TANITIM - KARŞILAŞTIRMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Advertisements

ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ROL OYNAMA.
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
=>SES BİLGİSİ
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
19-25 EYLÜL 2016 TEOG DERS ÇALIŞMA PROGRAMI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yaygın eğitim 1.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
FİİLER Abdulcelil KAHVECI
ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL FELSEFESİ
Programdan Sorular.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

TANITIM - KARŞILAŞTIRMA TÜRKÇE DERSİ TANITIM - KARŞILAŞTIRMA

YENİ PROGRAM 2017-18 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA 5 YENİ PROGRAM 2017-18 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA 5.SINIFLAR VE İLK DEFA OKUTULACAK DERSLERDE UYGULANACAK

ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL FELSEFESİ Hem öğrenmenin hem de felsefenin “merak”la başladığına yönelik görüş geçmişten günümüze değerinden bir şey yitirmemiştir. Bireyi “öğrenme”ye yönlendirecek en önemli güç bu “merak” duygusudur.

ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL FELSEFESİ İş birliğine dayalı öğrenme, iş birliğini ve iletişimi temel alır. Farklılıklara saygı gösterilmesine, farklılıkların zenginlik olarak algılanmasına, düşüncelerin daha rahat paylaşılmasına ve nihayetinde yeni fikirlerin oluşmasına ortam hazırlar.

ÖĞRETİM PROGRAMINDA TEMEL BECERİLER Eğitim, bireyin içerisine doğduğu kültürel değerler başta olmak üzere, yetenek, beceri, tutum, estetik duyarlılık ve olumlu davranışlar kazanılmasını içeren bir süreçtir. Anahtar yetkinliklere sahip bireyler amaçlanır.

ÖĞRETİM PROGRAMINDA DEĞERLER EĞİTİMİ Millî, manevi ve evrensel değerleri tanıyan, benimseyen ve bunları içselleştirerek davranışa dönüştüren bireyler yetiştirmede aile, toplum, medyanın yanı sıra öğretim programlarının da önemli bir etkisi bulunmaktadır.

ÖĞRETİM PROGRAMINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMI

ÖĞRETİM PROGRAMDA REHBERLİK

YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER

Standart İsimlendirme TÜRKÇE SINIF BERECERİ KAZANIM NO

Beceri Alanları 1 Dinleme/izleme 2 Konuşma 3 Okuma 4 Yazma Eski programdaki alt kazanımlar yeni programda açıklamalar olarak düzenlenmiş.Dilbilgisi kazanımları beceri alanlarına dağıtılmıştır.

2015 programında toplam 8 Tema vardı. TEMALAR 2015 programında toplam 8 Tema vardı.

METİN TÜRLERİ BİLGİLENDİRİCİ HİKAYE EDİCİ ŞİİR

Metin Türlerinin Öğretimi 1-4.sınıflarda metin türlerinin detaylı öğretimi yok ancak metin türleri öğretiminde ayrıntıya girilmeden türün belirleyici özellikleri etkinlikler yoluyla kavratılır.

KAZANIMLAR Kazanım sayılarında artış olması kazanımların yetiştirilememesine sebep olmayacak çünkü önceki programda birlikte verilen kazanımlar ayrıştırılarak farklı maddelerle yeni programda yer alıyor.

KAZANIMLAR Örneğin 2015 2017 T.5.2.20. Kelimelerin eş ve zıt anlamını bilir. T.5.3.6. Kelimelerin eş anlamını bulur. T.5.3.7. Kelimelerin zıt anlamını bulur.

KAZANIMLAR Kelimenin anlamını metin bağlamından hareketle öğrencilere tahmin yoluyla buldurulması çok önemli.Bu beceri tüm sınıf düzeylerinde mevcut. Tahmin çok önemli bir zihinsel süreçtir.

KAZANIMLAR Öğrencilerin kendi sözlüklerini oluşturmaları teşvik edilmelidir. Bu durum kazanımlarda açıklama olarak belirtilmiştir.

