GÜNLÜK. Günlük Nedir? Düzenli biçimde yazılan, tarih atılan günlük notlardır. Bir bakıma günü gününe tutulmuş anılardır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
=>PARAGRAFTA ANLAM<=
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
Bugün... Küçük güzelliklerin günü olsun...
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Günlük Betsi Levi 11-c.
6.SINIF KİMYA Ünite:1 MADDENİN MADDENİN TANECİK TANECİK YAPISI YAPISI.
Dil ve Anlatım Performans Ödevi Ela Başaran Gülden Karademir
ANI Öykü Özfırat 11D.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Maddenin tanecikli yapısı
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
YAPI(PLAN).
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
TÜRKÇE / Düzyazı Türleri ( Eleştiri - Deneme - Söyleşi )
Mutlu bir çocuk yetiştirmek için…
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
FİİL (EYLEM).
Doğal afetler birden meydana gelip büyük can ve mal kayıplarına neden olduğu için, yazılı ve sözlü olarak sanatçılara konu olmuştur.
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
Tavşanlar ülkesinde o gün okullar açılıyormuş
Bugün küçük mucizelerin günü olsun..
Bugün küçük mucizelerin günü olsun..
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Gezi Yazısı-Anı)
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
SUNUM TEKNİKLERİ.
1 STRES YÖNETİMİ Fahrettin DEMİR Kurumsal ve Kişisel Gelişim Danışmanı
Kalbinizin Sesini Dinleyin. Bu öykü, çiftlikten çiftliğe, yarıştan yarışa koşarak atları terbiye etmeye çalışan gezgin bir at terbiyecisinin genç oğlunun.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sevgili Öğrencilerim Yoğun bir çalışma sonrasında İyi bir tatili hakkettiğinize inanıyorum.Yine de tatilinizde Kitap okumayı ve konu tekrarları yapmayı.
Bayram sabahları, erken kalkmalar, camilerde yer kapma telaşı, camilerde yer kapma telaşı,
SINIF YÖNETİMİ.
Kişisel gelişim, çocuğun kendi kendine yemek yeme, giyinme, giysilerini çıkarma, tuvalete gitme, tuvalet temizliği yapma, yıkanma vb. öz bakım becerilerini.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
“Şikayetname” Elif Keskin. Hiç olmazsa eskiden,arada bir uğrar, Hal,hatır sorarlardı, Hani yasak savmak kabilinden diyelim, Senden sonra evin yolunu unuttu.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
Kendini tanıma,insanın psikolojik ve fiziksel açıdan kendinde olanları bilmesi,kendinde olanların farkında olması ve bunları doğru değerlendirilmesiyle.
YALIN YÖNETİM YALIN SAĞLIK.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
SUNUM TEKNİKLERİ.
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Kendini Anlatma Teknikleri
Türk Edebiyatında Anı Ve Anı Türünde Yazılan Önemli Eser Ve Yazarları * * * *
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SOHBET (SÖYLEŞİ) Bir yazarın, kişisel görüş ve düşüncelerini fazla derinleştirmeden, okuyucusuyla konuşuyormuş gibi içten bir hava içinde yazdığı yazılara.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
HAZIRLAYAN BETÜLAY ÖZMEN BETÜLAY ÖZMEN 10/İ 10/İ ANLATIM TÜRLERİ ANLATIM TÜRLERİ DİL VE ANLATIM PROJE ÖDEVİ DİL VE ANLATIM PROJE ÖDEVİ 1.
SUNUM TEKNİKLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
SOHBET (SÖYLEŞI). SOHBET NEDIR?
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

GÜNLÜK

Günlük Nedir? Düzenli biçimde yazılan, tarih atılan günlük notlardır. Bir bakıma günü gününe tutulmuş anılardır.

Günlük, bireylerin kendi kendisiyle alçak sesle konuşmasından, iç dökme ihtiyacından doğmuştur.

Niçin Günlük Yazılır?

Yaşam içinde görülen, duyulan, işitilen ilginç olayları, izlenimleri kalıcı kılmak amacıyla günlük yazılır. Günlük tutmak, öğrenciler için yazma becerilerini geliştirmek ya da pratik yapmak için mükemmel bir yoldur.

Günlük yazmaya alışkın bir öğrenciden gelecekte büyük bir şair, yazar doğabilir. Günlükler, yarının usta kalemlerini yetiştiren en yararlı kompozisyon türlerinden sayılır.

Nasıl Yazılır?

TTarih atılır. KKonuşma diline yakın bir anlatım kullanılır. AAnlatımların, söyleşi diliyle yalın, açık, içten, kişisel bir özgünlük taşıması gerekir. GGenellikle tek paragraftan oluşur.

Ne sağlar?

 Günlük yaşantının değerlendirilmesini sağlar. YYazanın kişiliğini, ruhsal yapısını, görüşlerini ortaya koyar. GGeçmişe ışık tutar. BBiyografi yazarlarına kaynaklık eder. HHem öğretmene hem de öğrenciye geri bildirim sağlar.

Günlük Örneği22 Ekim 2006 Çocuktum, bayram vardı...Yarın bayram... İçimde, çocukluğumun bayram sevinci yok, o da eskilerde kalmış… Peki ama şimdi ne oldu? Sadece büyüdük mü? Yoksa, büyüdüğünü sanan meşgul çocuklar mıyız? Özledim ben o bayramları...İlk, babamın elini öpmeyi özledim, şimdi uzaklarda...Erkekler bayram namazından çıkmadan, tüm mahalle kadınlarının cümbür cemaat kapıların önlerini telaşla süpürüp yıkamalarını... O pırıl pırıl çocukluk hâllerimizle,tüm mahalleyi dolaşıp, el öpmeleri...Kimi arkadaşlarımın ellerinde şeffaf şeker torbaları ile tütün, limon, lavanta kolonyalarının karışımıyla bezenmiş buram buram kokuları...Ve… ben hiç şeker torbası taşımamıştım o zamanlar,ne bileyim, utanırdım.O masum utanmaları özledim...Büyüklerin, çocuklara verdiği üçgen katlanmış mendilleri...

Başucumda sakladığım yeni ayakkabılarımı.. Mail yoluyla değil de, postacının getirdiği bayram kartlarını…Ziyaretlerle dolup taşan evimizi…Ama en çok elini ilk olarak öptüğüm babamı...Masum ve utangaç çocukluğumu…Ve yarın benim çocuklarım öpecekler elimi…Ben büyümüşüm ya da büyüdüğümü sanan meşgul bir çocuğum hâlâ...Ve yarın, küçük bir mutluluk, büyük bir burukluk sebebini bilmediğim…Gözümde, şaşkın birkaç damla gözyaşı...