Helen Birliği/İskender İmparatorluğu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Helen Birliği/İskender İmparatorluğu
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
İSLAMİYETTEN ÖNCE TÜRKLERDE EĞİTİM
Sosyal güvenlik Devletin; sosyal sigorta, sosyal yardım ve benzeri araçlarla halkın sosyal durumunu güvence altına almasıdır.
Yönetim biçimi Cumhuriyet olan Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal önderliğinde 1923'te kurulmuştur. Resmî dili Türkçe‘dir. Demokratik, laik, sosyal bir.
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan biridir ve bu özelliğiyle.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
ALPER KABASAKAL 6/A 95 SOSYAL BİLGİLER.
1.TROIA MODA HAFTASI 1.TROIA MODA HAFTASI TANITIM DOSYASI.
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
ŞİRKETLER HUKUKU Genel Olarak Şirketlerin Sınıflandırılması ve Temel Özellikleri Ar. Gör. Nevfel AKKAŞOĞLU.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Tarihin En Büyük 10 Devleti
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
Slovakya Yüz ölçümü: km 2 Nüfusu: İdare şekli:Cumhuriyet Başkenti:Bratislava Önemli şehirleri :Kösice, Zilina Dili:Slovakça Dini:Hıristiyanlık.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
PARA VE BANKACILIK.
Metinlerin Sınıflandırması
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
SOSYAL BİLGİLER 6.SINIF YERYÜZÜNDE YAŞAM ETKİNLİĞİ
 Mısır, Nil Nehri'nin akış yönüne göre Aşağı ve Yukarı Mısır olmak üzere ikiye ayrılmıştır.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Sosyal Politikanın Tarihsel Boyutu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
ESKİ ZAMANLARDA TEKNOLOJİ Buse Beren Eğrilmez
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
OSMANLI TARİHİ Osmanlı Ekonomisi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Helen Birliği/İskender İmparatorluğu Makedonyalı İskender’in tahta çıkışı = Pers İmp. Aile kavgaları+Yunan sitelerinin iflası Yunan Siteleri= Artan nüfus+işsizlik ve besin eksikliği+çiftçilerin sürekli savaşta olması+çiftliklerin sürekli işgali ve artan borçları+çömlekçiliğin eski ihraç pazarlarını kaybetmesi İskender tarafından ekonomik krizdeki Batı ve siyasal çözülme içindeki Doğu’nun kolayca aşılması. Dünya İmparatorluğu kurma ideali. Uzak Doğu’ya köprü olan bu coğrafyayı, kent merkezleri etrafında biçimlendirmek isteme (imparatorluğu).

Bir kaç yıl içinde İskenderiye gibi 70 şehir kurulması. Bunlar; Orta Asya’da büyük kervan pazarları olacak büyük şehirler; Hindikuş geçitlerini kontrol eden, Sir Derya üzerinde Çin’i gözetleyen şehirler vd. Bu kentleri Yunan’da olduğu gibi başıboş bırakmama politikası (idari bağımsızlık var ama imp. İçinde kaynamış krallıklar biçiminde). Ticaret ve ekonomik hayatın temelini tarıma dayandırma. Bunun için Babil, Mısır ve Pers Kralları tarafından uygulanan toprağı değerlendirme polit. yeniden canlandırma. Satmak için ekmek politikası ile tarımla uğraşan kitleler ferahlatıldı ve sağlıklı bir kırsal alan ekonomisi kuruldu. Ancak, bu imparatorluğun ömrü İskender’le sınırlı kaldı.

Helen Kenti’nin Siyasal-Düşünsel Temeli Antik Yunan kent devletleri, Makedonya’nın Yunanistan’ı fethedip, Helen Birliği’ni kurmasıyla sona erdi. Bu dönemde etkili düşünce akımları: Epikürler ve Stoacılar Bunlara göre uşlaşılmak istenen mutluluk, kendine yeten bir kentte değil, kendine yeten bir bireyden hareketle dünülmelidir. Buna göre polis’in (kent) yerini kozmopolis (kozmopolit/dünya kenti), Yurttaş’ın yerini de «dünya yurttaşı» almıştır.

