ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİ HAZIRLAYAN ESMANUR ÖNER REHBERLİK SERVİSİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Anne baba tutumları.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ŞÜKRÜ NAİLİPAŞA İLKOKULU
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
“AİLE EĞİTİMİ” HOŞGELDİNİZ.
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
HOŞ GELDİNİZ TÜLAY ÇETİN BAHAR AKBAŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklarımız İçin Düşünün
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
AİLE TUTUMLARI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ

“ Siz gül fidanı yetiştiren, her türlü hürmete layık bahçıvansınız “ Siz gül fidanı yetiştiren, her türlü hürmete layık bahçıvansınız. Olumlu çocuk yetiştirmenin ilk şartı, olumlu anne-babadır. Hiç birimiz mükemmel değiliz o zaman onlardan mükemmel olmalarını bekleyemeyiz.”

ÇOCUKLA İLETİŞİM En güzel iletişim dili sevgidir. Sevginin ilk görevi dinlemektir. Aşağılamak, suçlamak yerine onu dinleyin, ona “sen dinlemeye değersin” deyin.

Çocuğu Dinlediğinizde; Derdini, sorununu (huysuzluk, saldırganlıkla değil) konuşarak anlatır. Konuşma yeteneği, kelime haznesi gelişir.

DAVRANIŞLARINIZDA; AŞIRI KORUMA: Başkalarına bağımlı, kendine güveni olmayan. AŞIRI HOŞGÖRÜ: Çocuğu bencil yapar, çocuk kendisine hizmet edilmesini ister. AŞIRI BASKI: Nazik, dürüst, davranabilir ama çekingen ve aşırı hassas olur.

ÇOCUKLA İLETİŞİMİZDE Yüzünüz ona dönük olsun. Söylediklerini başınızla tekrar edin . Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin.

AŞIRI İLGİ: Kabiliyetlerinin ortaya çıkmasını engeller. SÜREKLİ KONTROL: Çocukta aileden ayrıldığında başına kötü bir şey gelecek düşüncesini oluşturur. ELEŞTİRME: Diğer insanlarla iletişiminde çocuğu zorlar.

NASIL DAVRANMALIYIZ ! Davranışlarını takdir edin, takdir edilen çocuk; - Kendini önemli hisseder. - İtaatkâr ve üretken olur - Takdiri çocuğa değil davranışına yapın. Onlara inanın. - İnsanlara inanırsanız olanaksızı başarırsınız. - Davranışlarınızda denetleyici tahdit edici, küsüp iletişimi kesici şeklinde davranırsanız, çocuk ya isyankar olur yada boyun eğer.

Ona zaman ayırın, pahalı oyuncaklardan iyidir. Davranışlarını,girişimlerini destekleyin, onaylayın, onaylamanın bir türü “gülümsemedir” Sevgi dolu bir ortam onun kendine olan güven ve saygısını arttırır. Ona güvendiğinizi gösterin, kendine güvenen çocuk davranışlarında da istekli olur

ÇOCUĞUNUZU ELDE EDİN; Kabul ederek, değer vererek, onu elde edersiniz. Ona değer verirseniz; sizi sever ve destekler. Onu olduğu gibi kabul ederseniz; davranışlarını değiştirme gücü verirsiniz. Çünkü ”hiç kimse bir diğerini yeniden biçimlendirme kudretine sahip değildir.

Çocuğunuzu olduğu gibi kabul edin Çocuğunuzu olduğu gibi kabul edin. “takdir alırsan oğlum olursun” “şımarıklık yapma yoksa annen olmam” gibi yanlış davranışlara girmeyin.

HER ÇOCUK ÜZERİNDE GÖRÜNMEZ BİR LEVHA TAŞIR Çocuğunuzun ayağına taş batmış ve ağlıyorsa “sus bakalım erkek adam ağlamaz” yada ağlamalarına aldırış etmeme; “senin varlığını kabul etmiyorum” anlamına gelir. Ve söylediklerine aldırış etmeyen, fikrini belirttiğinde eleştirilen çocuk içine kapanıp, güvensiz, huysuz ve saldırgan olur. “Ben önemliyim” “Ben değerliyim” “Beni kabul edin”

ÇOCUĞUN DUYGULARINI ANLAMAYA ÇALIŞIN - Ne düşünüyorsun, nasıl hissediyorsun gibi sorularla anlamaya çalışın. - Korku ve endişelerine saygı duyun. - Kıyaslama yapmayın. - Sosyal ortamda bulunması için cesaretlendirin. - Varlığını önemseyin

- Sık sık sevdiğinizi söyleyin - Aile içinde vazgeçilmez bir kişi olduğunun altını çizin - Nasihatlerinizi önce kendi davranışlarınızda gösterin.

