GMDSS GİRİŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NAVİGASYON GPS SİSTEMLER
Advertisements

Balıkçılıkta Gemi Adamları Mevzuat Uygulamaları KAYSERİ 2 Nisan 2013
. BAYRAM ULUSOY UZAKYOL KAPTAN
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
“Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”
SİMÜLATÖRLER MERKEZİ.
SAĞLIK BAKANLIĞINA BAĞLI KURULUŞLAR.  Bu kuruluşların kendi özel para kaynakları vardır.  Danışma ve yardımcı birimler bulunmaktadır.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KARAMÜRSEL MESLEK YÜKSEK OKULU
DENİZ ÇEVRESİNİN PETROL VE DİĞER ZARARLI MADDELERLE KİRLENMESİNDE ACİL DURUMLARDA MÜDAHALE VE ZARARLARIN TAZMİNİ ESASLARINA DAİR KANUN Kanun Numarası            
GEMİADAMLARININ SAĞLIĞININ KORUNMASI VE TIBBÎ BAKIMINA İLİŞKİN 164 SAYILI SÖZLEŞME ILO Kabul Tarihi: 24 Eylül 1982 Kanun Tarih ve Sayısı: / 4945.
MİLLİ GÜVENLİK Hazırlayan : Kudret Uğurlu EMİNSOY.
EKONOMİK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA TEŞKİLATI (OECD)
T.C DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI DENİZ ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
Bizpro Sistem Business Aligned IT İstanbul, 05 Ağustos 2005.
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ (AUS) Ali Rıza YÜCEULU Karayolu Düzenleme Genel Müdürü.
Haberleşme ve Amatör Radyoculuk Topluluğu HÜ-HAM Hedeflenen Projeler.
GÜVENLİK İŞARETLERİ Neden olmalı? Tehlike hakkında uyarırlar
Telsiz ve Radyo Amatörleri Cemiyeti Konak Şube Başkanlığı.
KÖYCEĞİZ DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ TANITIM SUNUMU
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
Küresel Konum Belirleme Sistemi (Global Positioning System: GPS)
AMATÖR DENİZCİ BELGESİ KISA MESAFE TELSİZ BELGESİ SEMİNERİ
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
ÖLÇME BİLGİSİ GPS KULLANIMI Prof. Dr. Belgin ÇAKMAK 6.Hafta.
GPS KULLANIMI Prof. Dr. Ahmet ÖZTÜRK.
GİZLİLİK VE GİZLİLİĞİN ÖNEMİ
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974
ELEKTRONİK HABERLEŞME CİHAZLARINDAN KAYNAKLANAN ELEKTROMANYETİK ALAN ŞİDDETİNİN ULUSLARARASI STANDARTLARA GÖRE MARUZİYET LİMİT DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ,
MARMARA DENİZİNDE RİSK YÖNETİMİ VE ACİL MÜDAHALENİN PLANLANMASI
2/21/ Üniversite kampüsümüzün sınırlarının genişlemesi, hastanelerin birleşmesi ve geleceğe yönelik olarak batı.
Kurtarma Koordinasyon Alt Birimlerinin / KKAB Görev ve Sorumlulukları.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
SİVİL SAVUNMA KAVRAMI TOPLUMLAR ARASI ÇATIŞMALAR SAVAŞ TEKNOLOJİSİNDEKİ GELİŞMELER CEPHE GERİSİ SAVAŞLARI SİVİL HALKIN KORUNMASI ZORUNLULUĞU.
NOKTA(.): o Nokta cümlenin sonuna konur. o Türk Dil Kurumu,1932 yılında kurulmuştur. o Cümle değeri taşıyan anlatımların sonuna konur. o Bazı kısaltmaların.
RADAR VE ARPA AYGITLARI PERFORMANS STANDARTLARI
COĞRAFİ KONUM: Dünya üzerindeki herhangi bir yerin bulunduğu konumdur.
Gemiler kullanılış amaçlarına göre aşağıda belirtilen sınıflara ayrılır. Ancak bu sınıflandırma kesin olmayıp gelişen teknolojiler yeni sınıfları veya.
ULUSLARARASI AFET VE ACİL TIP KONGRESİ 2016
DENİZ UYDU (INMARSAT) SİSTEMİ
DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ
GMDSS TE KULLANILAN GÜÇ KAYNAKLARI
TELSİZ OPERATÖR YETERLİKLERİ VE SINAV YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar.
SEYİR ECDIS.
ARAMA VE KURTARMA.
HAZIRLAYAN ERKAN ERDEM NO: 251
LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
Can Kurtarma Araç, Donanım ve Teçhizatları
GMDSS Kapsamına Giren Gemiler: 300 GT ve üzerinde yük gemileri ile tüm yolcu gemileri GMDSS kapsamına girmektedir.(S74CIVR1.1.) Bu özelliğin dışında kalan.
GEMİ ÇEŞİTLERİ GEMİ SİCİLİ GEMİ BANDIRASI BATUHAN TÜRK 25 11/B.
COSPAS-SARSAT SİSTEMİ
Echo Mike India Sierra Yankee Omega November B
ULUSLARARASI FONETİK ALFABE
MF/HF ORTA FREKANS YÜKSEK FREKANS.
SOLAS SAFETY OF LİFE AT SEA
TEHLİKE, ACİLİYET, EMNİYET VE TIBBİ NAKİL MUHABERESİ
GMDSS.
Yoğun Trafikte ve Seperasyonda Seyir
DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ
Haritadaki Kısaltmalar ve Semboller
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
Inmarsat C.
IATA VE ICAO.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
RADAR VE ARPA AYGITLARI PERFORMANS STANDARTLARI. ULUSLAR ARASI DENİZCİLİK ÖRGÜTÜ (IMO) TARAFINDAN KABUL EDİLMİŞ KARAR NO.LARI: – A.222 (VII) –A.278 (VIII)
RADYO AMATÖRLÜĞÜ (Amatör Telsizcilik) Hazırlayan Emin ÖZER ( TB8COE )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Yazı Sistemleri.
Sunum transkripti:

GMDSS GİRİŞ

GMDSS’İN TANITIMI REFERANSLAR A. SOLAS-74 SÖZLEŞMESİ B. STCW-95 SÖZLEŞMESİ C. IMO SÖZLEŞMESİ Ç. ITU RADYO TÜZÜĞÜ D. RADIO SIGNAL BOOK VOLUME-V

GMDSS’İN TANITIMI GMDSS; “GLOBAL MARITIME DISTRESS AND SAFETY SYSTEM” KELİMELERİNİN İLK HARFLERİNDEN OLUŞTURULMUŞ BİR KISALTMA OLUP, TÜRKÇE KARŞILIĞI, “KÜRESEL DENİZ TEHLİKE VE GÜVENLİK SİSTEMİ ” DİR. BU SİSTEM, DENİZDE MEYDANA GELEBİLECEK TEHLİKE DURUMLARINDA, ARAMA VE KURTARMA ÇALIŞMALARININ ULUSLARARASI İŞBİRLİGİ VE YARDIMLAŞMA ANLAYIŞI İÇİNDE YAPILMASI GEREKEN BİR HABERLEŞME SİSTEMİDİR.

GMDSS’İN TANITIMI TEHLİKEYE MARUZ KALAN GEMİ VEYA GEMİLERE, YAKINLARINDAKİ DİĞER GEMİLERİN YARDIMCI OLMASI PRENSİBİNE DAYANAN ESKİ SİSTEMİN DEZAVANTAJLARINI GÖZÖNÜNE ALAN ULUSLARARASI KURULUŞLAR, GELİŞEN TEKNOLOJİYE UYGUN OLARAK, DENİZ HABERLEŞMESİNDE ÇOK DAHA GÜVENLİ HABERLEŞME YAPMAYA YÖNELİK SİSTEM OLUŞTURMUŞLARDIR. GEMİ, DÜNYANIN NERESİNDE BULUNURSA BULUNSUN, TEHLİKEDE OLDUĞUNU, CİVARDAKİ GEMİLERE DUYURABİLECEĞİ GİBİ KENDİNE YAKINLIĞI NE KADAR OLURSA OLSUN DÜNYANIN HERHANGİ BİR YERİNDEKİ ARAMA VE KURTARMA MERKEZİ YETKİLİLERİNİ DE DURUMDAN EN KISA ZAMAN İÇİNDE HABERDAR EDEBİLMESİ ESASI, SİSTEMİN BAŞLICA AMACIDIR.

