Etkileşime Dayalı Teknikler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bireyi tanımanın amacı:
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Atölyesi
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Gözlem.
Reggio Emilia Yaklaşımı
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Bireyi Tanıma Teknikleri
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Bireyi Tanıma Teknikleri II
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Başkalarının Kanılarına Dayalı Teknikleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
Kendini Anlatma Teknikleri
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Etkileşime dayalı teknikler - I
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Etkileşime dayalı teknikler II
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sunum transkripti:

Etkileşime Dayalı Teknikler Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik

Etkileşime Dayalı Teknikler - Görüşme Görüşme, yüzyüze gelen iki veya daha fazla kişinin, belli bir amaçla sözel ve sözel olmayan iletişim araç ve tekniklerini kullanmak suretiyle yarattıkları bir etkileşimdir (Özgüven, 1992). Bu teknik birey hakkında kendisinin bilgi vermesini sağladığı gibi, onun davranışlarını gözlemleme olanağı da sağlar. Türleri: Yapılandırılmış görüşme: Görüşme sürecinde izlenecek yol önceden belirlenmiştir. Sorulacak sorular, soruların sıralaması, soruş şekli, yönergeler öncesinden belllidir. Yapılandırılmamış (Serbest) görüşme: Görüşmenin bir amacı ve konusu vardır ancak sorulacak sorular kesin olarak belirlenip sıralanmış değildir. Güdümlü görüşme: Görüşmeci aktif olarak süreci yönlendirir. Güdümsüz görüşme: Her iki tarafta aktiftir.

Etkileşime Dayalı Teknikler – Veli Görüşmesi ve Ev Ziyaretleri Her eğitim kademesinde öğrenci ile ilgili bilgi almak, onu tanımak ve gelişiminde anne baba ile işbirliği yapmak açısından veli görüşmeleri son derece önemlidir. Veli görüşmesinde temel yaklaşım, “çocuğun gelişimi ve uyumunda nasıl işbirliği yapabiliriz?” sorusu çerçevesinde biçimlendirilir. Ev ziyaretleri öğrencinin aile ortamı hakkında bilgi toplamak, böylece onu daha iyi tanıyarak onun kendi kendini tanımasına yardımcı olmak amacıyla yapılır.

Etkileşime Dayalı Teknikler – Drama ve Oyun Etkinlikleri Çocukların oyuncaklar ile etkileşimleri gözlenerek, oyunlarda aldıkları roller, benimsedikleri davranış kalıpları incelenerek, onları tanıma ve anlamada önemli ipuçları elde edilebilir. Drama; dramatize etme, canlandırma anlamında kullanılır. Rol oynama, psikodrama (bireyin iç dünyası), sosyodrama (sosyal bir problem)