Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0)
Advertisements

ZAMAN YÖNETİMİ 1) Zaman 2) Zaman Yönetimi
July 23, 2007© Copyright BNGV, Öğretme ya da Öğrenme.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
TED ANTALYA KOLEJİ PDR VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME SERVİSİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
11 Haziran 2007BNGV ÖğrEv® Projesi Bireysel Değişim Programı Taahhüt Noterliği Sistemi TNS BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
REHBERLİK.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Derya Duygu KARSLI
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Öğretim Durumlarını Planlama
Aile Eğitimi Etkinlikleri
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
STRATEJİK PLANLAMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Mentör Öğretmenlik.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 2 Duyusal, Kısa Süreli ve İşleyen Bellek.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
TAM ÖĞRENME MODELİ.
“Koşullanmama Hakkı” ve Öğrenme Devrimi
ÖĞRENME.
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0) Doğarken beraberimizde getirdiğimiz genetik mirasımız “öğrenmek”tir. Aynen soluma, sindirme, üreme gibi öğrenmek de doğaldır. Kişinin kendini değiştirip geliştirmesi için de en iyi metot, kendi hızında, kendi uygun zamanlarında, kendi ihtiyaçlarına göre “öğrenmek”tir.

Önce Beni Oku! (Read Me First!) Bu eğitim paketi tamamen Kendi Kendine Öğrenme (KKÖ) metoduna göre tasarlanmıştır. KKÖ, öğrenilmek istenileni iyi bilen birilerinden yardım almadan, kapalı bir odada tek başına yapılan bir iş değildir. Aksine, birisinin size öğretmesinden daha fazla kaynaktan (bilen kişiler, okuma malzemeleri, görsel / işitsel malzeme, aynı yoldan geçmiş -hatta damdan düşmüş - kişiler, internet ve benzer kaynaklar) yararlanabilirsiniz. Bu tam bir öğrenme kaynakları özgürlüğüdür. Bir soru aklınıza takılabilir: “Uzman bir kişi (öğretmen), benim neleri öğrenmem gerektiğini ve sonra da gereken kaynakları, nasıl belleğimde tutacağımı, nasıl egzersiz yapmam gerektiğini ve sonunda da öğrenip öğrenmediğimi sınasa, bu daha iyi olmaz mı?” Cevap: Hayır katiyen daha iyi olmaz. Bakın niçin! Kişilerin öğrenme ihtiyaçları (yani neleri öğrenmeleri gerektiği), kişiden kişiye değişiktir. Hatta, herkesin bilmesi gereken bilgi ve beceriler dahi herkeste farklılık gösterebilir. Örneğin, yabancı dil böyledir. Herkesin yabancı dile niçin ihtiyaç duyduğu bir diğerinden farklı olabilir. 5/30/11 © Copyrihgt BNGV®, 2011

Önce Beni Oku! (Read Me First!) Turist olarak bir yere giden kişinin öğrenme ihtiyacı, alış-veriş, yemek ısmarlama ve yol sormaktan ibaret iken, bir hastaya refakat için giden kişinin ihtiyacı, okumak için uzun süreli giden kişinin ihtiyacı ya da diplomat olarak gidecek kişinin ihtiyacı hep birbirinden farklıdır. Neredeyse insan sayısı kadar farklı ihtiyaç olacağına göre, bunu ancak en iyi kişinin kendisi bilebilir. Tüm bu ihtiyaçları bilebilecek bir öğretmen bulmak oldukça güçtür ve de herhalde çok da pahalıdır. Herkes aynı hızda öğrenemez. Bu kişisel öğrenme profiline, ön bilgilerin düzeyine ve içinde bulunduğu çevreye (yardımlaşma imkanlarının olup olmaması gibi) bağlıdır. Öğretmen ise bütün bu faktörleri bilemeyebilir; bilse dahi toplu öğretme sırasında dikkate alamayabilir. Herkesin öğrenmek için uygun zamanları aynı olmayabilir. Bir yandan çalışıp bir yandan da bir şey öğrenmek isteyen kişiyle, bütün günü boş bir kişinin durumu farklıdır. Ve nihayet, dünyaya gelirken en iyi öğretmeni de içimizde beraber getiriyoruz. Bu, olağanüstü öğrenebilme yeteneğimizdir. Bu yetenek bize sadece bilgi ve beceri öğrenmek için değil, varlığımızı ve türümüzü sürdürebilmemiz için verilmiştir. 5/30/11 © Copyrihgt BNGV®, 2011

