ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZVERİ DERSHANESİ REHBERLİK.
Advertisements

ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
EĞİTİMDE DRAMA.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
OYUN ve OYUNCAK.
Çocuklarınızı hayata hazırlarken….
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
Nazlı ÖZTÜRK.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
KABUL DİLİ.
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ SABAP

ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK SÜREKLİ ELEŞTİRİLMİŞSE, KINAMA VE AYIPLAMAYI ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR EĞER BİR ÇOCUK ALAY EDİLİP AŞAĞILANMAIŞSA, SIKILIP UTANMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DEVAMLI UTANÇ DUYGUSU İLE EĞİTİLMİŞSE, KENDİSİNİ SUÇLAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK HOGÖRÜ İLE YETİŞTİRİLMİŞSE, SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DESTEKLENİP YÜREKLENDİRİLMİŞSE, KENDİNE GÜVEN DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK ÖVÜLMÜŞ VE TAKDİR EDİLMİŞSE, TAKDİR ETMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK HAKKINA SAYGI DUYULARAK BÜYÜTÜLMÜŞSE, ADİL OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK KABUL VE ONAYI GÖRMÜŞSE, KENDİNİ SEVMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK AİLE İÇİNDE DOSTLUK VE ARKADAŞLIK GÖRMÜŞSE, BU DÜNYADA MUTLU OLMAYI ÖĞRENİR. NOLTE

ÖZGÜVEN NEDİR? ÇOK BASİT MANADA ÖZGÜVEN: ”BİREYİN KENDİ DEĞERİNİN FARKINA VARMASIDIR.”

Özgüven Ne Zaman Oluşur? Özgüven bir anda oluşan bir kavram değildir, zaman içerisinde yaşanan olaylar çocuğun özgüveninin oluşumunu ve gelişimini sağlar. Çocuğun özgüvenin gelişmesinde öğretmenler de en az aile ve arkadaş çevresi kadar etkilidir.

Çocukta Özgüvenin Oluşmasını Neler Engeller? Çok yüksek beklentiler Umursamama Olumsuz beklentiler Öğrenilmiş çaresizlik Çifte standartlar

Çok Yüksek Beklentiler: Çocuklardan çok yüksek beklentiler içerisine girdiğimiz zaman eğer çocuk bizim beklentilerimizi cevap veremezse hiçbir şeyi başaramayacağına inanır. Beklentilerimizi çocukların başarabileceği gerçekçi hedefler üzerine kurmalıyız.

Umursamamak Çocuğu en az yüksek beklentiler kadar olumsuz etkiler, çünkü çocuk değer verdiği insanlar tarafından önemsenmek ister.

Olumsuz Beklentiler: Eğer yapabileceğini düşünüyorsan yapabilirsin, eğer yapamayacağını düşünürsen haklısın. Çocuğa bir iş veriyorsunuz ve bu işi onun zaten başarabileceğine inanmıyorsunuz, böyle bir durumda çocuk o işi yapamayacaktır

Çifte standart: Büyükler değişik hak ve ayrıcalıklara sahip olduğunu düşünürler. Yanlış olduğunu düşündükleri şeylerin çocuklar tarafından yapılmasını istemezler ama kendileri büyük oldukları için yapabileceklerini düşünürler. Unutulmamalıdır ki çocuk söylediklerimizi değil yaptıklarımızı öğrenir.

Öğrenilmiş Çaresizlik: Çocuğa sürekli sen yapamazsın beceremezsin dersek veya bu düşüncelerimizi ona hissettirirsek çocuk bir müddet sonra buna gerçekten inanacaktır.

Öğretim Yoluyla Özgüven Geliştirme Öğrencilerin özgüvenleri psikolojik danışma ve drama yöntemiyle geliştirilebilir. Ayrıca öğretmenler de öğretim teknikleri ve öğrencilerle kuracakları ilişkiler ile öğrencilerin özgüvenlerini geliştirebilir.

Kaliteli Bir Öğretmen Öğrenci Etkileşiminde Olması Gerekenler Kabul İçtenlik Empati

KABUL Öğrencinin kişiliğini yargılamadan ve eleştirmeden olduğu gibi kabul etmektir, çocuğu olduğu gibi sevebilmektir.

İÇTENLİK Kendimiz olmayı gerektirir.Maskelerin arkasına sığınmadan kendimiz olmaktır.

EMPATİ Bir kimsenin diğer bir kişinin duygularını ve hislerini yakalaması, bireyin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak, tıpkı onun gibi yaşaması ve bir ayna gibi karşısındaki kişiye yansıtmasıdır.

ÖZGÜVEN VE İLETİŞİM Sözsüz iletişim Sözel iletişim Öğretmen beklentileri Günlük temas

SÖZSÜZ İLETİŞİMİM GÜCÜ Öğretmen öğrenci iletişiminde öğrenciler için sözel olmayan ipuçları (jestler, mimikler, vücudun duruşu, göz kontağı, sesin tonu ve hızı) oldukça önemlidir.

SÖZEL İLETİŞİM Öğretmenlerin öğrencilere karşı kullandıkları güdüleyici ve moral verici sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini yükselttiği gibi, aksi sözcükler öğrencilerin özgüvenlerini düşürür.

ÖĞRETMEN BEKLENTİLERİNİN ETKİSİ Öğrenciler öğretmenlerinin beklentilerine kendilerini ayarlamaktadır.

GÜNLÜK TEMESIN ÖNEMİ Öğrencinin özgüvenini en çok etkileyen etmenlerden bir tanesi günlük temastır. Hal hatır sorma, gülümseme, ismiyle hitap etme vb. güdüleyici davranışlar çocuğun kendini önemli ve değerli hissetmesine neden olur.

ÖĞRETMENLERİN KENDİ ÖZGÜVENLERİ Özgüveni yüksek öğretmenlerin özgüveni yüksek öğrenciler yetiştirdikleri gözlenmiştir. Eğer öğretmelerin özgüveni yeterince yüksek değilse öğrencilerine yeterince ilgi gösteremezler ve öğrencilerinin özgüvenlerini yükseltme çalışmalarında başarılı olamazlar. Böyle bir durumda öğretmen önce kendi ruhsal yapısını sağlıklı hale getirmek için çalışmalıdır. Unutulmamalıdır ki ne kadar güç olursa olsun, insanın kendini değiştirebileceği ve bu potansiyele sahip olduğunu bilmek gerekir.

Olumlu Geri Bildirim Verme Uygunluk düzeyi:her yaş grubu Bir halka oluşturulur ve öğrencilerden biri seçilerek hedefe alınır. Daha sonra bu öğrenci hakkında grubun geri kalan üyelerinin sırayla hedefteki öğrenci hakkında olumlu şeyler söylemeleri istenir.olumlu şeyler gelmeye devam ettiği sürece bu öğrenci hedefte kalmaya devam eder, kimsenin söyleyecek olumlu bir şeyi kalmayınca en son olumlu şeyi söyleyen öğrenci oyunu kazanmış olur. Daha sonra diğer öğrencilerde hedef olur ve grubun diğer üyeleri tarafından olumlu geri bildirimler alılar. Böylece gruptaki herkes kendilerine ilişkin olumlu düşünceleri almış olurlar