Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

D.Ç.Ö.T.Devamı Denizde trafiği düzenlemek ve seyir güvenliğini sağlamak için.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "D.Ç.Ö.T.Devamı Denizde trafiği düzenlemek ve seyir güvenliğini sağlamak için."— Sunum transkripti:

1 D.Ç.Ö.T.Devamı Denizde trafiği düzenlemek ve seyir güvenliğini sağlamak için

2 Kural 3 (f) KUMANDA ALTINDA BULUNMAYAN TEKNE
Bazı istisnai şartlar nedeniyle kurallara uygun manevra yapma gücü olmayan ve bu nedenle başka bir teknenin yolundan çıkma yeteneği bulunmayan tekne. Bazı istisnai şartlar nedeniyle diğerinin yolundan çıkma yeteneği bulunmayan tekne. Bu istisnai şartlar, makina arızası, dümen arızası, yangın v.b. özel durumlar olabilir.

3 Kural 3 (g) MANEVRA YAPMA KABİLİYETİ SINIRLI TEKNE
Yaptığı iş nedeniyle Kurallara uygun manevra yapma gücü sınırlanan tekne. Burada önemli olan teknenin, yaptığı iş nedeniyle diğer bir teknenin yolundan çıkma yeteneği olmayışıdır. Manevra kabiliyeti sınırlı tekneler deyimi şu tekneleri kapsar.

4 MANEVRA YAPMA KABİLİYETİ SINIRLI TEKNE
Kural 3 (g) MANEVRA YAPMA KABİLİYETİ SINIRLI TEKNE Bir seyir işareti, denizaltı kablosu veya boru hattı döşeme veya toplama Tarama, sörvey veya sualtı çalışmaları Denizde ikmal, personel veya malzeme transferi Hava aracını indirme/kaldırma harekatı Mayın temizlik harekatı Yedekleyen tekne ve yedeğin, rotasından ayrılma yeteneğini büyük ölçüde kısıtlayacak şekilde yedekleme işi Yalnızca yansıdakilerle sınırlı olmamakla birlikte, yansıda görülen işlerle uğraşan tekneler bu tüzük kuralları kapsamında “Manevra yapma kabiliyeti sınırlı tekne” olarak tanımlanmaktadırlar.

5 Kural 3 (h) SU ÇEKİMİ NEDENİYLE KISITLI TEKNE
Draftı, su derinliği ve seyredilebilir suların genişliği nedeniyle rotasını değiştirme imkanı sınırlanan kuvvetle yürütülen tekne. Kuvvetle yürütülen tekne Teknenin Draftı Derinlik Seyredilebilir su genişliği Bu tanımda geminin draftı yani çektiği su ile bulunduğu sulardaki deniz derinliği arasındaki ilişki önemlidir. Bu ilişki dikkate alındığında geminin rotasından sapma imkanı kısıtlanıyorsa bu tekne “Su çekimi nedeniyle kısıtlı tekne” tanımı kapsamına girmektedir.

6 Kural 3 (i) ÜZERİNDE YOL BULUNAN TEKNE
Demirli olmayan, karaya bağlı olmayan, karaya oturmamış tekne. Bu tanımda karıştırılmaması gereken bir husus var. Üzerinde yol bulunan ifadesi bir ilerlemeyi çağrıştırıyor ancak bu kuralda belirtilen kavram teknenin hareketini içermiyor. Yani demirli olmadıkça, karaya bağlı olmadıkça veya karaya oturmadıkça bir tekne makinalarını stop etmiş ve su üzerinde ilerlemiyor da olsa bu tekne bu kural çerçevesinde “üzerinde yol bulunan tekne”dir. İngilizce “Underway” şeklinde ifade edilmektedir. Üzerinde yol olmak ile “Yol yapmak” ifadelerini karıştırmamamız gereklidir.

7 EVET Kural 3 (i) ÜZERİNDE YOL BULUNAN TEKNE
Alçak görüş nedeniyle makinalarını stop etmiş ve hareketi durmuş olan bu gemi, “Üzerinde yol bulunan” bir tekne midir? Bir çatışmayı önlemek için özellikle siste bazen makinaları stop edip geminin su üzerindeki hareketini tamamen durdurmamız gerekir. Bu durumda tekne “üzerinde yol bulunan tekne” midir? (Evet.) Neden? EVET

8 ÜZERİNDE YOL BULUNAN TEKNE
Kural 3 (i) ÜZERİNDE YOL BULUNAN TEKNE Demirli değil Karaya bağlı değil Karaya oturmamış Demirli veya bağlı değil, karaya oturmamış.

9 ÜZERİNDE YOL BULUNAN TEKNE
Kural 3 (i) ÜZERİNDE YOL BULUNAN TEKNE Suda ilerliyor Makinalar stopta fakat herhangi bir şekilde bağlı değil Tornistan yolda hareket ediyor Demirine biniyor (Demirini taratıyor). Bir tekne bazen kendini yansıda belirtilen durumlardan birinde bulabilir. Bu durumlardan hangisinde tekne “üzerinde yol bulunan tekne” tanımı kapsamına girer? Hepsi. Demirli veya bağlı değil, karaya oturmamış.

10 BİR TEKNENİN BOYU VE ENİ
Kural 3 (j) BİR TEKNENİN BOYU VE ENİ O teknenin tam boyu ve en geniş eni anlamlarına gelecektir.

11 Kural 3 (k) Teknelerden birinin diğerini görmesi halinde
teknelerin birbirlerini gördükleri varsayılacaktır.

12 Görüşün bir sebeple kısıtlanmış olması.
Kural 3 (l) KISITLI GÖRÜŞ Görüşün bir sebeple kısıtlanmış olması. Sis Pus Kar yağışı Şiddetli yağmur fırtınası Kum fırtınası Diğer sebepler


"D.Ç.Ö.T.Devamı Denizde trafiği düzenlemek ve seyir güvenliğini sağlamak için." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları