Game Analysis: The Sims

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

Dünya çapında 60’dan fazla ülkede kullanılan Westlaw International;
TÜRKAN YÜKSEL Tıkır Top.
VOTED THE BEST OF THIS YEAR
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Playtesting Damla KIZILTAS.
Windows 7 kurulum için en az 512 MB ram belleğe ihtiyaç duyuyor
OLMAYI İSTERİM. I would like to be. MR CAN AKIN DUSSELDORF
XML Document Object Model (DOM)
Team Members Team Members Okan Tekdaş Candaş Alyıldız Oğuz Semerci
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Chapter 20 Oyun Analizi: The Sims. Will Wright’ın tasarladığı Sims oyunu simule edilmiş bir ev ortamında hazırlanmış karakterleri kontrol ederek gerçek.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
ELEMENTS OF GAMEPLAY İyi bir oyun ortaya çıkarmada tasarım elemanları nelerdir? ELEMENTS OF GAMEPLAY Tabi ki bu soruya kesin bir cevap yoktur. Tasarımcılar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (Rivayete göre 2009 yılının en iyi e- postası seçilmiş)
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
MOTİVASYON.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Tıkır Top
SINAV KAYGISI.
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
REQUESTING OTHERS TO DO SOMETHING
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
NASIL BİR GELECEK İSTİYORUM?
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
FOCUS Akla gelen oyun fikrinin, bireysel etkileşim sürecinden başlayıp oyun fikrinin netleşip yazılmaya başlandığı tüm süreçleri içine alan,bir süreçtir.
Woman to Woman Encouragement Kadının Bir Kadına Desteği.
SORUYA DÖN Hey kır çiçekleri! Çıkarma işlemi ile ilgili küçük bir oyuna var mısınız? Öyleyse; TIKLA.
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
SİSTEM VE YAZILIM Bilgisayar sistemleri donanım, yazılım ve bunları işletmek üzere gerekli işlemlerden oluşur. Yazılım, bilgisayar sistemlerinin bir bileşeni.
DÜŞÜN, HAYAL ET Imagine there’s no heaven,it’s easy if you try DÜŞÜN Kİ CENNET DİYE BİRŞEY YOK, BÖYLE DÜŞÜNMEYİ BİR DENE.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
ANTİVİRÜS ÇEŞİTLERİ ve ARALARINDAKİ FARKLAR
Burası yuvarlaklar ülkesi. Öykümüz burada geçiyor.
GTA III Oyun Analizi Hasan Tanış.
MY FAVORITE PHILOSOPHY (En Sevdiğim Felsefe).
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
KERİM KAYA 10/C macOS, her Mac’e hayat veren işletim sistemi. Başka bilgisayarlarda mümkün olmayan şeyleri yapmanızı sağlıyor. Çünkü üzerinde çalıştığı.
Dijital Öyküleme
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

Game Analysis: The Sims Nursel YILMAZ Mayıs, 2016

İçerik Sims! Nedir, Ne Değildir? Nasıl Oynanır? Özellikleri Nelerdir? Öğrenilen Dersler!

Sims - Nedir, Ne Değildir? You Create. You Control. You Rule. The Sims 4 is the life simulation game that gives you the power to create and control people. 

Sims - Nedir, Ne Değildir? Content is generally suitable for ages 13 and up. May contain violence, suggestive themes, crude humor, minimal blood, simulated gambling and/or infrequent use of strong language.

Sims - Nedir, Ne Değildir? Sims aslında çoğu kişinin oynamak için tanımlayacağı bir oyun değil. Hatta oyunda simüle edilen her şey aslında bir ev hayatı!

Sims - Nedir, Ne Değildir? Çoğunlukla Sims için oyuncak bir yazılım (software toy) olarak bahsediliyor. Çünkü, Oyunculara açık bir hedef sunmuyor. Kazanan veya kaybeden yok! Örnek: (San Francisco Rush)

Sims - Nedir, Ne Değildir? Örnek: San Francisco Rush

Sims - Nedir, Ne Değildir? Will Wright’in ilk oyuncak yazılımı değil çünkü SimCity diye bir oyunu vardı. Bu oyun ile oyuncular şehirlerinin kaderini gerçek anlamda kontol edebiliyorlardı.

Sims- Nasıl Oynanır? Oyuncunun karakterini seç Evini inşa et yada var olan bir eve yerleş! Evini mutlu olabileceğin hale getir (nesneleri yerleştir) Masrafların için para kazan Sosyalleş!

