2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çalışma x Yetenek = Başarı
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Psikolojinin Konuları
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
Genel Öğretim İlkeleri
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
ÖĞRENME STİLLERİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Öğretim İlkeleri.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BAHAR DİNÇSOY EĞİTİM BİLİMLERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
Öğrenme Stilleri.
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME VE ZEKÂ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÖĞRENME TÜRLERİ (ÖĞRENME STİLLERİ) Gelişim ve Öğrenme Öğrenme Stilleri
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Öğrenme Stilleri.
Probleme Dayalı Öğrenme
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Yrd.Doç.Dr. M.Betül YILMAZ
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Çoklu Zeka Kuramı.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklara kavram öğretilirken kolaydan karmaşığa bir sıralama takip edilmeli ve öğretilen kavramlar herkes tarafından aynı anlamda algılanıyor.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1 1

Sınıf yönetimi, öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlarını anlama ile başlar

“Her yiğidin bir yoğurt yeyişi vardır.”

Her öğrenci saygı duyulacak biricik (individual) varlıktır Her öğrenci saygı duyulacak biricik (individual) varlıktır. Farklılıklara (diversity) saygı.

İnsan hakları

Öğrencinin genetik özellikleri Kalıtım ve Çevre

Öğrencinin gelişim düzeyi

Bedensel gelişim Algısal gelişim Bilişsel gelişim Duygusal gelişim Sosyal gelişim Cinsel gelişim, dil gelişimi vs.

Sosyal ve psikolojik boyutları Huy, mizaç Kişilik (şahsiyet) Sosyal ve psikolojik boyutları Ahlak

* İçedönük – dışadönük * Sıcak – soğuk, canı tez – ağır * İnce, sportif, tombul kişiler * “Ayna benlik”, “rol teorisi” * Freud’un psikoanalitik açıklaması * Erickson’un psikososyal gelişim kademeleri

Bilgilerimiz algılarımıza, algılarımız duyularımıza bağlıdır.

“Göz bakar, beyin görür.”

ve öğrenmeye etki eden diğer faktörler Zeka ve öğrenmeye etki eden diğer faktörler

Motivasyon (güdüleme) Yetenek ve ilgi Uygun çevre şartları Motivasyon (güdüleme) Dikkat Öğrenmeye hazır olma Dil İhtiyaç vs..

Duygusal zeka Öğrenciler duygularını ve sorunlarını okul kapısında bırakmazlar, sınıfa getirirler. Bazen öğretmen olarak biz de!

İlgi ve ihtiyaçlar

Güdüler Güdülenmenin temelinde ihtiyaçlar vardır. Birincil güdüler, organizmanın açlık, susuzluk gibi hayati ihtiyaçlarından kaynaklanır ve fizyolojik dürtüler olarak adlandırılır. İkincil güdüler ise, bireyin daha çok sosyal çevrede edindiği güdülerdir.

1. Fizyolojik ihtiyaçlar – Yaşam desteği Açlık, susuzluk, hava, beden rahatlığı, boşaltım, seks 2. Güvenlik, emniyet, tehlikeden uzak olma Arkadaşlar, öğretmen yönetimi, karar vericiler 3. Ait olma duygusu, başkalarıyla ilişki Bu üç kademede bedensel ve ruhsal güvenlik aranıyor 4. Takdir edilme, başarılı olma, tanınma: Hem iç hem de dış tatmin arıyor.

Maslov kendini gerçekleştirmeden önce iki kademe daha ekliyor: Bilişsel ihtiyaçlar: bilme, anlama, keşfetme Estetik: güzellik, düzen, simetri arayışları Kendini gerçekleştirme: Kendinden memnun olma, içindeki güçleri özgürce ortaya çıkarma Tam doyum (Transcendence): Başkalarının kendini gerçekleştirmesine yardım

Öğrenme stilleri

Her öğrencinin en iyi öğrendiği yol, onun öğrenme stilidir. Bir öğrencinin algılamasını, çevredeki diğer insanlarla ilişkilerini ve öğrenme çevresindeki davranışlarına etki eden bilişsel, duyuşsal ve fizyolojik yapısı, onun öğrenme stilini belirler.

Dört öğrenme tipi 1.Görsel: Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih edenler. 2.İşitsel: İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler; 3.Kinestetik: Yaparak, gezerek öğrenirler. 4.Sosyal: Bazı öğrenciler de başkalarıyla sosyal etkileşim halinde daha iyi öğrenir

Kolb’un öğrenme stilleri Yerleştiren (accomodator) : Somut yaşantı ve aktif yaşantı öğrenme biçimlerini kapsar. Yaparak ve hissederek öğrenme. Özümseyen (assimilator) : Soyut kavram ve fikirler üzerinde durma, kavramsal modeller yaratma. Değiştiren (diverger) : Düşünme yeteneği, değer ve anlamların farkında olma, ilişkilerin anlamlı organizasyonu. Ayrıştıran (converger): Problem çözme, karar verme, fikirlerin mantıksal analizi, sistematik planlama.

Öğretmenin bağlı olduğu öğrenme kuramı, onun Sınıf Yönetimini etkiler.

Sosyal öğrenme (taklit) Bilişsel öğrenmeciler Yapısalcı öğrenme Koşullanmacılar Sosyal öğrenme (taklit) Bilişsel öğrenmeciler Yapısalcı öğrenme Bilgi işlem tarzında öğrenme

Hiç kimse başkasının yerine öğrenemez! Öğrenme bireyseldir. Hiç kimse başkasının yerine öğrenemez!

Kendi kendini açıklama "I am afraid to tell you who I am because if I tell you who I am, you may not like who I am and it's all I have." John Powell

Öğretmenlere öğütler Her öğrencinin adını öğreniniz. Bir ders sınıfa gelmediğinde, onun yokluğunu farkettiğinizi ona söyleyin Her öğrenci ile olumlu göz teması kurun Onun kendine güvenmesini ve kendini kontrol etmesini sağlayın.