklara Verilişlerine Göre İsimler a-) Özel İsimler : Tek bir.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ TOPLULUĞU
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN SALİH ŞAŞKIN SPORDA MARKALAŞMA

KONU BAŞLIKLARIMIZ 1.SPOR NEDİR ? 2.MARKA NEDİR ? 3.SPONSOR NEDİR ? 4.SPORDA MARKALAŞMA ? 5.DÜNYADA MARKALAŞMİŞ KULÜPLER ? 6.TÜRKİYEDE MARKALAŞMİŞ KULÜPLER ? 2

SPOR NEDİR ? sürecinde büyük bir rol oynadığını göstermektedir. 3 Spor kelimesi İngilizce'nin yardımıyla dünyaya yayılmış olsa da, ingilizce bir kelime değildir. Latince dağıtmak, birbirinden ayırmak anlamına gelen “ DİSPORTERE” veya “ DEPORTERE ” kelimesinden doğmuştur. Bu şekilde kullanılan sözcük zamanla aşınmaya uğrayıp “ DİSPORT ” şeklinde kullanılmaya başlanmıştır. 17 Y. Y.’DAN itibaren de “ SPORT ” şeklini almıştır. Türkçe'mizde Uluslararası Dil Etkileşiminden etkilenerek “ SPORT ” kelimesini de zenginliğine katmış, okunuşu gibi “ SPOR “olarak kullanılmaya başlamıştır. Spor, sporla uzaktan veya yakından ilgilenen bir çok insan tarafından çeşitli anlamlarda kullanılmış ve sporun değişik tarifleri yapılmıştır.

4 Spor tek başına veya toplu olarak yapılan, kendine özgü kuralları olan genelinde bir yarışmaya dayanan bedensel ve zihinsel gelişimi sağlayan eğitici ve eğlendirici uğraştır. SPOR NEDİR ?

MARKA NEDİR Marka ürünün ya da hizmetin kimliğidir. Bu kimlik bir isim sembol, kavram, tasarım logo,amblem, Marka bir ürünün diğerinden ayırt edilmesini sağlar. İngilizcede BRAND kelimesi ile ifade edilir. Brand hayvanların kulaklarının yakılarak sahiplerinin isimlerinin yazıldığı damga anlamına gelir. Bu bağlamda marka bir sahipliği ve mülkiyet hakkını ifade eder. Tüketicilerin markalı ürünleri tercih etmelerindeki en önemli etken ise markanın sahip olduğu değerdir. Marka tüketici karşısında ne kadar değer ifade ederse o kadar rağbet görecektir. Marka olmadan tüketicinin gözünde bütün ürünler aynı niteliklere sahip olur.bu da tüketicinin en ucuz ürünü tercih etmesine sebep olur. 5

6 ? ? MARKA NEDİR HER ŞEYİN DEĞERİ ONA DIŞARIDAN, İNSANLAR TARAFINDAN VERİLİR.

Sponsorluk bir etkinliğe destek vererek kurum, ürünü ve hizmetini tanıtarak hedeflenen kitlenin bilinç altında marka imajını oluşturmak veya güçlendirmek, satın alma tercihlerini etkilemektir. Dünya genelindeki % 30 milyar dolarlık sponsorluk harcamalarının % 80’inin spor alanına yapılması bunun en iyi göstergesidir. SPONSOR NEDİR 7

SPORDA MARKALAŞMA 8 1. Marka Olmak 2.Yıldız Oyuncular 3. Taraftar Odaklılık 4. Karşılaşmanın Şölenleştirilmesi 5.Medya 6. Futbolda Uluslar Arası Pazarlama Bir Kulübün Futbolda Markalaşma Sürecine Gidildiği Zaman Bunlarin Başında; kulüp Başkanı,Stadyum, tesis,Kulübün Oyuncuları, Teknik Direktörünün Ya Da Kulüp Yöneticisinin Marka Olmasıyla Daha Kolay Hale Gelebilir.

9 TAKIM VEYA KULÜBÜN MARKALAŞMASI KULÜPLER MARKALAŞMA SÜRECİNİ ÜÇ AŞAMALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİYORLAR.BUNLAR 1.Yetenek Taraması Ve Eğitimi 2.Şirket Anlayışının Uygulanması 3. Ürün Çeşidini Arttırarak Markasını Güçlendirmeüçlendirmesi

DÜNYADA MARKALAŞMİŞ KULÜPLER 10 DÜNYADA MARKALAŞMİŞ KULÜPLER 1. REAL MADRİD 3.65 MİLYAR DOLAR 2. BARCELONA 3.56 MİLYAR DOLAR 3. MANCHESTER UNİTED 3.32 MİLYAR DOLAR 4.BAYERN MUNİCH 2.68 MİLYAR DOLAR 5. JUVENTUS 1.3 MİLYAR DOLAR

11 1.Real Madrid 2.Maccabi Tel Aviv 3.CSKA Moskova 4.Panathinaikos 5.Olympiakos 6.Barcelona 7.Olimpia Milano 8.Anadolu Efes SK 9.Fenerbahçe 10.Galatasaray Avrupa’nın En İyi 10 Basketbol Takımı Sporda Markalaşmiş Ve Avrupa’nın En İyi Takımlari İçerisinde 8,9,10 Sıradaki Yerimizi Alıyoruz.Ülke Bazından Ele Alacak Olursak Avrupa’nin En İyi Basketbol Pazarlamasında Üç Takım Ülkemizi Temsil Ediyor; Ülkemizin Adini Ve Kulüplerini Bir Marka Haline Getirmiş Bulunuyorlar.

TÜRKİYE’DE MARKALAŞMİŞ KULÜPLER 12 tTRABZONSPOR FUTBOL KULÜPLERİ FENERBAHÇE GALATASARAY BEŞİKTAŞ

13 VOLEYBOL KULÜPLERİ ECZACİ BAŞİ VİTRA VAKIİF BANK FENERBAHÇE GRUNDING GALATASARAY DAIKIN FENERBAHÇE ÜLKER BEŞİKTAŞ SOMPO JAPAN GALATASARAY ODEABANK TRABZONSPOR MEDİCAL PARK BASKETBOL KULÜPLERİ TÜRKİYE’DE MARKALAŞMİŞ KULÜPLER