Yenilikçi İngilizce Öğretim İlke ve Yöntemleri ile Uyumlu Eğitim Teknolojisinin Etkin Kullanımı Doç. Dr. Perihan Savaş
Kısaltmalar ve Terimler CALL: Computer Assisted Language Learning MALL: Mobile Assisted Language Learning CMC: Computer-Mediated Communication** CALI: Computer-Assisted Language Instruction* ICALL: Intelligent CALL CBLT: Computer-Based Language Teaching WELL: Web-Enhanced Language Learning Online Learning Blended Learning
www.menti.com KOD: 53 99 02
Teknolojiye Genel Bakış Teknoloji doğası gereği iyi veya kötü değildir. Teknoloji tek bir yönteme yönelik değildir. Tüm yöntemlere uyulanabilir. İnternette olan, online materyallerin tümü kaliteli değildir. Teknoloji dinamiktir ve sürekli bilgi akışı vardır.
“Teknoloji öğretmenlerin yerini hiç bir zaman almayacak fakat teknolojiyi kullanan öğretmenler büyük bir ihtimalle teknoloji kullanmayan öğretmelerin yerini alacaklar.” (Clifford, 1987)
Eğitim Teknolojisi ve İngilizce Teknoloji Bilgisayar Uzmanları Tarafından Geliştirilir İngilizce Öğretmenleri Teknolojiyi Öğrenir İngilizce Öğretmenleri Teknolojiyi sınıflarında kazanımlarına göre kullanırlar
Olması Gereken İngilizce Öğretmenleri Kazanımlarına göre teknoloji ihtiyaçlarını belirlerler Bu Bilgi Teknoloji Uzmanlarına İletilir İngilizce Sınıflarında Kullanılmak üzere teknoloji geliştirilir.
İdeal Süreç Süregelen ve dinamik etkileşim: Öğrenciler Teknoloji Öğretmenler Kazanımlar Teknoloji Uzmanları Teknoloji
TPACK-Thompson & Mishra, 2008
İngilizce Öğretimi ve Teknoloji Uyumu Etkileşim Birden fazla duyuya hitab etme Gerçek yaşamdan örnekler içerme Kültürü tanıma ve dil öğretimi için destekleme Bireysel farklılıklar ve ihtiyaçlar Zaman ve mekandan bağımsız iletişim
Hangi Teknoloji? Pedagoji
ETKİN KULLANIM (+/?) Bilgiye Ulaşım Hız Zaman ve mekandan bağımsızlık Motivasyon Eğlenceli Öğrenme İletişim ve Paylaşım İHTİYAÇ VE AMAÇ ODAKLI DENGELİ KULLANIM
“Öğrencİler teknojİden DİREK Öğrenmezler, Teknolojİ İLE İLETİŞİM KURAN YETKİN ÖĞRETMENLERDEN ÖĞRenİrler.” Thomas Cyrs
YBE ve Teknoloji ÖRNEK KAYNAK VE AKTİVİTELER
http://www.onlinenewspapers.com/Top50/Top50-CurrentUS.htm http://www.visuwords.com/ http://www.eyejot.com/ http://www.script-o-rama.com/table.shtml https://www.easel.ly/ http://www.stickersandcharts.com/ http://crayon.net/ https://www.pixton.com/ https://www.mentimeter.com/
ATÖLYE ÇALIŞMASI YÖNERGELERİ Hazırlık 9-12. Sınıflar İngilizce Dersi Öğretim Programı Atölye Çalışması için Çevrimiçi Kaynaklar Atölye Çalışması Sırasında ve Sonunda Doldurulacak Form Atölye Çalışması için Grup Listesi
https://psteknoloji.wordpress.com/
4 Ekim Çarşamba günü atölye çalışması sonunda: Atölye Çalışması Sırasında ve Sonunda Doldurulacak Formu lütfen sizlere Çarşamba günü verilecek olan grup kodu ile adlandırınız. Daha sonra formu word formatında: https://psteknoloji.wordpress.com/ adresindeki linkden google drive bölümüne yükleyiniz. İletişim: afyonekim17@gmail.com
TEŞEKKÜR EDERİM!!!