PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL. PAZARLAMA İŞLEVİ Temel Pazarlama Kavramları.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ISL 202 Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Fiyat ve Fiyatlandırma
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Pazarlama Çevresi.
Pazarlama İlkeleri.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Pazarlamanın Tanımı Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uluslararası İşletme Yönetimi
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER

Makro Çevre Faktörleri Demografik çevre Ekonomik çevre Sosyal ve kültürel çevre Politik ve yasal çevre Doğal çevre Teknolojik çevre

Demografik çevre:Nüfusun yaş,cinsiyet,öğrenim düzeyi,mesleki durum vb özellikleri ürün ve hizmetlerin özelliklerini saptamada ve hedef pazar seçiminde destek olacaktır.

Ekonomik çevre:Milli gelir,kişi başına düşen milli gelir,gelir dağılımı , tasarruf düzeyi,para politikası,yatırımları teşvik politikası,enflasyon, deflasyon gibi faktörler pazarlama kararlarını etkiler

Sosyal ve kültürel çevre:Toplumun kültürel değerleri,inançları,adetleri yaşam standardı düzeyleri,aile yapısı gibi faktörler pazarlama kararlarında etkilidir.(Dini bayramlar)

Politik ve yasal çevre: Ulusal ve uluslararası düzeyde alınan kararlar pazarlama kararlarını etkileyebilir.Yatırım teşvikleri kredi ve benzeri destek kararları,tüketiciyi korumaya yönelik çıkarılan yasalar pazarlama kararlarını etkiler.

Doğal çevre: Hammadde kıtlığı,Artan enerji maliyeti Artan çevre duyarlılığı, Çevreyi korumada değişen devletin rolü pazarlama kararlarında etkili olmaktadır.

Teknolojik çevre:İnternet,ambalajlama ve üretim teknolojisindeki değişmeler ve gelişmeler pazarlama kararlarını etkiler.

Mikro Çevre Faktörleri İŞLETME DIŞI FAKTÖRLER Tedarik Kaynakları Rakipler Aracılar Tüketiciler

İŞLETME İÇİ FAKTÖRLER:İki grupta incelenebilir A)Pazarlama dışı faktörler -Üst yönetim -Mali yapı -Üretim -Araştırma geliştirme -İnsan kaynakları B)Pazarlama Karması Elemanları Mamul,Fiyat ,Dağıtım ve Şatış çabaları

Pazar ve Pazar Kavramı

Pazarlamada Pazar;belirli bir mala ihtiyacı ,satın almak için parası ve parasını harcamaya istekli kişiler ve örgütler topluluğudur. Satın alma özellikleri bakımından gruplandırıldığında: -Tüketiciler pazarı -Örgütsel pazarlar

Tüketiciler Pazarı:Kişisel ve ailelerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere ürün ve hizmet satın alan tüketicilerin oluşturduğu pazardır.Ülkenin demografik yapısı tüketici pazarını etkiler.

Örgütsel Pazarlar:Mal ya da hizmet üretmek üzere satın alan kişi ve kurumların oluşturduğu pazardır. -Endüstriyel kullanıcılar pazarı -Aracılar pazarı -Devlet pazarı Uluslararası pazarda hem tüketici hem de örgütsel pazarlar vardır.

Tüketiciler Pazarının Özellikleri Nüfusun yaş,cinsiyet ,öğrenim düzeyi,coğrafi dağılımı aile yapısı ve özellikleri gibi faktörler pazarın büyüklüğünü ve yapısını belirler. Gelir,gelir dağılımı etkiler.

Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Kültürel Faktörler Sosyal Faktörler Kişisel Faktörler Psikolojik Faktörler, Tüketicilerin satın alma davranışlarını etkiler.

Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörler Kültürel faktörler Sosyal Faktörler Kişisel faktörler Psikolojik Faktörler *Kültür *Alt Kültür *Sosyal Sınıf Danışma grupları Aile Rol ve statüler *Yaş ve yaşam dönemi *Meslek *Ekon.Özellikler *Yaşam Tarzı *Kişilik *Güdüleme *Algılama *Öğrenme *İnanç ve tutumlar ALICI

Kültür Kültür belirli bir toplumun üyeleri tarafından paylaşılan ve aktarılan davranış sonuçları ile öğrenilen davranışlar bütünüdür. Kültür,bireylerin bilgi birikimlerini ,öğrendiklerini inançlarını,yasaları,ahlaki kuralları,gelenek, görenek ve töreleri,törenleri ve değerleri içeren karmaşık bir unsurlar bütünüdür.

Kültürün ögeleri Değerler Dil İnanışlar ve mitler Gelenekler Törenler Yasalar Materyal göstergeler

Her kültürün insanlara yansıttığı değerleri ve normları vardır. Değerler hangi davranışların iyi ,kötü ve doğru ya da yanlış olduğunu belirten genel fikirler,kavramlardır.Örn adil olmaya yönelik bir değer bireyin pazarlık alışkanlığını, fiyat indirim taleplerini ve alım sonrası şikayet davranışlarını etkileyecektir.

Pazarlama yöneticileri iletişim,teknolojik gelişmeler ve toplumlararası ilişkiler sonucu uzun vadede ortaya çıkabilecek kültürel faktördeki değişiklikleri izlemeli ve değişmeleri pazarlama programlarına yansıtabilmelidir.

Alt kültür Toplumun bölgesel,dinsel,coğrafik kriterlere göre gösterdiği farklılıklar alt kültürü oluşturur.

Sosyal sınıf Bir sosyal sınıf veya sosyal katman,toplumda başkaları tarafından görüldüğü gibi,eşit sosyal duruma sahip olan insanlar kümesidir.

Sosyal sınıfı belirleyen ögeler: -Aynı gelir -Aynı yaşam koşulları -Aynı yaşam davranışı -Aynı yaşam görüşü Tüketicilerin meslekleri,eğitim düzeyleri,ikamet yerleri de sosyal sınıf tanımlamalarında kullanılan diğer faktörlerdir.

Aynı sosyal sınıfta yer alan tüketiciler,benzer mal ve isteklere ihtiyaç ve istek duyarlar.(Aynı model araba,spor hizmetleri)