TAM ÖĞRENME MODELİ
HUKUK Dersinde Tam Öğrenme Modelinin Öğretme-Öğrenme Sürecinde Uygulanışını İnceleyelim
Ders : Anayasa Hukuku 12.SINIF Konu : Türk Anayasal Gelişmeleri Hedef : 1982 ve 1961 Anayasaları arasındaki benzerlik ve farklılıklarını kavrayabilme. Hedef Davranışları: 1-İki anayasanın benzerliklerinin olup olmadığını sebebi ile söyleme yazma. 2-İki anayasanın benzerliklerinin olup olmadığını şema kullanarak yazma. 3-İki anayasanın farklılıklarının olup olmadığını sebebi ile söyleme. 4-İki anayasanın farklılıklarının olup olmadığını şema kullanarak yazma. 5-İki anayasa arasındaki,benzer özellikleri işaretleyip yazma. 6-İki anayasa arasındaki, farklı olan özellikleri işaretleyip yazma Kullanılan strateji:Sunuş yoluyla öğretim Kullanılan teknik :Demostrasyon, soru- cevap, tartışma
Dikkati çekme, öğrencileri hedeften haberdar etme Dersin Bölümleri Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri Dikkati çekme, öğrencileri hedeften haberdar etme Öğretmen tahtaya iki adet şema çizer. 1982 ve 1961 anayasalarının benzer ve farklı özelliklerini yazar.
Önkoşul öğrenmeleri tamamlama öğretimi 1961 VE 1982 ANAYASALARININ BENZERLİKLERİ 1961 ANAYASASI 1982 ANAYASASI
Öğrenme eksiği olan öğrenciler için öğretmen çeşitli alıştırma yaprakları dağıtır. Diğerlerinin de hatırlamalarını sağlar. 1. 1982 ve 1961 2. 1982 ve1961 anayasalarının anayasalarının benzerlikleri farklılıkları 1) Askeri müdahale sonucunda oldu. 2) Bir kanadı askeri diğer kanadı sivil olan kurucu meclisler tarafından yapıldı (MGK,MBK) (temsilciler meclisi ,Danışma meclisi) 3) Kurucu meclislerin sivil kanadı seçimlerle oluşmadı 4) Hazırlanan anayasa halkoyuyla yürürlüğe girdi. 5) Sivil kanadın bakanlar kurulunun oluşturulmasında ve düşürülmesinde yetkileri yoktu. 1) 1961 dönemindeki Temsilciler Meclisi, 1982 dönemindeki Danışma Meclisine oranla daha temsili niteliktedir. 2) Temsilciler Meclisinde kapatılan DP dışında, dönemin diğer iki partisi olan CHP ve Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisi, Anayasanın hazırlanmasında büyük ölçüde etkili oldukları halde Danışma Meclisi tümüyle partisiz bir meclistir. Dolayısıyla, Danışma Meclisi, Temsilciler Meclisine oranla çok daha fazla bürokrasi ağırlıklı bir kuruluş olmuştur. 3) Temsilciler Meclisi Milli Birlik Komitesi karşısında, Danışma Meclisinin Milli Güvenlik Konseyi karşısındaki durumuna oranla daha geniş yetkili bir kuruluş olmuştur. 4) 1961 sisteminde, halkoyuna sunulan Anayasa tasarısı kabul edilmezse, yeni seçim kanununa göre seçimlere gidilerek yeni bir Temsilciler Meclisi kurulup, Anayasa hazırlama çalışmaları yeniden başlayacaktır. Oysa 1982 Anayasası red durumunda ne yapılacağına dair bir hüküm içermemiştir. Ayrıca, 1961 döneminin aksine, 1982 Anayasasının halkoylaması sürecinde eleştirilmesi yasaklanmıştır. 5) 1961 Anayasasının halkoylamasının aksine, 1982 Anayasasının halkoylamasında Anayasanın kabulü, Cumhurbaşkanının seçimiyle birleştirilmiştir. 6) 1961 Anayasasının hazırlanması sürecinde sadece Demokrat Parti kapatılmıştır. Oysa Konsey döneminde 1981 yılında bütün siyasi partilerin kapatılmasına karar verilmiştir.
Bilişsel giriş davranışları Öğretmen; 10.ve 11. Sınıfta da 1961 ve 1982 anayasası ilgili çeşitli alıştırmalar yapmıştık.Neler öğrenmiştik? “Anayasaların benzerlikleri, farklılıkları, şema ile göstermeyi” yaparak öğrenilmeye çalışılır. O zaman herkes defterine anayasaların benzerliklerini ve farklılıklarını şema içerisine yazsın (Öğretmen kontrol eder, çalışmayı yapamayan öğrencileri belirlemeye çalışır). Şimdi de anayasaları soru-cevap yöntemiyle söyleyin bakalım. (Yine kontrol yapılır. Dönüt verilir.)
