ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Teachertube.com sitesinin ana sayfa görüntüsünu sol taraftaki resimden görebiliyoruz. Teachertube.com slideshare.com ‘a benzer bir sosyal paylaşım sitesidir.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Resimlerin Kullanımı.
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek 3. MODÜL DEĞERLENDİRME RAPORU.
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
SUNAR….
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Değerler Eğitimi Sevgi-Saygı ayında. Bu konuda bir sunu hazırlayınız.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI NENE HATUN İLK VE ORTA OKULU KASIM-ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
DUYURU ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERSİ ARASINAVI
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
AKTS Hesaplaması.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
7th International Congress of Research in Education
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).

Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
BE BEP NEDİR ?.
powerPoint nedir
Dijital Öyküleme
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BU SUNUMDA EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİZ.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU

Materyalimizin hazırlanmasında emeği geçenler: PROJE DANIŞMANLARI Yrd Materyalimizin hazırlanmasında emeği geçenler: PROJE DANIŞMANLARI Yrd.Doç.Dr. Yunis ŞAHİNKAYASI Araş.Gör. Mustafa TAT HAZIRLAYANLAR Ganime KAZ Dilek GÖKALP BÖTE 2/B BÖTE 2/B 101126041 101126030

AY GÜNEŞ Materyalin temel amacı Dünya, Güneş ve Ay ünitesini görsel öğeler kullanarak etkili ve eğlenceli bir biçimde öğretmektir. Konu, Dünya, Güneş ve Ay; hedef kitlemiz ise, ilköğretim 5. Sınıftaki 10-12 yaş grubundaki öğrencileridir. DÜNYA

Materyalimizin ilk aşaması analiz raporu hazırlama aşamasıydı Materyalimizin ilk aşaması analiz raporu hazırlama aşamasıydı. Bu raporda materyalimize neden ihtiyaç duyulduğu kimler için hazırlandığı, nerede kullanılabileceği hakkında bilgiler verildi. Ayrıca materyalimizi hazırlarken kullanacağımız içeriklerin hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilmek için araştırmalar, konunun uzmanları ile mülakatlar ve materyali kullanabilecek öğrencilerin bir kısmı ile anketler yapıldı. Bunların sonucunda materyalin içeriği ve düzeni belirlendi.

Grup üyelerimiz bu analiz aşamasını gerçekleştirir İken; ders kitaplarından, internet sitelerinden, anketlerden ve konusunda uzman kişilerden faydalanmışlardır. Veri toplama sürecine hem materyalimizin doğru bir amaca hizmet etmesi, hem de kullanabilecek herkes için anlaşılır olması için ihtiyacımız mutlaka vardır. İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji kitabından yaptığımız incelemeler, internet sayfalarından yararlanmalarımız, öğretmenler ve öğrencilerle yaptığımız görüşmeler ve anketler bize bu konunun öğrencilere verimli bir şekilde nasıl anlatmamız gerektiğini gösterdi.

Çalışmalar için seçtiğimiz ilköğretim okulunda 5 Çalışmalar için seçtiğimiz ilköğretim okulunda 5.sınıf öğrencilerine yapmış olduğumuz ankette öğrencilerin araştırılan kavramları yeterli düzeyde anlayamadıkları ve bu kavramlarla ilgili birçok kavram yanılgısına sahip oldukları tespit edildiğinden, ihtiyaç analizinde de, bu kavramların öğrencilere öğretiminde ve öğrencilerin öğrenmesinde başarı sağlanamadığı görüldüğünden, ek materyal olması amacıyla program geliştirmeye karar verdik.

Öğrencilerle yapmış olduğumuz başka bir ankette ise onların nasıl daha verimli öğrenebileceklerini öğrenmiş olduk. Öğrencilerimizin %95’ü görsel ve işitsel materyallerle daha kalıcı bir şekilde öğrenebildiklerini saptadık. Ve bizde materyalimizi bu doğrultuda hazırlamaya karar verdik.

İkinci adımımız tasarım raporumuzu hazırlamaktı İkinci adımımız tasarım raporumuzu hazırlamaktı. Bu raporumuzun içeriğinde materyalimizin içeriğinin nasıl olacağı ve senaryo kısmı hakkında bilgiler verildi. Ana taslağı raporda sunuldu.

Materyalimizin giriş kısmında öğrencilerin motivasyonunu arttırmak ve materyalimizi daha eğlenceli hale getirmek için şirine ve şirin baba adında iki karakter eklendi. Öğrenciler onları seçerek ve isimlerini girerek materyale giriş yapmaları sağlandı.

