ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI SONU AKADEMİK KURUL TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Advertisements

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 08 NİSAN 2016.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Aile Atölyeleri Projesi
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Çevre teknikeri kimdir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Çevre teknikeri kimdir?
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

2011-2012 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI SONU AKADEMİK KURUL TOPLANTISI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEK OKULU 2011-2012 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI SONU AKADEMİK KURUL TOPLANTISI

TOPLANTI GÜNDEMİ 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı’nın Değerlendirilmesi Yaz Dönemi Faaliyetleri 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı Hazırlıkları

29 2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KADROSU Öğretim Kadrosu Görevi Doç. Dr. Bilgehan Gülcan Yüksekokul Müdürü Yrd. Doç. Dr. Kutay Oktay Yüksekokul Müdür Yrd., Tur. ve Otel İşlet. Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Sapargül Turdubekova Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Ernist Cumagulov Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Nadira Turganbayeva Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Öğr. Gör. Gülmira Samatova Öğr. Gör. Dinara İsakova Öğr. Gör. Kımbat Asanova Turizm ve Otel İşletmeciliği Öğr. Gör. Narıngül Margaziyeva Öğr. Gör. Dr. Bakıt Turdumambetov Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Öğr. Gör. Anipa Sulaymankulova Tam Zamanlı öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı 29

İDARİ KADRO Adı Soyadı Görevi Taalaybek Cumabayev Yüksekokul Sekreteri Gülzat Sadırova Yönetici Sekreteri Çınara Asankulova Bölümler Sekreteri

MEVCUT ÖĞRENCİ SAYILARI (Haziran 2012) TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEK OKULU MEVCUT ÖĞRENCİ SAYILARI (Mart 2012) HAZIRLIK LİSANS  GENEL TOPLAM KIZ ERKEK SEYAHAT İŞ. ve TURİZM REHBERLİĞİ 10 4 14 54 32 86 100 TURİZM ve OTEL İŞLETMECİLİĞİ 12 13 25 68 49 117 142 YİYECEK-İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ 20 5 79 34 113 138 TOPLAM     42 22 64 201 115 316 380

ÖĞRENCİ SAYILARI YÜZDE 11,95 ÜNİVERSİTE ÖNLİSANS VE LİSANS TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI 2660 TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU LİSANS TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI 318 TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU’NUN TÜM ÜNİVERSİTEYE ORANI YÜZDE 11,95

ÖĞRETİM ELEMANI SAYILARI TAM ZAMANLI ÖĞRETİM ELEMANI SAYISI ÜNİVERSİTE TOPLAMI 404 TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU TAM ZAMANLI ÖĞRETİM ELEMANI SAYISI 11 TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU’NUN TÜM ÜNİVERSİTEYE ORANI YÜZDE 2,72

ÖĞRENCİ MALİYETİ TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİ BAŞINA DÜŞEN MALİYET BAKIMINDAN KTMÜ AKADEMİK BİRİMLERİ İÇİNDE YILLIK 2651,54 $ İLE SON SIRADADIR

FİZİKSEL VE TEKNOLOJİK ALT YAPI DURUMU TURİZM VE OTELCİLİK VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU UYGULAMA BİRİMİ Cıngız Aytmatov Kampüsü’nde yer alan 3 katlı uygulama birimi, 3 adet misafir odası, biri VIP olmak üzere 2 adet restoran ve diğer yardımcı bölümlerden oluşmaktadır. DİĞER UYGULAMA ALANLARI Yüksekokul bünyesinde uygulamalı dersler için tam donanımlı; Yiyecek içecek servisi, Mutfak, Önbüro, Bilgisayar, Kat hizmetleri alanları bulunmaktadır. Ayrıca yeni yapılan Sosyal Tesisler Binası içerisinde 2 adet yeni mutfak, 1’er adet servis ve bar atölyelerimiz tamamlanmakta olup, 1 adet anfi ve 2 adet idari odanın da yeni eğitim öğretim yılında bu binada faaliyete geçmesi planlanmaktadır.

Üniversitemiz misafirhanesinin yeniden yapılandırılması çalışmaları DAİRE NO ODA SAYISI YATAK SAYISI KAPASİTE AÇIKLAMA A101 1+1 1 çift+2 tek 4 kişi Suit oda A102 1+ mutfak 1 çift 2 kişi Apart daire A2 Kahvaltı salonu, resepsiyon, yönetim ve kat ofisi olarak düzenlenecek A301 A302 1+mutfak A4 3+1 1 çift+ 1 tek VIP’ler için lüks daire A501 A502 A6 Yarı lüks daire A701 A702 A8 1çift +4 tek 6 kişi Aile daire TOPLAM 25 yatak, maksimum 38 kişi Önerilen düzenlemeler ile 4 ek daire ve 12 kişilik ek kapasite oluşturulacaktır. Kalite ve fiyatlar yükseltilerek Misafirhane bir gelir merkezi haline dönüştürülecektir.

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER ÖĞRETİM PROGRAMI DERS BİLGİ FORMLARININ (Sillabus) GÜNCELLENMESİ KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİ FORMU Yöntem ve Teknik: Bu kısımda şu sorunun cevabı verilmelidir: Bu ders, hangi ders işleme yöntemi ve tekniği ile yapılıyor? Yani her bir derse özel ders işleme yöntemimizi yazacağız. Çünkü bazı dersler uygulama (beceri) ağırlıklı, bazıları ise teorik (bilgi) ağırlıklı olabilir. Ayrıca uygulamalı ve teorik dersler de bireysel öğrenme derecesine göre farklı olabilir. Siz kendi dersinize uygun yazmalısınız. Ancak bazı genel yöntem örnekleri şöyle olabilir: Öğretim elemanının bazı teknolojik öğrenme materyalleri (ders kitapları, projeksiyon, slayt makinesi, bilgisayar, cd/kaset çalar, akıllı tahta vb) kullanarak tek yönlü aktarıma dayalı yöntem (Bu yöntem bizlerin teorik dersler dediğimiz dersler için uygundur ve öğrenim çıktısı da beceriden çok bilgidir. Ancak günümüz dünyasında yeri çok kalmamıştır) Ağrılıklı olarak öğretim elemanın bazı teknolojik öğrenme materyalleri (ders kitapları, projeksiyon, slayt makinesi, bilgisayar, cd/kaset çalar, akıllı tahta vb) kullanarak ders konularını aktardığı ve öğretim elemanının moderatörlüğünde öğrenci inceleme/ödev/projelerinin sunumlarının da ders içinde değerlendirildiği bireysel öğrenmeyi destekleyen yöntem (Bu yöntem hem teorik hem de uygulamalı dersler için uygundur ve öğrenim çıktısı daha çok bilgi ve daha az beceridir) Öğretim elemanın bazı teknolojik öğrenme materyalleri (ders kitapları, projeksiyon, slayt makinesi, bilgisayar, cd/kaset çalar, akıllı tahta vb) kullanarak ders konularını aktardığı, ancak ağırlıklı olarak öğrenci inceleme/ödev/projelerinin ders içi sunumlarının yapılarak bu sunumlara yönelik eleştirilerin de ders içinde paylaşıldığı bireysel öğrenmeye ağırlık veren yöntem (Bu yöntem hem teorik hem de daha çok uygulamalı dersler için uygundur ve öğrenim çıktısı daha çok beceri ve daha az bilgidir) Öğretim elemanının gözetim ve yönlendirmesi ile öğrencini bireysel olarak konuları öğrenmesine dayalı yöntem (Bu yöntem genellikle teorik bilgi aktarımın ya yapılmadığı ya da çok az yapıldığı tamamen beceri geliştirmeye dersler için uygundur. Örneğin mezuniyet tezi, staj, beden eğitimi, laboratuar vb.) Yüksekokulumuzda Tüm Ders Bilgi formları 4 dilde ve eksiksiz olarak web sayfasında yayınlanmıştır.

UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI Üniversitemizde uzaktan eğitim uygulamaları bu yıl ilk kez Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu’nda başlatılmıştır. Bu uygulama ile Gazi Üniversitesi’nden öğretim üyelerinden 3 ayrı ders alınması sağlanmıştır. www.themegallery.com Company Logo

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİ FORMU Akademik Birim Adı: Turizm ve Otelcilik YO Bölüm/Program Adı: ……………………… Öğretim Elemanının Adı: e-postası: Odası: Ofis Saatleri: Ders Adı: ………………………………… Dersin Kodu: ………….. Öğretim Dili: Türkçe, Kırgızca Yılı: 2010-2011 Zorunlu/Seçmeli: …………… Dönemi: ………. (Güz/Bahar) Haftalık Saat: ……………. Kredisi: ………… Ön Koşulu …………….. (varsa yaz) Zamanı: Yapılacağı Sınıf: Yöntem ve Teknik: Bu kısımda şu sorunun cevabı verilmelidir: Bu ders, hangi ders işleme yöntemi ve tekniği ile yapılıyor? Yani her bir derse özel ders işleme yöntemimizi yazacağız. Çünkü bazı dersler uygulama (beceri) ağırlıklı, bazıları ise teorik (bilgi) ağırlıklı olabilir. Ayrıca uygulamalı ve teorik 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER MEZUNİYET TEZLERİNİN NİTELİKLERİNİN ARTTIRILMASI Tez yöneten öğretim elemanları için “Mezuniyet Tezi Kılavuzu” hazırlanmıştır. Her bölüm mezuniyet tez konu seçeneklerini öğrencilere sunmuştur. Öğretim elemanlarının tez yönetimi ve değerlendirmesi hakkında kurulan “mezuniyet ve tez komisyonu” marifetiyle bilgilendirme toplantıları yapılmıştır. Tez değerlendirme standartları hazırlanmıştır.