Önkoşul öğrenmeleri tamamlama öğretimi Öğrenme eksiği olan öğrenciler için öğretmen çeşitli alıştırma yaprakları dağıtır. Diğerlerinin de hatırlamalarını sağlar. 1961 anayasasının 3 özelliğini yazınız. İlk kez Anayasa’ya başlangıç metni konuldu. Temel haklar genişletilmiştir. Anayasa mahkemesi kurulmuştur. 1982 anayasasının 3 özelliğini yazınız. Kanuni hakim güvencesi getirildi. Kuvvetler ayrılığı ilkesi getirildi. Sosyal haklar düzenlendi.
1961 ve 1982 anayasasının benzer özellikleri buldurulmaya çalışılır. 1) Askeri müdahale sonucunda oldu. 2) Bir kanadı askeri diğer kanadı sivil olan kurucu meclisler tarafından yapıldı (MGK,MBK) (temsilciler meclisi ,Danışma meclisi) 3) Kurucu meclislerin sivil kanadı seçimlerle oluşmadı 4) Hazırlanan anayasa halkoyuyla yürürlüğe girdi. 5) Sivil kanadın bakanlar kurulunun oluşturulmasında ve düşürülmesinde yetkileri yoktu. 1961 1982
Öğretme- öğrenme etkinliklerini uygulama 1961 ve 1982 anayasalarına örnek verilir. Öğrencilerin vereceği örnekler yapılır. Benzerlikler ve farklılıklar sembolle gösterilir. Verilen üç özellik dışında araştırmalar yaptırılır. İki anayasanın eşit ve farklı olan özellikleri şema içerisinde yaptırılır.
1961 ve 1982 anayasasının farklı özellikleri buldurulmaya çalışılır. 1) 1961 dönemindeki Temsilciler Meclisi, 1982 dönemindeki Danışma Meclisine oranla daha temsili niteliktedir. 2) Temsilciler Meclisinde kapatılan DP dışında, dönemin diğer iki partisi olan CHP ve Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisi, Anayasanın hazırlanmasında büyük ölçüde etkili oldukları halde Danışma Meclisi tümüyle partisiz bir meclistir. Dolayısıyla, Danışma Meclisi, Temsilciler Meclisine oranla çok daha fazla bürokrasi ağırlıklı bir kuruluş olmuştur. 3) Temsilciler Meclisi Milli Birlik Komitesi karşısında, Danışma Meclisinin Milli Güvenlik Konseyi karşısındaki durumuna oranla daha geniş yetkili bir kuruluş olmuştur. 4) 1961 sisteminde, halkoyuna sunulan Anayasa tasarısı kabul edilmezse, yeni seçim kanununa göre seçimlere gidilerek yeni bir Temsilciler Meclisi kurulup, Anayasa hazırlama çalışmaları yeniden başlayacaktır. Oysa 1982 Anayasası red durumunda ne yapılacağına dair bir hüküm içermemiştir. Ayrıca, 1961 döneminin aksine, 1982 Anayasasının halkoylaması sürecinde eleştirilmesi yasaklanmıştır. 5) 1961 Anayasasının halkoylamasının aksine, 1982 Anayasasının halkoylamasında Anayasanın kabulü, Cumhurbaşkanının seçimiyle birleştirilmiştir. 6) 1961 Anayasasının hazırlanması sürecinde sadece Demokrat Parti kapatılmıştır. Oysa Konsey döneminde 1981 yılında bütün siyasi partilerin kapatılmasına karar verilmiştir. 1961 1982
İzleme değerlen- dirmesi Anayasalar arasındaki eşitlik ilişkisi ile ilgili izleme testi uygulanır. Alıştırmaları gerektiği gibi tamamlayamayan öğrenciler için düzeltme etkinlikleri yapılır. Dersin başlangıcında verilen benzerlikler ve farklılıklar örneklerle yeniden tekrar edilir. Alıştırmaları tam ve doğru olarak belirten öğrenciler için; Anayasaların, kendi çevremizde uygulanışına örnek verme çalışması yaptırılır.
Paralel izleme değerlendirmesi Tamamlama öğretimi yapılan öğrencilere anayasaların benzerlik ve farklılıklarını kapsayan paralel izleme testi yapılır.