2015-2016 ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ 16.06.2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
24 MAYIS C GRUBU İSG SINAVINA HAZIRLIK PROĞRAMI TANITIMI
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
3D DEFTER VE SES.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Eğitim Öğretimde Planlama
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğretİmİn PlanlarI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
ORTAK DERSLERİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİ: ATAUZEM DENEYİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI MODÜLÜ UYGULAMA DEĞERLENDİRME GRAFİKLERİ
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
BE BEP NEDİR ?.
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Sunum transkripti:

2015-2016 ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ 16.06.2016

DERS KOORDİNATÖRÜ Doç. Dr. Esra ENGİN DERS ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORUMLUSU Doç. Dr. Şeyda DÜLGERLER DERS SEKRETERİ Arş. Gör. Hale SEZER Ar. Gör. Nihan YALÇINER

“SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ 1. MODÜL: SAĞLIKLI YAŞAM I 2. MODÜL: SAĞLIKLI YAŞAM II 3. MODÜL: YAŞAM BOYU ÖĞRENME 4. MODÜL: HEMŞİRELİK VE İLETİŞİM 5. MODÜL: İLKYARDIM 6. MODÜL: SAĞLIKLI BİREYİ TANILAMA

2015-2016 öğretim yılında “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK DERSİ” ne kayıtlı öğrenci sayısı 297’dir. Bu öğrencilerin 12 ‘si devamsızlıktan kalmıştır. Yıl sonu ders bitirme sınavına 285 öğrenci girmiştir.

Öğrenci Geri Bildirimleri Modüllere Yönelik Öğrenci Geri Bildirimleri

Konu İçerikleri Bakımından Öğrenci Görüşleri

Dersin İşleniş Biçimi Bakımından Öğrenci görüşleri

Konuların Sunumuna ilişkin Öğrencilerin Görüşleri

Materyal Kullanma ve Hedefe Ulaşma Durumuna ilişkin Öğrenci Görüşleri

Sınava İlişkin Öğrenci Görüşleri

Laboratuara Yönelik Öğrenci Görüşleri

Laboratuarın Fizik Ortam, Öğrenci Sayısı, Teorik Bilgi Uyumu ve Malzeme Yeterliği

Laboratuarın süresi, Öğretim elemanı Hazırlığı ve İletişimi

Öğrenciye Fırsat verme, beceri kazandırma ve Geribildirim

Yazılı Öğrenci Görüşleri 2. Modül Sınav soruları, anlaşılır bir dille yazılmamış Sınav soruları, üzerinde durulan konuların dışından sorulmuş ve değerlendirme kriteri yeterli değil. Ders anlatılırken sadece slayttan okunmamalı, verimli anlamımızı etkiliyor. Modül sorularında hemşirelik ile ilgili daha çok bilgi soruları sorulmalıdır.

Yazılı Öğrenci Görüşleri 2. Modül Sınav soruları modüle uygun değil. Vakalarla ilgili daha fazla örnek olmalıdır. Sağlık personeli olduğumuz için toplumu ilgilendiren konular daha ağırlık verilmelidir. Laboratuvar uygulaması yapılmadı. Konular vakalarla desteklenmelidir. Uygulama arttırılırsa daha iyi öğreniriz. Laboratuvar araç-gereçleri arttırılmalıdır.

Yazılı Öğrenci Görüşleri 2. Modül Bu modülde verilen birçok oran bilgi fazlalığı bizim için. Onların hepsini aklımızda tutamayız, bu durum önemlileri de gözümüzden kaçırmamıza neden oluyor. Sınav soruları daha açık ve kurallarına uygun bir şekilde hazırlanmalı. Sınav süresinin çok kısa olduğunu düşünüyorum.

Yazılı Öğrenci Görüşleri 2. Modül Modüllerin hazırlanışı kötü slayttan anlatıyorlar ama slayt ve modül birbiriyle uyuşmuyor. Bu da ders takibinde sıkıntı yaratıyor. Derste işlenen konuların çok uzun olması dersin sonuna doğru dikkat dağınıklığına neden oluyor ve dersi takip edemiyoruz. Ben 1-C sınıfındayım bizim hocalarımız çok yavaş anlatıyor. Diğer sınıflar hep erken çıkıyor.

Yazılı Öğrenci Görüşleri 4. Modül İletişim adlı bir modülün daha etkili ve canlı, öğrenciyi sıkmadan anlatılmasını beklerim. Daha verimli sonuçlar için sınav saati daha erken bir saate alınmalıdır! Sorular hazırlarken ifadeler daha düzgün seçilmeli. Anlamda bozukluklar var. Sorular fazla ayrıntılı sorulmuş. Öfke ile ilgili film ahlaka aykırı okulda izlenmeyecek filmdi. Her seferde dolduruyoruz ama değişen bir şey yok.

Yazılı Öğrenci Görüşleri 4. Modül Laboratuvarda bulunmadık. Belki bir ara görsek nasıl bir yermiş merak ediyoruz. Laboratuvar uygulamalarının artırılması, aynı zamanda uygulama esnasında daha fazla gruba bölünerek verimli çalışabilmek. Lab derslerinde film izledik ama geri bildirimin yeterli olduğunu düşünmüyorum. Her seferde dolduruyoruz ama değişen bir şey yok.

Yazılı Öğrenci Görüşleri 5. Modül Uygulama saatleri arttırılmalı (7 öğrenci / 296 öğrenci) Bandaj ve sargı çeşitleri bizlere yerimizde yaptırtılabilirdi (3 öğrenci / 296 öğrenci) Modül kitabı modül başlamadan elimizde olmalı (1 öğrenci / 296 öğrenci) Dersler boşuna uzatıldı, daha erken bitebilirdi (1 öğrenci / 296 öğrenci)

Yazılı Öğrenci Görüşleri 5. Modül Öğretmenler daha sabırlı ve sıcakkanlı olmalı (1 öğrenci / 296 öğrenci) Hocalar güler yüzlü olmalı ve özeleştiri yapabilmeli (1 öğrenci / 296 öğrenci) Bu formlar sınavdan önce doldurtulmamalı (1 öğrenci / 296 öğrenci) Sınav saati çok geçti (1 öğrenci / 296 öğrenci)

TEŞEKKÜRLER...