ANAYASA REFERANDUMU’NA NE DİYORUZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DEMOKRASİ ENDEKSİ HARİTASI
Advertisements

TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
KAZANIMLAR 5. Bir Türk vatandaşı olarak cumhuriyetin Türk milletine kazandırdığı vatandaşlık temel hak ve sorumlulukları bilincini kazanır.
C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
TEMEL EĞİTİM DERS NOTLARI
Prof.Dr.rer.nat. D. Ali Ercan Ankara, 10. Kasım.2012 Ankara, 10. Kasım.2012.
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYET’İN İLANI
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
Yüzyılımızın Sorunlarına Prof.Dr.rer.nat. D. Ali Ercan
1924 ANAYASASI.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
VENEDİK KOMİSYONU VE ETKİNLİKLERİ
Hukukun Temel Kavramları
6 ÜNİTE YAŞAYAN DEMOKRASİ KURULTAYDAN MECLİSE KONULAR
Türkiye’nin siyasal rejimi ve AK Parti önerisi 22 Şubat 2015 – İzmir Serkan Köybaşı BAU Hukuk Fakültesi – Anayasa Hukuku
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
Bilişim teknoloji ve yazılım SUDE SALAR 436
ANAYASA REFERANDUMU’NA NE DİYORUZ ? Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Birliği *İstanbul Barosu Başkanlığı’nın çalışmasından yararlanılarak hazırlanmıştır.
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
KALKINMACI DEMOKRASİ Bu demokrasi modelinde, tüm halkın ve toplumun ortak bir şekilde kalkınması ve eşit haklara sahip olması benimsenmiştir. Basitçe,
Ersin YILMAZ Umut BULUT Öner YÜCESOY
T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI B YAĞMUR ATALAY DERS:VATANDAŞLIK BİLGİSİ.
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
DEMOKSASİNİN SERÜVENİ
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAPLARI
YEREL SEÇİMLER Yerel yönetimlerin kamu hizmetlerinin vatandaşa en yakın biçimde sağlanması ve idarede etkinlik ve verimliliğin sağlanmasında merkezi bir.
ANAYASA KAVRAMI İnsanların,toplumİnsanların,toplum içinde düzenli bir şekilde yaşamasını sağlayan bir bir YASALAR BÜTÜNÜ BÜTÜNÜ ‘ dür.Bir dür.Bir SÖZLEŞME‘dir.
KENTSEL SİYASET. KENTSEL SİYASET Kentsel Siyaset-2 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Süleyman Demirel Üniversitesi Aday Memur Temel Eğitimi
KENTSEL SİYASET-5. KENTSEL SİYASET-5 Kentsel Siyaset-5 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
İ NSAN HAKLARI ve BAROLAR Av.Mustafa Ç İ NKILIÇ Adana Barosu-2015.
MEŞRUTİYET DÖNEMİ Meşrutiyetin ilan edilmesinde;
Kaynak: Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri mutlaka okunacak
KAMU POLİTİKASINDA ROL OYNAYAN AKTÖRLER
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
Dünya Genelinde 168 ülke/bölgede kamu hizmetlerine ilişkin yolsuzluk algı düzeyine bakılmıştır. 11 farklı uluslararası kurumun 12 farklı araştırmasının.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
DEMOKRASİ NEDİR? DEMOKRASİ SOSYAL EŞİTLİKTİR. DEMOKRASİ İÇİN YAPILAN ATIFLAR Çoğunluğun yönetim şekli Fırsat eşitliği sağlamaya çalışan yönetim Sosyal.
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
Süleyman Demirel Üniversitesi Aday Memur Temel Eğitimi
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
DEMOKRASİ NEDİR?. Gücünü halktan alan, yönetimde halk iradesinin etkin olduğu eşitlik, adalet, özgürlük, insan hakları prensibine dayanan anlayışa demokrasi.
Haziran 2015 Seçimlerine Giderken Kamuoyu Dinamikleri
Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi
demokrasinin temel ilkeleri
TBMM’den geçmişte ve bugün yer alan kadın milletvekillerimiz
DEMOKRATİK SİSTEM VE YAŞAYAN DEMOKRASİ. Yunanca asıllı bir kavram olan demokrasi, halk anlamına gelen demos ile iktidar anlamına gelen kratos sözcüklerinin.
Hukukun TEMEL kavamları
. DERS.
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
ATATÜRK İLKELERİ
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
II. «Aslî» ve «Tali» Kurucu İktidar ve Demokratik Anayasa Yapım Süreci
IX. ANAYASA YARGISI.
Sunum transkripti:

ANAYASA REFERANDUMU’NA NE DİYORUZ ANAYASA REFERANDUMU’NA NE DİYORUZ ? Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Birliği *İstanbul Barosu Başkanlığı’nın çalışmasından yararlanılarak hazırlanmıştır.

ANAYASA BİR TOPLUM SÖZLEŞMESİDİR

BİR TOPLUM SÖZLEŞMESİ olan anayasa değişikliği için olmazsa olmaz olan ASGARİ UZLAŞMA ortamı sağlanmamıştır. Uzlaşma Yok !!!

