Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Özel Eğitim Şeyda Demir.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ETİĞİ
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
SİNCAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
VAN TUŞBA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
Özel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları Kursu
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel eğitimde eğitim ve öğretim
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
Karşılaştırmalı Eğitim
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler

Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği (2006) Özel gereksinimli bireylerin genel ve meslekî eğitim görme haklarını sağlamaya yönelik esasları düzenlemek amacıyla çıkarılmıştır. İlk kez 2000 yılında yürürlüğe giren (MEB, 2000) bu yönetmelikte önemli değişiklikler yapılarak 2006 yılında tekrar yürürlüğe konmuştur.

573 sayılı Özel Eğitim Hakkında KHK'ye ve 5378 sayılı Engelliler Kanununa dayalı olarak hazırlanmıştır. Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği’ne 2009, 2010 ve 2012'de bazı maddeler eklenmiş, bazıları da çıkarılarak en son halini 2012'de almıştır (MEB, 2006).

I. kısım “genel hükümler” 1. bölümde amaç, kapsam, dayanak ve tanımlar yer almakta; 2. bölümde özel eğitimin amaçları ve temel ilkeleri açıklanmaktadır.

II.Kısım 1. bölüm: eğitsel değerlendirme ve tanılama, eğitim planı 2.bölüm: yönlendirme, yerleştirme ve izleme

III. Kısım: özel eğitim hizmetleri kurulu ve özel eğitim değerlendirme kurulunun görevleri IV. Kısım: Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamaları

V. Kısım: Eğitim hizmetleri 1. Bölüm: okul öncesi dönemde, ilköğretimde, ortaöğretimde, yükseköğretim ve yaygın öğretimde özel eğitim hizmetleri ve izlenecek süreçler 2. bölüm: evde eğitim hizmetleri, 3. bölüm: erken çocukluk döneminde özel eğitim hizmetleri 4. bölüm: aile eğitimi

VI. Kısım: Kurumlar 1. bölüm: özel eğitim okul ve kurumları 2. bölüm: birden fazla yetersizliği olan bireyler için açılan özel eğitim kurumları, özel eğitim mesleki eğitim merkezi (okulu), özel eğitim iş uygulama merkezi açılması ve diğer özel eğitim okul ve kurumlarıyla ilgili

VII. Kısım: özel hizmetleri sunan yönetici, öğretmen, usta öğretici ve diğer personellerin görev, yetki ve sorumlulukları

VIII. Kısım: Eğitim-öğretim: eğitim programları, okul ve kurumlarda kurulacak kurullar, birimler, komisyonlar ve ekipler, öğrenci işleri eğitim-öğretimin denetimi

IX. Kısım: Çeşitli ve son hükümlerözel eğitim araçları, eğitim ortamları, öğrencilere ücretsiz taşıma ve ücretsiz öğle yemeği hizmeti sunma

2000 yılında Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile açılan Otistik Çocuklar Eğitim Merkezleri, 2006’da yenilenen yönetmelikte 2012'de yapılan değişiklikle kapatılmıştır.

Sonuç olarak, Türkiye'de özel eğitime yönelik yasal düzenlemelerin dünyadaki ve ABD'deki yasalarla paralel olduğu ancak bazı yasaların uygulanmadığı ve uygulama zorluklarının olduğu dikkat çekmektedir (Gürsel, Ergenekon ve Batu, 2007; Oğuztürk, 2005; Özbey, 2015; Şişman, 2014). Özel gereksinimli bireylere yönelik mevzuat ile varolan hizmetlerin durumunun incelendiği bir çalışmada (Vuran ve Yücesoy, 2003), yasal düzenlemelerdeki gelişmelerin Avrupa Birliği'ne uyum sürecinin bir yansıması olduğu, uygulamanın niteliksel ve niceliksel olarak ne düzeyde olduğunun bilinmediğini belirtilmiştir.

öğretmen ve yöneticilerin gerekli bilgi, beceri, uygulama ve yasalar kapsamındaki haklarla ilgili bilgi donanımlarının yetersiz olduğu, Türkiye'de uygulanan eğitim müfredatlarının ve öğrenme ortamlarının kaynaştırma için uyarlanması gerektiği, gezici öğretmenlik uygulamasının yaygın olmadığı ifade edilmiştir. Ülkemizde özel gereksinimli bireylere ilişkin mevzuattın uygulanmasına ilişkin problemler yaşandığı görülmektedir.