TAM ÖĞRENME MODELİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Fatih YAZICI, Şeyda GÜL, Mustafa SÖZBİLİR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
HIGH SCOPE.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
TEST GELİŞTİRME.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
YÜRÜTME.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRETİM İLKELERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ausubel’in Öğrenme Kuramı
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

TAM ÖĞRENME MODELİ

HUKUK Dersinde Tam Öğrenme Modelinin Öğretme-Öğrenme Sürecinde Uygulanışını İnceleyelim

Ders : Anayasa Hukuku 12.SINIF Konu : Türk Anayasal Gelişmeleri Hedef : 1982 ve 1961 Anayasaları arasındaki benzerlik ve farklılıklarını kavrayabilme. Hedef Davranışları: 1-İki anayasanın benzerliklerinin olup olmadığını sebebi ile söyleme yazma. 2-İki anayasanın benzerliklerinin olup olmadığını şema kullanarak yazma. 3-İki anayasanın farklılıklarının olup olmadığını sebebi ile söyleme. 4-İki anayasanın farklılıklarının olup olmadığını şema kullanarak yazma. 5-İki anayasa arasındaki,benzer özellikleri işaretleyip yazma. 6-İki anayasa arasındaki, farklı olan özellikleri işaretleyip yazma Kullanılan strateji:Sunuş yoluyla öğretim Kullanılan teknik :Demostrasyon, soru- cevap, tartışma

Dikkati çekme, öğrencileri hedeften haberdar etme Dersin Bölümleri Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri Dikkati çekme, öğrencileri hedeften haberdar etme Öğretmen tahtaya iki adet şema çizer. 1982 ve 1961 anayasalarının benzer ve farklı özelliklerini yazar.

Önkoşul öğrenmeleri tamamlama öğretimi 1961 VE 1982 ANAYASALARININ BENZERLİKLERİ 1961 ANAYASASI 1982 ANAYASASI

Öğrenme eksiği olan öğrenciler için öğretmen çeşitli alıştırma yaprakları dağıtır. Diğerlerinin de hatırlamalarını sağlar. 1. 1982 ve 1961 2. 1982 ve1961 anayasalarının anayasalarının benzerlikleri farklılıkları 1) Askeri müdahale sonucunda oldu. 2) Bir kanadı askeri diğer kanadı sivil olan kurucu meclisler tarafından yapıldı (MGK,MBK) (temsilciler meclisi ,Danışma meclisi) 3) Kurucu meclislerin sivil kanadı seçimlerle oluşmadı 4) Hazırlanan anayasa halkoyuyla yürürlüğe girdi. 5) Sivil kanadın bakanlar kurulunun oluşturulmasında ve düşürülmesinde yetkileri yoktu. 1) 1961 dönemindeki Temsilciler Meclisi, 1982 dönemindeki Danışma Meclisine oranla daha temsili niteliktedir. 2) Temsilciler Meclisinde kapatılan DP dışında, dönemin diğer iki partisi olan CHP ve Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisi, Anayasanın hazırlanmasında büyük ölçüde etkili oldukları halde Danışma Meclisi tümüyle partisiz bir meclistir. Dolayısıyla, Danışma Meclisi, Temsilciler Meclisine oranla çok daha fazla bürokrasi ağırlıklı bir kuruluş olmuştur. 3) Temsilciler Meclisi Milli Birlik Komitesi karşısında, Danışma Meclisinin Milli Güvenlik Konseyi karşısındaki durumuna oranla daha geniş yetkili bir kuruluş olmuştur. 4) 1961 sisteminde, halkoyuna sunulan Anayasa tasarısı kabul edilmezse, yeni seçim kanununa göre seçimlere gidilerek yeni bir Temsilciler Meclisi kurulup, Anayasa hazırlama çalışmaları yeniden başlayacaktır. Oysa 1982 Anayasası red durumunda ne yapılacağına dair bir hüküm içermemiştir. Ayrıca, 1961 döneminin aksine, 1982 Anayasasının halkoylaması sürecinde eleştirilmesi yasaklanmıştır. 5) 1961 Anayasasının halkoylamasının aksine, 1982 Anayasasının halkoylamasında Anayasanın kabulü, Cumhurbaşkanının seçimiyle birleştirilmiştir. 6) 1961 Anayasasının hazırlanması sürecinde sadece Demokrat Parti kapatılmıştır. Oysa Konsey döneminde 1981 yılında bütün siyasi partilerin kapatılmasına karar verilmiştir.

