HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
Advertisements

ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
GELENEK VE MODERNLİK ARASINDA GENÇLİK Giriş Araştırma Yüz yüze anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı, Gelenek ve Modernlik.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
ŞİMDİ ÇOCUĞUNUZUN DOĞDUĞU ZAMANA DÖNMENİZİ ÇOCUĞUNUZLA GEÇİRDİĞİNİZ O İLK AYLARI DÜŞÜNMENİZİ İSTİYORUM.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Neden Yabancı Dil Öğreniriz?
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
EĞİTİMDE DRAMA.
Öğretmenim! Bana Herkesi Sevmeyi Öğret
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
OYUN ve OYUNCAK.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
MESLEK SEÇİMİ ve ÖNEMİ.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
HOŞ GELDİNİZ TÜLAY ÇETİN BAHAR AKBAŞ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMA
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
ERGENLE İLETİŞİM.
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.

DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NEDEN MANİPÜLASYON.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?

NİÇİN BU KADAR ÇABUK HAYIR DERİZ? Çok az şey sadece bir dakika içerisinde halledilir.Uygun bir şekilde hayır demekse zaman alan iştir. Hayır kelimesi ve güven duygusu arasında doğrudan bir ilişki vardır. Bazı ebeveynler hayır kelimesini benzer sebeplerle pek de düşünmeksizin bir refleks olarak söyler.

1.Anne babalar yorgun olduklarında çocuğun sorularını ve merakını ihmal ederler.

2.Anne ve babaların çocuğu anlamak için fazla sabrı yoktur.

.Bu tepkilerimizin altında yatan neden anne ve babalarımızın bize bu şekilde davranmış olmalarıdır.

HAYIR DEMENİN FARKLI BİR YOLU

ÇOCUĞUN DUYGULARINI TASDİK EDİN. ‘‘Parktan ayrılmak zorunda olduğumuz için Nihal çok üzgünsün.’’ ‘‘Selenay bu yapbozu tamamlayamadığın için üzgünsün.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Çocuğun duygularını ifade etmesine izin vermektir.

2.ONLARA TERCİH YAPMA ŞANSI VERİN. ‘‘Emel,oyun hamuruyla ya da yapbozlarla oynayabilirsin.Tercihini sen yap.’’(Eğer çocuk ağlamayı tercih etmişse onun bu seçimini de kabullenin ve saygı duyun.) ‘‘Barış elindeki oyuncağı ister masaya ister sandalyeye bırakabilirsin.Hangisini yapacağına sen karar ver.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ ‘‘Tercih yapabilirsin’’ mesajını çocuğa iletmektir.

3.Hayır kelimesi yerine Eveti kullanın. ‘‘Evet Sibel,parka daha sonra gidebiliriz.Şimdi hava çok soğuk.’’ ‘‘Evet Mert,sonra biraz daha şeker alabiliriz.Ama şimdi olmaz.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Onun isteğine saygı gösterdiğinizi ve onu yerine getirmeyi istediğinizi göstermektedir.

4.Sonuçları onun da görmesini ve anlamasını sağlayın. ‘‘Bak Ahmet dışarının ne kadar soğuk olduğunu hissediyor musun?’’ ‘‘Bak Arzu,makasın ne kadar keskin olduğunu görüyor musun?’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Mümkün olduğu sürece bir şeyin niçin yapılamayacağını somut örneklerle ona göstermektir.

5.GERÇEKTE SAHİP OLAMAYACAKLARI ŞEYLERİ ONLARA HAYAL YOLUYLA TATTIRIN. ‘‘Ayça,kocaman bir havuzda yüzmeye gitmemizi isterdin değil mi?Bu bence de çok eğlenceli olurdu.’’ Ali,şimdi seninle oynamamı isterdin değil mi?Bu bence de çok eğlenceli olurdu ama benim biraz işim var.

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Çocuğunuzun isteklerini kabullendiğinizi,onu anladığınızı ve ona olan saygınızı göstermektir.

6.AÇIKLAMADA BULUNUN ‘‘Damla,sana yardım etmeyi isterdim ama önce bir telefon görüşmesi yapmam gerekiyor.Beni anlayacağını biliyorum.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Hayır demeksizin çocuğun kendi kendine sonuçlar çıkarmasını sağlar.

7.KENDİNİZE DÜŞÜNMEK İÇİN ZAMAN TANIYIN. ‘‘Evet Arda iyi fikir ama bunu bugün biraz düşünmek istiyorum.’’ ‘‘Evet Melek,bu konuyu akşam babanla da konuşmak istiyorum.Bu konuyu biraz düşünmem gerek.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Ona hemen hayır demek yerine onun isteklerini değerlendireceğinizi gösterir.Ayrıca bu tutumumuz,çocuğa ümit ve hayal kırıklığı kavramlarını da öğretir.

UNUTMAYIN

ÇOCUK DOĞRU ŞEKİLDE HİSSEDERSE DOĞRU ŞEKİLDE DAVRANIR.

ÇOCUĞUNUZUN BİR YANLIŞ DAVRANIŞINI NE KADAR ÇABUK DURDURABİLDİĞİNİZ DEĞİL,ONUN NE KADAR ÇABUK DÜŞÜNMESİNİ SAĞLAYABİLDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.

DOĞRU MESAJ,DOĞRU DAVRANIŞ GELİŞTİRİR.

ANNE BABANIN KENDİNİ KONTROL EDEBİLDİĞİNİ GÖREN ÇOCUKDA AYNI DAVRANIŞI HIZLA ÖĞRENİR.

ÇOCUĞA GÜVENMEK ONUN VİCDANININ OLUŞMASINI SAĞLAR ÇOCUĞA GÜVENMEK ONUN VİCDANININ OLUŞMASINI SAĞLAR.YARGILANMADIĞINI HİSSEDEN BİR ÇOCUK GÜVENMEYİ ÖĞRENİR.

DOĞRU DAVRANIŞIN NEYE BENZEDİĞİ VE NASIL OLDUĞUNU ÖĞRENMESİNDE ÇOCUĞUNUZA ÖRNEK OLUN.SAMİMİ,GÜVENİLİR VE SAYGILI OLUN.

TEHLİKEYİ ÖĞRENMEK,KORKUNUN ANLAYIŞA DÖNÜŞMESİNE OLANAK TANIR.

İŞİTTİĞİMİZDE UNUTURUZ,GÖRDÜĞÜMÜZDE HATIRLARIZ,YAPTIĞIMIZDA İSE ANLARIZ.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER