HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Spor Pedagojisi.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
TÜRK Eğitim Sistemi.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
MERHABA.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Temel Kavramlar.
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
TÜRK Eğitim Sistemi.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Program Geliştirme ve Öğretim
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
TÜRK Eğitim Sistemi.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
NEDEN EĞİTİM ?.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
YAYGIN EĞİTİM.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı Eğitim
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI Çok boyutlu hale gelen küreselleşme süreci, yeni eğitim ve işgücü fırsatlarını da beraberinde getirmektedir. Bu süreç sayesinde iş alanları da değişmekte ve beceri sahibi olmadan yapılan farklı işler yok olmaktadır. Bu küreselleşme sürecinde teknolojinin çağa damgasını vuran etkileri, iş piyasasında talep edilen iş gücü niteliklerinin farklılaşması, hayat boyu öğrenme kavramını daha da önemli hale getirmektedir. İnsanlar işlerini tam anlamıyla yapabilmek için daha fazla bilgi ve beceriye ihtiyaç duymakta ve formal eğitimlerini tamamladıktan sonra da eğitimlerine devam etmek ve kendilerini geliştirme ihtiyacı duymaktadırlar. Bu da hayat boyu öğrenmeyi bir bakıma zorunluluk haline getirmektedir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI Mesleki ve Teknik Eğitim Kursları 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararname ile yaygın eğitim ve öğretim programlarını hazırlamak görevi genel müdürlüğümüze verilmiştir. Genel Müdürlüğümüzce hayat boyu öğrenme kapsamında her yaş düzeyinden ve her gruptan bireylere mesleki ve teknik eğitim kursları ile genel kurs programları düzenlenmektedir. Kurs programları, Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği’nin 48. Maddesi gereğince Genel Müdürlük ve Genel Müdürlüğümüze bağlı kurumlar tarafından hazırlanmakta ve Bakanlığın Onayından sonra uygulanmaktadır. Mesleki ve teknik eğitim kurs programları modüler yapıda hazırlanarak yayımlanmaktadır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI Kurs Programları Kurs programları, Bakanlığın Diğer Öğretim Daireleri, Federasyonlar, Sivil Toplum Örgütleri ile işbirliği çerçevesinde ve Ulusal Meslek Standartları ile Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi referans alınarak Talim ve Terbiye Kurul Başkanlığı 20.04.2016 tarih ve 19 sayılı Onayı ile yürürlüğe giren Yaygın Eğitim Çerçeve Kurs Programı, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı, Yaygın Eğitim Kurumları Yabancı Diller (A1 Seviyesi) Çerçeve Kurs Programı ve Yaygın Eğitim Kurumları Yabancı Diller (B1 Seviyesi) Çerçeve Kurs Programı diğer öğretim dairelerinin Talim ve Terbiye Kurulunca kabul edilen programlara göre hazırlanmıştır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI EĞİTİM VE ÖZELLİKLERİ Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak, kalıcı izli istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir. İnsanların diğer insanları kasıtlı (planlı, programlı) kültürleme sürecine de eğitim denilmektedir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI EĞİTİM VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ Kültür: Bir toplumun sahip olduğu maddi ve manevi her şeyidir. Kültürleme: Bireyin doğumdan ölüme kadar toplumun istek ve beklentilerine uyacak şekilde etkilenmesi ve değiştirilmesidir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI KÜLTÜRLEME Zoraki Kültürleme: Bireye hür iradesi dışında kültürel değerlerin zoraki olarak kabul ettirilmesidir. Gelişigüzel kültürleme: Bireylere plansız ve sistemsiz bir biçimde kültürel değerlerin benimsettirilmesi Kasıtlı kültürleme: Kültürel değerlerin planlı ve kasıtlı bir şekilde bireylere aktarılmasıdır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI Kültürlenme: Bireylerin, içinde bulundukları kültürel unsurları benimseyerek o kültüre katılmasına denir. Kültürleşme: Farklı kültürlerin karşılıklı etkileşimi ile gerçekleşen serbest kültür alış-verişidir. Başka bir ifadeyle farklı toplumlardaki bireylerin karşılıklı olarak kültürel etkileşimde bulunmasıdır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI FORMAL EĞİTİM Amaç ve kuralları önceden belirlenerek planlı ve programlı olarak yürütülen eğitimdir. Formal eğitim, eğitimin kurumsallaştırılmış halidir. Bireyde davranış değişikliği meydana getirmek üzere bilinçli, planlı, kontrollü ve kasıtlı bir biçimde öğretim ortamı düzenlenir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI FORMAL EĞİTİM Örgün Eğitim: Örgün eğitim, belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireylere, amaca göre hazırlanmış programlarla okul çatısı altında yapılan düzenli eğitimdir. Örgün eğitim, okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsamaktadır.  Yaygın Eğitim: Örgün eğitime hiç girmemiş, örgün eğitimin herhangi bir basamağından ayrılmış ya da örgün eğitimi tamamlamamış veya bir meslekte çalışan bireylere yönelik olarak yapılan eğitimdir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI FORMAL EĞİTİM Hizmet içi eğitim: Kişilerin hizmetteki verim ve etkinliklerinin artırılmasını, gelişmeye yol açan bilgi, beceri ve tutumların zenginleştirilmesini amaç edinen ve kurumların genel çalışma düzenini sürekli olarak etkileyen eğitimdir. Sargın eğitim: Sargın eğitim, örgün ve yaygın eğitim dışında kalan, bireylerin günlük yaşamda içinde belli bir eğitim almadan kendiliğinden gerçekleştirdiği öğrenme faaliyetleridir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI FORMAL EĞİTİM Hizmet öncesi eğitim: Kamu kurum veya kuruluşlarında çalışmaya hak kazanmış ancak henüz işe başlamamış bireylere yapacakları işi pekiştirmeleri için verilen eğitimdir. Halk eğitimi: Yetişkinlerin hayat standartlarını yükseltmek, sorunlarını çözebilmelerine ve yaşadıkları toplumun kalkınmasına katkıda bulunmalarına yardımcı olmak amacıyla düzenlenen eğitimdir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI FORMAL EĞİTİM Hizmet içi ve hizmet öncesi eğitimi, halk eğitiminden ayıran temel fark; bir kurumun kendi çalışanları için iş öğretme amacıyla (kendi mesleklerinin direkt gerektirdiği bilgi ve becerilerle ilgili) bir program çerçevesinde bu eğitimlerin gerçekleşmesidir. Oysa halk eğitimde bireyler daha çok istihdam edildikleri meslekler dışında bir eğitim almaktadır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI Öğrenme: Yaşantı ürünü ve nispeten kalıcı izli davranış değişiklikleridir. Bireyin yaşantısının, bireyde bıraktığı kalıcı izdir. Öğrenmenin olabilmesi için bireyin davranışında değişiklik olması, yaşantı sonucunda meydana gelmesi ve belli bir süre (nispeten) kalıcı olması gerekir. Öğretme: Öğrenmeyi kılavuzlama ve yönlendirme işidir. Yani öğrenmeyi yapma işidir. Öğretim: Bireye istendik davranış kazandırma amacıyla amaçlı, planlı ve programlı olarak yürütülen eğitim süreçlerin tümüdür. Yani öğretim, öğretme işinin yapıldığı süreci ifade eder. Öğretme genelde eğitim kurumlarında (okul gibi) yerlerde gerçekleştirilir. Okulun üç önemli temel öğesi vardır: 1. Öğrenci. 2. Öğretmen 3. Programdır. Öğretimin en temel unsuru ise öğrencidir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI Eğitim – öğretim arasındaki benzerlikler Hem eğitim hem de öğretim, içinde bulunulan toplumdan ve kültüründen etkilenir ve etkiler. Her ikisi de yerel, ulusal ve uluslararası özellikler taşır.  Her ikisi de birer süreci ifade eder. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI STRATEJİ NEDİR? Öğrenme – öğretme sürecinin amaçlarına ulaşabilmesi için izlenen genel çerçeveye (yola) strateji denir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI ÖĞRETMENİN STRATEJİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN ETMENLER Konunun Hedef- davranışları İçerik Öğretmenin kişiliği Zaman Maliyet Öğrenci grubunun büyüklüğü Öğretim ortamının uygunluğu EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI Teşekkür ederim…… EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI