“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme, belli ölçüde kar elde etmek ve hizmet yaratmak amacıyla üretim faktörlerini bilinçli ve sistemli olarak bir araya getirip tüketicilerin istekleri.
Advertisements

MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
Strateji Tasarımı İlker acar.
Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
KÜLTÜREL ÇEVRE VE ÇALIŞAN İNSAN
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
 Ülgen & Mirze 2004.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK DÜŞÜNME VE STRATEJİ GELİŞTİRME
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İşletmelerde stratejik yönetim
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İNOVASYON.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
IX: Stratejinin Uygulanması
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Bölüm 13 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM “Örgütler ekonomik, sosyal ve teknolojik sistemlerdir. Bu nedenle bir örgütün değişimini ya da örgütsel değişimi disiplinler arası bir.
Küresel Bir Çevrede Yönetim
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİ OLUŞTURMA.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM

Strateji yöneticilerin her gün oynadığı ciddi, ilgi çekici ve tuhaf bir oyundur. Bu oyunun en küçük oyuncusu bireysel olarak yöneticiler, en büyük oyuncusu büyük şirketlerdeki üst yönetim takımlarıdır.

Strateji oyununun içsel oyuncularının bazıları departmanlar ve diğer proje takımları; dışsal oyuncuların bazıları da müşteriler, tedarikçiler, rakipler ya da finansörler olarak adlandırılır.

Strateji süreci şu sorulara cevap arar. 1. Burada nasıldık. 2 Strateji süreci şu sorulara cevap arar? 1. Burada nasıldık? 2. Şimdi nerede olmak istiyoruz? 3. Orada nasıl olacağız?

Buna göre; Strateji çevre koşullarına göre örgütün kaynaklarını ve faaliyetlerini konumlandırmasıdır. Bu konum değişen çevre koşullarında sık sık değişebilir.

Stratejik değişimin nedeni örgütün çevresine uyum sağlama isteğidir.

Stratejik değişim örgütün çevresiyle uyumlu olması için biçimde, nitelikte ve konumda farklılıklar olarak tanımlanır.

Örgütün çevresiyle uyumunu etkileyen değişiklikler Stratejilerin kapsamındaki değişiklikleri kapsar. (Fırsatlar, kaynak yatırımı, rekabet üstünlüğü ve sinerji) Stratejik değişiklikleri başlatmak ve uygulamak için örgütün kaynakları ile çevresindeki değişiklikler bir araya getirilir.

Stratejik Değişim Yaklaşımları Ussal yaklaşım: Çevre koşullarında bir değişim algılandığında uygun stratejik değişimler yapılır. Kültürel yaklaşım: Yöneticilerin çevrelerini yorumlamak için kullandıkları stratejik önlem ve formüllerdeki değişikliklerin sonucu olarak ortaya çıkar.

Ussal Yaklaşım Çevre fırsat ve tehditlerin bir kaynağıdır. Yönetsel eylemler tarafından etkilenmemekle birlikte, stratejinin kapsamındaki değişiklikleri doğrudan etkiler.

Öğrenme Yaklaşımı Öğrenme yaklaşımı stratejik değişim sürecinde yönetsel eylemleri merkeze alır. Stratejik değişim, yöneticilerin örgütü ve çevreyi tahmin etmek için attıkları küçük adımlarla değişiklikleri gerçekleştirdiği yavaş bir süreç olarak görülür.

Bilişsel Yaklaşım Stratejik değişim yavaş bir süreç olarak tanımlanır; ancak kavrama ve bilme yönetsel eylemlerle bağlantılıdır ve stratejik değişim de yönetsel eylemlerin bir sonucudur.

Stratejik Değişim Modeli Dış çevrenin stratejik değişime etkisi İç çevrenin stratejik değişime etkisi (büyüklük, yaşam süresi, geçmişteki performans, geçmişteki stratejiler, üst yönetimin özellikleri) Örgütsel çıktılar

Çevresel belirsizlikler karşısında; Dış etkenlere bağımlılığı azaltma Çevresel değişmeleri azaltma Tahminler geliştirme ve elverişli olmayan alanlardan çekilme Ayrıca; *Bilgi toplama ve araştırma *Performans değerlemeye yakın zamanlardaki çevresel değişmelere tepki gösterme

İç çevrede Örgütün yapısal özellikleri Üst yönetimin özellikleri Geçmişteki stratejiler Üst yönetimin değişmesi