UNDOCKING (HAVUZDAN AYRILMA)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
Advertisements

NAKLİYAT SİGORTALARI.
TERZİ USULÜ VE SİPARİŞ ESASLI İŞ MODELİNDE ÇİZELGELEME İHTİYACI
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
TEKNE MANEVRASI.
Lineer Sistemlerin Deprem Davranışı
ÇİZİLMESİ İSTENEN DÜZ KOLLU ARASI SAHANLIKLI MERDİVEN
YANGIN EKİBİ ÇALIŞMA TALİMATI
LİMANLAR Prof.Dr.Sedat KABDAŞLI.
Yanaşma, Bağlanma ve Demirleme
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
KÜLTÜR ALMA YÖNTEMLERİ
YILIN BÖLÜMLERİ.
3.2 YAZISIZ KAYNAKLAR ( ÖRF VE ÂDET HUKUKU)
TAŞIMA SİSTEMLERİ ve YÜK GÜVENLİĞİ
KUVVET VE HAREKET.
AMATÖR DENİZCİ BELGESİ KISA MESAFE TELSİZ BELGESİ SEMİNERİ
Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi
FRİBORD HESABI Derleyen: Ozan YURDUGÜL Istanbul Marine Project www
HAZIRLAYAN: DENİZ KÜÇÜK
Bülent DURAN Ocak İçerik Kapama Donanımları Havalanadırma,Hava Firar, İskandil ve Taşıntı Sistemleri Tekne Boşaltım Ağızları-Açıklıklar Dümen ve.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
KAYNAK İŞLERİ ÇALIŞMA TALİMATI
VİNÇ İŞARETÇİLERİ (ARMADOR) ÇALIŞMA TALİMATI
ELEKTRİK MAKİNELERİ VE
INCOTERMS 3) FREE ALONGSIDE SHIP ( FAS ) Satıcının Yükümlülükleri
BİRLİKTE ÇALIŞMA UÇAN KAZLAR.
TAM SAYILARLA ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMLERİ
Dostları olmalı insanın...
Röleve Programı Kullanımı. Programa “C:\Roleve” dizini altındaki Roleve.exe dosyası çalıştırılarak girilir. Program çalıştırıldığında ekrana Menü gelir.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Optimizasyon Modelleri ve Uygulamaları
Oyun Kurallarında Temel Değişiklikler. Bariz Gol Şansının Engellenmesi - DOGSO.
S İ VR İ KAYA SRC E Ğİ T İ M KURUMLARI İ Ş ORGAN İ ZASYONU.
SEYİR.
DEMİRLER.
AKINTILI SULARDA SEYİR (AKINTI SEYİR)
Demir İşlemlerinde Kullanılan Terimler
TCG GEDIZ (F 495) KOMUTANLIGI BILGISAYAR DESTEKLI EGITIM SISTEMI
GEMİ KULLANMANIN TEMEL PRENSİPLERİ
LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
KUVVET VE HAREKET.
GEMİCİLİK DÜMEN DONANIMLARI.
GEMİLERDE DİP YAPISI TEK DİPLİ GEMİLER ÇİFT DİPLİ GEMİLER.
YANGIN TESPİT SİSTEMLERİ
PETROL TANKERLERİ VE KAZALARI
PRUVA, PRUVAYA GEÇİŞ DURUMU KURAL-14 AYKIRI GEÇİŞ DURUMU KURAL-15
GENEL BİLGİLER Demir gözden funda edildiğinde kuvvetli akacağından zincirden neta durulmalı, can emniyeti gözetilmelidir. Operasyon süresince mutlaka koruma.
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
Trol çeken ve trol ağlarını atmakta olan bir teknede trol ağlarını atmakta olduğunu belirten düşey doğrultuda çekilen fenerler milden görünürler.
Kardeşleri olmalı insanın..
RUDDER AND PROPELLER.
DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ
OTO PİLOT 2 Decca 750.
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
ÇATIŞMA İki teknenin birbirlerine çarpması, vurması ve istenmeden yaslanması haline çatışma denir.
D.Ç.Ö.T.Devamı Denizde trafiği düzenlemek ve seyir güvenliğini sağlamak için.
Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
OTİZM VE HİPPOTERAPİDE AT
GELGİT NEDİR VE NASIL HESAPLANIR. GELGIT, AY VE GÜNEŞ’IN ETKISIYLE DENIZLERIN SÜREKLI YÜKSELIP ALÇALMASı OLAYıDıR.
GELGİT NEDİR VE NASIL HESAPLANIR. GELGIT, AY VE GÜNEŞ’IN ETKISIYLE DENIZLERIN SÜREKLI YÜKSELIP ALÇALMASı OLAYıDıR.
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
Algoritma Nedir? Algoritmayı, herhangi bir problemin çözümü için izlenecek yolun adımlar halinde yazılması olarak tanımlayabiliriz. Algoritma, bir problemin.
YELKEN SEYİRLERİ & MANEVRALAR
Kardeşleri olmalı insanın..
Kardeşleri olmalı insanın..
Sunum transkripti:

UNDOCKING (HAVUZDAN AYRILMA) BU ZAMANLARDA DA HER LİSE ÖĞRENCİSİNİN HAYALİ OLAN GÜVERTE BÖLÜMÜNÜN “AVANTAJLARI OLDUĞU KADAR DEZAVANTAJLARININDA OLDUGUNU VE SADECE HAVUZDAKİ VEYA RIHTIMDAKİ GEMİLERİ GÖRÜP BU İŞE SOYUNULMAYACAĞINI BİLMELİDİRLER” RICHARD HENRY DANA

BU SÖZDEN SONRA PLOT ARAR VE YENİ SEFER BAŞLAR.... “CARGO OPERASYONU VE BÜTÜN HESAPLARIN BİTTİĞİ ANDAKİ KISA SÜREN SESSİZLİK GEMİNİN UZUN ZAMANDIR ALIŞKIN OLMADIĞI BİR DURUMDU.ACENTE GİTTİĞİNDE ARKALARINDA BIRAKTIKLARI GAZATE VE DERGİLERİ OKUMANIN KEYFİ VE BİR SONRAKİ LİMANIN HEYECANI TÜM GEMİYİ SARAR.BU BİTİŞ VE BAŞLANGIÇLAR İŞİMİZİN BİR PARÇASI OLMASINA RAĞMEN İŞİNİ TAM YAPMANIN KEYFİ BİRBAŞKADIR” BU SÖZDEN SONRA PLOT ARAR VE YENİ SEFER BAŞLAR....

HAVUZDAN ÇIKARKEN YAPILAN PLANLAMA Havuza girerken gösterdiğimiz dikkatin aynısını çıkarkende göstermelidir. Pilota verdiğimiz bilgilerin sağlıklı olduğundan emin olmalıdır. Pilot geminin bilgilerini verilen pilot karttan öğrenir.Hangi ekipmanı nasıl kullandığımız ve durumları söylenmelidir. Ayrıca ortamda bulunan rüzgar ve akıntının göz önünde bulundurulmasıda gerekmektedir.

Genellikle,gemi havuzdan ayrılırken öncelikle KIÇINI açar ,bundan dolayı manevra yapması zor olur. Gemi rıhtımdan ayrılmaya başlamasından itibaren,gemiyi rıhtımdan neta edecek birkaç unsur vardır(RÜZGAR ve AKINTI).Ancak bu unsurlar havuza girerken kullandığımız gibi efektif kullanılamaz.

“Ateşi kıvılcımken söndürmeli!” Hatta planlamada en çok dikkat isteyen bölüm, bütün halatların rıhtımdan alınıp ayrılma manevrasını yaparken olanı olmalıdır. Genellikle tüm halatlar mola edildikten sonra gemiyi kumanda eden kişinin beklediği rüzgar yönüyle açıktakı rüzgarın ve akıntının yönünün FARKLILIK göstermesi manevrayı zora sokar.Eğer böyle bir durum varise havuzdan ayrılmadan önce tekrardan planlanmalıdır. “Ateşi kıvılcımken söndürmeli!”