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER AKADEMİK YAYIN PLANLAMASI ve TAKİBİ TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU AKADEMİK YAYIN PLAN ve TAKİP FORMU 2011-2012 Öğretim Yılı Aşağıdaki form, yüksekokulumuz akademik personelinin her eğitim öğretim dönemi başında yüksekokul müdürlüğüne bildirdikleri ve tamamlamayı taahhüt ettiği ulusal ve uluslar arası nitelikteki akademik kitap, makale ve bildirilerinin planlamasına ve takibine yönelik olarak oluşturulmuştur. Bir öğretim elemanının birden fazla eser üretme planı olması durumunda, her biri için ayrı bir satır oluşturması gerekmektedir. Öğretim Elemanının Adı Soyadı ESERİN NİTELİĞİ Eserin Planlanan Adı/Başlığı Eserin Basılması/Yayınlanması planlanan Basımevi,dergi adı veya sunulması planlanan kongre,sempozyum adı Eserin Tahmini Bitiş Süresi Yazar sayısı ve varsa ortak isimler Araştırmaya Dayalı Özgün Bilimsel Kitap Ders Kitabı Kitap İçinde Bölüm Bilimsel Makale Bilimsel Bildiri ul.ar.ı ulusal Doç.Dr. Bilgehan GÜLCAN x Türk Kültüründen Ekoturizmde Bir Konaklama Modeli: Kırgız Bozüyü BİLİG Dergisi/SCI türünde dergi Ağustos 2012 1. Naringül Margazieva 2. Kımbat Asanova Ekoturizmde Bir Konaklama Modeli Olarak Kırgız Bozüyü Athens Institute for Education and Research-ATINER/Athens-Greece 11-14 Haziran 2012 Kırgızistan’da Dağcılık Turizmi İşletme Araştırmaları Dergisi Ernist Cumagulov Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Türkiye İmajı Algılaması ve Türkiye Stajının Etkisi İşletme Araştırmaları Dergisi/Alan indekslerinde taranan dergi TEK Yrd. Doç. Dr. Kutay OKTAY x An Emprical Research On The Tendencies Of Kyrgyz Consumers In Participating Outbound Tourism Movements International Journal Of Tourism Research Mayıs 2012 TEK Halihazırda akademik yayın planı olmayan bir personelimiz bulunmamaktadır

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER ÖĞRETİM ELEMANLARININ MESLEKİ GELİŞİM FAALİYETLERİ Amadeus biletçilik paket yazılım kursu (yüz yüze kurs, 5 gün, 1 personel) Fidelio Front Office Suit 8 yazılım kursu (online kurs, 3 gün, 4 personel) Fidelio Materials Control yazılım kursu (online kurs, 3 gün, Bilimsel Araştırma kursu (yüz yüze kurs, 1 gün, tüm personel)

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER TEKNOLOJİ YENİLEME VE ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI Mevcut yazılımların yenilemeleri yapılmıştır (amadeus, Fidelio Suit 8 ve Fidelio Materials Control) Bilgisayar laboratuarı donanımı yenilenmiştir (15 adet bilgisayar) Ofis bilgisayarlarından bazıları yenilenmiştir (5 adet) Projeksiyon ve laptop ilavesi yapılmıştır (1 adet laptop ve 1 adet projeksiyon) HALİHAZIRDA ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANILMADIĞI DERSİMİZ BULUNMAMAKTADIR.

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER Tüm bölümlerin çerçeve programlarının çağın gereklerine göre güncellenmesi BÖLÜMLER PROGRAM DERS SAYILARI DAĞILIMI PROGRAM DERS SAATLERİ DAĞILIMI ALAN ORTAK + ZORUNLU UZMANLIK TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ YİYECEK İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ SEYAHAT İŞL. VE TURİZM REHBERLİĞİ

PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI Çalışma Başlangıcı : 15 Ekim 2011 Çalışmanın Bitişi : 23 Ocak 2012 Toplam Çalışma süresi : 3 ay (Yaklaşık) Program önerimiz halihazırda üniversitemiz Eğitim Komisyonunda beklemektedir. 1. Çalışma : Mevcut programın analizi (Müdürlük) 2. Çalışma : Mevcut programın analizi (Müdürlük) 3. Çalışma : Program güncelleme çalıştayı (Tüm akademik personel) 4. Çalışma : Almanca dersleri toplantısı (Almanca Okutmanları) 5. Çalışma : Çalıştay sonuçlarını değerlendirme toplantısı (Müdürlük) 6. Çalışma : Müdürlük önerilerinin revizyonu (Bölüm Başkanlıkları) 7. Çalışma : Güncel program önerisinin yazımı (Müdürlük) 8. Çalışma : Güncel program revizyonu (Bölüm Başkanlıkları) 9. Çalışma : Hazırlık ve İngilizce dersleri mülakatı (Hazırlık Okulu Koordinatörleri) 10.Çalışma : Seçmeli dersler toplantısı (Bölüm başkanlıkları) 11.Çalışma : Program revizyon toplantısı (Müdürlük+Bölüm Başkanlıkları) 12.Çalışma : Programın yazımı (Müdürlük) 13. Çalışma: Güncel Program Sonuç Toplantısı (Tüm akademik personel)