İktidar Partisi ANAYASAL GELENEKLERE aykırı davranmıştır.

Bu süreç, KATILIMCILIKTAN, ÇOĞULCULUKTAN uzak ve diğer siyasi partilere, sivil toplum örgütlerine, meslek odalarına kısaca ULUSUMUZA DAYATMAYA dönüşmüştür.

Bu girişimin, İLETİŞİM ÖZGÜRLÜĞÜ, ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİ ve ADİL YARGILANMA HAKKI gibi en temel hak ve güvencelerin ihlal edildiği bir iktidar döneminde başlatılmış olması, kaygılarımızı daha da artırmaktadır.

? ? ? Türkiye’de YARGI BAĞIMSIZLIĞI’NI güçlendirmek yönünde köklü REFORMLARA GEREKSİNİM varken, sadece HSYK ve ANAYASA MAHKEMESİ gibi yargının üst kurumlarında yapısal değişikliğe gitmenin bir yargı reformu olarak tanımlanması olanaksızdır.

Siyasi iktidar, özellikle son yıllarda, YARGI BAĞIMSIZLIĞI, KUVVETLER AYRILIĞI ve HUKUK DEVLETİ ilkeleri ile bağdaşmayan bir tavır içindedir.

Siyasi iktidarın YARGIYI kuşattığı ve Adalet Bakanlığı’nın HSYK’nın çalışmalarını bilinçli olarak engellediği, kamuoyunca endişeyle izlenmektedir.

İktidar partisince dayatılan anayasa değişikliğinin amacı, kendisine ayak bağı olarak gördüğünü ifade ettiği yüksek yargı organlarını tasfiye etmek ve İKTİDARA BAĞLI BİR YARGI yaratmaktır.

Anayasa değişikliği, KUVVETLER AYRILIĞI, YARGI BAĞIMSIZLIĞI ve Anayasanın 2. maddesindeki “Cumhuriyetin değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif dahi edilemez” niteliklerinden olan HUKUK DEVLETİ İLKESİ ile bağdaşmamaktadır.  

Yapılmak istenen, CUMHURİYETİN TEMEL NİTELİKLERİNİ ORTADAN KALDIRACAK VE ÜLKEYİ OTORİTER BİR YÖNETİM BİÇİMİNE GÖTÜRECEK OLAN BİR REJİM DEĞİŞİKLİĞİDİR.

DAYATILAN ANTİDEMOKRATİK UYGULAMALAR KURUMSALLAŞTIRILMAK İSTENMEKTEDİR DAYATILAN ANTİDEMOKRATİK UYGULAMALAR KURUMSALLAŞTIRILMAK İSTENMEKTEDİR. ANCAK BU REJİMİN ADI “DEMOKRASİ” OLMAYACAKTIR.

Siyasal İktidar, anayasa değişikliği paketi ile KUVVETLER AYRILIĞI sisteminden, KUVVETLER BİRLİĞİ sistemine geçişi amaçlamaktadır.

Böylece bağımsız olması gereken YARGI, yasamanın ve yürütmenin, dolayısıyla SİYASAL İKTİDARLARIN denetimine ve güdümüne girecektir.

Türkiye Cumhuriyeti’nin HUKUK DEVLETİ olma niteliği ortadan kalkacaktır.

SONUÇ OLARAK; KATILIMCI ve ÇOĞULCU BİR SÜREÇ İÇİNDE GELİŞMEYEN, temel bir UZLAŞMAYA DAYANMAYAN ve bu nedenle MİLLİ İRADEYİ YANSITMAYAN böyle bir anayasa değişikliğinin ve bunun bir bütün olarak halkoylamasına sunulmasının, 12 Eylül Anayasası’nın hazırlanma ve kabul sürecinden hiçbir farkı yoktur.

Bu şekilde yapılmak istenen bir halkoylaması süreci; gerçek anlamda halkın görüşünün sorulması değil, tıpkı 12 Eylül Anayasası gibi bir dayatma ve aldatmaca olacaktır.

Siyasi iktidar, -1- ÖZGÜRLÜKLER VE HAKLAR ÜLKESİ YARATMAK İÇİN DEĞİL, iktidarını daha da güçlendirmek,

-2- YARGI ERKİNİ VESAYET ALTINA ALMAK

-3- ANTİDEMOKRATİK VE BASKICI BİR DÜZEN KURMAK istediği için değişiklik istemektedir.

Son Söz ! Bu değişikliğin gerçekleşmesi durumunda, ne ANAYASANIN RUHU ve ne de DEMOKRASİNİN adı kalacaktır.

BU TEHLİKELİ GİDİŞE DUR DEMEK VE YAPILMAK İSTENENLERİN KARŞISINDA OLMAK SAĞDUYULU VE ÜLKESİNİ SEVEN HER VATANDAŞIN GÖREVİDİR.

ANAYASA REFERANDUMUNDA OYUMUZ, HAYIR !