Yeniden dizayn (değişim mühendisliği)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 4 Organizasyon.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Örgütsel Güven ve Adalet
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
STRATEJİLERİN UYGULANMASI VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
Öğrenen Örgütler.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
ERK İSG&İK – –
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İNOVASYON.
VİZYONER LİDERLİK.
Bölüm 10 Takımlar.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Bilişim sistemlerinin türleri
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
1 Yeniden dizayn (değişim mühendisliği). 2 Yeniden dizayna giriş Yeniden dizayn –Ana iş süreçlerini tamamen değiştirerek ciddi geliştirmeler sağlamayı.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
1 Yeniden dizayn (değişim mühendisliği). 2 Yeniden dizayna giriş Yeniden dizayn –Ana iş süreçlerini tamamen değiştirerek ciddi geliştirmeler sağlamayı.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KAMUDA HASSAS GÖREV.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Matriks Organizasyon Yapısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

Yeniden dizayn (değişim mühendisliği)

Yeniden dizayna giriş Yeniden dizayn Ana iş süreçlerini tamamen değiştirerek ciddi geliştirmeler sağlamayı amaçlar Bu konuda çok sayıda kitap ve makale yazılmıştır

Yeniden dizaynın tanımı ve özellikleri “maliyet, kalite, hizmet hızı gibi önemli performans ölçülerinde ciddi geliştirmeler sağlamak amacıyla süreçlerin radikal anlamda yeniden düzenlenmesi” (Hammer and Champy 1993) Yeniden dizaynın özellikleri Rekabette önem taşıyan/Katma değeri olan ana süreçler üzerinde durur Amaç hızlı ve radikal yeniden düzenleme ve uygulama yoluyla ciddi geliştirmelerin sağlanması Yeniden dizayn mantığı açısından zayıf süreç geliştirme ile sonuçlanan ve uzun süre sürüncemede kalan projeler başarısızlıktır

MICHAEL HAMMER • 1990 yılında Harvard Business Review adlı dergide yayınladığı “Reengineering: Don’t Automate Obliterate” ile DM konuşulmaya başlandı. • Michael Hammer ve James Champy (1993) Reengineering the Corporation (Şirketlerde Değişim Mühendisliği) • Michael Hammer ve Steven A. Stanton (1995) Reengineering Revolution - A Handbook - (Değişim Mühendisliği Devrimi)

DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ “SÜREÇ - ODAKLI” YENİDEN TASARIM PROJESİ

Yeniden dizayn Başarı hikayeleri Notlar Ford çalışanlarda 75% indirime gitti. Xerox siparişlerini yerine getirme sürecini yeniden dizayn ederek hizmet seviyesini 75-97% artırdı ve stoklarda 500 milyon $ tasarrufla çevrim hızını 70% azalttı Notlar Yeniden dizayn çabalarının yaklaşık 50-70%’ i başarısızlıkla sonuçlanmıştır Başarılı firmaların yeniden dizaynı uygulaması ve meyvelerini tam alması uzun zaman almaktadır

Değişim Mühendisliğinde 5N-1K Analizi Değişim Nedir? Değişim Niçin/Neden gereklidir? Değişim yapılarak Nereye ulaşılmak istenmektedir? Değişim Ne Zaman gerçekleştirilecektir? Değişim Nasıl yapılacaktır? Değişimi Kim gerçekleştirilecek?

Yeniden dizayn çalışmalarının başarısızlık sebepleri Üst yönetimden destek eksiği Süreci iyi anlayamama Gerekli teknolojiyi getirememe Rehber, motivasyon ve yoğunlaşmanın olmaması Süreci değiştirmek yerine aksaklıkları gidermek Kişisel değerleri ve inanışlarını ihmal etme Marjinal sonuçlar için rıza gösterme

Yeniden dizayn çalışmalarının başarısızlık sebepleri Erken vazgeçme Yeniden dizayna engel olacak mevcut işletme kültürü ve yönetim davranışlarına izin verme Yeterli kaynak tahsisi yapmama Aynı zamanda birden çok proje üzerinde çalışma Hiç kimseyi mutsuz etmeden süreci değiştirmeye çalışma Çalışanlar değişime tepki gösterdiğinde vazgeçme