BALASTLIYKEN DRAFT ve TRİM Balast ve trimin geminin manevrasına olumlu katkıları vardır.bunlardan bazıları dümenin ve bowthrusterın etkili kullanılabilmesini sağlamak ve freeboard’u azaltıp rüzgardan daha az etkilenmesidir.Her geminin ETKİLİ manevra yapabilmesi için gerekli olan( kıça ) trim miktarı farklıdır. Genellikle ballastlı yükleme kondisyonunun limitlerinde batırılması idealdir.Taki;

Geminin mükemmel yönsel dengesini kazanmasına Pervane ve dümenin en etkili bir biçimde kullanıması,daha kısa sürede durabilmesi,ve tonistanda dümenin daha az dirence maruz kalamasına Bowtruster ‘ın daha etkili kulllanılmasına Kadar...

SINGLING UP (HALATLARI TEKLEME) Yıllar geçtikçe pilotlar ve kaptanlar halatları tekleme konusunda daha tecrübeli olmuşlardır.Hatta bu durum bir adet haline gelmiş her gemide uygulanmaya başlanmıştır. Halatları tekleme genellikle rüzgar ve akıntının olmadığı bölgelerde çok aldırış edilmeden verilen bir komuttur.bu durumda birkaç halat sizi rıhtımda tutar.Halatları teklemeye karar vermeden önce kırlangıça çıkıp hangi halatların kaç tanesinin sizi tutacağına dikkatlice karar vermelisiniz!

Halatları teklerken ortaya çıkan gücün halatlara eşit dağılmasına özen gösterilmelidir.Ayrıca hangi halatı sona bırakacağına da karar vermelisin!Bu karar o andaki duruma göre değişir.Temel olarak en kısa halatın sona bırakılması esas alınır ,örn. Bir kısa baş halatla baş koltuk ve bir kısa kıçla, kıç açmaz halatı... Hava şartları ağır olğu zaman tek olan halatları çift konumda bırakılır.

Teklerken bırakılan kısa halatlar geminin başa ve kıça gitmesini engellerken en çabuk şekilde güverteye alınabilecek şekilde olmalıdır.Bunun nedeni hem baş tarafta(bowtruster),hemde kıçataraftaki pervanevi biran evvel kullanabilmek istememizdir.Gemiler büyüdükçe ırgatların yük taşıma kuvveti artmış ancak hızı yavaşlamıştır.Bu sebepten dolayı alınacak son halatın olabildiğince çabuk alınması için elimizden geleni yapmalıyız.Örneğin en kısa halatı sona bırakabiliriz böylece pervane en kısa zamanda NETA olmuş olur

USING QUICKWATER WHEN UNDOCKING Bir gemi havuzdan ayrılırken Q.W ı etkili bir biçimde, yardımcı olacak şekilde kullanabilir.özellikle geminin kıç tarafı rıhtıma yakınsa ve Q.W ‘ı tornistanda geçiyorsa. Sancaktan avara olan gemide Q.W kıçı rıhtımdan açar ve gemiye bordasal olarak geri döner.gemi teknesine pivot noktasının önünden çarparsa geminin başını rıhtıma doğru çeker.BU haraket geminin içinden çok hissedilmesede dışardan çok hissedilir.

Q.W iskele taraftan avara olurken daha az hissedilir ve daha çok geminin dümen açısınabağlı olarak açık denizdeki tepkisini gösterir. Bu durumda Q.W enaz etkiye sahip olmakla beaber geminin baş tarafında yaptığı etkşden dolayı başın rıhtımla olan açısını düşürür. Doğru bir planlama ile Q.W geminin daha az manevra yapmasını sağlar.Örneğin tornistanda başlatılan bir manevrayla geminin kıçının rhtımdan açılması daha sonrasında Q.W ın pivot noktası önünde tekneye çarpıp başın salınımının kontrolü elde edilesiye kadar stopta beklenip tekrar tornistanla rıhtımdan açılması sağlanabilir.Q.W bölüm 5te uzunca anlatılmıstır.