Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu d i n e r s o y u . c
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
EVRENSEL BARIŞA KATKILARI
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
KURBAN “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.” (Kevser Suresi /2)
Program Tasarım Modelleri
PEYGAMBERİMİZ HZ.MUHAMMED (sav)’İN HAYATI BİLGİ YARIŞMASI
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
ULU ÖNDER(LİDE R) Hikmet SIRMA. lider Toplum ya da grupları yöneten, onlara yön veren kişilere lider denir. Lider kime denir?
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Son İlahi Kitap Kur’an-ı Kerim
Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Dursun Budak Eymir Kasabası İ.Ö.O
DİN VE DİN ANLAYIŞI.
Adalet.
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
Evlilik ve Aile Danışması
İSLAM’DA ZEKAT ZEKAT NEDİR KİMLER ZEKAT VERİR KİMLERE ZEKAT VERİLİR
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Bugün neler öğreneceğiz?
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Din Dersi Paylaşım Portalı
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Kimsesizlere Yardım Hz. Muhammed (s.a.v), hayatının her aşamasında fakir ve kimsesizlerle yakından ilgilenmişti. Onun bu güzel tavrı başta sevgili eşi.
Eğitsel Rehberlik.
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 7.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Otokontrol Öz denetimli
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
8. SINIF 3.ÜNİTE ZEKAT VE SADAKA HAZIRLAYAN TALİP ORHAN 2019.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
Sunum transkripti:

Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Zekat Hac Kurban Değerlendirme Soruları 2 Abdurrahman UÇAR Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni dinkulturuahlakbilgisi.com

1-Ülkemizde Kızılay, Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Aşevleri -gibi kurumların varlığı aşağıdakilerden hangisine önem verildiğini göstermektedir? A- Milli eğitime B- Toplumsal yardımlaşma ve dayanışmaya C- Güzel sanatlara D- Sivil toplumun gelişmesine

B) Paylaşma olmadan yaşamımızı devam ettiremeyiz. 2-Paylaşmakla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) Bir toplumda paylaşma ne kadar fazlaysa toplumsal barış o kadar sağlam olur. B) Paylaşma olmadan yaşamımızı devam ettiremeyiz. C) Her insan başkalarıyla paylaşmaya mecburdur. D) Paylaşma sadece zenginlerle fakirler arasında olur.

3-İslam dininde emredilen ya da tavsiye edilen zekât, sadaka, kurban, fitre gibi ibadetlerin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir2 A- Yardımlaşma ve dayanışma B- Doğruluk ve adalet C- Çalışkanlık ve mutluluk D- Sabır ve bereket

4-Atalarımızın “ Bir elin nesi var, iki elin sesi var “ sözü hangi temel insani duyguyu ifade etmek için kullanılmıştır? A- Başkalarından cesaret alma B- Yalnız yaşamama C- Yardımlaşma D- Kendini kabul ettirme

5-Aşağıdakilerden hangisi paylaşmanın sonuçlarından biri olamaz? a) Cimrilik gibi olumsuz davranışları azaltır. b) Sevgi, saygı ve sorumluluk gibi güzel özellikleri geliştirir. c) İnsanlar arasındaki ilişkilerin sağlamlaşmasını sağlar. d) İnsanların birbirinden uzaklaşmasına neden olur.

6-Aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır? a) Dinimiz, Müslümanları bir bütün olarak görür b) Peygamberimiz, Müslümanları bir bedenin organlarına benzetmiştir c) Dinimiz, insanlara yardımlaşmayı ve dayanışmayı emreder d) Sadece Müslümanlara yardım etmemiz emredilmiştir

7-Fakiri çaresizlikten, zengini de Allahu Tealaya isyandan kurtarıp yoksulluğun ortadan kalkmasına yardımcı olan ibadet aşağıdakilerden hangisidir? A- Namaz B- Zekât C- Oruç D- Hac

8-Eski Türk törelerindeki doyurma, donatma, yoksula yardım etme geleneği İslam’da daha gelişmiş olarak hangi ibadetlerde görülür? A- Namaz - Zekât B- Sadaka – Hacc C- Kurban - Oruç D- Zekât – Sadaka

10-Peygamberimiz Hz. Muhammed "Komşusu açken tok yatan bizden değildir 10-Peygamberimiz Hz. Muhammed "Komşusu açken tok yatan bizden değildir." buyuruyor. Sizce bu sözün insanlar üzerindeki olumlu etkisi nedir? A-) İnsanlar arasında dayanışmayı teşvik eder. B-) İnsanların zengin-fakir olarak ayrılmasını teşvik eder. C-) İnsanları zenginliğe teşvik eder. D-) İnsanların yaşamlarının önemli olmadığına dikkat çekiyor.

13. Dinimizce, zekat ve sadaka niçin emredilmiştir? a) Temizlik alışkanlığı b) Cezalandırma c) Zamanı iyi kullanma d) Yardımlaşma

15-Yardımlaşmayla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır A-Bilgisizliğin yok olması için birlikte çalışmak yardımdır B-Toplumda iyiliği yaygınlaştırmak bir yardımdır C-Zekât ve sadaka bir yardımlaşma yoludur D-Hayır ve şer her konuda yardımlaşılabilir.

18- Yukarıdaki parçaya göre aşağıdaki anlayışlardan hangisi İslami bir anlayıştır? a) Para benim mal benim, hiç kimseye zırnık vermem. b) Allah bana layık görmüş vermiş, ona da verseymiş. c) Çalış senin de olur, ama benden bir şey isteme d) Benim malımda fakirlerin de hakları var, onları sahibine vermeliyim.

20- *Maddi durumu iyi olan müslümanların yerine getirmesi gerekir. *Mal veya paranın kırkta biri verilir. *Yılda bir defa verilir. Yukarıda özellikleri verilen ibadet aşağıdakilerden hangisidir? a)Sadaka b) Fitre c) Fidye d) Zekat

21-Aşağıdakilerden hangisi zekat ibadetinin sonuçlarından biri olamaz? a) Kimsesizleri, ihtiyaç sahiplerini düşünme alışkanlığı kazandırır b) İnsanlar arasında kardeşlik duygularının geliştirir c) Toplumdaki gelir dağılımında denge oluşmasını sağlar d) Zekat veren kişilerin zarara uğramasına neden olur

22- Zekat ibadetinin farz olması için kişinin bazı özellikleri taşıyor olması gerekir. Aşağıdakilerden hangisi bu özelliklerden biri değildir? a) Akıllı olmak b) Zengin olmak c) Ergenlik çağına gelmiş olmak d) Erkek olmak

23-Zekâtla ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır? A) Sadece Ramazan ayında verilir. B) Malla yapılan bir ibadettir. C) Allah'ın bize verdiği nimetlere karşılık bir şükür ifadesidir. D) İslam’ın beş şartından biridir

24-Aşağıda verilen cümlelerden hangisi zekât ibadetinin amacına ve uygulamasına ters olur? A) Zekât ile dindarlığımızı başka insanlara ispatlamış oluruz. B) Kardeşlik bilincini geliştirir ve yardımlaşmayı artırır C) Fakirlerin, kıskançlığını ve hasetliğini önler. D) Kişinin dünya malına bağlanmasını engeller.

25-Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A- Zekât mala karşı aşırı düşkünlük ve cimrilik kusurlarını temizler. B- Zekât malın hayırlı ve bereketli olmasına ve artmasına sebep olur. C- Zekât insanların sevgisini ve yakınlığını sağlar. D- Zekât zengini daha zengin, fakiri daha fakir yapar.

26-Zekâtla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır? A- Zekâtı dinimizin zengin kabul ettiği kişiler verir. B- Zekât verirken ilk önce yakın çevresindeki fakirler gözetilir. C- Zekât yoksulluğun ortadan kalkmasına yardımcı olur. D- Zekât verebilmek

Bizi DİNlemeye devam ediniz. dinkulturuahlakbilgisi.com Bizi DİNlemeye devam ediniz. dinkulturuahlakbilgisi.com