Yeniden dizaynı ne başarılı kılar? Hammer and Champy’ye göre “üst yönetimin rolü çok önemeli” Saha araştırmaları şunu göstermiştir: Yeniden dizaynı anlayan, ona gerekli önemi veren ve güçlü liderliğe sahip işletmeler yeniden dizayn projelerinde daha başarılı oluyorlar Başarılı yeniden dizayn çalışmalarındaki ortak noktalar Firmalar müşterilere hizmet etmeyi ve kalite, miktar ve zaman boyutlarında rekabet etmeyi vurgularlar Firmalar küçülmeden ziyade daha çok tüketici,daha çok iş ve daha çok gelir üzerinde vurgu yaparlar

Sürekli ve radikal geliştirme arasındaki ilişkiler Zaman

Süreçler ne zaman yeniden dizayn edilmelidir Müşteriler daha az ödemeyle daha fazla mı talep etmektedirler? Rakipleriniz daha az para karşılığı daha fazla özellik sunuyorlar? Süreçteki bir iş olduğundan çok daha hızlı yapılabiliri mi (mesela 5 kez hızlı)? sürekli geliştirme çabalarınız başarısız mı oldu? Teknolojiye olan yatırımlarınız hayal kırıklığımı yaşattı? Pazara tamamen yeni ürün veya hizmetler mi sunmayı planlıyorsunuz? Kar etmeyen bir konuma düşme tehlikeniz mi var? Maliyet azaltmayı amaçlayan programlarınız başarısız mı oldu?

Ne yeniden dizayn edilmeli Gözden geçirme kriteri Fonksiyonu yitirme Hangi süreç en çok problemlidir (en çok hangisi kırılgandır veya etkisiz)? 2. Önem Hangi süreç işletmenin müşterileri üzerinde en çok etkiye sahiptir? 3. Uygunluk Hangi süreç büyük ihtimalle en başarılı yeniden dizayna adaydır?

Değişim mühendisliği süreci Vizyon belirleme Harekete geçiş Tanı Yeniden tasarım Yapılandırma Değerlendirme

Vizyon belirleme Değişim niçin gerekli ? Değişimin derecesi ve genişliği ne olmalı ? Değişime konu olacak klinik ve yönetsel süreçler nelerdir ?

Harekete geçiş Proje organizasyonu oluşturma Ekip oluşturma, performans hedefleri belirleme, uygulama planı hazırlama, süreçleri öncelikleri belirleme,

Tanı Sorun yaratan süreçler ve faaliyetlerin incelenmesi, Sorunların kökenlerinin araştırılması, Değer yaratmayan faaliyetlerin belirlenmesi,

Yeniden tasarım Yeni süreç tasarımlarının geliştirilmesi, prototip süreç oluşturma, Dokümantasyon Yeni sürecin uygulanması için örgütsel yapının yeniden tasarlanması, görev içeriklerinin ve iş tanımlarının yapılması Personelin Eğitimi

Değerlendirme Yeni sürecin izlenmesi, sonuçların değerlendirilmesi, aksaklıkların tespiti, yeni gelişme olanaklarının araştırılması,

Değişim mühendisliğinde roller Süreç sahibi Değişim mühendisliği ekibi Yönetim komitesi Değişim mühendisliği çarı

önder Değişim mühendisliği çalışmasını başlatan, Yeni vizyon yaratan, İnsanları değişime hazırlayan, ikna eden, Personeli güdüleyen, etkileyen, Vizyonu gerçeğe dönüştüren üst düzey yöneticidir (çoğunlukla genel müdür yardımcısı).

Süreç sahibi Değişim mühendisliğinin belirli bir sürece uygulanması sorumluluğunu taşıyan, Komuta rolü bulunan, Değişim mühendisliği ekibini oluşturan, kaynak sağlayan, bürokratik engelleri aşan, Ekibi güdüleyen, ekibin gözcüsü, sözcüsü ve eleştirmenliğini yapan, Fonksiyonel yöneticilerden birisidir.

Değişim mühendisliği ekibi Değişim mühendisliği faaliyetlerini yürüten, Fikirleri ve planları üreten, tartışan, 5-10 kişiden oluşan, Süreç sahibine bağlı çalışan gruptur.