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı ve Yüksek Lisans Programının hazırlanması. Halihazırda üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde beklemektedir.   Programa Başlayacak Öğrenci Sayıları Güz İlkbahar 1. Yıl  10 2. Yıl 10 3. Yıl 4. Yıl Genel Toplam 40

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER ÖĞRENCİLERİMİZ ve ÖĞRENCİ VELİLERİMİZLE İLİŞKİLER Birinci sınıf öğrencilerine “Üniversitemize ve Yüksekokulumuza Hoş geldiniz” töreni düzenlenmiş ve kurumsal sadakatleri ve moralleri arttırılmaya çalışılmıştır. Hazırlık sınıfı öğrencilerine 9 adet ziyarette bulunulmuş, Üniversite, Yüksekokul ve meslekleri ile ilgili bilgiler verilmiş, mesleki motivasyonlarının ve kurumsal sadakatlerinin artmasına gayret gösterilmiştir. Kırgız vatandaşı olmayan Yüksekokulumuz öğrencileri ile toplantı yapılmış, sorunları ve beklentileri alınmıştır. Öğrenci velilerimiz yüksekokula davet edilmiş, kendilerine Üniversite, Yüksekokul ve çocuklarının meslekleri ile ilgili bilgiler verilmiş ve ağırlanmıştır.

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER YÜKSEKOKULUMUZDA OLUŞTURULAN KOMİSYONLAR 1. Program ve İnsan Kaynakları Geliştirme 2. Sosyal İlişkiler ve Yardım 3. Staj 4. Mezuniyet ve Tez 5. Kalite Geliştirme 6. Dış İlişkiler ve Aile 7. Sınav Koordinasyon 8. Yayın

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER İŞ PİYASASI İLE İLİŞKİLER ve KURUM İMAJININ GÜÇLENDİRİLMESİ İş piyasasından 14 adet konuk seminer vermiştir. Bazı yarışma ve organizasyonlarımızda iş piyasası liderlerinin yer almaları sağlanmıştır. Öğrencilerle beraber işyeri ziyaretleri gerçekleştirilmiş ve iş piyasası yetkilileri ile iletişim sağlanmıştır. İş piyasasından Yüksekokulumuza gelen işgücü talepleri için gerekli destekler verilmiştir. Başarılı sponsorluk davetleri yapılmış, bu sayede iş piyasası ile olumlu iletişim gerçekleştirilmiştir. Yaz stajı ve mezun istihdamı ile ilgili Türkiye, Kırgızistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki iş piyasası ile olumlu sonuç alınan iletişim gerçekleştirilmiştir. İş piyasasından gelen danışmanlık talepleri karşılanmış, eğitim talepleri değerlendirmeye alınmıştır.

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER YÜKSEKOKULUMUZUN REKTÖRLÜK ÇALIŞMALARINA KATKISI 1. Üniversitemiz açılış töreni organizasyonu 2. Mütevelli Heyet ağırlama ve gezi hizmetleri 3. Rektörlük misafirlerinin ağırlama ve gezi hizmetleri 4. Yemekhane menü planlama hizmetleri 5. Çalışma komisyonlarına katkılar 6. Üniversitemizde düzenlenen Sempozyumlarda Konaklama, Ağırlama ve Gezi Hizmetleri

2011-2012 ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ DEĞERLENDİRMESİ VE PLANDAN SAPMALAR YÜKSEKOKULUMUZ PERSONELİNİN REKTÖRLÜK ÇALIŞMALARINA KATKISI Adı ve Soyadı KOMISYON, KURUL ve ÇALIŞMA GRUPLARI GÖREVI Doç. Dr. Bilgehan GÜLCAN KTMÜ Teknopark Çalışma Grubu Üye Kırgızistan'ın Ekonomik ve Sosyal Kalkınması Çalışma Grubu Kantin-Kafeterya Yönetim Kurulu KTMÜ Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Bologna Eşgüdüm Komisyonu KTMÜ (Ulusal) Yeterlilikler Komisyonu İç Değerlendirme ve Gözetim Komisyonu KTMÜ Lojmanlar Yürütme Kurulu Yrd. Doç. Dr. Kutay OKTAY Kantin-Kafeterya Satın Alma Komisyonu Başkan Muayene ve Kabul Komisyonu Öğrenci, Akademik ve İdari Personel Bilgilendirme, Yönlendirme ve Motivasyon Komisyonu

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER Tanıtım faaliyetlerinin hızlandırılması Tanıtım broşürleri Yeni yıl kartları Basında yer alan haberler Dış ilişkiler veri tabanı oluşturma çalışmaları Okul tanıtım ziyaretleri Okulumuza yapılan ziyaretler

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER Öğrencilere staj yeri bulunması ve staj ile ilgili işlemlerin sürdürülmesi 2012 yaz sezonu için toplam 74 öğrenciye (60 öğrenci otel, 14 tur operatörü) Türkiye’de staj yeri bulunmuştur.

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER HALKLA BÜTÜNLEŞME VE SOSYAL FAALİYETLER Çocuk Esirgeme Yurduna Ziyaret (17 Aralık 2011) Özürlü Çocuklar Esirgeme Yurduna Ziyaret (17 Aralık 2011) Yaşlılar Yurduna Ziyaret(07 Nisan 2012) FİNANSMANI ÖĞRENCİLER, TOYO PERSONELİ VE SPONSORLAR TARAFINDAN SAĞLANMIŞTIR

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Yayın Sayıları Ulusal Yayın Sayısı 3 (makale) Uluslararası Yayın Sayısı 3 (2 bildiri, 1 makale) Toplam Yayın Sayısı 6

2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞLER ÖĞRETİM ELEMANLARI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ Öğrenciler tarafından doldurulan “Öğretim Elemanı Değerlendirme Anketi” final haftasından 1 hafta önce yapılmıştır. Toplu skorlar öğretim elemanları ile açık toplantı biçiminde paylaşılmıştır. Ayrıca “Yönetici Değerlendirme Anketi” de yapılmıştır.

GENEL ORTALAMA 4,36 DEĞERLENDİRME YONERGESİ YÖNETICI DEĞERLENDIRME ANKETI ort  1 Görevine bağlı ve iş heyecanına sahiptir 4,55 2 Bilgi ve deneyimini işi doğrultusunda kullanır. 3 Değişimi takip eder ve ayak uydurur. 4,36 4 Kurumun kalitesini artırıcı çalışmalarda bulunur. 4,55  5 Yeniliklere açıktır. 4,81 6 Tasarruf ve maliyet odaklı çalışır. 4,27 7 Problem çözme ve karar vermede yetkindir. 4,27  8 Sonuç odaklı çalışır. 4,00  9 Kurumu iyileştirme çalışmalarında aktif görev alır. 10 Engelleri giderici ve işi kolaylaştırıcı tutum içerisindedir. 4,36  11 Öğretim, araştırma ve uygulama yeteneğine sahiptir. 4,81  12 Örnek olma ve kurumu temsil kabiliyetine sahiptir. 13 Planlama, organizasyon ve koordinasyon kabiliyetine sahiptir. 4,27   14 Çalışkan ve dürüsttür. 4,45  15 Personeli ile doğru ve etki iletişim kurar 3,54  16 Öğrenciler ile doğru ve etki iletişim kurar 4,18 17 Personeline karşı saygılı ve tarafsız (adil) davranır 4,18  18 Çalıştığı kurumun menfaatlerini korumada duyarlıdır 4,72  19 Mezuata uymada ve uygulamada başarılıdır 4,64 20 Cinsiyet ayrımı yapmaz 21 Etnik ve kültürel ayrım yapmaz 4,00 DEĞERLENDİRME YONERGESİ “Beklentinin Çok Üstünde” (5) “Beklentinin Üstünde” (4) “Beklentileri Karşılar” (3) ,“Beklentilerin Altında” (2) “Beklentilerin Çok Altında” (1) GENEL ORTALAMA 4,36

İLİŞİĞİ KESİLEN ÖĞRENCİLER 2010-2011 2011-2012 Kendi isteği ile 14 32 Atılma 9 15 TOPLAM 23 47

EN ÇOK KİTAP OKUYAN ÖĞRENCİLER

PROJELERİMİZ Faaliyete Geçen Projeler KTMÜ Sürekli Eğitim Merkezi’nin NİGEP “Nitelikli İşgücü Geliştirme” Projesi’ne aktif katılım İsviçre Helvetas ile ortaklaşa gerçekleştirilen T-STAR projesi Norveç Telemark Üniversitesi ile ortaklaşa gerçekleştirilen “Eko Turizm” Projesi ve Öğrenci Değişimi Planlanan Projeler “Turizm Eğitiminde Görsel Eğitim Materyallerinin Geliştirilmesi” Projesi “Manas-Otantik Tatil Köyü” Projesi “Web Turizm Kırgızistan” Projesi “Haftanın Menüsü” Adlı TV Programı Projesi “UNESCO’da Kırgızistan” Belgesel Projesi

AYLAR İTİBARIYLA YAPILAN FAALİYETLER

2011-2012 GÜZ DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER TARİH FAALİYET Eylül 2011 Yakın Çevre Gezisi (Şehir turu, Ata Beyit ve Ala Arça gezisi) (25 Eylül) Sektörel Ziyaret-Holiday Hotel (23 Eylül) Akademik personele yönelik bilimsel araştırma yöntemleri semineri, Doç. Dr. Bilgehan Gülcan(16 Eylül) Üniversite Açılış Töreni Konaklama, Ağırlama ve Gezi Hizmetleri (29-30 Eylül)

