SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

ELEKTRONİĞE GİRİŞ LABORATUVARI /BAHAR DÖNEMİ
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
Bağıl Değerlendirme Sistemi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
METAL TEKNOLOJİSİ ALANI
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI. HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI PROGRAMIN ANA HEDEFLERİ  Hekimlik uygulamalarında temel becerileri kazandırmak  Öğretim üyesi.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
BBY 252 Araştırma Yöntemleri 2016 Bahar Ders Hakkında Bilgi.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Çalışmanın adı Yazarlar (sunum yapan kişi belirtilmeli) Kurum.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
Yapısal Sorgulama Dili SQL Hafta 6 Ders Notu
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI MODÜLÜ UYGULAMA DEĞERLENDİRME GRAFİKLERİ
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
ORYANTASYON PROGRAMIMIZA HOŞ GELDİNİZ.
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
Sunum transkripti:

SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr. İsmet EŞER Ölçme Değer. Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Fahriye VATAN Ders Sekreteri Arş. Gör. Nilay ORKUN Arş. Gör. Huri ÖZTÜRK 2016-2017 ÖĞRETİM YILI

MODÜLLER 1. MODÜL: TOPLUM,İNSAN, ÇEVRE 2. MODÜL: BULAŞICI HASTALIKLAR 3. MODÜL: HASTA VE HASTANE ORTAMI-1 4. MODÜL:HASTA VE HASTANE ORTAMI- 2 5. MODÜL: SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK 2 UYGULAMASI

TOPLUM,İNSAN, ÇEVRE KOORDİNATÖR: PROF. DR. AYNUR UYSAL TORAMAN ÖLÇME DEĞ. SOR: ÖĞR. GÖR. ZUHAL EMLEK SERT ÖĞR. GÖR. ASLI KALKIM SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. ESİN ATEŞ ARŞ. GÖR. EBRU KONAL

BULAŞICI HASTALIKLAR KOORDİNATÖR: PROF. DR. ÜLKÜ GÜNEŞ ÖLÇME DEĞ. SOR: DOÇ. DR. ESRA OKSEL SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. LEYLA BARAN ARŞ. GÖR. GÜL GÜNEŞ ÇELİK

HASTA VE HASTANE ORTAMI-1 KOORDİNATÖR: DOÇ. DR. DİLEK SARI ÖLÇME DEĞ. SOR: YARD. DOÇ. DR. ZEYNEP DAŞİKAN SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. HÜLYA YILMAZ ARŞ. GÖR. AHMET EROL

HASTA VE HASTANE ORTAMI 2 KOORDİNATÖR: PROF. DR. LEYLA KHORSHID ÖLÇME DEĞ. SOR: YARD. DOÇ. DR. NAZMİYE ÇIRAY GÜNDÜZOĞLU SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. ELİF GÜNAY İSMAİLOĞLU ARŞ. GÖR. EBRU BAYSAL ARŞ. GÖR. MÜCAHİDE GÖKÇEN

HEMŞİRELİK VE SAĞLIK II UYGULAMASI KOORDİNATÖR: DOÇ. DR. MELEK ARDAHAN DOÇ. DR. ŞEBNEM ÇINAR YÜCEL ÖLÇME DEĞ. SOR: DOÇ. DR. ŞAFAK DAĞHAN YARD. DOÇ. DR. GÜLENGÜL MERMER SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. DR. RENGİNAR ÖZTÜRK ARŞ. GÖR. HANDAN ÖZDEMİR ARŞ. GÖR. GAMZE GÖKE ARSLAN ARŞ. GÖR. SEVCAN TOPÇU

2016-2017 ÖĞRETİM YILI SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ BAŞARI DURUMLARI

SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI:269 FİNAL SINAVINA GİREN ÖĞRENCİ SAYISI: 269 BÜTÜNLEME SINAVINA GİREN ÖĞRENCİ SAYISI: 17 KALAN ÖĞRENCİ SAYISI: 5 ( 2 ÖĞRENCİ UYGULAMADAN, 3 ÖĞRENCİ FİNAL SINAVINDAN BAŞARISIZ OLDU)

Dokuzlu Sistemde Öğrenci Başarı Durumları FİNAL SINAVI 07.06.2017 TARİHİNDE YAPILDI. SONUÇLAR 08.06.2017 TARİHİNDE AÇIKLANDI. BÜTÜNLEME SINAVI 16.06.2017 TARİHİNDE YAPILDI. SONUÇLAR 19.06.2017 TARİHİNDE AÇIKLANDI.