Ekip üyeleri İçerdekiler Dışarıdakiler Süreç içeriğindeki faaliyetleri yürüten Süreci tanıyacak kadar deneyimli, Standart iş yapma mantıksızlığına alışmamış, Sorgulayıcı bireylerdir. Dışarıdakiler Süreçle doğrudan ilgili olmayan Değişim mühendisliği konusunda deneyimli İçerdekiler grubunu eleştirilerle yönlendiren (tahrik eden) uzmanlardır.

Yönetim komitesi Üst düzey yöneticilerden oluşan, Kurumun genel değişim mühendisliği projesini planlayan, Farklı projeler arasında öncelik sıralaması yapan, Süreç sahibi ve ekiplerin aşamadıkları sorunları çözümleyen gruptur.

Değişim mühendisliği çarı Değişim mühendisliği projeleri arasında eşgüdümü sağlayan, Değişim mühendisliği önderine bağlı olarak çalışan, Süreç sahibi ve ekipleri destekleyen, Kurum genelinde tüm değişim projelerini aktif biçimde yöneten kişidir.

Radikal ve yavaş (sürekli) değişim Yeniden dizayn radikal anlamda dizayn ve dizaynın uygulanmasını önerir Radikal dizayn Bütün işletmeyi etkiler Çok ciddi bir süreç geliştirme potansiyeline sahiptir Çok maliyetlidir Yüksek oranda risk barındırır

Radikal ve yavaş değişim Radikal ve yavaş değişim teorilerinin unsurları Unsur Yavaş değişim modeli Radikal değişim modeli Liderlik İşletme çalışanları Dışarıdan kişiler Kriz durumu Yok Zayıf performans Ödül sistemi değişmez yeni IT/süreç değişikliği İlk önce süreç IT ve süreç değişikliği aynı anda Yavaş mı yoksa radikal mi değişiklik yapacağımız noktasında karar verirken önemli bir konu zamandır Eğer bir firma kriz durumuna cevap verebilmek için reaksiyon durumunda ise  radikal yaklaşım tek seçenektir Eğer aktif durumda ise  yavaş değişim daha doğru olabilir

Yavaş değişim modeli Ana prensip Değişimden doğrudan etkilenen veya bizzat içerisinde olanlar değişimin tasarım ve dizaynında rol oynamalı Gerçek değişim zaman içerisinde sürekli değişimle gerçekleştirilir Değişim mevcut örgütün içerisinden gelmelidir Çalışanlar ve liderler tarafından yürütülmelidir Mevcut kaynaklar ve yeterliliklere içerisinde olmalıdır Açık ve geniş kapsamlı iletişime dayalı olmalıdır Yeni IT sistemlerini kurmadan önce yeni prosedür ve süreçler belirlenmelidir

Yavaş değişim modeli Radikal değişim modeline göre yavaş değişimin avantajları Daha az riskli ve daha az birimi etkiler Örgütün değişim için kabiliyetini artırır Dezavantajları Sonuçları görmek uzun zaman alır Radikal değişim kadar süreç geliştirme potansiyeline sahip değildir Pazardaki değişiklikleri sürekli izlemek gerekir

Radikal değişim modeli Radikal değişim sık sık yapılmaz İki radikal değişim aralığında küçük çaplı değişimler meydana gelir Radikal değişim Hızlı yapılabilir yerleşmesi uzun zaman alır Belirsizlik ve düzensizlik getirir Üst yönetimden destek görmelidir Dışsal kaynak ve yeni bakış açısı gereksinmeleri vardır Zor kararlar, maliyet azaltma ve çatışmaları çözümleme gibi konuları içerir

Radikal değişim modeli Radikal değişim modelinin avantajları Ciddi anlamda değişiklikler hızlıca sağlanabilir Eğer başarılı olursa işletmeye ciddi avantajlar sağlayabilir Radikal değişim modelinin dezavantajları Örgüt için çok iş demektir Başarısızlık ihtimali yüksek Üst yönetimi çok meşgul eder ve başka işlere odaklanmasına engel olur Çalışanların gelecekteki rollerinin ne olacağı konusunda belirsizlik doğurur bu da değişime direnç yaratır