Herkesin, aklın yasalarına göre düzenlenmiş bir dünya kentinde yaşaması düşüncesi = Helenistik dönem İmparatorluk düşüncesi. Mutlak gücün mekana yansıması= Antik Yunan kentsel biçimin yerini geometrik plan, geniş caddeler, caddeler boyu kemerler. Kent, iktidarın bir gösteri alanı olarak, geçit törenlerinin yapıldığı yerdir. Geometrik Form= (anlama karşıtı) «kentin bir tarafını gören her tarafını görür». Kentte her işe koşan yurttaşın yerini «seyirciler» almıştır. Kralların tanrılaşması süreci artarak sürmüştür. Kentler, düşüncenin mekanı olmak işlevinden uzaklaşmaya başlamıştır.

Roma İmparatorluğu

Doğuşu İskender İmp. Parçalanmasından sonra Mısır kendi geleneğine dönerken, İmp. Eski yayılma alanlarında Helenistik monarşiler doğmuştur. Bu arada Roma da yerel bir cumhuriyet olmaktan çıkıp, güçlü bir devlet haline gelmiştir. 200’e kadar Roma İmp. Bütün Akdeniz havzasını içine alan ve bazı Batı Avrupa memleketlerini de Doğu’ya bağlayan bir barış ve ekonomik gelişme devri yaşamıştır (Pax Romana). Roma’dan özellikle Batı ve Kuzey Avrupa ülkeleri yararlanmıştır. Çünkü o döneme kadar buralarda ilkel tarımcılık ve köy hayatı hakim. Galya, Britanya gibi yörelere Roma ile Karadeniz uygarlığının kent hayatı, ticaret ve ulaşım teknikleri ve sanayi sokulmuştur.

Roma ile Doğu uygarlık birikimleri, Avrupanın içlerine kadar yayıldı Roma ile Doğu uygarlık birikimleri, Avrupanın içlerine kadar yayıldı. Böylece işlenen toprakların yüzölçümü arttı ve tarım teknikleri gelişebildi. Buna rağmen İpm.un doğu kanadı sanayileşmiş ve mamul mal satan büyük şehirlere sahipken, Batı kanadı hammadde tedarik edilen seyrek nüfuslu tarım memleketleri ya da sömürgeler durumunda idi. Nitekim, İmp. İkiye ayrılmasından (395) sonra da Batı Roma İmp. Yıkılıp, Doğu Roma (Bizans) imp. Ayakta kalması buna bağlanmaktadır.

Roma Antik Yunan’ın mirası İlk Çağ’ın en büyük ve en görkemli kenti: Roma Agora’nın yerini forum almıştır. Avrupa’nın çeşitli yerlerinde ticari önem taşıyan kentlerin kurulması Germen ve Hun saldırıları, Roma İmp. ikiye ayrılması Feodalizm, tarıma dönüş ve Kale Kentler

Düşünsel Temeller Roma İmp. Evrensellik boyutu olan bir imp. Bunun için güçlü ordu ve ekonomi gerekir. Akdeniz ticareti=güçlü ordu= iç pazarın, ticaret yollarının güvenliği= ülke refahı Helenistik dönemden devralınan kentlere düzen ve disiplin getirme. Kentler, merkezin kurduğu yapay mekanlardır. (Antik Yunan’dan farklı olarak). Roma kenti, kuruluşunda ve işleyişinde kentlilinin olmadığı bir niteliğe sahiptir.

Roma kent formuna yansıyan sanat anlayışında günlük yaşamın gereksinmelerine cevap verme anlayışı hakimdir. Örn. Tiyatro=eğitme ve zevk verme amacı taşır. 3. yy. Roma İmp.nu tehdit eden iki unsur: Barbar kavimler ve Hristiyanlık. Bu dönem kenti de gücü yansıtan bir biçime sahiptir. Kamusal binalar, özellikle ihtişamlı yapılarak, iktidarı mekana yansıtmaktadır. Plebler X patriciler gerilimi, din ve arena gösterileri ile azaltma çabaları, bayramlar.

Roma kentinde Helenistik dönem kentlerindeki gelişmeler devam etmiştir. Yurttaş, kentin kuruluş ve işleyişinde yoktur. Ancak, altyapısı bakımından göz kamaştırıcı bir gelişmişlik vardır. Kentler düşünce merkezi olmaktan uzaktır. Düşünce, kültür ve sanat hayatı, Antik Yunan’ın gerisindedir.