Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
Advertisements

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
FRAJEL-X
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE ÖZEL EĞİTİM
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Semineri Hazırlayanlar:
OTİZM.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ.
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK
Dışa Atım Bozuklukları
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
Bütünleştirme uygulamaları
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE EĞİTİMİ.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAŞLARA GÖRE, PSİKO-SOSYAL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OTİZMİN TARİHSEL GELİŞİMİ, TANIMI VE SINIFLANDIRILMASI
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Örgüt yapısı ve özel eğitim
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÜNİTE 12 OTİSTİK BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü

OTİZM NEDİR? doğuştan gelen, nedeni henüz tam olarak bilinmeyen, yaşamın ilk üç yılında ortaya çıkan, nedeni henüz tam olarak bilinmeyen, sosyal etkileşim, dil ve iletişim, ilgi ve davranışlarda gerilik ve tekrarlayan davranışlarla kendini gösteren yaygın gelişimsel bir bozukluktur.

OTİZM NEDİR? Otizm tanısı için en önemli belirti “çocuğun karşılıklı sosyal etkileşim kuramaması”dır.

OTİZMİN İŞARETLERİ Azalmış göz teması Adıyla seslenildiğinde bakmama Nesneleri parmaklarıyla işaret etmeme Paylaşmama Yalnız kalmayı tercih etme

OTİZMİN İŞARETLERİ Dil ve konuşmada akranlarından geride olma Başkalarıyla sohbet başlatmada ve sürdürmede zorluk Duyduğu, gördüğü sözleri tekrarlama

OTİZMİN İŞARETLERİ Bazı sıra dışı konulara aşırı ilgi duyma Rutinleri her zaman aynı şekilde ve aynı sırayla yapmak isteme Günlük yaşamdaki ve değişikliklere aşırı tepki gösterme

OTİZMİN İŞARETLERİ El, kanat çırpma, parmak uçlarında yürüme, kendi veya eşyaların etrafında dönme, sallanma gibi garip davranışlar sergileme Hareket eden nesnelere aşırı ilgi gösterme, nesneleri sıra dışı amaçlarla kullanma, nesnelerin koku ya da doku gibi duyusal özellikleriyle aşırı ilgilenme

OTİZMLİ ÇOCUKLAR Aşırı hareketli ya da hareketsiz olabilirler Uygunsuz ya da sebepsiz yere ağlayabilir ya da gülebilirler Bazıları ses, acı, ışık, koku ve dokunuşa karşı aşırı hassastırlar Tehlikeye karşı duyarsız olabilirler Acıyı hissetmelerine rağmen görünüşte umursamıyor olabilirler

Otizm erkeklerde kızlardan 3-4 kat daha fazla görülmektedir.

OTİZM Otizmin ortaya çıkmasının anne baba tutumları veya yetiştirme şekilleriyle ilgisi yoktur.

Geç konuşan bir çocukta sebep otizm olabilir.

Otizmde erken teşhis çok önemlidir.

OTİZM Otizmli çocukların önemli bir kısmında zeka geriliği varken bir kısmı normal, bir kısmı da üstün zekalıdırlar.

mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir! EĞER ÇOCUĞUNUZ 12 Ayını doldurmasına rağmen agulamıyorsa ya da kuş sesine benzer sesler çıkarmıyorsa, işaret etmiyor, el sallamıyor, anladığını belli etmiyorsa mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir!

mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir! EĞER ÇOCUĞUNUZ 16 Ayını doldurmasına rağmen tek tek kelimeler söylemeye başlamadıysa (anne, mama gibi) mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir!

mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir! EĞER ÇOCUĞUNUZ 18 Ayını doldurmasına rağmen göz teması kuramıyor ya da az kuruyorsa ismiyle seslenildiğinde tepki vermiyorsa parmakla gösterilen nesneye bakamıyorsa mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir!

EĞER ÇOCUĞUNUZ 24 Ayını doldurmasına rağmen kendiliğinden en az iki kelimelik kısa cümle kuramıyorsa Gecikmeden aile hekimi, çocuk doktoru veya çocuk ruh sağlığı uzmanına başvurunuz!

OTİZM Otizm hayat boyu süren kalıcı bir rahatsızlıktır. Erken müdahale ile belirtilerin sıklığında ve şiddetinde olumlu değişiklikler görülebilir.

OTİZM yoğun, kesintisiz ve otizme özel Normal öğrenme yöntemleri otizmli çocuklara uygun değildir. Bu çocuklar mutlaka yoğun, kesintisiz ve otizme özel eğitim müfredatına göre özel eğitime yönlendirilmelidir.

AİLENİN EĞİTİME KATILMASI Çocuğun eğitim kurumlarında öğrendiği becerileri evde veya dışarıda uygulayabilmesi ancak AİLENİN EĞİTİME KATILMASI ile mümkün olacaktır.

Ben otizmli bir çocuğum Desteğiniz ve rehberliğiniz olmadan başarılı ve bağımsız bir hayat sürmem çok zor.

Ben otizmli bir çocuğum Unutmayın ki Otizm benim seçimim değildi.

Ben otizmli bir çocuğum Beni koşulsuzca sevin! Söz veriyorum ben buna değerim!

Otizmin farkındayız, onların yanındayız 2 NİSAN OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ /AnkaraRuhSagligiProgramlari /DamgalaMA e-posta: hsm06.rsp@saglik.gov.tr