ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS. KÜLTÜR Kültür, bir örgütün içindeki birey ve grupların davranışlarını yönlendiren normlar, davranış kalıpları,
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İŞ TATMİNİ.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
Program Tasarım Modelleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
MOTOR KONTROL VE MOTOR PROGRAMLAR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kuramı Dr. Gökçe Karaman Benli Ankara Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM Kültürel Değişim ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ; Örgüt üyeleri tarafından benimsenen inançlar, değerler ve varsayımlarla kökleşen derin yapı olarak tanımlanır. Örgüt üyelerinin davranışlarına yol gösterir ve neyin, nasıl yapılması gerektiğine ilişkin davranış kalıplarını oluşturur.

Örgüt kültürünün dört düzeyi vardır: Birinci düzey örgütün üyeleri tarafından biçimlendirilen, kültürün görünen yönleri olan eserlerdir. Bunlar sözel, davranışsal ve fiziksel eserlerdir.

İkinci düzey sosyal açıdan biçimlendirilen kural ve normların uygulandığı bakış açılarıdır. Örgüt üyeleri örgütsel yaşamın nasıl tanımlandığına, yorumlandığına ve kabul edilen davranış normlarının nasıl tasvir edildiğine katılırlar.

Üçüncü düzey gerçek amaçları, hedefleri ve standartları yansıtan, örgüt üyeleri tarafından sorunları çözmenin araçları olarak tercih edilen araçları yansıtan değerlerdir. Değerler örgüt misyonu ve vizyonunda açıklanabilen soyut öğelerdir.

Dördüncü düzey örgüt üyelerinin kendileri, diğerleri, birbirleriyle ilişkileri ve örgütün yapısı hakkında bildiklerini söylemeden anlaşılır kılan varsayımlardır. Varsayımlar diğer üç düzeyin bilinçli alt destekleridir.

Bir örgütün değer ve inançları; Bu değer ve inançlar tarafından yönlendirilen faaliyetlerinde somutlaştırılmıştır. Örgütsel faaliyetleri yönlendiren politikaları inanç ve değerlerden ayırmak güçtür. Örgütsel kültür ve etkenlik arasındaki ilişkiler değerler, inançlar, politikalar ve uygulamalarla bunlar arasındaki ilişkiler örgütün başarısına katkıda bulunur.

Örgüt kültürünün iki işlevi vardır: İçsel bağlılığı kolaylaştırmak Dış çevreye uyarlanma

Kültürel değişimin amaçları; İşgören yabancılaşmasını örgütsel bağlılığa dönüştürerek etkenliği ve verimliliği artırmak ve Örgütün çevresine daha iyi uyarlanmasını sağlamaktır.

Eğer örgüt kültürü bu amaçları başarmaya yardım etmiyorsa değiştirilir.

Kültürel değişim güçtür; Eserler kolay değişir; Politikalar, stratejiler, örgüt yapısı ve iş yapma yöntemleri kolay değişir. Ancak bunların temelinde yer alan inanç, değer ve varsayımları değiştirmek güçtür.

Kültürel değişimi başlatmak için Mevcut kültürü değerleme (örgütün temel değer ve varsayımlarını belirleme, bunların amaçları başarmaya etkisini ölçme) Mevcut kültürle çalışmanın yollarını arama Kültürü değiştirme

Mevcut kültürü değerleme Hikayelerin, sembollerin, ritüellerin ve seremonilerin incelenmesi Örgüt felsefesinin incelenmesi İş görenlerin kültürü algılamalarının ölçülmesi Örgütün çevresinin niteliği ve çevresiyle etkileşiminin incelenmesi Örgütün baskın kültürü yanında alt kültürlerin de incelenmesi

Örgütsel kültür örnekleri(Miles ve Snow’a göre) Koruyucu kültür Geliştirici kültür Analizci kültür Tepki verici kültür

İşgörenlere bakışına göre kültür türleri Takım kültürü Klüp kültürü Akademi kültürü Sığınak kültürü

Mevcut kültürle çalışmak için; Önemli görülen davranışları vurgulama Olay ve krizlere gösterilen tepkiler Rol modeli oluşturma, öğretme ve yol gösterme Ödül ve statülerin dağıtımı İşgören bulma, işe alma, yönlendirme ve yükseltme Örgütsel seremoni ve hikayeler

Kültürü değiştirmek için dikkat!!! Örgüt kültürü üst yönetimin emriyle değiştirilemez. Kültürü değiştirmek için mevcut kültürle çalışmanın yollarından yararlanılabilir. İşgörenler değişim sürecine katılmalıdır. Kültürel değişimin uzun bir sürede gerçekleşeceği dikkate alınmalıdır. Örgütün çevresiyle etkileşimi de kültürel değişmeyi etkiler.