OTO PİLOT 2 Decca 750.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mastarlar.
Advertisements

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Beşinci hafta. Müfredat programı Ödev teslim Projelerini teslim edenler; Belediye Projesi -> Tamam Ulaşım Projesi -> Geldi ama kavramsal tasarım yerine.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
ÖLÇME TEKNİĞİ HAFTA 3. ÖLÇME TEKNİĞİ HACİM ÖLÇME Bir maddenin uzayda kapladığı yere onun hacmi denir. Hacim, ölçülebilen bir büyüklüktür. Cisimlerin hacimleri.
Betonarme Yapılarda Deprem Hasarları
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
Boşaltım sistemi.
2. CNC TAKIM TEZGÂHINDA PARAMETRELER
BSE 207 Mantık Devreleri Sayı sistemleri Sakarya Üniversitesi.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
OLAYLAR (EVENT).
GEMİLERDE KULLANILAN SOLUNUM CİHAZLARI
MF/HF ORTA FREKANS YÜKSEK FREKANS.
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
PRUVA, PRUVAYA GEÇİŞ DURUMU KURAL-14 AYKIRI GEÇİŞ DURUMU KURAL-15
Kaldırımlar Yayalarındır
Haritadaki Kısaltmalar ve Semboller
BAPSİS ÜZERİNDEN ARA RAPOR VE SONUÇ RAPORUNUN YÜKLENMESİ
Trafik Ayrım Düzeni ve Yoğun Trafikte Seyir
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
Yangın ve patlama tehlikeleri
BÖLÜM C FENERLER VE İŞARETLER
Çiti Kilim Örme.
BARALAR.
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
Mikroişlemciler Temel I/O Arayüzleri.
ÇATIŞMA İki teknenin birbirlerine çarpması, vurması ve istenmeden yaslanması haline çatışma denir.
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
SAĞIM Sağım, süt ineği işletmelerinin en önemli, aşırı özen gerektiren ve aynı zamanda en zor işlerinden birisidir. Günde 25 kg süt veren bir ineğin el.
Konfeksiyon Yardımcı Malzemeleri
Temel Genetik Laboratuvarı Lab 1: Karyotip Analizi
Mikroişlemciler Temel I/O Arayüzleri.
Uçak Bileti Değiştirme
Bölüm 4 İKİ BOYUTTA HAREKET
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Kırınım, Girişim ve Müzik
Ergonamik önlemler ve ilk yardım
PAZARLAMADA FİYATLAMA
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
ENM 321 İNSAN MÜHENDİSLİĞİ
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
KALİBRASYON Tüm analitik metotlar kantitatif analiz amacıyla kullanıldıklarında kalibrasyona gereksinim vardır. Kalibrasyon, bir enstrüman çıkışında.
Maddeler doğada karışık halde bulunur
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
SPORDA DİKKAT.
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
BÖLÜM 13 STATİK ELEKTRİK. BÖLÜM 13 STATİK ELEKTRİK.
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
KUVVET VE SÜRTÜNME KUVVETİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
KARIK SULAMA YÖNTEMİ Prof. Dr. A. Halim ORTA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
A.Ü. GAMA MYO. Elektrik ve Enerji Bölümü
A.Ü. GAMA MYO. Elektrik ve Enerji Bölümü
Sunum transkripti:

OTO PİLOT 2 Decca 750

Oto pilot decca 750

GEMİ MANEVRA KAREKTERİSTİĞİ İLGİLİ KONTROLLER VE FONKSİYONLARI DECCA 750 OTO-PİLOT GEMİ MANEVRA KAREKTERİSTİĞİ İLGİLİ KONTROLLER VE FONKSİYONLARI WEATHER COUNTER RUDDER RUDDER RUDDER LİMİT PERM HELM

WEATHER ; Bu düğme ile oto pilotun hava koşullarına karşı duyarlılığı ayar edilir .Hava bozuldukça düğmeyi saat yönünde çevirmek gerekir.dümen açısı göstergesinin içinde bulunan bir yeşil diğeri kırmızı iki ışık dümenin sancak iskele hareketlerinin tekrarlanmasını gösterir. COUNTER RUDDER; Rota değiştirmelerinde geminin başı atalet nedeniyle gereken rota derecesinden ötesine kaçar(overswing) bunu azaltmak için dümen hareketinin kısa süreli aralıklarla çoğaltarak ve duraksamalar yaptırılarak gereken dereceye getirilmesidir.

