SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr. İsmet EŞER Ölçme Değer. Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Fahriye VATAN Ders Sekreteri Arş. Gör. Nilay ORKUN Arş. Gör. Huri ÖZTÜRK 2016-2017 ÖĞRETİM YILI
MODÜLLER 1. MODÜL: TOPLUM,İNSAN, ÇEVRE 2. MODÜL: BULAŞICI HASTALIKLAR 3. MODÜL: HASTA VE HASTANE ORTAMI-1 4. MODÜL:HASTA VE HASTANE ORTAMI- 2 5. MODÜL: SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK 2 UYGULAMASI
TOPLUM,İNSAN, ÇEVRE KOORDİNATÖR: PROF. DR. AYNUR UYSAL TORAMAN ÖLÇME DEĞ. SOR: ÖĞR. GÖR. ZUHAL EMLEK SERT ÖĞR. GÖR. ASLI KALKIM SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. ESİN ATEŞ ARŞ. GÖR. EBRU KONAL
BULAŞICI HASTALIKLAR KOORDİNATÖR: PROF. DR. ÜLKÜ GÜNEŞ ÖLÇME DEĞ. SOR: DOÇ. DR. ESRA OKSEL SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. LEYLA BARAN ARŞ. GÖR. GÜL GÜNEŞ ÇELİK
HASTA VE HASTANE ORTAMI-1 KOORDİNATÖR: DOÇ. DR. DİLEK SARI ÖLÇME DEĞ. SOR: YARD. DOÇ. DR. ZEYNEP DAŞİKAN SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. HÜLYA YILMAZ ARŞ. GÖR. AHMET EROL
HASTA VE HASTANE ORTAMI 2 KOORDİNATÖR: PROF. DR. LEYLA KHORSHID ÖLÇME DEĞ. SOR: YARD. DOÇ. DR. NAZMİYE ÇIRAY GÜNDÜZOĞLU SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. ELİF GÜNAY İSMAİLOĞLU ARŞ. GÖR. EBRU BAYSAL ARŞ. GÖR. MÜCAHİDE GÖKÇEN
HEMŞİRELİK VE SAĞLIK II UYGULAMASI KOORDİNATÖR: DOÇ. DR. MELEK ARDAHAN DOÇ. DR. ŞEBNEM ÇINAR YÜCEL ÖLÇME DEĞ. SOR: DOÇ. DR. ŞAFAK DAĞHAN YARD. DOÇ. DR. GÜLENGÜL MERMER SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. DR. RENGİNAR ÖZTÜRK ARŞ. GÖR. HANDAN ÖZDEMİR ARŞ. GÖR. GAMZE GÖKE ARSLAN ARŞ. GÖR. SEVCAN TOPÇU
2016-2017 ÖĞRETİM YILI SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ BAŞARI DURUMLARI
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI:269 FİNAL SINAVINA GİREN ÖĞRENCİ SAYISI: 269 BÜTÜNLEME SINAVINA GİREN ÖĞRENCİ SAYISI: 17 KALAN ÖĞRENCİ SAYISI: 5 ( 2 ÖĞRENCİ UYGULAMADAN, 3 ÖĞRENCİ FİNAL SINAVINDAN BAŞARISIZ OLDU)
Dokuzlu Sistemde Öğrenci Başarı Durumları FİNAL SINAVI 07.06.2017 TARİHİNDE YAPILDI. SONUÇLAR 08.06.2017 TARİHİNDE AÇIKLANDI. BÜTÜNLEME SINAVI 16.06.2017 TARİHİNDE YAPILDI. SONUÇLAR 19.06.2017 TARİHİNDE AÇIKLANDI.
HEMŞİRELİK VE SAĞLIK II DERSİ İÇİNDE YER ALAN MODÜLLERE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Konu İçerikleri Bakımından Öğrenci Görüşleri
Dersin İşlenişi Biçimi Bakımından Öğrenci Görüşleri
Konuların Sunumuna ilişkin Öğrencilerin Görüşleri
Materyal Kullanma ve Hedefe Ulaşma Durumuna ilişkin Öğrenci Görüşleri
Sınava İlişkin Öğrenci Görüşleri
Laboratuarın Fizik Ortam, Öğrenci Sayısı, Teorik Bilgi Uyumu ve Malzeme Yeterliği
Laboratuarın süresi, Öğretim elemanı Hazırlığı ve İletişimi
Öğrenciye Fırsat verme, beceri kazandırma ve Geribildirim
%9.29 %1.48 %33.08 %1.11 %29.73 AA BA BB CB CC DC Dokuzlu Sistemde Öğrenci Başarı Durumları 4 25 89 80 68 3
I. Modül Öneriler Sosyoloji dersini kendi hocalarımız verebilir. Derse giren hoca öğrencilere karşı çok ilgisizdi ( n= 30). Sınavda derste ağırlık verilen ve önemli denilen yerler çok az sorulurken slaytlarda detaylandırmadan geçilen noktalar soruluyor. Bir tane bile sağlık ölçütlerinden ezberlediğimiz formüller yoktu ( n= 1). Sosyoloji dersi hiç verimli değildi (n= 7). Veriler slaytta güncel olursa daha iyi olur. 2003-2008 ağırlıklı veriler var (n= 1). Sosyoloji dersinin notları elimize gelmedi ve gelen hoca hiç güzel anlatmadı ve slaytları bitiremedi. Sınav için son güne kadar ders vardı. Bu açıdan sınava çalışmada yeterli süre yoktu (n= 2). Sadece slaytla bu işler olmuyor hocam. Kariyer ve bilginize saygı duyarak söylüyorum (n= 1).