- Ona verdiğiniz sözleri mutlaka yerine getirin - Onun yaşına uygun davranışlar göstermeye çalışın.

Çocuğunuza hayatın bir yardımlaşma olduğunu öğretin.

Çocukları, bir iş yapmış olmak ve adam yerine konmak kadar memnun eden bir şey yoktur.

EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ

OKUL BAŞARISI NELERE BAĞLI Uygun ders çalışma yöntemlerini kullanmasına Öğrencinin kendine olan güvenine Evde öğrenci için oluşturulan ortama Anne baba tutumlarına Okul ortamına Öğrencinin kapasitesine vb……..

DERS ÇALIŞMAYI NİYE BİLMİYORLAR? Ders çalışma alışkanlığı sonradan öğrenilen bir beceridir. Bundan önce ders çalışma saati diye bir şey yokken birden bire canını sıkan bir saatle karşı karşıya Buna alışması uzun ve sabır isteyen bir süredir

BİZLER NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ? Kendi başlarına yemek yemeği öğretirken gösterdiğimiz sabrı göstermemiz gerekiyor Dikkat süreleri çok kısadır ,aralıkla çalışma alışkanlığı öğretmeliyiz Birkaç yıl ders çalışırken yanına oturmalı ve ders çalışma şeklini ona öğretmeliyiz Yavaş yavaş yanlarından ayrılıp kendi başlarına ders çalışmaya teşvik etmeliyiz.

BİZLER NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ? Yanına oturduğumuz saatlerde bunu bir savaşa dönüştürmemeliyiz Ders çalışmaktan keyif almalı ki bir daha ders çalışmak istesin Çok kötü bir çalışma yapmış olsa bile önce iyi ve güzel yaptıklarını takdir etmeli ondan sonra yanlışlarını düzeltmesine yardım etmeliyiz.

BİZLER NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ? Her çocuğun birbirinden farklı olduğunu unutmayıp, çocuğumuzu başka çocuklarla kıyaslamamamız gerekir. Unutmayalım ki bir gün çocuğumuzda bizi başka anne ve babalarla kıyaslayabilir.

ÇOCUKTA GÜVEN ÇALIŞMASI Çocuğun kendine olan güveni eğitim başarısının ANAHTARIDIR Anne baba olarak bu güveni sağlayıcı çalışmalarda bulunmamız gerekiyor

ANNE BABA OLARAK BİZLER NE YAPMALIYIZ? ÖĞRETMEN DEĞİL ANNE BABA OLMALIYIZ! AMA NASIL? Okulla birlikte anne babalık işlevi artık yerini öğretmenlik işlevine bırakır.

ÇOCUKTA GÜVEN ÇALIŞMASI Anne baba olarak çocuğumuzun kendine olan güvenini kazanması için neler yapıyoruz? “seni tembel” “ne kadar salaksın bir işi yapamıyorsun” “beceriksizliğinden bıktım,bir işi de düzgün yapsan şaşırırım” vb…. Acaba dediklerinizi ne kadar ciddiye alıyorlar?

ÇOCUKTA GÜVEN ÇALIŞMASI Çocuklarınızı gün içinde kaç defa takdir ediyorsunuz veya kaç defa yaptığı yanlışı yüzünden uyarıyorsunuz? Ne olursa olsun takdirlerimiz uyarılarımızdan fazla olursa çocuğumuzun kendine güveni o kadar artar

ÇOCUKTA GÜVEN ÇALIŞMASI Çocuğumuza hiç mi uyarıda bulunmayacağız? Uygun iletişim yöntemlerini kullanarak Yapmaması gereken davranışı değil “Çöplerini yere atma” Yapması gerekeni söylemeliyiz “Çöplerini çöp kutusuna atar mısın?”

UYGUN İLETİŞİM YÖNTEMİ NEDİR? Çocuğumuz yargılamadan,eleştirmeden, suçlamadan akıl vermeden dinleyebilmek Kendi duygularımızı ve düşüncelerimizi uygun bir dille ifade edebilmek “Kirli çamaşırlarını kirli sepetine atmamışsın.buna kızıyorum çünkü yine ben odandan toplamak zorunda kalıyorum ve yoruluyorum

EVDE UYGUN ORTAMI OLUŞTURMAK Varsa ders çalışması için bir odanın oluşturması Yoksa ders çalışma esnasında kullanacağı masaya farklı bir örtü örtmek Mümkünse hep aynı ders çalışma saatinde derse oturmasını sağlamak O ders çalışırken evde televizyon veya radyonun açık olmaması

EVDE UYGUN ORTAMI OLUŞTURMAK Ders, Oyun ve Televizyon saatleri için uygun bir programlama yapılması Hafta içi misafir kabul etmemeli veya bizler misafirliğe gitmemeliyiz.

Çocuğunuz için iyi bir şey yaptınız. Onun için zaman ayırdınız.