Sims- Nasıl Oynanır? https://www.thesims.com/features/overview

Sims- Özellikleri Nelerdir? 1- Hikaye Yazarlığından Vazgeçme (Abdicating Authorship) 2- Tanıdık Konu/İçerik (Familiar Subject Matter) 3- Güvenli Deneyim (Safe Experimentation) 4- Derinlik ve Odak (Depth and Focus) 5- Arayüz (Interface) 6- Kontrol edilen veya Otonom Davranışlar (Controlled Versus Autonomous Behavior

1- Hikaye Yazarlığından Vazgeçme (Abdicating Authorship) Sims bu tanımlama için aslında iyi bir örnek çünkü öncekilerin aksine oyunun hikayesi zaten oyuncu tarafından oluşturuluyor. Yani bu sorumluluk tamamen oyuncuda! Oyuncular hikayeyi nereye isterlerse oraya götürebiliyorlar. Yani storytelling kısmı oyuncuların ortak bir çabası ile oyun geliştiriciler bir çerçeve, araçlar ve alan sağladığı ortamda şekilleniyor.

2- Tanıdık Konu/İçerik (Familiar Subject Matter) Örneğin, oyun eğer bir yaratığın hayatı ya da başka bir gezegen üzerinden gelişseydi, oyunun başarılı bir şekilde ilerlemesi için burada oyuncunun pek bir fikri olmayabilirdi. Yani oyucular nasıl başarılı olabileceklerini kestirebiliyorlar. Diğer bir deyişle, oyun gerçek dünya bilgisi ile oynanabileceği için oyuncu ilk başlarken kendisini daha iyi hissediyor.

Sims - Özellikler İlk bakışta, Sims’teki dünyanın gerçek yaşamdan ne farkı olduğu geliyor insanın aklına. Çünkü, diğer oyunların sunduğu gerçek dünyadan kaçış ve isteklerin geçekleştirilmesi gibi özellikler bu oyunda tamamen eksiktir. Hatta oyuncunun Sim’i modern hayatın gerektirdiği bir çok rutini (duş alma, çöpleri çıkarma, faturaları ödeme gibi) oyun için de yapmaktadır.

Sims - Özellikler Bu eğlenceli mi?

3- Güvenli Deneyim (Safe Experimentation) Ama tuhaf olarak, aslında gerçekçilik içindeki başarı ya da hatalar en anlamlı gelen şeyler oluyor. Gerçek anlamda güvenli bir ortam sağlıyor. Burada kontrol ettikleri hayat kendilerininkine oldukça yakın ama yeni şeyleri denemekteki korkusuzluk aslında oyunu zorlayıcı ve eğlenceli yapıyor.

4- Derinlik ve Odak (Depth and Focus) Aslında Sims’i çalışır yapan şey oyuncuya bir çok seçenek sunmasıdır. Kendi hikayelerini oluştuturken çok fazla seçeneklerin sunulması oyuncuları tatmin edebiliyor. Çünkü oyuncuya umduğundan daha fazlasını yapma ve göreme imkanı veriyor. Önce bir ev edinmeleri gerekiyor ve sonrasında yapacaklarına odaklanıyorlar. Ne çalışacaklarına, kariyerlerini hangi alanda yapacaklarına, kimlerle sosyalleşeceklerine vb. Keşfedecekleri yeni şeyler var, ve sürekli bir ilerleme söz konusu (kariyer yapma, çocuk büyütme vb)!

4- Derinlik ve Odak (Depth and Focus) Önce bir ev edinmeleri gerekiyor ve sonrasında ise yapacaklarına odaklanıyorlar. Ne çalışacaklarına, kariyerlerini hangi alanda yapacaklarına, kimlerle sosyalleşeceklerine vb. Keşfedecekleri yeni şeyler var, ve sürekli bir ilerleme söz konusu (kariyer yapma, çocuk büyütme vb)!

5- Arayüz (Interface) Aslında bir arayüzün nasıl çalışacağı konusunda güzel bir örnek oluşturuyor. Kullanıcı kolaylığı sağlıyor. Arayüzü çok basit. Ayrıca daha önce aşina oldukları araçlar örnek alınarak tasarlanmış.

5- Arayüz (Interface) Büyük bir çoğunluğu Microsoft Windows arayüzüne benziyor. Fonksiyonel olması bakımından Microsoft Windows’a benzerken görünüş olarak ona benzememektedir. Yani Microsoft Windows davranışlarının yeni bir versiyonu olarak düşünülebilir.

6- Kontrol edilen veya Otonom Davranışlar (Controlled Versus Autonomous Behavior Otonom davranışlarda, oyuncu evi kurup arkasına yaslanıp olan biteni izliyor. Ama oyuncu sadece bunu yapmak istemiyor, doğru yönlendirme yaptığı sürece daha üretken, daha mutlu oluyor.

6- Kontrol edilen veya Otonom Davranışlar (Controlled Versus Autonomous Behavior Bazı şeyleri yapmaya yönlendirebilir. Eve yeni şeyler ekledikçe, yeni görevler aldıkça bunlarla ilgili ya memnun olacak ya da şikayetçi olacaktır. O yüzden genel mutluluğu için evi nasıl kuracağı çok büyük önem teşkil etmektedir.

Öğrenilen Dersler! Sims son zamanlarda piyasada olan eşsiz bir oyundur. Belki de Sims hakkında en ilginç şey, bize kendi yaşamımız hakkında öğretiyor olmasıdır.

Teşekkürler 