I. Modül Öneriler Sosyoloji dersine gelen hoca bence seneye 2.sınıflara gelmesin. Çünkü hiç güzel anlatamıyor sadece slayttan okuyor ve bize slaytları nasıl hazırlamamız gerektiği öğretiliyor ama öğretmenler dikkat etmiyor (n= 1). Konuların sıkıcı ve yoğun olmasından dolayı motivasyon düşüklüğü yaşanıyor. Bunu engellemek pek mümkün olmasa da bazı bilindik konuların hızlı geçilmesi biraz iyi olabilir (n= 3). Modül değerlendirme formlarının sınavdan önce veya sınav sırasında hızlıca toplanması gerçekçi bir değerlendirme sağlamıyor (n= 1). Derslerin biraz daha geç başlaması ve antropoloji/sosyoloji derslerinin üzerinde daha az durulması (n=5).
I. Modül Öneriler Modülde hep hemşirenin görevini aşan konular mevcut. Bakım verme, enjeksiyon gibi asıl görevlerimizi bilmezken bir yerin en ücra köşesine atanıp oradaki su kirliliği sorununa el atmayı öğrenmek saçma. 2.dönemde stajların sadece gözlemle ilerlemesi yanlış olur çünkü pratik yapmadan teorikte bilmek bizim mesleğimizde pek kabul olur bir durum değil. Umarım pratiğe önem verilir (n= 1). Modüle verilen süre çok az, yoğun bir modül bitirildi. Konular çok çabuk geçildi. Soru sayısı çok fazla (n= 20). Slaytlar gereksiz uzun (n= 3). Okul açılalı 3 hafta oldu ama 3. Ayda gibiyiz, okul ilk defa beni yordu. Modülde çok gereksiz ayrıntı, bizi ilgilendirmeyen konu var. Zaman çok dar, konu çok, ben yoruldum (n= 1). Sınavın 17:00’ da başlaması çok yorucu, sabah saatlerinde olmasını istiyorum (n= 1).
I. Modül Öneriler Laboratuar Değerlendirme Öğrenci Geri Bildirimleri Laboratuar çok kalabalıktı (n= 25). Hocalar konuları çok hızlı anlatıp biran önce gitmek istiyor gibiler. Hocalar biraz daha yavaş anlatabilir (n= 2). Aile Hemşireliği Süreci demostrasyonu ve kartların bilgilendirilmesine daha fazla zaman ayrılmalı (n= 1).
II. Modül Öneriler Geri Bildirim Kişi Sayısı Ders süresi içeriğe göre çok kısa 7 Kişi İçerikte gereksiz bilgiler fazla 3 Kişi Hocalar sadece slayttan okuyor 2 Kişi Yetersiz ders süresi, verimsiz ders 1 Kişi Dersler çok yoğundu. 1. Sınıfta iletişime, yaşam boyu öğrenmeye o kadar ders saati ayırdınız da parazitoloji gibi bir derse daha geniş ders saati vermediniz? Konular karışık ilerledi, birbirini tamamlar nitelikte değildi. Genel parazitoloji daha geniş zamanda işlenmeliydi.
II. Modül Öneriler Geri Bildirim Laboratuvar yapılmadı. 6 Kişi Kişi Sayısı Laboratuvar yapılmadı. 6 Kişi Laboratuvar ortamı kullanılarak daha uzun süre zarfında öğrenerek geçmesi gereken bir modül olmalıydı. Ezberledim ve sınav sonrası muhtemelen unutacağım. 1 Kişi Mikroskobik incelemelerin derslerde olmasının faydalı olacağını düşünüyorum. Uygun şartlar laboratuvar için sağlanmamıştır. Laboratuvar dersleri yerine teorik dersler işlendi. NOT: Bu yıl Bulaşıcı Hastalıklar Modülü’nde toplamda 1 saat bulunan parazitoloji dersinin laboratuvar dersi işlenmemiştir. Nedeni; Kültür Sanat Amfisinde parazitoloji dersinin son saatlerinde yaşanan elektrik sistemleri problemi nedeniyle laboratuvar dersi yerine kaybedilen zamanı telafi etmek adına teori dersi işlenmiştir.
III. Modül Geri Bildirim Gebe maketlerin kullanılması daha faydalı olurdu Obstetri konusu modülün ortasında işlenmeliydi Az zamanda çok fazla bilgi yüklemesi var Entegre sistem çok fazla teorik bilgiye dayanıyor Son işlenen konular daha fazla ders saati içinde işlenmeli İlk işlenen konulara bu kadar zaman harcanmamalı En ağır konular son zamanlara bırakılıp laboratuvar yapılması verimli olmadı
IV. Modül Geri Bildirim Derslerin kısa sürede işlenmesi, vizenin 2 haftada yapılması verimli olmuyor (1). Konular çok soyut kalıyor (1). Konular fazla detaylı anlatıldı, gereksiz ayrıntılar vardı (2). Konular çok kısa sürede işlendi (1). Konular çok karmaşık ve zordu (1). Konular 2. Sınıf için zordu (2). Hocalarımızın iletişimi çok iyiydi (1). Laboratuvar süresi ve konu anlatımları daha fazla olmalıydı (2). Laboratuvarlarda zaman kısıtlılığı ve öğrenci fazlalığı nedeniyle fazla uygulama yapamadık (1). Laboratuvarlar dersten sonra olursa bilgilerimiz daha iyi pekişir (1).
TEŞEKKÜRLER