KAZANIMLAR Medya metinlerini analiz eder kazanımı farklı sınıf düzeylerinde var. İnternetteki bilgi kirliliğinin önüne geçmek için bu kazanım önemli. İnternetten bir araştırma yapılırken alan adındaki uzantı “gov,edu” olması bilginin doğruluğunu sağlar.

Kazanım Sayılarında artış var. DEĞİŞİKLİKLER 1.Sınıf 2.sınıf 3.sınıf 4.sınıf 2015 Kazanımlar 41 43 47 49 2017 Kazanımlar 66 78 Kazanım Sayılarında artış var.

Kazanım Sayılarında artış var. DEĞİŞİKLİKLER 5.Sınıf 6.sınıf 7.sınıf 8.sınıf 2015 Kazanımlar 48 53 51 54 2017 Kazanımlar 68 67 75 Kazanım Sayılarında artış var.

Kazanım Sayılarında artış var. DEĞİŞİKLİKLER DİL BİLGİSİ KAZANIM SAYILARI 5.Sınıf 6.sınıf 7.sınıf 8.sınıf Toplam 2015 Kazanımlar 5 7 4 20 2017 Kazanımlar 3 8 6 22 Kazanım Sayılarında artış var.

DEĞİŞİKLİKLER Yardımcı fikirler sadece 7.ve 8. sınıflarda var. Bu beceri üst düzey zihinsel beceridir.

Ana fikir 3.4.5.6.7.8. sınıflarda var. DEĞİŞİKLİKLER Ana fikir 3.4.5.6.7.8. sınıflarda var.

Yan anlam hiçbir sınıf düzeyinde verilmeyecek. DEĞİŞİKLİKLER Yan anlam hiçbir sınıf düzeyinde verilmeyecek.

DEĞİŞİKLİKLER Söz Sanatları 7. ve 8. sınıfların konusu. 2006 2017 Söz Sanatları 7. ve 8. sınıfların konusu. 5,6,7,8. sınıfların konusu.

DEĞİŞİKLİKLER Düşünceyi geliştirme yolları ve anlatım biçimleri 7. ve 8. sınıflarda var.

DEĞİŞİKLİKLER 2015 2017 Çekim ekleri 5.sınıf konusu 6.Sınıf isim çekim 7.Sınıf fiil çekim

5.Sınıfta ezberletilmez, işlevi sezdirilir. DEĞİŞİKLİKLER 2006-2015 2017 Yapım ekleri 5,6,7.sınıf konusu 5.Sınıfta ezberletilmez, işlevi sezdirilir. 6 ve 7.sınıflarda var.

DEĞİŞİKLİKLER 2015 2017 İsim ve Sıfat 5.sınıf konusu 6.Sınıf Konusu

DEĞİŞİKLİKLER 2015 2017 "de" ve "ki“ bağlacının yazımı 4.ve 5.sınıf konusu 4. sınıf konusu

Kısaltmalar ve gelen ekler DEĞİŞİKLİKLER 2015 2017 Kısaltmalar ve gelen ekler 4.ve 5.sınıf konusu 4. sınıf konusu

DEĞİŞİKLİKLER 2006-2015 2017 Ses Olayları 6.sınıf konusu

6,7 ve 8. sınıflarda uygulamaları var. DEĞİŞİKLİKLER 2006-2015 2017 Büyük Harf 1,2,3,4,5,6,7. sınıf konusu. 1,2,3,4,5. sınıf konusu. 6,7 ve 8. sınıflarda uygulamaları var.

DEĞİŞİKLİKLER 2015 2017 Anlam Yönünden Anlatım Bozuklukları Anlatım Bozukluğu 8. Sınıf Konusu Anlam Yönünden Anlatım Bozuklukları 7.Sınıfta var. Dilbilgisi Yönünden Anlatım Bozuklukları 8.Sınıfta var.