Önce Beni Oku! (Read Me First!) Bu eğitim paketi bir dizi powerpoint (ppt) sunum ve word belgesinden oluşan bir zincirdir. Zincirin her baklasının başında, o adım için bazı açıklamalar vardır. LÜTFEN BUNLARI TAM OLARAK OKUYUNUZ. Zincir baklalarının herhangi birisindeki bir zayıflık, tüm paketten beklenen yararı olumsuz etkileyebilecektir. Paketin tasarım ilkeleri şöyle özetlenebilir: “Öğrenme” kavramı, alışkanlıklarımız nedeniyle neredeyse eşanlamlı hale geldiği “okul, öğretmen, sınav, ezber vb” kavramlarından daha geniş bir kavramdır. Yani; “öğrenme” = yaşam sürdürme için ana araç KKÖ için gereken “öğrenme” araçları içinde bazıları (kısa ifade yoluyla iletişim, beyin fırtınası, doğru soru tekniği) kritik önemdedir. Kişiler, çevresi çeşitli yetkinlikleri ve kısıtlarıyla oluşturulmuş bir alan (Yaşam Alanı) içinde yaşarlar ve yaşamları boyunca karşılaştıkları tüm sorunlarını bu yetkinlik ve kısıtlar’ın (Sorun Çözme Araçları) izin verdiği ölçülerde çözmeye çalışırlar. Yaşam Alanı (YA) sınırları aynı zamanda kişinin Sorun Çözme Kabiliyeti’nin (SÇK) de sınırlarıdır. Kişi, YA sınırlarını genişleterek daha mutluluk ve refahını artırabilir. 5/30/11 © Copyrihgt BNGV®, 2011

Önce Beni Oku! (Read Me First!) YA sınırlarını genişleterek refah ve mutluluğunu artırmak isteyen kişi bunu bir plan dahilinde yapabilir; bu plana Bireysel değişim Planı (BDP) denilebilir. Bunun için öncelikle YA’nın sınırlarını (yetkinlik ve kısıtlar) objektif olarak bilmelidirler. 3600 değerlendirme yöntemi bu nesnelliği sağlar. BDP’nın hazırlanmış olması, bunun kişi tarafından mutlaka yerine getirileceği anlamına gelmez. Bu, kişinin içinde bulunduğu koşullara ve daha da çok alışkanlıklarını kırabilmedeki irade gücüne bağlıdır. Bu nedenle, kişiyi, taahhüt edeceği değişimlere zorlayabilecek araçlara gerek vardır. Bu, Taahhüt Noterliği adı verilen bir sistemle gerçekleştirilir. Bu tasarım ilkeleri uyarınca hazırlanmış olan paket aşağıdaki sıra içinde öğrenilecektir. Bu sıranın değiştirilmemesi ya da adım atlanmaması önerilir. 5/30/11 © Copyrihgt BNGV®, 2011

Önce Beni Oku! H E H E H H E E Yaşam Alanı ve Sorun Çözme Kabiliyeti Kişi, bu sunumdan öğrendikleri hk kısa bir rapor yazar Önce Beni Oku! ÖğrEv yöneticisi raporu inceler Öğrenme’nin, alışılmış kalıplar dışına çıkarılması Kişi, bu sunumdan öğrendikleri hk kısa bir rapor yazar Bu adım kritiktir. Aşamayan devam edemez H Konu anlaşılmış mı? ÖğrEv yöneticisi raporu inceler E H Konu anlaşılmış mı? 3600 değerlendirme yoluyla YA sınırlarının belirlenmesi E Öğrenme’de 3 kritik araç: Kanonik ifade Beyin fırtınası Doğru Soru Tekniği Kişi, bu sunumdan öğrendikleri hk kısa bir rapor yazar Bireysel Değişim Planı ve Taahhüt Noterliği Sistemi sunumları ÖğrEv yöneticisi raporu inceler ÖğrEv yöneticisi BDP ve taahhütleri inceler Bireysel Değişim Planı ve Taahhütlerin hazırlanması Bu adım kritiktir. Aşamayan devam edemez H Konu anlaşılmış mı? H ÖğrEv yöneticisinin önerillerine göre düzeltmeler yapılır Hazırlananlar tatminkar mı? E E Kişi, taahhütlerine uyarak BDP’nı uygular 5/30/11 © Copyrihgt BNGV®, 2011