DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
OTİZM (AUTISM).
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
SINIFTA DAVRANIŞ KONTROLÜ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
CEZA NEDİR?.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
SINIF YÖNETİMİ.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
B EP HAZIRLIĞI VE UYGULAMASI AŞAMALARINDA REHBER ÖĞRETMENIN YIL BOYUNCA KATKI SAĞLAYACAĞI ÇALIŞMALAR.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
1-Sorunu anlamak 2-Görmezden gelmek 3-Uyarmak
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR, NEDENLERİ VE YÖNETİMİ I
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sınıfta Davranış Kontrolü
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sosyal Kabulün Artırılması
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
BE BEP NEDİR ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE SINIF YÖNETİMİ EYLÜL,2004

Problem Davranış Bireylerin toplumda etkili işlev görmelerini engelleyen ve kendilerinin/akranlarının güvenliklerini tehlikeye sokan herhangi bir davranıştır. EYLÜL,2004

Hangi davranışlar problem davranıştır? Öğrenmeyi engelleyen Varolan becerileri kullanmayı engelleyen Sosyal etkileşimi etkileyen Çocuğun kendisine ve çevresine zarar veren davranışlar EYLÜL,2004

Problem davranışlar iki grupta toplanabilir: Uygun olmayan sınıf davranışları (sınıfta konuşma, kavga etme, dolaşma, bağırma vb.) Zayıf ya da yetersiz çalışma becerileri (dikkat azlığı, yönergelere uymama, ödevi tamamlamama vb.) EYLÜL,2004

Davranış kontrolünün temel varsayımları: Davranışlar öğrenilir, Davranışlar bireyin davranış sonucunda elde ettikleri ile değişir, Çevredeki etmenler, hangi davranışların ödüllendirileceğini, hangi davranışların cezalandırılacağını belirleyecek şekilde düzenlenir, EYLÜL,2004

Problem davranışların kontrol edilmesindeki aşamalar Problem Davranışın Tanımlanması Problem Davranışın Değerlendirilmesi Problem Davranış için Uygun Yöntemin Belirlenmesi Yöntemin Uygulanması Uygulanan yöntemin Sonuçlarının Değerlendirilmesi EYLÜL,2004

Problem davranışların tanımlanması Problem davranış, sayılabilir ve ölçülebilir şekilde tanımlanmalıdır. EYLÜL,2004

Problem davranışların değerlendirilmesi (Gözlem teknikleri) Davranışın sıklığının/sayısının belirlenmesi Davranışın süresinin belirlenmesi Davranışın bekleme süresinin belirlenmesi Davranışın şiddeti/gücünün belirlenmesi EYLÜL,2004

Yanıt vermemiz gereken sorular Problem davranış hangi ders ya da derslerde ortaya çıkıyor? Problem davranış günün hangi saatlerinde daha fazla ortaya çıkıyor? Problem davranış ortaya çıkmadan önce sınıf ortamı nasıl oluyor? Problem davranış öncesinde sınıfın düzeni nasıldı? EYLÜL,2004

Devam Davranış ortaya çıktığında ben ne yapıyordum? O sırada çocuk ne yapıyordu? Çocuğun problem davranışına hemen nasıl tepki veriyorum? Çocuk benim tepkime karşılık olarak nasıl tepki veriyor? EYLÜL,2004

Davranış ortaya çıktığında, diğer çocuklar nasıl tepki veriyorlar? Devam Davranış ortaya çıktığında, diğer çocuklar nasıl tepki veriyorlar? Bu davranışı daha önce kontrol edebildim mi? Nasıl kontrol ettim? Problem davranışa her zaman tutarlı tepki veriyor mu? Çocuğun doğru/olumlu davranışlarını fark ediyor ve fark ettiğimi öğrenciye gösteriyor muyum?/ödüllendiriyor muyum? EYLÜL,2004

Problem davranışların kontrol edilmesi Problem davranışların önlenmesi Bazı davranışların hoş görülmesi Problem davranışların azaltılması EYLÜL,2004

Problem Davranışların Önlenmesi Sınıf kurallarının belirlenmesi Sınıf işleyişinin düzenlenmesi ve sınıfa açıklanması Sınıfın düzenlenmesi / fiziksel yapısı Olumlu davranışların ödüllendirilmesi EYLÜL,2004

Bazı Davranışların Hoş Görülmesi Görmezlikten gelme İşaret etme Çocuğa yaklaşma Günlük rutini takip etme Dikkat dağıtan nesneleri ortadan kaldırmak EYLÜL,2004

Problem Davranışları Azaltma Tekniklerine Karar Vermeden Önce Kendinize Sorun! Sınıfımı etkili bir şekilde yönetiyor muyum? Sınıf kurallarını belirledim ve astım mı? Sınıf kurallarını çocuklara öğrettim mi? Kurallara uyan çocukları fark edip ödüllendirdim mi? Kullandığım öğretim teknikleri çocuğun gereksinimlerini karşılıyor mu? Ders içeriğini planlarken kaynaştırma öğrencimin gelişim düzeyini göz önüne aldım mı? EYLÜL,2004

Ders materyallerinde uyarlama yapmam gerekti mi? Devam Ders materyallerinde uyarlama yapmam gerekti mi? Sınıfın fiziksel yapısı / oturma düzeninde gerekli değişiklikleri yaptım mı? Problem davranışın ortaya çıkma olasılığı yüksek olan zamanları belirleyebildim mi? Problem davranışın sergilenmesini önlemek için gerekli tedbirleri aldım mı? EYLÜL,2004

Problem Davranışların Azaltılması Problem davranışın ödüllendirme yolu ile azaltılması Problem davranışı görmezlikten gelme Simgesel ödüllerin kullanılması Kontrat yapma Çocuğun kendi davranışlarını kontrol etmesi Bedel ödeme Mola / ortam dışı bırakma EYLÜL,2004

Son Söz Hiç bir yöntem bütün davranışlar için uygun olmaz. Aynı şekilde bir yöntem her çocuk için aynı sonucu sağlamaz. Çocuğun özellikleri, davranışın özellikleri ve davranışın nedenleri çok iyi bilinmelidir. Problem davranışın özellikleri ve yöntemin uygulama şekli çok iyi bilinmelidir. Sonuç yine değişmiyorsa ve problem davranışta değişiklik gözlenmiyorsa, çocuğun anne-babasıyla, okuldaki diğer öğretmenleri ve rehber öğretmenle görüşmelisiniz. EYLÜL,2004