Yazılım Mühendisliği Standartları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Yazılım Proje Yönetimi
24 Kalite yönetimi.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
Chapter 1: Giriş.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
27 TEDAVİ PLANLARI.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Schneider Electric ve Altı Sigma 6 Sigma. 6 Sigma Nedir ?  1980’lerin ortasında Motorola tarafından, Japon kalite fikirleri ve kontrol sistemlerinin.
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
Toplam Kalite Yönetimi
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
SAHA GÜVENLİK BELGELENDİRMESİ Dr. Gökhan ŞENGÜL.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
Yazılım Mühendisliğine Giriş YYurtaY. Ders İçeriği o Yazılım mühendisliğine giriş, o Yazılım mühendisliği ve etik, o Yazılım mühendisli ğ inin önemi ve.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Sistem Analizi ve Tasarımı
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
Partnership for the Future United Nations Development Programme Programme funded by the European Union UNDP-PFF Nasıl Web Sitesi Sahibi.
KAYNAK KİTAPLAR Software Engineering / Ian Sommerville. Addison- Wesley, 2010, 9th ed. Software Engineering: A Practitioner's Approach / Roger S. Pressman.
Nesne Tabanlı Yazılım Geliştirme Bora Güngören Portakal Teknoloji EMO Ankara Şubesi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
YER TEMİZLEME MAKİNASI
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI
Sunum transkripti:

Yazılım Mühendisliği Standartları

Yazılım Mühendisliği Standartları Standartlar, ağırlıklı olarak süreçlere yönelik olmakla birlikte, ürünle ilgili standartlar da olabilir. Standartlar, belirli programlama dilleriyle veya teknolojilerle ilgili değildir. Standartlar, belirli teknolojilerin yaşam süresinden daha uzun süre geçerliliklerini korurlar.

Standartlar – ne için? Standartlar, ağırlıklı olarak büyük ölçekli yazılım geliştirmede yaygın olan konuları içerirler: Konfigürasyon Yönetimi Kalite Güvence Sınama/Doğrulama ..

Faydaları -1 Yazılım mühendisliği uygulamalarının tanımlı olmasına katkıda bulunur ve böylece ürün kalitesinin artmasını sağlarlar. Yazılım üreticisi ve geliştiricisi arasında ortak bir terminoloji oluştururlar, Ürünün değerlendirilmesi için objektif kriterler sağlarlar, Güvenilirlik gibi kavramların tanımlanması için yöntemler sunarlar.

Faydaları -2 Standartların uygulanması, bir işin itina ve sorumluluk ile yapıldığına dair bir gösterge oluşturur. Yazılım Mühendisliği standartları, hem yazılım geliştiricisi hem de alıcısı için yararlar sağlar ve yazılım mühendisliği disiplininin gelişimini destekler.

Kaynaklar Uluslar arası Bilişim standartları için, International Organization for Standartization (ISO), International Electrtechnical Commission (IEC) ve International Telecommunications Union çalışmalar yapmaktadır. IEEE Computer Society Software Engineering Standartları Komitesi, standart geliştirme çalışmaları kapsamında, geliştirilmiş standartlardan yararlanmıştır.

IEEE Yazılım Müh. Standartları 1990’lı yıllarda başlayan bir çalışma ile varolan standartların birleştirilmesi ve standartlar arasında seçimin kolaylaştırılması amaçlanmıştır. 2000 yılında yayınlanan standartlar kataloğu, 3 temel organizasyon kriteri etrafında şekillenmiştir:

IEEE Standartların Yapısı -1 Normative düzeyler: Standartlar, farklı kullanıcılar için farklı ayrıntı düzeyinde yol gösterici olmalıdır. Terminoloji, genel kurallar,ilkeler, standartlar vb. Yazılım Mühendisliği Amaçları: Standartlar, 4 temel konuyu hedefler: Müşteri, süreç, ürün ve kaynak. Sf.80’deki soyut yazılım mühendisliği modelini esas alır.

IEEE Standartların Yapısı -2 Diğer disiplinlerle olan ilişkiler: Standartlar, kalite yönetimi, proje yönetimi vb. sistem mühendisliği disiplinleriyle bağlantılıdır. Bu alanlardaki standartları benimseyerek, aynı konuların yeniden tanımlanmasını önler.

IEEE/IEC 12207 Standartı -1/2 Yazılım için tüm yaşam döngüsünü içeren bir çerçeve oluşturur ve bu yazılım süreçlerinin, organizasyonel boyutunu hem teknik bakış açısından hem de kurumun iş(business) bakış açısından ele alır.

IEEE/IEC 12207 Standartı -2/2 Prosedür düzeyinde değil, süreç düzeyinde tanımlanmıştır. Bir prosedürün adım adım tanımlanması yerine, süreç boyunca gerçekleştirilmesi gereken sorumlulukları tanımlar. 3 Kategori tanımlanmıştır: Primary processes Supporting processes Organizational Processes

IEEE/EIA 12207 Standartı -1/6 IEEE/EIA 12207, Software Life Cycle Processes, IEEE Standartlar kataloglarındaki tüm müşteri ve süreç standartlarını kapsar. 1995 ISO/IEC standartının uyarlanmasından oluşur.

IEEE/EIA 12207 Standartı – 2/6 IEEE/EIA 12207 standartı; Yazılımın geliştirilmesi, temin edilmesi,çalıştırılması, Bu fonksiyonların kalite güvence, konfigürasyon yönetimi, doğrulama, sınama vb. ile desteklenmesi, Kuruluşun süreçleri ve personelinin yönetilmesi, Bir yazılım ürününün yaşam döngüsü boyunca taraflar (kullanıcılar ve geliştiriciler) arasındaki anlayışın geliştirilmesi, için kullanılabilir.

IEEE/EIA 12207 Standartı yazılım yaşam döngüsü boyunca gerçekleştirilebilecek aktiviteleri 5 temel süreç, 8 destekleyen süreç ve 4 kurumsal süreç olarak gruplar.

Yaşam Döngüsü Destek Süreçleri – 3/6 Bir destek süreci, bir başka süreci, sürecin bir parçası olarak ancak ayrı bir amaç ile destekler ve yazılım projesinin başarı ve kalitesini artırır. 8 destek süreci tanımlanmıştır.

Destek Süreçleri – 4/6 Dökümantasyon Konfigürasyon yönetimi Kalite güvence Doğrulama Sınama Review süreçleri Kontrol(Audit) süreçleri Problem çözme süreçleri

Kurumsal Yaşam Döngüsü Süreçleri 5/6 Bir kuruluş tarafından altyapıyı oluşturmak ve daha sonra sürekliliği sağlamak için kullanılır. Yönetim süreçleri Altyapı(infrastructure) süreçleri İyileştirme süreçleri Eğitim süreçleri