Materyale İlk giriş kısmı olan ana sayfa bölümümüzde öğrencilerin isimlerine göre hoş geldin yazısı eklenerek onların dikkatini çekmek hedef alındı. Ayrıca konuyu özetleyen bir animasyon hazırlanarak sayfaya eklendi. Bunun yanında ulaşılmak istenen bütün butonlar yerleştirilerek öğrencilerin kolayca istedikleri bölüme ulaşabilmeleri sağlandı.

Konu anlatımı kısmında; ünitemizin ayrıntılı bir şekilde anlatılmasına yer verildi. Konu anlatımı sırasında konu aynı zamanda seslendirildi. Konu anlatım çerçevesinin alt kısmında ise konuda istenilen yerlere ulaşmak için ileri geri butonları yer almaktadır.öğrenmenin etkili olması için konuyla ilgili resimler eklenmiştir.

Test kısmında konu tarama sorularına kullanıldı Test kısmında konu tarama sorularına kullanıldı. Test kısmı 5 çoktan seçmeli, 3 boşluk doldurma, 2 sürükle- bırak sorusu bulunmaktadır. Sorular, öğrencinin konuyu ne kadar öğrendiğini belirlemek amacıyla konu içeriğine uygun olarak hazırlanmıştır. Ayrıca anında dönüt verilerek öğrencinin eksikliklerini görmesi amaçlanmıştır. Bir sonraki soruya geçmek için doğru yanıtı bulma şartı vardır. Böylece öğrenci her sorunun doğru yanıtı öğrenme durumda kalacaktır ve öğrenme daha etkili olacaktır. Boşluk doldurma sorularında dönüt görsel olarak desteklenmiştir. Ayrıca ana sayfa, oyun, konu anlatımı ve yardım kısımlarına ulaşmak için gerekli butonlar kısmında test bulunmaktadır.

Yardım kısmında, materyalin genel kullanımını kolaylaştırmak amacıyla butonların hangi amaçla kullanılacağı ve materyalin temel kısımları hakkında kısa bilgi bulunmaktadır. Hakkımızda kısmında ise projede emeği geçen başta proje danışmanlarımız ve projenin aşamalarını hazırlayan arkadaşlar hakkında bilgiler bulunmaktadır.

Ayrıca materyalimizin tamamlanmasından sonra, materyalimizi uygulamak için Hikmet Çankaya İlköğretim Okulunu tekrar ziyaret ettik. Bu okulu seçmemizin aslında iki nedeni vardı. Birincisi materyalimizin analiz aşamasındayken bu okulla yaptığımız anket sonuçlarını dikkate aldığımızdan tekrar materyali gördüklerinden sonra uygulayacağımız anketlerden elde ettiğimiz sonuçlarla karşılaştırmak istememiz, ikinci amacımız ise öğrencilerin materyalimizi merak etmeleri ve görmek istemeleriydi.

Materyali uygulamamız sorunsuz ve çok güzel geçti Materyali uygulamamız sorunsuz ve çok güzel geçti. Öğrenciler ilk önce kullanamayacakları için bir tedirginliğe kapılmış olsalar da materyali görünce onlara yardımcı olacak ilgili bölümleri okuyarak materyali rahat bir şekilde kullanabildiler. Ayrıca hem sınıf öğretmenleri Sayın Ayşe Çalim ve materyali kullanan 5/A sınıfı öğrencileri materyali severek ve hiç sıkılmadan uyguladıklarını yaptığımız görüşmelerde bizimle paylaştılar.

Sınıf öğretmeni ile yaptığımız görüşmede böyle bir materyale ihtiyaç duyduğunu ve beklentilerinin üstünde bir materyalle karşılaştığını bizimle paylaşarak memnuniyetini dile getirdi. Ayrıca öğrencilerden bir kaçı fen dersi için hazırlanan bu materyalden her ders için hazırlamamızı bizden rica etti ve bu şekilde öğrenmenin daha eğlenceli olduğunu belirti.

Materyalimizin başlamasından bitimine kadar öncelikle desteklerini ve yardımlarını bizden esirgemeyen sayın Yrd.Doç.Dr. Yunis ŞAHİNKAYASI hocamıza ve Arş.Gör. Mustafa TAT hocamıza sonsuz teşekkürlerimizi bir borç biliriz. Materyalimizin bu kadar özenle hazırlanması için çaba sarf eden tüm grup üyelerine de teşekkür ederiz