GMDSS KAPSAMINDAKİ GEMİLER GMDSS kurallarına uymak zorunda olan gemiler: Uluslararası sefer yapan 300 gros ton üzerindeki yük gemileri ile tüm yolcu gemileri (yolcu gemisi 12 kişiden fazla yolcu taşıyan gemidir) ve ticari yatlar kapsam dâhilindedir. GMDSS den muaf olan gemiler; Harp gemileri ve asker taşıyan gemiler, 300 gros tondan küçük yük gemileri, Makine ile yürütülmeyen gemiler, ilkel şekilde yapılan ağaç gemiler, ticari işlerde kullanılmayan gezi yatları ve balıkçı gemileridir.

GMDSS DENİZ BÖLGELERİ VE SINIRLARI ULUSLARARASI DENİZCİLİK ÖRGÜTÜ (IMO) TARAFINDAN, MUHTELİF HABERLEŞME SİSTEMLERİNİN EGEMEN OLDUĞU 4 FARKLI SAHA BELİRLENMİŞTİR. BUNLAR: A1, A2, A3 VE A4 DENİZ BÖLGELERİ OLARAK SINIFLANDIRILMIŞTIR.

MASTER PLAN Denizalanları Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) tarafından üye ülkelere sirküle edilen ve MASTER plan olarak adlandırılan formlar, ülkeler tarafından doldurularak, IMO sekretaryasına ulaştırılır. Bu formlarda üye ülkeler GMDSS içerisinde hizmete verecekleri VHF/DSC ve MF/DSC istasyonlarının deniz kaplama alanlarını hesaplayarak harita üzerinde belirlemişlerdir. Tüm üye ülkelerin formları birlikte değerlendirilmek suretiyle bütün denizlerde A1 ve A2 kaplama alanları belirlenmiştir. Bir ülkenin A2 olarak belirlediği deniz alanı başka bir ülkenin A1 alanına giriyorsa bu deniz alanı A1 olarak kaydedilecektir.

A-1 DENİZ SAHASI EN AZ BİR VHF SAHİL İSTASYONU TARAFINDAN KONTROL VE MONİTE EDİLEN VE DSC UYARILARININ (ALARM İKAZININ) ALINABİLECEĞİ BÖLGEDİR. KIYIDAN YAKLAŞIK 20-30 DENİZ MİLİ MESAFE KADARDIR.

A-2 DENİZ SAHASI A1 BÖLGESİNDEN BAŞKA EN AZ BİR MF SAHİL İSTASYONU TARAFINDAN KONTROL VE MONİTE EDİLEN VE DSC UYARILARININ ALINABİLECEĞİ BÖLGEDİR. KIYIDAN YAKLAŞIK 100-150 DENİZ MİLİ MESAFE KADARDIR.

A-3 DENİZ SAHASI A1 VE A2 BÖLGELERİNDEN BAŞKA INMARSAT UYDULARI TARAFINDAN KONTROL VE MONİTE EDİLEN VE HABERLEŞMENİN KESİNTİSİZ SAĞLANDIĞI BÖLGEDİR. 70 DERECE KUZEY VE 70 DERECE GÜNEY ENLEMLERİ ARASINDA KALAN ALANLARI KAPSAR.

A-3 DENİZ SAHASI CİHAZLARI

A4 BÖLGESİ A3 BÖLGESİ A4 BÖLGESİ A-4 DENİZ SAHASI A1, A2, A3 bölgelerinin dışında kalan, COSPAS-SARSAT uyduları tarafından ve HF istasyonları tarafından kapsanan kutbi yörüngeli bölgelerdir. Diğer bir ifade ile, 70der. kuzey /70der. güney enlemlerinden sonraki kutbi deniz sahasıdır . A4 BÖLGESİ A3 BÖLGESİ 070 S 070 N A4 BÖLGESİ