HEMŞİRELİK VE SAĞLIK II DERSİ İÇİNDE YER ALAN MODÜLLERE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Konu İçerikleri Bakımından Öğrenci Görüşleri

Dersin İşlenişi Biçimi Bakımından Öğrenci Görüşleri

Konuların Sunumuna ilişkin Öğrencilerin Görüşleri

Materyal Kullanma ve Hedefe Ulaşma Durumuna ilişkin Öğrenci Görüşleri

Sınava İlişkin Öğrenci Görüşleri

Laboratuarın Fizik Ortam, Öğrenci Sayısı, Teorik Bilgi Uyumu ve Malzeme Yeterliği

Laboratuarın süresi, Öğretim elemanı Hazırlığı ve İletişimi

Öğrenciye Fırsat verme, beceri kazandırma ve Geribildirim

%9.29 %1.48 %33.08 %1.11 %29.73   AA BA BB CB CC DC Dokuzlu Sistemde Öğrenci Başarı Durumları 4 25 89 80 68 3

I. Modül Öneriler Sosyoloji dersini kendi hocalarımız verebilir. Derse giren hoca öğrencilere karşı çok ilgisizdi ( n= 30). Sınavda derste ağırlık verilen ve önemli denilen yerler çok az sorulurken slaytlarda detaylandırmadan geçilen noktalar soruluyor. Bir tane bile sağlık ölçütlerinden ezberlediğimiz formüller yoktu ( n= 1). Sosyoloji dersi hiç verimli değildi (n= 7). Veriler slaytta güncel olursa daha iyi olur. 2003-2008 ağırlıklı veriler var (n= 1). Sosyoloji dersinin notları elimize gelmedi ve gelen hoca hiç güzel anlatmadı ve slaytları bitiremedi. Sınav için son güne kadar ders vardı. Bu açıdan sınava çalışmada yeterli süre yoktu (n= 2). Sadece slaytla bu işler olmuyor hocam. Kariyer ve bilginize saygı duyarak söylüyorum (n= 1).

I. Modül Öneriler Sosyoloji dersine gelen hoca bence seneye 2.sınıflara gelmesin. Çünkü hiç güzel anlatamıyor sadece slayttan okuyor ve bize slaytları nasıl hazırlamamız gerektiği öğretiliyor ama öğretmenler dikkat etmiyor (n= 1). Konuların sıkıcı ve yoğun olmasından dolayı motivasyon düşüklüğü yaşanıyor. Bunu engellemek pek mümkün olmasa da bazı bilindik konuların hızlı geçilmesi biraz iyi olabilir (n= 3). Modül değerlendirme formlarının sınavdan önce veya sınav sırasında hızlıca toplanması gerçekçi bir değerlendirme sağlamıyor (n= 1). Derslerin biraz daha geç başlaması ve antropoloji/sosyoloji derslerinin üzerinde daha az durulması (n=5).

I. Modül Öneriler Modülde hep hemşirenin görevini aşan konular mevcut. Bakım verme, enjeksiyon gibi asıl görevlerimizi bilmezken bir yerin en ücra köşesine atanıp oradaki su kirliliği sorununa el atmayı öğrenmek saçma. 2.dönemde stajların sadece gözlemle ilerlemesi yanlış olur çünkü pratik yapmadan teorikte bilmek bizim mesleğimizde pek kabul olur bir durum değil. Umarım pratiğe önem verilir (n= 1). Modüle verilen süre çok az, yoğun bir modül bitirildi. Konular çok çabuk geçildi. Soru sayısı çok fazla (n= 20). Slaytlar gereksiz uzun (n= 3). Okul açılalı 3 hafta oldu ama 3. Ayda gibiyiz, okul ilk defa beni yordu. Modülde çok gereksiz ayrıntı, bizi ilgilendirmeyen konu var. Zaman çok dar, konu çok, ben yoruldum (n= 1). Sınavın 17:00’ da başlaması çok yorucu, sabah saatlerinde olmasını istiyorum (n= 1).

I. Modül Öneriler Laboratuar Değerlendirme Öğrenci Geri Bildirimleri Laboratuar çok kalabalıktı (n= 25). Hocalar konuları çok hızlı anlatıp biran önce gitmek istiyor gibiler. Hocalar biraz daha yavaş anlatabilir (n= 2). Aile Hemşireliği Süreci demostrasyonu ve kartların bilgilendirilmesine daha fazla zaman ayrılmalı (n= 1).

II. Modül Öneriler Geri Bildirim Kişi Sayısı Ders süresi içeriğe göre çok kısa 7 Kişi İçerikte gereksiz bilgiler fazla 3 Kişi Hocalar sadece slayttan okuyor 2 Kişi Yetersiz ders süresi, verimsiz ders 1 Kişi Dersler çok yoğundu. 1. Sınıfta iletişime, yaşam boyu öğrenmeye o kadar ders saati ayırdınız da parazitoloji gibi bir derse daha geniş ders saati vermediniz? Konular karışık ilerledi, birbirini tamamlar nitelikte değildi. Genel parazitoloji daha geniş zamanda işlenmeliydi.

II. Modül Öneriler Geri Bildirim Laboratuvar yapılmadı. 6 Kişi Kişi Sayısı Laboratuvar yapılmadı. 6 Kişi Laboratuvar ortamı kullanılarak daha uzun süre zarfında öğrenerek geçmesi gereken bir modül olmalıydı. Ezberledim ve sınav sonrası muhtemelen unutacağım. 1 Kişi Mikroskobik incelemelerin derslerde olmasının faydalı olacağını düşünüyorum. Uygun şartlar laboratuvar için sağlanmamıştır. Laboratuvar dersleri yerine teorik dersler işlendi. NOT: Bu yıl Bulaşıcı Hastalıklar Modülü’nde toplamda 1 saat bulunan parazitoloji dersinin laboratuvar dersi işlenmemiştir. Nedeni; Kültür Sanat Amfisinde parazitoloji dersinin son saatlerinde yaşanan elektrik sistemleri problemi nedeniyle laboratuvar dersi yerine kaybedilen zamanı telafi etmek adına teori dersi işlenmiştir.

III. Modül Geri Bildirim Gebe maketlerin kullanılması daha faydalı olurdu Obstetri konusu modülün ortasında işlenmeliydi Az zamanda çok fazla bilgi yüklemesi var Entegre sistem çok fazla teorik bilgiye dayanıyor Son işlenen konular daha fazla ders saati içinde işlenmeli İlk işlenen konulara bu kadar zaman harcanmamalı En ağır konular son zamanlara bırakılıp laboratuvar yapılması verimli olmadı

IV. Modül Geri Bildirim Derslerin kısa sürede işlenmesi, vizenin 2 haftada yapılması verimli olmuyor (1). Konular çok soyut kalıyor (1). Konular fazla detaylı anlatıldı, gereksiz ayrıntılar vardı (2). Konular çok kısa sürede işlendi (1). Konular çok karmaşık ve zordu (1). Konular 2. Sınıf için zordu (2). Hocalarımızın iletişimi çok iyiydi (1). Laboratuvar süresi ve konu anlatımları daha fazla olmalıydı (2). Laboratuvarlarda zaman kısıtlılığı ve öğrenci fazlalığı nedeniyle fazla uygulama yapamadık (1). Laboratuvarlar dersten sonra olursa bilgilerimiz daha iyi pekişir (1).

TEŞEKKÜRLER