H&M MARKA HİKAYESİ ERDEM OKTAY-130908018
1947'de İsveç'in Västerås kentinde 1947 yılında isveç’in vasteras kentinde, Erling Persson tarafından HAZIR GİYİM FİRMASI OLARAK Kuruldu. “Hennes” İsveççe’de “kadın için” anlamına gelir. Erling Person, Vasteras’ta “Hennes” Tabelalı bir dükkanda satılmak üzere bayanlara yönelik giysi serilerini ilk kez 1947’de hazırlar.
1968 yılında, firmasını genişletmek için Stokholm’da av malzemeleri dükkanı Mauritz Widfoss’u satın aldığında firmanın ismine ikinci bir isim olarak, “Mauritz”i ekler. Bunun nedeni koleksiyonuna Erkek Giyimi de eklemek istemesidir.
Ve Erkekler için hazırlanmış bir seriyle koleksiyonunu tamamlar Ve Erkekler için hazırlanmış bir seriyle koleksiyonunu tamamlar. 1964’te Norveç’ten sonra , 1967’de Danimarka, Almanya ve İsviçre’de faaliyet göstermeye başlar. 1982 yılından beri oğlu Stefan tarafından idare edilen H&M, Hollanda, Avusturya, Finlandiya’yı, sonra 1998’de Fransa ve 2000’de ABD’yi fetheder.
Ucuz Fiyatlı moda anlayışı değişmemektedir Ucuz Fiyatlı moda anlayışı değişmemektedir. 1991’de Cindy Crawford ve 1992’de Naomi Campbell’dan sonra 2000 yılında markaya yeni iç çamaşırı serileri için danışmanlık yapma sırası Claudia Schiffer’e gelmiştir.
Marka danışmanlık Inter brand 2009 ve 2010 yılında yirmi birinci en-değerli global marka olarak H&M’yi seçmiştir. Bu H&M’yi araştırmada en yüksek sıralardaki perakende mağazası yapmıştır. Marka Değeri; 26 MİLYAR olarak tahmin edilmektedir. Tam şirket adı Hennes & Mauritz olan markanın dünya algısı basitleştirmek için H&M olarak lanse edilmiş ve bu şekilde markalaşılmıştır.
H&M Bugün 43 ülkede 2.300 ‘den fazla mağazaya sahip ve 2011 itibarıyla 94.000 kişi civarında istihdam sağlamaktadır. İsveç Kilisesi zincirin ana ortaklarından biridir.
teşekkürler ERDEM OKTAY-130908018