GMDSS ZAMAN CETVELİ 1 ŞUBAT 1990 GMDSS’İN KABUL EDİLİŞİ 1 ŞUBAT 1992’ DEN 1 ŞUBAT 1999 KADAR GEÇEN YEDİ YILLIK SÜRE GMDSS’E GEÇİŞ SÜRECİDİR. 1 AĞUSTOS 1993’DEN İTİBAREN GMDSS’E DAHİL TÜM GEMİLERDE NAVTEX ALICI VE UYDU EPIRB CİHAZLARININ TESİSİ ZORUNLU TUTULMUŞTUR. 1 ŞUBAT 1995'DEN ÖNCE DENİZE İNDİRİLEN GEMİLER YA GMDSS GEREKLERİNİ YERİNE GETİRECEKLER VEYA SOLAS-74 KONVANSİYONUNDA BELİRLENEN HUSUSLARI TEMİN EDECEKLERDİR.

GMDSS ZAMAN CETVELİ 1 ŞUBAT 1995'DEN SONRA DENİZE İNDİRİLEN GMDSS'E DAHİL TÜM GEMİLER GMDSS GEREKLERİNİ YERİNE GETİRECEKLERDİR. 1 ŞUBAT 1995'DEN İTİBAREN GMDSS’E DAHİL TÜM GEMİLERDE SART CİHAZI BULUNDURMAK ZORUNLU HALE GELMİŞTİR. (300-500 GRT ARASI YÜK GEMİLER 1 ADET, 500 GRT’ DAN BÜYÜK GEMİLER VE YOLCU GEMİLERİ 2 ADET BULUNDURACAKLARDIR) 1 ŞUBAT 1999’DAN İTİBAREN BÜTÜN GEMİLER, GMDSS'İN TÜM GEREKLERİNİ YERİNE GETİRECEKLERDİR. GMDSS’E GEÇİŞ SÜRECİ BAŞLAMIŞTIR.

GMDSS’İN İŞLEVLERİ GMDSS SİSTEMİNE GÖRE DONATILMIŞ BİR GEMİ, HANGİ BÖLGEDE YA DA COĞRAFİ KONUMDA OLURSA OLSUN, AŞAĞIDAKİ DOKUZ İŞLEVE SAHİP OLACAKTIR. BİRBİRİNDEN TAMAMEN FARKLI VE BAĞIMSIZ İKİ VEYA DAHA FAZLA İSTASYON TELSİZ-HABERLEŞME TEKNİĞİ KULLANARAK "GEMİDEN-KIYIYA" TEHLİKE UYARISI GÖNDEREBİLİRLER;(GEMİ-SAHİL/SHIP TO SHORE). "KIYIDAN-GEMİYE" DOĞRU GÖNDERİLEN TEHLİKE UYARILARINI ALABİLME; (SAHİL-GEMİ/SHORE TO SHIP). "GEMİDEN-GEMİYE" YÖNLÜ TEHLİKE UYARILARINI GÖNDEREBİLME VE ALABİLME;(GEMİ-GEMİ/SHIP TO SHIP).

GMDSS’İN İŞLEVLERİ "ARAMA-KURTARMA" KOORDİNASYON HABERLEŞMESİ GÖNDEREBİLME VE ALABİLME;(ARAMA KURTARMA/SEARCH AND RESCUE). ARAMA-KURTARMA FAALİYETLERİYLE İLGİLİ OLAY YERİ HABERLEŞMELERİNİ GÖNDEREBİLME VE ALABİLME; (ON-SCENE) KAZAZEDELERİN YERLERİNİ BELİRLEYEN SİNYALLERİ GÖNDERME VE BU TÜR SİNYALLERİ ALARAK KAZAZEDELERİN YERLERİNİ BELİRLEYEBİLME; (LOCATING). DENİZCİLİK GÜVENLİK BİLGİLERİNİ ALABİLME;(MARITIME SAFETY INFORMATION) GEMİDEN-GEMİYE” SEYİR EMNİYETİ İLE İLGİLİ HABERLEŞMELERİ GÖNDEREBİLME VE ALABİLME; (BRIDGE TO BRIDGE). KARADAKİ HABERLEŞME AĞLARINA VEYA TELSİZ HABERLEŞME SİSTEMLERİNE GENEL MAKSATLI HABERLEŞMEYLE İLGİLİ GÖNDERME YAPABİLME VE BU ÇERÇEVEDEKİ TELSİZ HABERLEŞMESİNİ ALABİLME;(GENERAL).