SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Gösterip Yaptırma Yöntemi
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
ÖĞRENCİLERLE KURULACAK İYİ İLİŞKİNİN ANAHTARLARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
Öğrenme Öğretme Süreci
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Hazırlayan: Mustafa Akdağ & Salman Çakır
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Çalışma Yaprağı.
NASIL ÖĞRENİYORUZ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SINIF YÖNETİMİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
KAVRAM HARİTALARI.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sınıfı İyi Yönetmenin Bazı İpuçları.
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA

Sınıf yönetiminin etkili ve başarılı olması durumunda bunun öğrenci başarısına da yansıdığı araştırmalarla sabittir.

ÖĞRENCİ: ÖĞRENMEYİ SEVDİĞİ İÇİN DEĞİL, YÜKSEK NOT ALMAK İÇİN (YA DA BİR SINAVI GEÇMEK İÇİN) ZİHNİNE BİLGİ YÜKLEYEN BİR ÖĞRENME MAKİNASI.

Sınıf İçi Faktörler Öğrenme Ortamının Sağlıksızlığı Sınıfta Öğrencileri olumsuz davranışlara yönlendirecek öğrencilerin varlığı Öğretmenlerle ilgili öğrencilerde hakim olan yanlış inançlar Öğretmenin öğrencinin tepkisini çekecek türden davranışları sıklıkla sergilemesi

Sınıf Dışı Faktörler Çevre ve Özellikleri Okuldaki bireyler arasındaki uyumsuzluk ve geçimsizlik Akademik başarısızlık Okuldaki marjinal öğrencilerin fazlalığı Öğrenciler için öğrenme fırsatının eşit olmayışı Öğretmenin sosyal ve Akademik deneyimi

İstenmeyen Davranışları Önleme Yaklaşımları DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM: Ödül ve cezalarla öğrencinin olumsuz davranışlarını ortadan kaldırmak amaçlanır. İNSANCIL YAKLAŞIM: Problemlerin çözümünde öğrenci merkezli olan bu yaklaşımda kişinin psikolojik özü,gereksinimleri ve yetenekleri göz önüne alınır. Ödül ve cezaların yerine; öğrencinin kendi davranışından sorumlu olması,karar verme, denetleme ve değerlendirme gibi becerileri göstermesi amaçlanır.

Sınıfta İlk Günler: Sınıfın ilişki düzeninin kurulmasına ilk günden başlanmalıdır. Sınıf düzenini oluşturmada ilk birkaç gün, dönümcül (kritik) zamandır. Sınıf düzeni, öğretmen ve öğrencinin birbirini tanımaya başladığı ve “deneme döneminde” kurulmalıdır.

Bu dönemde öğrenciler, neleri yapıp neleri yapamayacakları konusunda öğretmeni denerler, daha kontrollü davranırlar, gerçek davranışlarını göstermezler.

Sınıfta bireysel ayrılıklar ilkesi öğretmenin uyacağı en önemli eğitim ilkelerindendir.

İstenmeyen Davranışlara Karşı Alınacak Önlemler: istenmeyen davranışları azaltmanın bir yolu, istenenlerin başlatılması, çoğaltılması, güçlendirilmesi ile olur.

Bunun için isteneni çağrıştırıcı davranmak, istenen davranışa inandırmak, istenen davranışı güçlendirmek, kolaylaştırmak olumlu yön ve yöntemlerden bazılarıdır.

Öğretmen hem sıkı disiplinli hem de cana yakın ve hoşgörülü olabilir. Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak dersin kaynamasını engelleyecek ve ONLARA öğrenmeyi öğretecek bir ÖĞRETMEN isterler.

Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konuyla ilgili İLGİNÇ soruları yazmak ve konu ilerledikçe ve yeri geldikçe soruları cevaplamak, derse olan ilgiyi arttırabilir.

İstenmeyen Davranışların Önlenmesi Öğretmen Kendisinin Kontrolünü Kaybetmemelidir.

Problem çok ciddi boyutlara ulaşmadan duruma müdahale edilmelidir.

Öğrencinin iyi davranışları ödüllendirilmeli,ödül öğrenciye değil yapılan işe verilmelidir.

Bıkkınlık dikkatin dağılmasına neden olur. Sıkıntı hissedilince öğretmen etkinliği değiştirebilmelidir.

Öğrencilere karşı kesinlikle “aptal,tembel,sorumsuz…” gibi kelimeler kullanılmamalıdır.

Öğretmen bütün öğrencilerine eşit davranmalıdır. Aynı mesafede olmalıdır.

Öğretmen bütün öğrencilerine sorumluluk vermelidir.

PROBLEM DURUMLARI VE YAKLAŞIMLAR *Hiperaktif Öğrenciler: Kendinize yakın oturtunuz.Ders esnasında hareket edebilecekleri alanın sınırlarını birlikte çiziniz.

*Dikkati Çabuk Dağılan Öğrenciler Duvar kenarına oturtunuz

HAFIZA Hafıza, bilginin beyne işlenme sürecidir. Bilgi beyinde bazı aşamalardan geçer, Bilginin bu aşamalardan sağlıklı geçmesi kalıcı bilgiyi oluşturur.

Bilginin İşlenme Süreci Duyu Organlar Çok Kısa Süreli Hafıza Kısa Süreli Hafıza (10-30 Sn) Uzun Süreli Hafıza

BBCTBMMCNNPTT

BBC-TBMM-CNN-PTT

Kısa Süreli Hafıza Bilgiyi saklama kapasitesi sınırlıdır. 5-9 birimdir. Hafıza boşaldıkça yeni birimler için yer açılır. Bilgiler büyük oranda işitsel ve görsel olarak depolanır. K. S. hafızanın bütünlüğü kolay bozulur.

Bir birimlik bilgi kısa süreli hafızadan uzun süreli hafızaya 10 sn de aktarılır. Dakikada 6 birimlik bilgi kaydedilir. Öğretmen ise 30 birimlik bilgi verir.

Neler Yapılmalı Bilgiler çok hızlı verilmemeli, Ders esnasında sık sık tekrar yapılmalı, Ders esnasında, yazı tahtası, projeksiyon, harita v.b. materyaller sürekli değil ara ara kullanılmalı. Ve bilginin tekrar edilmesini sağlayan tarzda olmalı. Bilgi önce söylenmeli, sonra tahtaya yazılmalı.

Resimler, şekiller, şemalar ve renkler kullanılmalı. Tahtaya yeni konu yazılacağı zaman tahta tamamen silinmeli. Bilgiler çok kanallı verilmeli. Öğrendiğimiz çevre hatırlayacağımız çevreye benzemeli. Bütünden parçaya gidilmeli.

Tekrar