2011-2012 GÜZ DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Ekim 2011 Boom gezisi (10 Ekim) 1 sınıf öğrencilerine "Issık Köl" eğitim gezisi (14-15 Ekim) Sektörel Ziyaret (Kapris Otel Issık Göl) (15 Ekim) Hazırlık sınıflarına bilgilendirme yönlendirme ve motivasyon toplantısı (25-26 Ekim) Sektörel Ziyaret (Yölki Palki Restaurant ile karşılıklı ziyaretler) (15-16 Ekim) Sektörel Ziyaret (Park Otel Yöneticilerinin yüksekokulumuzu ziyareti) (17 Ekim) Sektörel Ziyaret (Kırgızistan Otelciler Birliği) (26 Ekim)

2011-2012 GÜZ DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Kasım 2011 Yüksekokul Açılış ve Turizme Hoşgeldin Töreni (30 Kasım) Havalimanı eğitim gezisi (4 Kasım) Almatı Gezisi (5 Kasım) “Turizm Sektöründe Başarılı Bir Kariyere Ulaşmada Atılması Gereken Adımlar” Konulu Seminer, Ian Claytor, Celestial Mountains Seyahat Acentası Sahibi, (15 Kasım) “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Mezuniyet Sonrası Kariyer Olanakları: Dubai Örneği”. Asel Borbueva(KTMÜ, TOMYO Mezunu), Auris Plaza Hotel Dubai Önbüro Müdür Yardımcısı. (23 Kasım) Hazırlık sınıflarına bilgilendirme yönlendirme ve motivasyon toplantısı (23-24 Kasım) Çon Kemin eğitim gezisi (26 Kasım) “Seyahat Acentalarında Operasyon Bölümünün İşleyişi ve Karşılaşılan Sorunlar” Konulu Seminer, Dimitriy Galavin, Kyrgyz Concept Seyahat Acentası Operasyon Bölümü Müdürü, (26 Kasım) Bişkek'teki tur acentalarına eğitim gezisi (Kyrgyz Concept Seyahat Acentası) (3 Kasım) Asian Mountains Hotel Eğitim Gezisi(22 Kasım) “Otelcilik Sektöründe İşgören Seçiminde Aranan Yeni Kriterler”. Nazira Mınakeeva, Park Otel İnsan Kaynakları Müdürü ve Nargiza Osmonova (KTMÜ, TOMYO Mezunu), Park Hotel Önbüro Müdürü, (25 Kasım)

2011-2012 GÜZ DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Aralık 2011 Yiyecek İçecek işletmelerinin öğrencilerinin sektörel tanıtım gezileri (Aralık Ayı İçerisinde) “Fast Food Francihising İşletmelerinin Kırgızistan’da Girişimcilik Faaliyetleri”, Çıngız Turusbek, Begamot Fast Food İşletmeleri Pazarlama Müdürü, (2 Aralık) TOYO öğrenciler arası "En iyi servis elemanı" yarışmasının düzenlenmesi (10 Aralık) Animasyon dersi uygulama gezisi (23 Aralık) Çocuk Esirgeme Yurduna Ziyaret (17 Aralık) Özürlü Çocuklar Esirgeme Yurduna Ziyaret(17 Aralık) “Hizmet Pazarlaması Çerçevesinde Turizm Pazarlamasının Özellikleri”, Uulcan Kıdıralieva, Vesti Sağlık Hizmetleri Dergisi Halkla İlişkiler Uzmanı, (16 Aralık) “Bir Meslek Olarak Turist Rehberliği ve Karşılaşılan Zorluklar”, Aykökül Arzieva (KTMÜ, TOMYO Mezunu), Profesyonel Turist Rehberi, (20 Aralık) “Önbüro’da Başarılı Bir Kariyere Giden Yol”, Kıyalbek Dıykanov (KTMÜ, TOMYO Mezunu), Oscar Group Vuni Place Hotel Girne/Kıbrıs, Gece Müdürü, (23 Aralık) Hazırlık sınıflarına bilgilendirme yönlendirme ve motivasyon toplantısı (30 Aralık)

2011-2012 BAHAR DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER TARİH FAALİYET OCAK 2012 Yabancı öğrencilerle toplantı (20 Ocak) Manas Hava Limanına eğitim gezisi (27 Ocak) Bilgisayar labaratuarının yazılım ve donanımlarının geliştirilmesi (Ocak ayı içerisinde) “Konaklama İşletmelerinde Misafir İlişkilerinin Önemi ve Dikkat Edilmesi Gereken Ayrıntılar”Calista Luxury Resort Tenis Antrenörü Murat Çalışkan (25 Ocak) Norveç Telemark Üniversitesi’ne ortaklaşa proje kapsamında gerçekleştirilen ziyaret (25-29 Ocak)

