Ders 14 Matematik becerileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONU : GERİYE DOĞRU RİTMİK SAYMALAR KAZANIM :
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
Doğal Sayılarda Toplama ve Çıkarma İşlemi
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
MORFEMLER. MORFEM TÜRLERİ Şu örneklere bir göz atalım: Boyacının elleri beyaz. Öğrencilerde hefer olmalı.
BSE 207 Mantık Devreleri Sayı sistemleri Sakarya Üniversitesi.
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
KESİRLER.
Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
SAYILAR ve RAKAMLAR.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
DESEN.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
DOĞAL SAYILAR Hikmet SIRMA.
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Aşağıdaki sayılardan hangisi “Bin bir” diye okunur?
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
BEP-BÖP HAZIRLAMA.
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişsel Gelişim.
Rakamlarımız.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kaynak Gösterimi.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SAYI DOĞRUSUNU TANIYALIM ÇİZELİM
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Sunum transkripti:

Ders 14 Matematik becerileri Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Matematik Çalışmaları 4-5 yaştan itibaren sayma çalışmaları yapılabilir. Tane Kavramı Sayma Becerileri (Ritmik sayma/1-20 arası(maksimum), 1-10 arası dokunarak nesne sayma, 1-10 arası nesne resmi sayma, 1-10 arası karışık nesne grubunu sayma) Rakam Öğretimi (rakam-rakam eşleme, rakam-nesne eşleme, rakamın kendisini çizme) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

İstenilen sayıdan başlayıp sayma Sayma Devam Geriye doğru sayma 10 ar 10 ar ritmik sayma, 5’erli sayma, 2 şerli sayma, 3 erli sayma, 4 erli sayma İstenilen sayıdan başlayıp sayma Sayının katlarından verilen bir sayıdan başlayarak ritmik sayma (30 dan başla 5 erli say) Verilen tek bir sayıdan başlayarak sayma (31 den başla 10 arlı say) Verilen çift bir sayıdan başlayarak sayma (32 den başla 10 arlı say) Verilen bir sayıya kadar sayma (sayının katlarından, tek ve çift sayıdan verilen sayıya kadar) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Toplama (Eldesiz toplama; Eldeli toplama) Öncesinde az-çok, büyük sayı ve küçük sayıyı bulma (Tek basamaklılarda, iki basamaklılarda), büyükten küçüğe, küçükten büyüğe sıralama olmalı Onluk bozmadan çıkarma Onluk bozarak çıkarma Çarpma Bölme Problem çözme Saat okuma Para öğretimi Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Daha Sonra Okumaya Hazırlık I. GRUP Görsel Algı Resim-resim eşleme (Okumaya hazırlığa hazırlıkta geçildi) Resimli yazı-resimli yazı eşleme Yazı yazı eşleme İşitsel algı Aynı sesle biten kelimeleri bulma Aynı sesle başlayan kelimeleri bulma Yönsel Motor koordinasyon (Okumaya hazırlığa hazırlıkta) Örüntü oluşturma (Okumaya hazırlığa hazırlıkta) Dil Gelişimi Okumaya karşı olumlu tutum geliştirme, Hikaye analizi Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Daha Sonra Okumaya Hazırlık II GRUP -Görsel Eşleme Kendisine verilen fiş cümleleri arasından aynı fiş cümlelerini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Kendisine verilen ilk kelimeleri farklı fiş cümleleri arasından aynı fiş cümlelerini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Kendisine verilen son kelimeleri farklı fiş cümleleri arasından aynı fiş cümlelerini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

-Görsel Ayırt Etme Kendisine verilen aynı fiş cümleleri arasından farklı fiş cümlesini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Kendisine verilen ilk kelimeleri aynı fiş cümleleri arasından farklı fiş cümlesini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Kendisine verilen son kelimeleri aynı fiş cümleleri arasından farklı fiş cümlesini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Daha Sonra Okumaya Hazırlık II. GRUP /İşitsel Algı -İşitsel Eşleme İlk sesleri aynı olan kelimeleri eşleme (2 sesliler-al/aç, il, öt; 3 sesliler-ala/aya, ula, ola; 4 sesliler) Son sesleri aynı olan kelimeleri eşleme (2-3-4 sesli) -İşitsel Ayırt etme İlk sesi farklı olanları ayırt etme (2-3-4 sesli) Son sesi farklı olanları ayırt etme (2-3-4 sesli) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Daha Sonra Yazmaya Hazırlık Harf Çizimine geçilir. El-göz koordinasyonu, kaslar ve kalem tutmayla ilgili problem varsa 2 satır aralığından başlanabilir. Yoksa tek satır aralığından da başlanabilir. Çizgiler (I, -, \, /) Dik yataydan çizgiden oluşan harfler (L, T, F, H, E) Dik, Yatay, eğik çizgiden oluşanlar ( V, Y, A, Z, K, N, M) Dik ve Yuvarlak (D, P, B, R) Yuvarlak (J, U, C, O, S, G KÜÇÜK HARF MODELLERİ Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Daha Sonra Okuma Yazma Okuduğunu anlama Yazılı anlatım çalışmaları gelir. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret