Yenilikçi İngilizce Öğretim İlke ve Yöntemleri ile Uyumlu Eğitim Teknolojisinin Etkin Kullanımı Doç. Dr. Perihan Savaş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Yıldız Teknik Üniversitesi
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
UZAKTAN EĞİTİM.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Model ve Teoriler Bölüm 14 İletişim ve İşbirliği Modelleri
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Bulut Bilişim (Google Drive Örneği)
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
GeoGebra Ücretsiz Dinamik Matematik Yazılımı Yrd.Doç.Dr.Mehmet BULUT
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
AKTS Hesaplaması.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
7th International Congress of Research in Education
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Bulut Bilişim (Google Drive Örneği)
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Sunum transkripti:

Yenilikçi İngilizce Öğretim İlke ve Yöntemleri ile Uyumlu Eğitim Teknolojisinin Etkin Kullanımı Doç. Dr. Perihan Savaş

Kısaltmalar ve Terimler CALL: Computer Assisted Language Learning MALL: Mobile Assisted Language Learning CMC: Computer-Mediated Communication** CALI: Computer-Assisted Language Instruction* ICALL: Intelligent CALL CBLT: Computer-Based Language Teaching WELL: Web-Enhanced Language Learning Online Learning Blended Learning

www.menti.com KOD: 53 99 02

Teknolojiye Genel Bakış Teknoloji doğası gereği iyi veya kötü değildir. Teknoloji tek bir yönteme yönelik değildir. Tüm yöntemlere uyulanabilir. İnternette olan, online materyallerin tümü kaliteli değildir. Teknoloji dinamiktir ve sürekli bilgi akışı vardır.

“Teknoloji öğretmenlerin yerini hiç bir zaman almayacak fakat teknolojiyi kullanan öğretmenler büyük bir ihtimalle teknoloji kullanmayan öğretmelerin yerini alacaklar.” (Clifford, 1987)

Eğitim Teknolojisi ve İngilizce Teknoloji Bilgisayar Uzmanları Tarafından Geliştirilir İngilizce Öğretmenleri Teknolojiyi Öğrenir İngilizce Öğretmenleri Teknolojiyi sınıflarında kazanımlarına göre kullanırlar

Olması Gereken İngilizce Öğretmenleri Kazanımlarına göre teknoloji ihtiyaçlarını belirlerler Bu Bilgi Teknoloji Uzmanlarına İletilir İngilizce Sınıflarında Kullanılmak üzere teknoloji geliştirilir.

İdeal Süreç Süregelen ve dinamik etkileşim: Öğrenciler Teknoloji Öğretmenler Kazanımlar Teknoloji Uzmanları Teknoloji

TPACK-Thompson & Mishra, 2008

İngilizce Öğretimi ve Teknoloji Uyumu Etkileşim Birden fazla duyuya hitab etme Gerçek yaşamdan örnekler içerme Kültürü tanıma ve dil öğretimi için destekleme Bireysel farklılıklar ve ihtiyaçlar Zaman ve mekandan bağımsız iletişim

Hangi Teknoloji? Pedagoji

ETKİN KULLANIM (+/?) Bilgiye Ulaşım Hız Zaman ve mekandan bağımsızlık Motivasyon Eğlenceli Öğrenme İletişim ve Paylaşım İHTİYAÇ VE AMAÇ ODAKLI DENGELİ KULLANIM

“Öğrencİler teknojİden DİREK Öğrenmezler, Teknolojİ İLE İLETİŞİM KURAN YETKİN ÖĞRETMENLERDEN ÖĞRenİrler.” Thomas Cyrs

YBE ve Teknoloji ÖRNEK KAYNAK VE AKTİVİTELER

http://www.onlinenewspapers.com/Top50/Top50-CurrentUS.htm  http://www.visuwords.com/ http://www.eyejot.com/ http://www.script-o-rama.com/table.shtml https://www.easel.ly/  http://www.stickersandcharts.com/ http://crayon.net/ https://www.pixton.com/ https://www.mentimeter.com/

ATÖLYE ÇALIŞMASI YÖNERGELERİ Hazırlık 9-12. Sınıflar İngilizce Dersi Öğretim Programı Atölye Çalışması için Çevrimiçi Kaynaklar Atölye Çalışması Sırasında ve Sonunda Doldurulacak Form Atölye Çalışması için Grup Listesi

https://psteknoloji.wordpress.com/

4 Ekim Çarşamba günü atölye çalışması sonunda: Atölye Çalışması Sırasında ve Sonunda Doldurulacak Formu lütfen sizlere Çarşamba günü verilecek olan grup kodu ile adlandırınız. Daha sonra formu word formatında: https://psteknoloji.wordpress.com/ adresindeki linkden google drive bölümüne yükleyiniz. İletişim: afyonekim17@gmail.com

TEŞEKKÜR EDERİM!!!