2011-2012 BAHAR DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Şubat 2012 Bişkek'teki otellere mesleki eğitim gezilerinin düzenlenmesi (Şubat Ayı İçerisinde) Hazırlık sınıflarına bilgilendirme yönlendirme ve motivasyon toplantıları (Şubat Ayı İçerisinde) “Otel İşletmelerinde Kathizmetleri Organizasyonu” Elnura Kaldıbekova Holiday Hotel Odalar Bölümü Müdürü (28 Şubat) "Kırgızistan'da Yiyecek İçecek İşletmelerinin Mevcut Durumu" konulu yuvarlak masa toplantısı (28 Şubat) Yiyecek İçecek İşletmeciliği Bölümü öğrencilerine French Food Institute Eğiticisi Martin Eloise tarafından verilen “Şarapçılık” semineri (29 Şubat) Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği 1. sınıf öğrencilerine Şehir Gezisi (11 Şubat) “Tur Operatörlerinin Çalışma Sistemi ve Turistlerle Karşılaşılan Sorunların Çözüm Yöntemleri”, Tez Tur Temsilcisi Yıldız Haybullina (1 Şubat)

2011-2012 BAHAR DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Mart 2012 Bişkek'teki otellere mesleki eğitim gezilerinin düzenlenmesi (Mart Ayı İçerisinde) Kırgızistan’ın Otelcilik ve Yiyecek İçecek sektörünün en önemli yayın organı olan “Hotel Restaurant Catering Kyrgyzstan-HORECA” dergisinin Şubat-Mart 2012 sayısında KTMÜ Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu’na iki ayrı haber başlığında toplam 7 sayfalık yer ayrılması Bişkek’te bulunan 10 No’lu Meslek Lisesi öğrencilerinin üniversitemize davet edilmesi ve Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu’nda gerçekleştirilen tanıtım etkinliği (9 Mart) Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölümü I. Sınıf öğrencilerine Öğretim Görevlisi Ernist CUMAGULOV tarafından Kaya Tırmanma alanında uygulamalı seminer verilmesi (1 Mart) “Otel İşletmelerinde İş Başvurularında ve İş Görüşmelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar” Caprice Oteller Zinciri İnsan Kaynakları Müdürü Zarema Tokoeva (23 Mart) 43 No’lu Meslek Lisesi öğrencilerinden Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu’na Ziyaret(23 Mart)

2011-2012 BAHAR DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Nisan 2012 Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu Öğrencilerinden Yaşlılar ve Özürlüler Yurduna Ziyaret(8 Nisan) Girişimcilik Dersi kapsamında VIP Travel Seyahat Acentası Ortakları Nurdin Asankadır Uulu ve Kubat Namatov tarafından verilen seminer ( Girişimcilik Dersi kapsamında Plasform Ambalaj Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Mustafa Sertel tarafından verilen seminer ( Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cevat Tosun’un uzaktan eğitim ile verdiği Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersinin son haftasını canlı olarak gerçekleştirmesi(18 Nisan) Kırgızistan’ın Otelcilik ve Yiyecek İçecek sektörünün en önemli yayın organı olan “Hotel Restaurant Catering Kyrgyzstan-HORECA” dergisinin Nisan –Mayıs 2012 sayısında KTMÜ Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu’na iki ayrı haber başlığında toplam 4 sayfalık yer ayrılması Kırgızistan’ın önde gelen iş dünyası yayın organı “Delovoy Sobesednik” dergisinin Nisan –Mayıs 2012 sayısında KTMÜ Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu’na iki ayrı haber başlığında toplam 4 sayfalık yer ayrılması Orta Asya Turizm ve Seyahat Forumu’na Katılım(28-29 Nisan)

2011-2012 BAHAR DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Mayıs 2012 2011-2012 Eğitim-öğretim yılının açılışından itibaren Üniversitemizin her türlü ağırlama, yeme-içme ve gezi hizmetlerinde gönüllü olarak görev alan Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencileri için düzenlenen piknik (5 Mayıs) Norveç Telemark Üniversitesi ile gerçekleştirilen işbirliği kapsamında düzenlenen “Ekoturizm” semineri ve sınav(2-12 Mayıs) Seyahat İşletmeciliği Turizm Rehberliği Bölümü öğrencilerine düzenlenen eğitim gezisi (5-10 Mayıs) Turizm ve Otelcilik Yüksek Okulu Öğrenci Ve Velilerine verilen Yurt Dışı Staj Semineri (7 Mayıs) İsviçre Helvetas İşbirliği Derneği arasında yapılan anlaşma çerçevesinde gerçekleştirilen “Kırsal Bölgelerde Otelcilik ve Restorancılık Alanında Mesleki Eğitim” (T-STAR) projesi(7-12 Mayıs) 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı’nda mezun olan öğrenciler için düzenlenen mezuniyet yemeği (26 Mayıs) “Teknoloji, Pazarlama ve İnsan Kaynakları” Konulu Fuar ve Konferansa katılım (30 Mayıs)

2011-2012 BAHAR DÖNEMİ GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Haziran 2012 İsviçre Helvetas İşbirliği Derneği arasında yapılan anlaşma çerçevesinde gerçekleştirilen “Kırsal Bölgelerde Otelcilik ve Restorancılık Alanında Mesleki Eğitim” (T-STAR) projesi(28 Mayıs-3 Haziran)

