Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faruk Can Özdemir |
Advertisements

Fotoğraf ve Sinemada Kompozisyon: “Altın Oran ve Fibonacci Dizimi”
YAPI ELEMANLARI – TEMEL UYGULAMASI
PERSPEKTİF Yukarıya doğru uzanan kenarlar YÜKSEKLİK kenarlarıdır.
POZLAMA Pozlama; kullandığınız film üzerinde istediğiniz görüntüyü elde edebilmek için ışığın hangi miktarda geçeceğini(diyafram açıklığı) ve hangi süre.
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
“Resimde İç Mekan” nedir?
Mobilya ve Oda Tasarımı
KOMPOZİSYON İyi bir fotoğraf çekebilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin parçası haline geldiği.
Harika fotoğraflar için ipucuçları
Diyafram. Diyafram Diyafram nedir Objektifin içinden geçen ışığın miktarını ayarlayan kontrol mekanizmasına diyafram diyoruz.
‘Yaşadığımız Kent SAMSUN’
Fotoğraf Çekerken Dikkat Edelim Yanlışlar ve Doğrular
Panaromik Fotoğraf.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
MAVİ BAYRAK AYRICALIKLI BELDE BİTEZ
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
TOPOĞRAFİK ANATOMİ Yrd.Doç.Dr. Ö.Tamer DOĞAN.
Görsel Tasarım, Görsel Göstergeler ve Anlam
B-B KESİTİNİN ÇİZİMİNE BAŞLAMAK
KAMERA KONUMLANDIRILMASI
NOKTA ÇİZGİ DÜZLEM HACİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Portre Fotğrafları.
CİSİMLERİN FARKLI YÖNLERDEN GÖRÜNÜMLERİ
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
Çekim Planları ve Kamera Hareketleri
Sunum Oluşturma ve PowerPoint Kullanımı
Yapım Aşamaları (Production Steps)
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
5. SINIF 4. ÜNİTE IŞIK VE IŞIĞIN YAYILMASI
Temel Fotoğraf Eğitimi-2
Yapım Aşamaları (Production Steps)
PERSPEKTİF ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
Makinelerin Başlıca Öğeleri
TEKNİK RESİMDE KESİT GÖRÜNÜŞ
MANZARA RESMİ.
Temel Fotoraf Bilgileri, Siyah Beyaz Karanlık Oda ve İleri Fotoraf Teorileri ders notları Filtreler Ders notları Tülin Çoruhlu.
PERSPEKTİF.
TEKNİK RESİMDE ÖLÇÜLENDİRME
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) SUNU III Doç. Dr. Eminnur Ayhan
Fazilet Hazal Burmabıyık
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
FOTOĞRAFTA IŞIK VE KOMPOZİSYON
Kitap Kapağı Tasarımı ve Özellikleri
ANA ÖRGÜLER.
İmge Bağlantılı Semboller:PİKTOGRAMLAR
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
HAZIRLAYAN Berfin AKTA Ş Marek Brzozowski,Tuval Üzerine Akrilik, 50x65 cm,1999.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
PERSPEKTİF Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
Temel fotoğraf teknİklerİ
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
Fotoğraf Terimleri- Diyafram
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
Kamera Açıları.
Aşağıdakilerden hangisi, Dünya’nın geoit oluşunun sonuçlarından biri değildir?
 Çevremizdeki cisimleri sahip oldu ğ umuz be ş duyu organımızla tanıyıp algılamaya çalı ş ırız. Görme olayı ise tamamen ı ş ıkla gerçekle ş ir. 2.
Kural – 1 Oyun Alanı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları Fazilet Hazal Burmabıyık

Etkili Fotoğraf Çekimleri İçin Gerekli Olan Kompozisyon Kuralları Bir fotoğrafı etkili kılmak için belli başlı uymamız gereken kompozisyon kuralları vardır. Bu kurallara uyulduğu taktirde çetiğimiz fotoğraflar izleyiciyi etkileyecek, izleyicinin aklında kalacak fotoğraflar olacaktır. Bunlar…

Fotoğraf Çekiminde Çekim Açısı Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Fotoğraf Çekiminde Çekim Açısı Çekilecek olan objenin hangi açıdan çekildiği önemlidir. Çekim açısı sizin kadrajınızdır. Fotoğraftaki ana objeyi kadrajın tam ortasına yerleştirmek fotoğraf üzerindeki ilgiyi azaltır.

Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Altın Oran Kuralı Buna 4 altın nokta kuralı da denmektedir. Ne vurgulanmak isteniyorsa, o objenin 4 kesişen noktadan en az birinin üzerinde olmasına dikkat edilmelidir.

Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Altın Oran Kuralı

Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Sadelik Kuralı: arka planın sadeliği

Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Çerçeve Kullanma:Ortamdaki doğal çerçeveyi (ağaçlar, binalar, duvar delikleri vb.) kullanmak etkileyici bir kare yaratabilir.

Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Klavuz Çizgilerin Kullanımı: Kılavuz çizgiler izleyicinin gözünü yönlendirir. Bu da fotoğrafın etkisini arttırır.

Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Perspektif: Doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine perspektif denir. Fotoğrafta perspektif kullanımı konuyu vurgulamaya, ön plana çıkarmaya, derinlik hissini oluşturmaya yarayan bir özelliktir.

Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Perspektif: Perspektif fotoğraflarda derinliği sağlar.

Temel Kompozisyon Kurallarına Göre Fotoğraf Çekimi: Ufuk Çizgisi: Özellikle manzara fotoğraflarında uygulanan bir kompozisyon çeşididir. Bunun iki kuralı vardır: Birincisi ufuk çizgisi her zaman kadrajın alt ve üst çizgilerine paralel olmalıdır. İkincisi ufuk çizgisi 1/3(altın oran) kuralına göre hiçbir zaman ortada olmamalı, ya daha yukarıda ya da daha aşağıda olmalıdır.