Dan. Öğretmen: Abdurrahim ÇELİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

Esen EYRİBAŞ – Oktay AYDIN
Hasan H. YAVUZ Bahar Tekstil İnsan K. Müdürü
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
YAPACAĞINIZ İŞE HAKİM OLUN
GÖÇ, KADIN VE BEDENİ Dr.Nuray Türksoy Karalı
“ İŞ EĞİTİM MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN MESLEK ÖĞRETMENLERİNİN BECERİ EĞİTİMİ VE SINIF YÖNETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERE İLİŞKİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİN BELİRLENMESİ.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
OECD Çok Uluslu Şirketler Rehberi
GRUNDTVIG PROJECT BASIC SKILLS AT THE WORK PLACE (İŞ YERİNDE TEMEL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ) PROJESİ "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
TÜRKİYE’DE SURİYELİ MÜLTECİ SORUNU
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ DERSİ
Özet (50 pt) Problem (50 pt) Konu Araştırması (50 pt) PROJE ADI (70 pt) Kullanılan Materyeller (50 pt) Uygulanan Prosedür (50 pt) Analiz Sonuçları (50.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
Cüneyt TÜYBEK & Ümit S. TAŞKESEN
ARAPÇA RESİMLİ KELİMELER
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Yurdumuzda Nüfus.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Tüketmeden Düşün Projemizde; Bilinçli tüketim hakkında çocukların duyarlılığını arttırmak Geri dönüşüm hakkında farkındalık kazandırma Alışveriş yaparken.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
ÖRNEK KİTAP LİSTESİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLANMASI
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
KİTLESEL GÖÇLERDE SAĞLIK HİZMETLERİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
DİN EĞİTİMİ BİLİMİNİN ARAŞTIRMA METODLARI ve DİLİ
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
Ali SANCI-Çorum Anadolu Lisesi
‘‘Görmemek insanı eşyadan ayırır, duymamak ise insanı insandan ayırır
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ETNİK KİMLİKLER VE MEDYADA SUNUMU: SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİ
SOS 417 GÖRSEL SOSYOLOJİ Prof. Dr. Hayriye ERBAŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
A. NÜFUSUN ÖNEMİ ve ÖZELLİKLERİ 1. Nüfus Sayımları ve Nüfusun Önemi Nüfus: Belirli bir zamanda ve sınırları belirli bir alanda yaşayan insan sayısıdır.
BİTİRME PROJESİ SUNUMU ANA BAŞLIK Danışman: Yapan Kişi(ler)in İsmi
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Çocuklara kavram öğretilirken kolaydan karmaşığa bir sıralama takip edilmeli ve öğretilen kavramlar herkes tarafından aynı anlamda algılanıyor.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Ş EVVAL ÇELIK G ÜNEŞ ÇELIK.
Sunum transkripti:

Dan. Öğretmen: Abdurrahim ÇELİK MÜLTECİLİK SORUNSALI ! M. Subhi MANLA – Aleyna GÖRKEN – Reyhan ŞİMŞEK PROJENİN KONUSU ÇUKUROVA 15 TEMMUZ Ş. ANADOLU LİSESİ UYGULANAN PROSEDÜR Araştırmada nicel ve nitel araştırma teknikleri bir arada kullanılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. İki anketör tarafından birebir uygulanmıştır. Anketler, Arapça bilen, aynı zamanda da proje yürütücüsü olan ve köken olarak Suriyeli olan kişi tarafından yapılmıştır. Mülteci olmak elbette ki bir tercih değildir. Araştırma doğrultusunda çeşitli sorulara cevap aranmaktadır. Bu sorular; - Ne zamandan beri Adana'da olduklarını? - Bu süreçte ne derece Türkçe öğrendikleri? - Bir işte çalışıp çalışmadıkları - Neden Türkiye'yi tercih ettiklerini? - Ülkelerine dönmek isteyip-istemediklerini öğrenmektir. Yine araştırma çerçevesinde çeşitli kavramları irdelenmektedir. ANALİZ SONUÇLARI Yaptığımız analizler doğrultusunda Suriye’lilerin büyük bir kısmı maddi sıkıntılar çekmekte. Mültecilerin tam olarak haklarına önem gösterilmediğinden sorunlarına kalıcı çözüm bulamadığından yakınmaktadırlar Öneriler ve Beklentiler Uluslararası toplumun ve sivil toplum kuruluşlarının göç sorunlarına daha duyarlı davranmaları sağlanmalıdır. Suriyelilerin karşılaştığı dil (iletişim) sorunu vardır. Bu durum, sorun olmayabilecek bazı durumların, sorun olmasına neden olmaktadır. Bu durum, yaşadıkları yerlerdeki halkla anlaşmaları ve kaynaşmalarına engel teşkil etmektedir. Suriyeliler için sunulan eğitim hizmetleri ile birlikte, tüm Suriyelilere hiç olmazsa, günlük hayatını sürdürebilecekleri pratik Türkçe öğretilmeli ve yerli halkla kaynaşmaları sağlanabilmelidir. PROJENİN AMACI Araştırmanın amacı, Suriye'deki iç savaş ortamından canlarını zor bir şekilde kurtararak Türkiye'ye sığınmak durumunda kalıp, Adana kentinde yaşamak durumunda kalan Suriyeli mültecilerin durumunu ele almaktır. Mültecilerin gözünden, Türkiye'deki durumlarını değerlendirmektir. Araştırma sonucunda, Suriyeli mültecilerin, Adana'da kalacakları zaman süresince, ne şekilde onlara yardımcı olmamız gerektiği konusunda, bir farkındalık oluşmasını sağlamak ve önerilerde bulunmaktır. Sonuçlar Yaptığımız araştırmalara göre Kamplarda kalan Suriyeliler için gıda yardımlarının yetersiz olduğu belirtilmiştir. Suriyelilerin büyük bir kısmının Türkçeyi iyi bilmediklerinden iletişimde sorun yaşadıkları sonuçlanmıştır. Kaynaklar 1.https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClteci2.https://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6%C3%A7men 3.http://www.tusev.org.tr/usrfiles/files/Selen_Elif_Ay_Suriyeli_Multecilerin_Durumu.pdf ANKET SONUÇLARI ARAŞTIRMA KONUSU . Mülteci olmak elbette ki bir tercih değildir. Araştırma doğrultusunda çeşitli sorulara cevap aranmaktadır. Bu sorular; - Ne zamandan beri Adana'da olduklarını? - Bu süreçte ne derece Türkçe öğrendikleri? - Bir işte çalışıp çalışmadıkları - Neden Türkiye'yi tercih ettiklerini? - Dan. Öğretmen: Abdurrahim ÇELİK