Karagöz İle Hacivat 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARAGÖZ ve HACİVAT.
Advertisements

1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGAJİK FORMASYON PROGRAMI Öğrenci Numarası: Mehmet Kürşat SOĞANCIOĞLU.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
EĞİTİMİN AMACI yılında derlenmeye başlayacak olan “Öüm Nedeni Belgesi”ni, Türkiye genelindeki tüm Hekimlere tanıtmak Belgenin doldurulması konusunda.
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
EK FİİL (EK EYLEM). İsim soylu sözcüklere eklenerek onları cümle içinde yüklem yapan; basit zamanlı fiillere gelerek de onları birleşik zamanlı olmasını.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
D E V L E T Y Ö N E T İ M İ OSMANLI DEVLETİ KÜLTÜR VE UYGARLIĞI.
EYLEM. EYLEM KİPLERİ A-HABER(BİLDİRME)KİPLERİ B-DİLEK(TASARLAMA)KİPLERİ.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
 Orhan Bey'in ölümüyle yerine oğlu I.Murat (Hüdavendigar) geçti.
KARAGÖZ ve HACİVAT GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU. ÖTEKİNE GEÇELİM.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
yapIlarIna göre fİİller
FOSİLLER (Özel Dicle Fırat Koleji)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EVLAT EDİNME EVLAT EDİNME KÜÇÜKLERİN EVLAT EDİNİLMESİNİN KOŞULLARI
Sözcük (Kelime) Bilgisi
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
BİLGİSAYAR 1 AD: MÜRŞİDE SOYAD: EREN BÖLÜM: TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
TÜRKÇE FATMANUR ŞAHİN 6/A 523.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MEDYA İlk Sürüşümüzü Gerçekleştirdik YTU Racing Basın Bülteni
İş Ortamındaki İnsanlar.
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
ZAMİRLER (ADILLAR).
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
Haklarımı Öğreniyorum Adım Adım Türkiye Bölgemizi Tanıyalım
Çocuklarımız İçin Düşünün
BENLİK VE KİMLİK.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
MADDEYİ TANIYALIM.
MEHMET AKİF ERSOY İLKÖĞRETİM OKULU
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Okul Öncesi Eğitim.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SAHAFLAR DÜNYASINA YOLCULUK
Hazırlayan: Nurhan UZ.
WWW Tabanlı Çin'ce Yazma Sistemi
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Saf Madde ve Karışımlar Hazırlayan: İlayda Turgut
Günlük (Günce).
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Futbolun ve Hakemliğin Tarihsel Gelişimi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Sunum transkripti:

Karagöz İle Hacivat 1

Karagöz İle Hacivat Gerçekten Yaşadı Mı ? Karagöz ve Hacivat’ın tam olarak doğum zamanları ya da yerleri belirlenmemiştir. Nitekim çok eski yıllara dayanmasından dolayı tarihte bu ikili hakkında yeterli bilgi geçirilmemiştir. Tarih kitaplarında yer almamalarından dolayı da haklarında yeterli bilgi bulunmamaktadır. Karagöz ve Hacivat hakkında ortaya atılan bir rivayet oldukça ilgi görmüştür

Nitekim bu rivayete göre ikilinin Orhan Gazi zamanında Bursa’ da bir cami yapımında yer aldığı söylenmektedir. Kambur Bali Çelebi olarak Karagöz ele alınmakta ve demirci ustası olarak karşımıza çıkmaktadır. Halil Hacı İvaz olarak da Hacivat ele alınır duvar ustası olarak da görev yapmaktadır. Okuma yazma konusunda yeterli bilgiye sahip olmamaları inşaat konusunda bilgili olmalarına yol açmıştır. 3

 Lakin inşaat sırasında ki eğlenceli tavırlarından dolayı işçilerin çalışmalarını engellemiş bu da mimarbaşı tarafından farkedilmiştir. Nitekim sonuç olarak da ihmalden dolayı Orhan Gazi tarafından idam edildikleri bilinmektedir. Bu olayın üzerine de padişahın ve halkın fazlasıyla üzüldüğü sonuç olarak da gölge oyunu olarak anıldığı bilinmektedir.

Karagöz Kimdir ? Oyunun hiç şüphesiz başrol oyuncusu Karagöz’dür. Okumamış bir halk adamıdır. Hacivat’ın kullandığı yabancı kelimeleri anlamaz ya da anlamaz görünüp, onlara yanlış anlamlar yükleyerek ortaya çeşitli nükteler çıkarırken bir taraftan da Türkçe dil kuralları ile yabancı kelimeler kullanan Hacivat ile alay eder. Her işe burnunu sokar,her işe karışır, sokakta olmadığı zaman da evinin penceresinden uzanarak, ya da içerden seslenerek işe karışır.

 Dobra, zaman zaman patavatsız yapısından dolayı ikide bir zor durumlarda kalırsa da bir yolunu bulup işin içinden sıyrılır. Çoğu zaman işsiz, geçim derdindedir. Hacivat’ın bulduğu işlere girip çalışır. Başında ışkırlak adı verilen oynak bir şapka vardır.

Hacivat Kimdir ? Tam bir düzen adamıdır.Nabza göre şerbet verir, eyyamcıdır.Kişisel çıkarlarını her zaman ön planda tutar.Az buçuk okumuşluğundan dolayı yabancı sözcüklerle konuşmayı sever.Perdeye gelen hemen herkesi tanır, onların işlerine aracılık eder.Alın teriyle çalışıp kazanmaktan çok Karagöz’ü çalıştırarak onun sırtından geçinmeye bakar

Hazırlayan Öğrencinin ; Adı :Sedat Eren Soyadı : Sargın Numarası :579 Sınıfı :5/I Öğretmeni : Gülseren KESTEK Ders :Türkçe Konular : Karagöz İle Hacivat Geçekten Yaşadı Mı, Karagöz Kimdir, Hacivat Kimdir ? BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER www.egitimhane.com