2012 YILI YAZ DÖNEMİ ÇALIŞMA PROGRAMI 28 Mayıs-03 Haziran Helvetas ile ortaklaşa gerçekleştirilen Turizm Eğitimi Projesi Issık Göl Eğitimleri 07 Haziran-20 Eylül Öğretim Elemanları Sektörel Gelişim Stajı Türkiye’de Staj Yapan Öğrencilerin Denetimi ve Motivasyonu 15 Haziran-31 Ağustos Yüksekokulun yeni yapılan ve tadilat gören fiziki alanlarının tamamlanması 20 Haziran-31 Ağustos “Manas-Otantik Tatil Köyü” ve “Web Turizm Kırgızistan” Projelerine yönelik çalışmaları sürdürmek Öğretim Elemanları Sektörel Gelişim Stajı ve Kırgızistan’da Staj Yapan Öğrencilerin Denetimi ve Motivasyonu Temmuz Ayı İçerisinde 1 Ağustos-31 Ağustos Yeni ders yılı hazırlıklarının tamamlanması

Yeni çerçeve programının uygulanmaya başlanması. 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Hazırlıkları ve Planlaması (Eğitim-Öğretime Yönelik Faaliyetler) Yeni çerçeve programının uygulanmaya başlanması. Ders içeriklerinin gözden geçirilmesi ve güncellenmesi. Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans Programının 2012-2013 eğitim ve öğretim yılı bahar yarıyılında açılması.

2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı (Öğrencilere Yönelik Faaliyetler) Güz yarıyılı başında yeni gelen öğrenciler için tanışma etkinliğinin düzenlenmesi. Hazırlık sınıfındaki öğrencilerimiz için, mesleği tanıtıcı ve motivasyonu arttırıcı söyleşilerin aylık olarak düzenlenmesi. Öğrencilerin birlik ve beraberliğini sağlayacak mesleki ve sportif yarışmaların düzenlenmesi. Eğitim gezilerinin düzenlenmesi.

2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı (Bilimsel Faaliyetler) Kırgızistan turizmine yönelik araştırma ve yayın faaliyetlerinin hızlandırılması. Diğer ülkelerde bulunan turizm okulları ile ilişkilerin geliştirilmesi. Ulusal ve uluslararası kongrelere aktif katılımın teşvik edilmesi.

Yüksekokulu Tanıtıcı Faaliyetler Yüksekokulumuzla ilgili tanıtım broşürleri ve cd’sinin hazırlanması. Halka yönelik kursların daha geniş kitlelere yaygınlaştırılarak sürdürülmesi yoluyla yüksekokulun tanıtımının sağlanması. Turizm sektöründe çalışan profesyonellerin davet edilerek üniversitemizin en iyi şekilde tanıtımının sağlanması. Lise düzeyinde mesleki turizm eğitimi veren liselerin ziyaret edilmesi ve üniversitemize davet edilmeleri Kırgızistan’da bulunan Yüksek Öğretim Düzeyindeki Eğitim Kurumlarının ziyaret edilmesi Kırgızistan turizmi ile ilgili olarak faaliyette bulunan meslek kuruluşları ile ilişkilerin sürdürülmesi Kırgızistan’da ve Türkiye’deki basın kuruluşlarında Yüksekokulu ve Üniversiteyi tanıtıcı haberin yayınlatılması

KURUMSAL İHTİYAÇLARIMIZ FİZİKSEL İHTİYAÇLAR: Yüksekokulumuz koridorunun kurumsal kimliğimizi yansıtacak biçimde düzenlenmesi için panolar ve koridor başına bir kapı, Orta vadede dağınık (villa, uzaktan eğitim salonu, İletişim, yemekhane, merkez bina, uygulama oteli) ve sıkışık öğretimimizi ortadan kaldıracak yeni yapılan binalarda yer tahsisi İNSAN KAYNAĞI İHTİYACI: Yeni vizyon ve misyonumuza ulaşmamızı sağlayacak en az 2 adet tam zamanlı öğretim üyesi, Uygulamalı dersler ve uygulama faaliyetleri için 1 adet uzman, Başta Yüksekokulumuz ve ikinci olarak Kırgızistan’daki turizm alanında eksik durumdaki öğretim üyesi ihtiyacını gidermeye aday olacak ve her bölüm için 1 adet olmak üzere 3 adet Araştırma Görevlisi

HEDEFLERİMİZ Öğrencilerimize Kurvaziyer Turlar yapan gemilerde staj imkanı yaratmak. Dünyanın önde gelen turizm okulları ile öğrenci ve öğretim elemanı değişimi gibi konularda işbirliği yapmak. “NİGEP” projesinde öncü rol oynamak. Turizm ile ilgili planlanan projeleri gerçekleştirmek. Bilimsel çalışmalara ağırlık vererek yayın sayısını arttırmak. Mezunlarımızın Türkiye, Rusya (St.Petersburg, Moskova, Çıbaksarı) ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde istihdamını sağlayacak girişimlerde bulunmak

TEŞEKKÜRLER