RUDDER; Bu düğme ile gemi rotadan 1 derece kaçtığında bunun giderilmesi için dümenin kaç dereceye alınacağı saptar .Düğmeler 0.5 den 3 e kadardır örneğin: bu ayar 0.5 de ise gemi rotadan 3 derece kaçtığında dümen otomatik olarak 1.5 dereceye alınarak kaçma önlenecektir RUDDER LİMİT; dümen hareketleri 35dereceye kadardır, herhangi bir derecede sınırlanmak isteniyorsa bu düğme o dereceye getirilir

PERM HELM ; Dümen tam ortada iken rüzgar akıntı vs PERM HELM ; Dümen tam ortada iken rüzgar akıntı vs. gibi dış etki yok ise gemi oto-pilota verilen doğru rotasını korur .Fakat bazı hava ve deniz koşullarında ve yedek çekme gibi durumlarda meydana gelen etkiler gemiyi belirli yönde rotadan ayırır. Bunu karşılamak için gemi dümenini az miktar sancak ve iskelede devamlı tutulması gerekir bunu permanent helm ayarı sağlar.

DECCA 750 OTO-PİLOT OTO PİLOT ÇALIŞTIRILMASI İLE İLGİLİ KONTROLLER VE FONKSİYONLARI POWER TEST DÜMEN KOMUT GÖSTERGESİ PRE SELECTOR FUNCTION

POWER(Güç Anahtarı): Bu anahtarın dört durumu vardır POWER(Güç Anahtarı): Bu anahtarın dört durumu vardır. OFF, sancak donanım(Starboard System),iskele donanım (Port System), her iki donanım( Both system). Anahtar OFF(kapalı) durumda dümen el ile idare edilir. Gemilerde sancak ve iskele olmak üzere iki dümen bulunur. Bunlardan hangisi kullanılacak veya ikisi beraber kullanılacak ise anahtar buna göre uygun duruma çevrilir. Yapılacak seferin uzunluğuna ve sefer alanının özelliğine göre sancak ve iskele donanımlarının kullanılma süreleri gemiden gemiye değişebilir. Örneğin bazı kaptanlar her ayın veya haftanın tek günlerinde sancak sonraki hafta iskele donanımı kullanırlar. Dar kanal geçişlerinde ve yoğun trafiğin bulunduğu alanlarda yapılan seyirde bu anahtarın BOTH duruma alınması önerilir.

TEST(Deneme): Bu düğmenin üç durumu vardır TEST(Deneme): Bu düğmenin üç durumu vardır. Check(kontrol) durumunda dümen hareket ettirmeksizin oto-pilotun bütün çalışma şekilleri kontrol edilebilir. Bu sırada dümen göstergesi gölge dümen sinyallerine göre değer gösterir. Normal durumunda alarm çalışmaz. Rotadan ayrılmalarda alarm verilmesi istenirse bu düğme ‘’Alarm’’ durumuna alınır.

Dümen Komut Göstergesi(Rudder Command Indicator) Bu gösterge oto-pilot çalışırken dümene oto-pilotun kumanda ettiği dümenden istenen dümen açısı miktarını gösterir. Dümenin gerçekte kaç derece olduğu bilgisi, dümen dolabının yakınında bulunan bir dümen göstergesi (Helm Indicator) tarafından gösterilir. Bazı oto-pilotlarda kumanda edilen ve gerçek dümen açısı tek göstergede gösterilir.

PRE-SELECTOR(Ön Seçici Anahtar):FUNCTİON(Çalışma Tipi)anahtarı şekildeki gibi sola doğru PRE-SELECTOR anahtarını göstermek üzere çevrildiğinde PRE-SELECTOR düğmesi dışarı çekilir ve çevresindeki dört çalışma durumundan biri seçilebilir.PRE-SELECTOR anahtarı GYRO(Cayro)ya dönük ise oto-pilot cayro pusulaya bağlı olarak çalışabilir. Bu anahtar MAGN(Mıknatıs) duruma alınırsa oto-pilot mıknatıs pusulaya bağlı olarak çalışır. PRE-SELECTOR düğmesi REMOTE durumuna alındığında oto-pilota Decca,Loran-C,GPS gibi aygıtlardan programlanmış giriş yapılabilir. PRE-SELECTOR düğmesinin AUX.F.U’YU göstermesi halinde sabit veya taşınabilir yeke (Tiller) kullanılarak izlemeli dümen kontrolü el ile uzaktan yapılabilir.

FUNCTION(Çalışma Tipi) anahtarı: Bu anahtarın dört durumu vardır FUNCTION(Çalışma Tipi) anahtarı: Bu anahtarın dört durumu vardır. Bunlardan biri yukarıda açıklanmıştır. Diğer üçü F.U(Follow Up=İzlemeli), N.F.U(İzlemesiz) ve AUX.N.F.U(Yardımcı izlemesiz) durumlarıdır. AUX.N.F.U durumlarında sabit veya taşınabilir yeke (tiller) kullanılarak izlemesiz dümen kontrolu el ile uzaktan yapılabilir.