Bilişsel giriş davranışları Öğretmen; 10.ve 11. Sınıfta da 1961 ve 1982 anayasası ilgili çeşitli alıştırmalar yapmıştık.Neler öğrenmiştik? “Anayasaların benzerlikleri, farklılıkları, şema ile göstermeyi” yaparak öğrenilmeye çalışılır. O zaman herkes defterine anayasaların benzerliklerini ve farklılıklarını şema içerisine yazsın (Öğretmen kontrol eder, çalışmayı yapamayan öğrencileri belirlemeye çalışır). Şimdi de anayasaları soru-cevap yöntemiyle söyleyin bakalım. (Yine kontrol yapılır. Dönüt verilir.)

Önkoşul öğrenmeleri tamamlama öğretimi Öğrenme eksiği olan öğrenciler için öğretmen çeşitli alıştırma yaprakları dağıtır. Diğerlerinin de hatırlamalarını sağlar. 1961 anayasasının 3 özelliğini yazınız. İlk kez Anayasa’ya başlangıç metni konuldu. Temel haklar genişletilmiştir. Anayasa mahkemesi kurulmuştur. 1982 anayasasının 3 özelliğini yazınız. Kanuni hakim güvencesi getirildi. Kuvvetler ayrılığı ilkesi getirildi. Sosyal haklar düzenlendi.

1961 ve 1982 anayasasının benzer özellikleri buldurulmaya çalışılır. 1) Askeri müdahale sonucunda oldu. 2) Bir kanadı askeri diğer kanadı sivil olan kurucu meclisler tarafından yapıldı (MGK,MBK) (temsilciler meclisi ,Danışma meclisi) 3) Kurucu meclislerin sivil kanadı seçimlerle oluşmadı 4) Hazırlanan anayasa halkoyuyla yürürlüğe girdi. 5) Sivil kanadın bakanlar kurulunun oluşturulmasında ve düşürülmesinde yetkileri yoktu. 1961 1982

Öğretme- öğrenme etkinliklerini uygulama 1961 ve 1982 anayasalarına örnek verilir. Öğrencilerin vereceği örnekler yapılır. Benzerlikler ve farklılıklar sembolle gösterilir. Verilen üç özellik dışında araştırmalar yaptırılır. İki anayasanın eşit ve farklı olan özellikleri şema içerisinde yaptırılır.

1961 ve 1982 anayasasının farklı özellikleri buldurulmaya çalışılır. 1) 1961 dönemindeki Temsilciler Meclisi, 1982 dönemindeki Danışma Meclisine oranla daha temsili niteliktedir. 2) Temsilciler Meclisinde kapatılan DP dışında, dönemin diğer iki partisi olan CHP ve Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisi, Anayasanın hazırlanmasında büyük ölçüde etkili oldukları halde Danışma Meclisi tümüyle partisiz bir meclistir. Dolayısıyla, Danışma Meclisi, Temsilciler Meclisine oranla çok daha fazla bürokrasi ağırlıklı bir kuruluş olmuştur. 3) Temsilciler Meclisi Milli Birlik Komitesi karşısında, Danışma Meclisinin Milli Güvenlik Konseyi karşısındaki durumuna oranla daha geniş yetkili bir kuruluş olmuştur. 4) 1961 sisteminde, halkoyuna sunulan Anayasa tasarısı kabul edilmezse, yeni seçim kanununa göre seçimlere gidilerek yeni bir Temsilciler Meclisi kurulup, Anayasa hazırlama çalışmaları yeniden başlayacaktır. Oysa 1982 Anayasası red durumunda ne yapılacağına dair bir hüküm içermemiştir. Ayrıca, 1961 döneminin aksine, 1982 Anayasasının halkoylaması sürecinde eleştirilmesi yasaklanmıştır. 5) 1961 Anayasasının halkoylamasının aksine, 1982 Anayasasının halkoylamasında Anayasanın kabulü, Cumhurbaşkanının seçimiyle birleştirilmiştir. 6) 1961 Anayasasının hazırlanması sürecinde sadece Demokrat Parti kapatılmıştır. Oysa Konsey döneminde 1981 yılında bütün siyasi partilerin kapatılmasına karar verilmiştir. 1961 1982

İzleme değerlen- dirmesi Anayasalar arasındaki eşitlik ilişkisi ile ilgili izleme testi uygulanır. Alıştırmaları gerektiği gibi tamamlayamayan öğrenciler için düzeltme etkinlikleri yapılır. Dersin başlangıcında verilen benzerlikler ve farklılıklar örneklerle yeniden tekrar edilir. Alıştırmaları tam ve doğru olarak belirten öğrenciler için; Anayasaların, kendi çevremizde uygulanışına örnek verme çalışması yaptırılır.

Paralel izleme değerlendirmesi Tamamlama öğretimi yapılan öğrencilere anayasaların benzerlik ve farklılıklarını kapsayan paralel izleme testi yapılır.